quote:
Onder een parasol is het leven ook goed als de zon schijnt Karma?
Vanavond heeft zoon zich overwonnen tijdens de diploma-uitreiking. Hij heeft zo vaak willen stoppen met zijn studie als hij een presentatie moest geven op school. Hij durft niet op de voorgrond. Wat wil het geval, hij heeft een klok gemaakt van metaal voor de docenten. De tijdaanduiding waren wiskundige begrippen en een uitspraak die vaak genoemd was er onder in gegraveerd. Maanden werk aan gehad en hij zou dat stiekem en achteraf geven. Het liep zo dat er een moment was dat hij het podium op moest. Het zou raar geweest zijn als hij niet aankwam met wat hij wou geven. Ik kan het niet uitleggen. Hij kwam niet uit zijn woorden maar de waardering was zo groot. Hij moest wel achteraf uitleggen hoe hij dat gemaakt had aan de groep leerkrachten. En gelukkig maar, ik dacht even ze denken vast dat hij dat gekocht heeft. Het is ook een bijzonder persoonlijke blijk van waardering aan de school, ze waren helemaal een beetje emotioneel. Voor mij was het feit, dat hij met het zweet op zijn hoofd en ineens lijkwit -en uiteraard moeilijk maar leuk uit zijn woorden kwam-op het podium stond en zijn ding deed, wat mij blij maakte. Die grote knul heeft zichzelf overwonnen. Mooi zoiets.