Meepraten in het forum? Word nu lid!

Ontspanning

1. Home
  2. // forum
  3. // Ontspanning
  4. // Oneliners (vervolg)

Dit onderwerp heeft 4179 reacties, is 356697 keer bekeken, en bestaat uit 168 pagina's. U bent momenteel op pagina 15 van 168.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 17:23.

1. Oneliners (vervolg)

Afbeelding van kafka
    Dit onderwerp is gestart door kafka
    04-02-2010, 18:14

Karma schreef op het vorige topic:
    Hier wordt elke dag de Dagelijkse Gedachte geplaatst om over te discussiëren.

(De persoonsbeschrijving die ik opzoek van de bedenker komt vrijwel altijd van wikipedia.nl).

reacties

1. Maar misschien komt je geestestoestand wel door die dingen van buitenaf.

2. Geluk wordt meer bepaald

door je geestestoestand

dan door gebeurtenissen van buitenaf.

Dalai Lama  

3.  Dromen zijn bedrog ( de meeste)!!!!!

Volgens Marcohttp://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-9.gif

4. Er zijn ook dingen waarover men droomt die ze niet KUNNEN realiseren. Dat zijn niet alleen materialistische dromen maar kunnne ook heel realistische dromen zijn. Je zult je hele leven maar in een rolstoel zitten.....

5. Erben kennen we allemaal wel, toch?

6. Het is lekker om te dromen,

maar je hoeft niet alles te realiseren.

Erwin Wennemars  

7. Ja, ja, zo lust ik er nog wel eentjehttp://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-7.gif 

8. theoloog, predikant en hoogleraar Ethiek

9. Werkelijke levenskracht

toont zich

in het opgeven van de burcht

van het gesloten ik

en een overgave

aan de pijn en de vreugde van het leven.

Frits de Lange  

10. Richt je op de deuren, niet op de muren.

Auteur Onbekend

11. Anna Alberdina Anthoinetta Terruwe (Vierlingsbeek, 19 augustus 1911 - Deurne, 28 april 2004) was een Nederlands psychiater en werd landelijk bekend en berucht om de door haar ontwikkelde bevestigingsleer.

De bevestigingsleer is een psychiatrische en psychologische theorie die is ontwikkeld door de Nederlandse psychiater Anna Terruwe. De theorie laat zich misschien het best omschrijven in haar eigen woorden: "Mensen die elkaars goed-zijn schouwen, laten elkaar het goede voelen".

12. Je mag zijn zoals je bent

om te worden wie je bent,

maar nog niet kunt zijn.

Anna Terruwe  

13.  Ik weet mijn plek ook vandaag, ben al buiten geweest. Lekker bij de kachel met een mooi boek.

14. Met dit weer is mijn plaats achter de kachel! [C]

15. Een geruststellende gedachte, doe ik vandaag maar ff rustig aan [;)] .

16. Albert Einstein (Ulm, 14 maart 1879 - Princeton (New Jersey), 18 april 1955) was een Duits-Zwitsers-Amerikaanse theoretisch natuurkundige en uitvinder. Hij wordt algemeen gezien als een van de belangrijkste natuurkundigen uit de geschiedenis, naast Isaac Newton en James Clerk Maxwell. Zelf noemde hij altijd Newton als een veel belangrijker natuurkundige dan hijzelf, omdat Newton anders dan Einstein behalve theoretische ook grote experimentele ontdekkingen deed. In het dagelijks leven is de naam Einstein synoniem geworden met grote intelligentie.[1][/sup]

17. Men hoeft de wereld niet te begrijpen,

men moet alleen zijn plaats

erin weten te vinden.

Albert Einstein  

18. quote:
    hendrika18 schreef op 06 februari 2012 @ 09:05:
    mijn voeten denken: doe dikke sokken aan want het is weer koud!
    Ja, het lichaam zit knap in elkaar [;)] .

19.  En mijn hoofd zegt, doe die bontmuts op als je naar buiten gaat. http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-16.gif

Die schaduw uit het verleden, ben ik nog niet tegengekomen.

20. mijn voeten denken: doe dikke sokken aan want het is weer koud!

21. Eckhart Tolle, geboren als Ulrich Tolle (Dortmund, 1948) is een Duitse leraar en auteur op het gebied van spiritualiteit.
    Tolle werd geboren in Duitsland. Hij woonde vanaf zijn dertiende bij zijn vader in Spanje. Rond zijn twintigste verhuisde hij naar Engeland. Omdat hij geen middelbareschoolopleiding had gedaan, moest hij een avondopleiding volgen om zich te kwalificeren voor de universiteit. Vervolgens bezocht hij de Universiteit van Londen en de Universiteit van Cambridge.
    Op zijn negentwintigste ervoer hij naar eigen zeggen een 'spirituele transformatie' die het begin van zijn functioneren als spiritueel raadsman en leraar markeerde.
    Tegenwoordig woont hij in de Canadese stad Vancouver.
    Tolle heeft diverse spirituele boeken geschreven.
    Zijn eerste boek The Power of Now ("De Kracht van het Nu") was nummer één op de New York Times bestsellerslijst. Dit werk werd vertaald in meer dan dertig talen. De Amerikaanse talkshowhost Oprah Winfrey beschouwt "The Power of Now" als een van haar favoriete boeken.
    Tolles meest recente boek A New Earth ("Een nieuwe aarde – Dé uitdaging van deze tijd") was de nummer één op de New York Times bestsellerslijst in maart 2008.
    In januari 2008 selecteerde Oprah Winfrey A New Earth in haar "Oprah's Book Club" selectie, begeleid door een 10-weken "live online seminar" (of "webinar") met Tolle. Dit startte op 3 maart 2008.

22. Denk met je hele lichaam.

Eckhart Tolle 

23. Als de schaduw van het verleden je inhaalt,

doe dan een stap vooruit.

Eigen gedachte inzender  
    (ingestuurd door: Henriette van Tuil, Doorn NL)

24.  Wij zien in Indonesië mensen die weinig hebben, maar o zo gelukkig zijn. Doordat ze weinig hebben, zijn er ook minder zorgen. Ze denken daar anders, vandaag hebben we te eten, morgen zien we wel verder. En ze zijn niet zo materialistisch ingesteld, simpel tvtje is prima en verder luxe daar wordt niet naar getaald.

25. Goed verhaal Karma, ben het er helemaal mee eens.
    Je kunt je geluk  of het ontbreken daarvan voor een groot deel zelf bepalen.
    En iets of iemand de schuld geven dat je niet gelukkig bent is vaak wat te makkelijk.

advertentie