Meepraten in het forum? Word nu lid!

Relatie

1. Home
  2. // forum
  3. // Relatie
  4. // Trouwen in het geheim

Dit onderwerp heeft 78 reacties, is 18877 keer bekeken, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2012 02:42.

1. Trouwen in het geheim

Afbeelding van theeleutje77
    Dit onderwerp is gestart door theeleutje77
    05-02-2012, 17:59

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, en zou graag mijn hart willen luchten.

Mijn vriend en ik gaan over een aantal maanden samenwonen (wanneer de verbouwing van zijn huis klaar is). We worden een samengesteld gezin, hebben allebei 2 kinderen.

Om alles goed geregeld te hebben, willen we gaan trouwen.
    Niemand weet van iets, en ik wil het wel van de daken schreeuwen!
    Vandaar dat ik hier mijn hart graag wil luchten, omdat we hebben besloten het geheim te houden.

We zijn alletwee eerder getrouwd geweest, 2 ongelukkige huwelijken, en nu hebben wij elkaar ruim 9 jaar geleden gevonden en zijn super gelukkig samen.
    Wij willen oud worden met elkaar!
    Niemand weet van iets (nog).
    Zelfs de kids niet, die willen we het op het laatste moment gaan vertellen.

We hebben nog geen datum, hebben überhaupt nog niks geregeld.
    Ik vind het zo spannend.....

reacties

1. Wat een prachtige, feestelijke, stijlvolle jurk, Theeleutje!

2. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    22-02-2012, 13:34

Ik heb de url wel geplaatst, maar hij pakt het plaatje niet helaas. Weet niet hoe het anders moet :-(
    Maar als je het bovenstaande intypt, komt de jurk wel tevoorschijn, is even werk, maar dan kan je de jurk zien!

Het is verboden een verwijzing naar een website te plaatsen  om deze reden heb ik je url moeten verwijderen. ( Zie de spelregels van het forum).
    Hier een uitleg voor het plaatsen van een afbeelding/foto:

Hoe voeg ik een afbeelding in mijn bericht?
    Je kunt zelfgekozen foto’s en afbeeldingen in je bericht invoegen. Deze afbeeldingen moeten dan wel al ergens op internet te vinden zijn. Je kunt dus geen afbeeldingen vanaf je harde schijf op het forum plaatsen. Je kunt een afbeelding invoegen door in het reageervenster  aan te klikken en daarin de link van de afbeelding in te plakken. De afbeelding wordt automatisch op de juiste grootte in je bericht toegevoegd.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Margriet.
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 23-02-2012 20:53 met 194%: verwijzing naar website is verboden.

3.  dit staat in de spelregels van het forum bij veel gestelde vragen uitgelegd.

4. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    22-02-2012, 10:56

@Janita: Nee, ik ben niet bang dat er hier een bekend iemand op het forum zit, ik denk dat ik wel anoniem ben hier. Bedankt voor je gelukwensen!

@Elizabeth: Fijn dat je meeleeft! Dank je wel!

Weet iemand misschien of en hoe ik en foto kan bijsluiten? 

5. Wat spannend dat je een jurk hebt gekocht, Theeleutje!
    Ik lees regelmatig dit forum even, ik leef erg met je mee!
    groeten, ~Elizabeth~

6. Jammer , Theeleutje dat de foto er niet is..
    Ben je niet bang dat er een bekende op de Margriet-pagina zit??????
    Zou toch zo maar kunnen toch??
    Ik hoop dat je heel erg gelukkig wordt met je mannetje.
    En ik wens je alle goeds van de wereld,, bye bye van JANITA.

7. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    19-02-2012, 16:37

Oh...ik had een plaatje van de jurk bijgevoegd, maar hij pakt hem dus niet....

8. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    19-02-2012, 16:36

Ja, we gaan niet trouwen in bruidskleding, maar gewoon in nette kleren dus.

Dit is um.
    Ik vind hem zelf erg feestelijk!
    We hebben ook besloten dat we met elkaar gaan skieën in een indoorhal op de trouwdag.
    's Morgens om 9.00 uur trouwen, daarna door naar Bottrop.

Komende week gaan we bellen voor een datum. Leukkkkkk!!!!

9. Je durft, zwart!
    Ik zou daar waarschijnlijk ook voor kiezen.
    Nog mooie accenten op het oog? Zoals iets van zilver of turkoois? Of zachtgeel? Of knalrood?
    Maakt niet uit, als jij je maar prima voelt en als bruid straalt.

10. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    18-02-2012, 13:07

Ik heb een jurk gekocht!
    Geen bruidsjurk, maar gewoon een nette, zwarte!
    theeleutje77 wijzigde dit bericht op 18-02-2012 14:09 met 17%

11. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    16-02-2012, 16:58

We zijn gistermiddag naar de notaris geweest om te praten over testamenten/erven/huwen.

We gaan een testament op laten zetten, om te regelen dat alle 4 de kids evenveel erven bij overlijden van één van ons.
    Verder willen we niet dat onze exen zeggenschap krijgen over een eventuele erfenis, alles gaat naar de langstlevende.

We hebben ook besloten om op huwelijkse voorwaarden te gaan trouwen, dit omdat mijn vriend een eigen winkel (éénmanszaak) heeft.

We hebben nog geen datum geprikt, maar het komt steeds dichterbij!!!

12. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    10-02-2012, 18:48

Bij ons in de buurt (Drenthe) is er bij elk gemeentehuis wel een dag/tijdstip waarop je gratis kunt trouwen.
    Waarschijnlijk gaat het een maandag worden.
    De kinderen van mijn vriend wonen in Limburg, en komen om het weekend bij ons, dus dan is het handig om de maandag na het weekend er bij aan te plakken en dan dus te gaan trouwen.

13.  Denk dat gratis trouwen niet overal mogelijk is.

14. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    09-02-2012, 23:32

Ja, ik kan het nog steeds goed voor me houden.
    Fijn om het hier kwijt te kunnen.

Ja, de kids gaan natuurlijk mee! We hebben er 4.
    We zijn nu aan het kijken wat/wanneer het gunstig is om te gaan trouwen.
    Moet als het kan op een gratis dag en dan gunstig met bv vakantie van kids, zodat ze niet persé vrij hoeven van school.

Ik wil volgende week even gaan informeren, of we 'overal' kunnen trouwen. Volgens mij moet ondertrouw in de gemeente waar je woont, maar mag je verder zelf weten waar je trouwt, dus in een andere gemeente.

Verder brainstormen we over een fotograaf. Dit mag niks kosten (de hele trouwerij zo weinig mogelijk), we denken dus aan een bekende die dan foto's wil maken.

15. En.. die kinderen van jullie nemen jullie die wel mee naar het gemeentehuis?, het is toch wel een ervaring voor ze, lijkt mij,

16. Hoe gaat het Thheleutje, kun je je geheim nog voor je houden?

17. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    07-02-2012, 17:11

Ik had ook graag gewild dat onze kinderen getuigen konden zijn, maar ze zijn nog minderjarig, 10, 13, 14 en 15 jaar.
    We gaan 2 onbekende getuigen (via gemeentehuis) vragen.

Ik hoop ook echt dat we voor altijd bij elkaar zullen blijven, en niet te vergeten: altijd zo gelukkig zullen blijven.
    We zijn beide al eerder getrouwd geweest, en voor ons was dat toen: Tot de dood ons scheidt.

Maar dat heeft niet zo mogen zijn, trouwen is wat dat betreft echt niet zomaar iets.

18. Afbeelding van peaseblossom
    peaseblossom
    07-02-2012, 09:16

Gefeliciteerd Theeleutje. Ik hoop dat jullie lang en gelukkig samen zullen zijn/blijven!

19. quote:

Hoe waren de reacties van jullie vrienden/familie?

Ikzelf ben namelijk 'bang' voor de reactie van mijn familie, en dan met name mijn moeder (ouders gescheiden).
    Die is sowieso vooral met zichzelf bezig, en zal zich slecht kunnen inleven in onze ideeén hierover.

Maar ja, we trouwen voor onszelf, en niet voor anderen tenslotte, dus willen we hier geen rekening mee houden.
    De reakties bij ons waren heel goed. En als ik jou was zou ik me niks aantrekken van wat de fam. er van gaat vinden. Als je niet blij voor jullie kunnen zijn en alleen maar aan eigen belang denken, zijn ze niet veel waard.

Onze kinderen waren getuigen en op die dag hebben we meteen de kaartjes verstuurd.

Wens jullie veel geluk en een hele fijne dag. En vooraal doen wat jullie willen.

groetjes, Kneeltje

20. Afbeelding van terugfluiter
    terugfluiter
    06-02-2012, 21:37

In 1981 zijn  mijn man en ik getrouwd, niemand wist iets.
    Mijn man werkte als ambtenaar in een andere gemeente en heeft 'zogenaamde' collega's in de gemeente waar wij trouwden via het stadhuis opgetrommeld als getuigen. De enige die het wist, was een directe collega van mij.
    We waren beiden in nette kleding, dus niet in trouwtenue. Ook voor ons was het de 2e keer.
    In het stadhuis werden wij keurig naar de trouwzaal geleid en mochten plaatsnemen. Na een tijdje kwam een ambtenaar ons vertellen dat als het bruidspaar kwam, wij de zaal moesten verlaten zodat het bruidspaar als eerste naar binnen kon.
    We moesten lachen en de man was beduusd toen hij hoorde dat wij het bruidspaar waren. Hij vroeg wanneer de rest kwam en was overdonderd toen wij vertelden dat we zaten te wachten op getuigen en de ambtenaar. Hij had dat nog nooit meegemaakt.
    Tot onze verbazing kwam daarna mijn collega met vriendin binnen en dat was voor ons iets extra's.
    De volgende dag hebben we bij mijn schoonouders gegeten en tijdens de maaltijd verteld dat we getrouwd waren. Iedereen blij en enthousiast, hoewel we wel het gevoel kregen dat men erbij had willen zijn.
    Ieder jaar vieren we onze trouwdag samen, want we hebben gekozen voor samen. Ook toen we 25 jaar waren getrouwd: geen groot feest, op onze eigen manier er iets moois van gemaakt en dat jaar 4x op vakantie geweest. Want wie viert er iets? Wij!
    Erop terugkijkend hebben we er nooit spijt van gehad.
    Geluk maak je en ervaar je samen.
    Theeleutje, ga ervoor. Ik wens jou en je aanstaande man en jullie kinderen een prachtige dag die warme herinneringen zal geven.
    terugfluiter wijzigde dit bericht op 06-02-2012 21:39 met 0%

21. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    06-02-2012, 21:37

quote:
    kneeltje schreef op 06 februari 2012 @ 13:14:
     Groot gelijk, lekker samen met jullie kids en dan pas iedereen vertellen of een kaartje sturen. Van dat "feestgeld" kun je beter met jullie gezin iets gaan ondernemen. En vooral NIETS zeggen.

Hebben wij ook gedaan. Ben er nog steeds zeer tevereden over.
    Ja Kneeltje, zo denken wij er ook over, zonde van het geld.
    Natuurlijk gaan we wel ringen kopen, en willen we nadien een feestje thuis geven. Hoe we dit gaan invullen weten we nog niet precies.

Hoe waren de reacties van jullie vrienden/familie?

Ikzelf ben namelijk 'bang' voor de reactie van mijn familie, en dan met name mijn moeder (ouders gescheiden).
    Die is sowieso vooral met zichzelf bezig, en zal zich slecht kunnen inleven in onze ideeén hierover.

Maar ja, we trouwen voor onszelf, en niet voor anderen tenslotte, dus willen we hier geen rekening mee houden.

22.  Groot gelijk, lekker samen met jullie kids en dan pas iedereen vertellen of een kaartje sturen. Van dat "feestgeld" kun je beter met jullie gezin iets gaan ondernemen. En vooral NIETS zeggen.

Hebben wij ook gedaan. Ben er nog steeds zeer tevereden over.

23. Hoi hoi,

Wat spannend zeg! Heel veel plezier,
    Liesbeth

Bericht is gewijzigd,verwijzen naar een website is verboden.
    Lees de spelregels.

Moderator Margriet.
    Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 06-02-2012 16:57 met 71%: verwijzing naar website is verboden.

24. Afbeelding van theeleutje77
    theeleutje77
    06-02-2012, 08:30

Nee klopt, we willen het echt tegen niemand zeggen.
    En we hebben allebei beste vriendinnen/vrienden, en ik vind het ook best moeilijk om niks te zeggen, want juist dit is iets om te delen.

Wel krijgen we beide al vragen van vrienden en collega's: Hoe we de dingen nu gaan regelen.
    Dus zeggen zij dan: Dat komt goed, we gaan dat binnenkort doen.

Een collega zei laatst, out of the blue: Zo, en wanneer ga je precies trouwen???
    Ik lachen....nee, joh, wij trouwen echt nooit weer!!!!

Maar heel fijn om er hier over te kunnen praten!

25. Theeleutje: klinkt heel leuk, ik kan me voorstellen dat je het van de daken wilt gaan schreeuwen. Maar ik zou toch niks tegen iemand zeggen, er is altijd wel iemand die zijn mond voorbij praat:)..gewoon nog maar even met zijn tweetjes genieten van het vooruitzicht. By the way: gefeliciteerd..

advertentie