Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1569 reacties, is 172527 keer bekeken, en bestaat uit 63 pagina's. U bent momenteel op pagina 11 van 63.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 19:58.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- waar ga je heen in het noorden v.h. land Lottie?
- Vandaag lekker een uitsmijter gegeten in de stad; En dat kwam omdat een jurk wilde kopen, maar ik had al iets in mijn kop en kon het dus niet vinden.
Ik heb nog 1 week om iets te vinden,,,,,,,SPANNEND......gr van JANITA. - Gehaktballen, aardappels en spruiten wordt het vanavond.
Morgen kip met roerbakgroente, van alles wat ik tegenkom gaat in de wok.
Maandag t/m woensdag gaan manlief en ik gaan naar het noorden van het land, een paar dagen er tussenuit. De kinderen blijven thuis (carnaval) . De mogelijkheden liggen in de koelkast en vriezer, maar of zij voor 'gezond' zullen gaan..... - Geen idee wat we vanavond eten maar heb nu eigenlijk al zin in een pizza
![[:$]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-10.gif)
- Heb heerlijke chili con carne gegeten bij dochter, met extra vele groentes erin.
- Hee ,,Lotte , tja dat komt denk ik ook omdat mijn man nooit,, maar dan ook nooit iets heeft moeten doen in het huishouden van zijn moeder,, zelfs geen vuilnisbak buiten zetten .. dat deed zijn vader.
zo genoeg hierover ..ik heb vandaag macaroni gegeten en het was lekker,, gr van JANITA,, - Wat komt er weer een hoop lekkers voorbij. Vooral het chocoladetelegram,
.
Ik ga gehakt rul bakken met een uitje en sojasaus, doe het in een ovenschaal, koolraap erop en dan puree, uit een pakje wat ik nog heb staan
.........bij gebrek aan gewone aardappels (die waren laatst bevroren......).karma wijzigde dit bericht op 15-02-2012 14:25 met 0% - Er is bami 'besteld' dus vooruit maar
Omdat ik gisteren als verrassing een chocoladetelegram kreeg ![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
- Hachee, rode kool met appeltjes en aardappelpuree.
- Koolraap is heerlijk met een balletje gehakt en sate-saus!
- Geen idee, ga bij dochter en haar gezin eten.
- Iets met koolraap, want dat moet op.
- Gegrilde zalm, gemengde sla en aardappels. Dochterlief had niet begrepen dat het puree had moeten worden, maar ach, een kniesoor (ik dus) die daar op let.
Morgen wordt het iets met rundergehakt, ik ga zo in mijn digitaal kookboek neuzen of ik iets kan vinden dat past bij mijn groentevoorraad. En hoera: Ik ben morgen eindelijk weer eens een keer op tijd thuis van mijn werk. - Gisteren pasta met sla erbij. Vanavond bloemkool/broccoli, aardappels en gehakt cordon bleu + komkommerschijfjes (gewoon rauw).
- Gistern bij een grote wokchinees geweest, veel garnalen en vis gegeten. Wat het vandaag gaat worden, daar denk ik nog over na. Moet er voor naar de winkel.kneeltje wijzigde dit bericht op 13-02-2012 15:43 met 2%
- Generatiekloof....nou....dat weet ik niet. Mijn vader (zou nu 80 geweest zijn) kookte vanaf zijn pensioen regelmatig en hielp daarvoor al mee met het huishouden. Mijn schoonfamilie daarentegen, daar hoefden 'de mannen' nooit wat te doen. Helaas
troffen alle 3 de zonen vrouwen die daar anders over dachten en helpen ze, tot grote verbazing van hun moeder (ach, ze vond ze aanvankelijk zo zielig) allemaal volop mee. Alleen de zus van mijn man zet de traditie van haar ouders voort: haar man brengt uit zichzelf nog geen kopje naar het aanrecht.
Genoeg verteld, gisteren aten we chili con carne en vanavond zijn mijn kinderen alleen thuis. Dochterlief kookt voor hen beide heel simpel: vissticks, pommes duchesses uit de oven en broccoli. Niet echt geëmancipeerd dat zoonlief nu aan kan schuiven
, maar hij is 15 en als hij achter de pannen staat ben ik toch liever in de buurt. - hallo ik had vanavond spaghetty op het menu , we gaan borrelen dus een goede ondergrond is belangrijk.en nog lekker ook, we zijn echt van die pasta mensen.
- Wij eten " pasta di papa " vanavond.
![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Hoi Lottie,, dat heb je even mooi voorelkaar meis.......Ik ben nu al 2 jaar alleenstaand, maar mij is dat nooit gelukt hoor.
Dan werd er gewoon chinees gehaald...
Maar misschien komt dat ook omdat ik vele jaartjes ouder ben ,,dus van een andere tijd,, hahahahahaha ,tja maar had het wel leuk gevonden op jouw manier....gr van Janita. - Manlief werkt in ploegen en is vervolgens 4 dagen vrij. Ik had vanochtend een briefje voor hem op het aanrecht gelegd met de woorden " wij laten ons vanavond graag verrassen door jouw culinaire hoogstandjes". Hij kookt nl niet zo graag (kan het wel), dus ik was benieuwd wat er zou gebeuren. Ik had geen inspiratie, dus de keuze lag volledig bij hem.
Nou ... ik ben net thuis van mijn werk en hij staat zonder commentaar tagliatelle met kip en champignons te koken. Het ruikt heerlijk. - Gebakken piepers, gegrilde kipfilet en broccoli met een kaassausje.
- Vandaag spruitjes, met kastanjes en moet nog iets van vlees erbij regelen.
- Het bestaat echt, is echter niet meer dan een tosti met daarop een gebakken ei.
Was best lekker!
Vandaag zie ik nog wel, wederom alleen. - Croque monsieur, oké, maar een vrouwelijke versie? Ik dacht eerst dat je een grapje maakte, Karma.
Wij eten morgen rode kool, gehaktballen en aardappels.
De spinaziestamppot was lekker, maar op de een of andere manier heb ik nu toch echt trek. Ik ga maar knackebröd met magere kaas maken, dat is in ieder geval beter voor mijn lijn. - Restjes: hutspot, boontjes en bietjes, balletje gehakt en nog wat rundvlees.