Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1569 reacties, is 172524 keer bekeken, en bestaat uit 63 pagina's. U bent momenteel op pagina 12 van 63.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 19:58.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Het wordt een croque Madame vanavond. Had er nog nooit van gehoord (moet ik me schamen??).
Ik las het, ben ff gaan nalezen of het echt aan mij lag of dat je 'gewoon' weer terug was. Terug is wel erg letterlijk in jouw geval........ De reden is zeer jammer.... Je vindt je draai vast wel weer, toch?quote:dronning schreef op 07 februari 2012 @ 17:09:
Nee Karma , het was al even geleden dat ik hier was.
Maar ben er weer. Was er een poosje tussenuit. Hebben het nodige voor onze kiezen gehad met werk , gezondheid en zo nog wat dingen.
Groetjes van mij.- Nee Karma , het was al even geleden dat ik hier was.
Maar ben er weer. Was er een poosje tussenuit. Hebben het nodige voor onze kiezen gehad met werk , gezondheid en zo nog wat dingen.
Groetjes van mij.
He Dronning! Dat is lang geleden? (of dringt het nu pas tot me doorquote:dronning schreef op 07 februari 2012 @ 14:14:
Wij eten vandaag andijvie uit eigen tuin met aardappelen en een balletje gehakt.
Omdat we morgen op pad gaan heb ik het eten voor morgen al klaar en dat is pilav geworden. Lekker makkelijk , alleen nog rijst koken en de pilav opwarmen.
Eet smakelijk allemaal vanavond.
).- Wij eten vandaag andijvie uit eigen tuin met aardappelen en een balletje gehakt.
Omdat we morgen op pad gaan heb ik het eten voor morgen al klaar en dat is pilav geworden. Lekker makkelijk , alleen nog rijst koken en de pilav opwarmen.
Eet smakelijk allemaal vanavond.dronning wijzigde dit bericht op 07-02-2012 14:15 met 2% - Vandaag tomatensoep uit eigen keuken, met véél balletjes, nog een restje hutspot en broodjes met brie ( uit de oven )
- Aangezien de aardappels bevroren waren hebben we gisteren vlaamse frieten gehad, daarbij haricot verts (vriezer) en rundervinken.
Ik had de rundervinken zonder iets in een ovenschaaltje gelegd en boven de bak met frieten in de heteluchtoven gedaan. Ik stond er versteld van hoeveel vet er in het schaaltje van de rundervinken zat! Ik dacht namelijk dat die mager waren.......
Vandaag ben ik alleen dus tijd aan mezelf en zie wel wat het wordt. - Gisteren boerenkool met braadworst, vanavond denk ik kip-kerrie want dat heeft m'n schoonmoeder gisteren meegenomen (4 bakjes) en dat is erg lekker met rijst
![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
- Morgen eten we spinaziestamppot met hamburgers-uien en paprika.
- Mijn bedoeling is morgen moussaka te maken. Alle ingrediënten zijn in huis en ik heb tijd genoeg. Vanaf dinsdag geef ik weer les aan mijn 36 kindjes. Dan ziet de organsatie thuis er een stuk strakker uit, anders is het (om in kooksferen te blijven) niet t
e behappen. - Vandaag hutspot, met klapstuk en ik ben draadjesvlees aan het maken.
- Aanvulling: "Mam, ik hoop dat je dit echt maar één keer per jaar maakt, want dit is niet te harden!" Nou, zoonlief boft want vaker leg ik geen chutneyvoorraad aan. Inmiddels zit de chutney in potjes en moeten 2 wierookstaafjes de lucht "verversen".
Morgen eten we (vegetarische dus) erwtensoep. Ook bij ons is dit een voorgerecht, Karma.
Daarna een licht en simpel hoofdgerecht van veldsla, kleine gegrilde kipfiletblokjes, gedroogde tomaatjes en zelfgemaakte croutons. - 't Is hutspot geworden vanavond, met gemarineerde varkensfilet.
- Mijn familie is niet blij met me. Er staat chutney op het fornuis te pruttelen en de geur van dragonazijn en piment is erg "penetrant".
Zoonlief staat nu zijn top 1-gerecht voor ons viertjes te maken: spaghetti bolognese.
Ik heb weinig honger. Ik ben met mijn bejaarde moeder vanmiddag naar een jarige oom geweest, want ze durft zelf niet te rijden met dit weer. En ik kreeg daar een gigantisch stuk vlaai! Pffff, we wonen tegen de Limburgse grens - niet erover! - Ik ga Kip Siam maken. Dat zal goed smaken, ondanks dat ik verkouden ben!
- Dat zuurkool recept hoort lekker!
Ik weet nog niet wat het wordt vandaag, eens zien wat er nog van de groente over is die in de schuur lag......
Woensdag ben ik idd niet naar de schuur gegaan om de rode kool te pakken want ik wist dat ik nog een pot had staan van een bekend merk waar je de groenten van moet hebben. Nou, sorry......ik vond het niet te pruimen.....
Aardappeltjes had ik nog, die had ik dinsdag lichtelijk gebakken en in de koelkast gedaan (de aardappelsschijfjes waren namelijk tot dinsdag bruikbaar ik durfde ze niet nog een dag te laten liggen). Die hebben we in de magnetron opgewarmd en met de jus erover was dat best lekker. Het vlees had nog wel langer kunnen stoven...... Het was ook erg dik gesneden......
Donderdag was ik alleen, gisteren eerst weer naar mijn (zieke) moeder en onze maagjes later gevuld met stokbrood met allerlei lekkers (voor de tv).
Vandaag maar weer eens een normale maaltijd (of toch alle restjes??).karma wijzigde dit bericht op 04-02-2012 10:42 met 0% - Bedankt voor de felicitaties, we gaan op naar de volgende 15 jaar
Vanavond was het stoommaaltijd met zalm (vaste vrijdagmaaltijd), morgen nasi en zondag risotto met peultjes en champignons. Alles in huis dus daar hoeven we de kou niet meer voor in.
@Lotti Sterkte! - Zuurkool ovenschotel
Zuurkool met stukjes appel en crème fraiche door elkaar roeren
Aardappelpuree maken,mosterd erdoor roeren
Spekjes bakken,gehakt rul bakken
Eerst de zuurkool in de ovenschaal doen , dan het gehakt met de spekstukjes
Aardappelpuree erop en met geraspte kaas bestrooien.
20 Min. in de oven op 200gr.
Mmmmmmmmmmmmmmmmm
MMMMMMMMMMMMMMMM - We eten kipfilet, pittig gekuid en omwikkeld met een plakje ontbijtspek. Gestoofde spitskool, prei en aardappels erbij.
Langzamerhand is mijn voorraadje glazen potjes voldoende om chutney te kunnen maken, daar kan ik morgen wel aan beginnen. De koorts is gelukkig gezakt , ben alleen nog flink verkouden. Maar om nu vandaag de sneeuw te trotseren, dat trekt me toch niet. - Dat vergat ik nog, ook van mij de hartelijke felicitaties, Jonda!quote:Jonda55 schreef op 01 februari 2012 @ 10:17:
Vanavond naar de Griek in de buurt, 15 jaar bij elkaar, even 'vieren'![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Dank je wel, Karma. Ben nog niet helder van geest want ik heb 2 sneetjes brood 2x na elkaar geroosterd. Ik was alweer vergeten dat ik het brood net daarvoor al een keer geroosterd had.
Gevolg: stinkende rookwolk.
Vandaag wordt er een gaatje in de diepvriesvoorraad gemaakt. Een bakje hachee, aangevuld met gehaktballen. Allebei over van eerdere maaltijden, dus dat is gemakkelijk. Vlaamse frites en als groente een potje erwten en wortels. Dat laatste vind ik niet zo lekker, maar ik denk niet dat ik zoonlief bereid krijg om, als hij van school thuis komt, nogmaals de vrieskou in te fietsen voor een bezoek aan de supermarkt. En zelf heb ik geen puf om de halve spitskool en de stronk prei die ik nog heb liggen klein te snijden en te stoven. Dat een mens zo moe kan zijn, ik ben het niet van mezelf gewend.Lottie wijzigde dit bericht op 02-02-2012 14:06 met 4%
Beterschap. Zelf ook niet echt veel puf.....quote:Lottie schreef op 01 februari 2012 @ 16:08:
De stooflappen zijn populair vandaag! Wij eten bami, heeft manlief beslist en hij is de kok vandaag. Ik breng de dag hangend op de bank door. Niet ziek genoeg om de hele dag onder de wol te blijven liggen, maar toch te koortsig en te moe om iets te ondernemen.
Moet nog beginnen met de aardappels en de rode kool, om het alleen al uit de schuur te halen zie ik als een (ijs) berg tegenop......
Misschien maar restjes opmaken en een lekker stukje stoofvlees als beloning?![[8-)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-43.gif)
O ja, ik verwar het één en ander, geloof ik.......quote:jobodo schreef op 01 februari 2012 @ 14:09:
@ Karma, nee ik gooi gekookte aardappelblokjes, paprika , ui en verse Basilikum gemngd met 5 eieren en 200ml zure room in een bakblik, 40 minuten in de oven en eet smakelijk dan maar.
Vandaag eten we stoofpotje met rundvlees, en daar bij rösti. en sla.
Gefeliciteerd en geniet ervan!quote:Jonda55 schreef op 01 februari 2012 @ 10:17:
Vanavond naar de Griek in de buurt, 15 jaar bij elkaar, even 'vieren'![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Gebakken aardappels, biefstuk en doppertjes.
Natuurlijk met een fikse klodder D&L.