Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Betreft: Antidepressiva, deel 2

Dit onderwerp heeft 680 reacties, is 116881 keer bekeken, en bestaat uit 28 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 28.
De laatste reactie is geplaatst op 15-06-2011 18:32.

1. Betreft: Antidepressiva, deel 2

Afbeelding van noordzee
    Dit onderwerp is gestart door noordzee
    30-09-2008, 01:03

niet meer actueel
    noordzee wijzigde dit bericht op 11-01-2010 18:37 met 85%: niet meer actueel

reacties

1. [W] Hey Iki, ben je soms weer druk in je brein ? Neem dan wat valeriaan pilletjes. Die helpen uitstekend. Laat ons eens weten, of het een beetje gaat met jou ? Groetjes, Felice.    [8-|]

2. Bedankt Felice en Cecil voor jullie bijdrage. Ik weet het zelf natuurlijk ook wel ongeveer waar het vandaan komt maar ik blijf het zo bijzonder vinden dat dromen zo kunnen wijzen op dingen die spelen op dat moment.

Ike hoe is het met je?

3. Hallo..Ike..heb je niet meer te melden?????

4. quote:
    cecil schreef op 13 maart 2011 @ 12:54:
    Goedemiddag

Ik droom al mijn hele leven ik weet niet beter..als ik  niet droom vind ik het maar raar....schreeuwen..huilen..van alles te beleven

Ik hecht er niet zoveel waarde aan..soms zijn het echt nachtmerries en achtervolgd het jouw de hele dag

maar..later kan het ook weer een mooie droom zijn...meestal wat ik overdag zo al op pik..bewust of onbewust..komt s nachts naar boven

Maar vervelend is het wel hoor

5. Goedemiddag

Ik droom al mijn hele leven ik weet niet beter..als ik  niet droom vind ik het maar raar....schreeuwen..huilen..van alles te beleven

Ik hecht er niet zoveel waarde aan..soms zijn het echt nachtmerries en achtervolgd het jouw de hele dag

maar..later kan het ook weer een mooie droom zijn...meestal wat ik overdag zo al op pik..bewust of onbewust..komt s nachts naar boven

Maar vervelend is het wel hoor

6. Ja Felice dat klopt wel wat je zegt. Ik zie ook wel beren op de weg momenteel en dan is het toch bijzonder dat je in je dromen daarop attent wordt gemaakt.

Ach ik heb het wel vaker maar het zijn toch periodes en gelukkig slaap ik de laatste tijd prima.
    Bedankt voor je antwoord

7. [W]
    Hoi Noordzee,
    Ook al ben ik Cecil niet ik weet het volgende over dromen. Vaak ga je dromen door onbewuste spanningen. En dromen zelf zijn dikwijls onverwerkte en vaak minder prettige zaken, niet direct uit je huidige bestaan.  Vaak ervaringen, situaties die zich in dit huidige bestaan nooit hebben voorgedaan.
    Sterkte er mee en als je er zo veel last van hebt, dat het je hoofdpijn bezorgt, kun je wat valeriaan pilletjes van het K*******t nemen, om wat rustiger in je vel te komen en wat ontspannener te slapen.
    Succes, hartelijke groeten, Felice.     [8-|]

8. Cecil ik heb toch ook eens gelezen dat jij ook zo raar kunt dromen?
    Weet jij hoe dat komt, ben je dan te druk geweest of ligt het aan iets anders?

Ik droom de laatste nachten zo eng en gewelddadig. Ik zie echt beren op de weg die mij willen aanvallen en ik wil ze dan doodschieten. Of dat er enge geluiden komen uit graven op een kerkhof. Raar toch. Ik krijg er in ieder geval koppijn van, haha. Ik ben beniewd naar jou bevindingen.

9. goedemorgen

Noordzee dat kan gebeuren..meid..je probeert de gulden middenweg daar in te vinden..maar soms botst het een keer..maar niks mis mee..als je het weer kan uitpraten toch?

Nou vandaag geen zon maar wel droog gelukkig moet voor controle naar de tandarts..dus laat het effe droog blijven

Ike hoe is het met jouw????

fijne dag nog

10. Bijna boven aan, het woordje 'al' vergeten, sorry.

11. [W]   Tja Noordzee, niet bij stil gestaan dat velen nog banen hebben buiten eigen huis. Sorry, ik vond het namelijk echt zo'n dag voor jou en meneer Noordzee om lekker te genieten.
    Ik weet nog wel dat ik ook eens de vraag kreeg waarom 1 van mijn kinderen zou moeten bellen, als die niet thuis kwam eten en waarom altijd netjes met mond dicht gekauwd moest worden en met mes en vork gegeten e.d.
    Heerlijk om te stellen, omdat dit ook woon jij hier tot je op jezelf woont, het huis van je ouders is, die waren er lekker eerder dan jij. Dus moet je rekening houden met mijn wensen. Dan doe ik dat later in jouw huis bij jou ook.  En natuurlijk uitleggen, dat iemand die uitgebreid de mond met eten vol heeft en ruime inkijk biedt mijn eigen eetlust dreigt te verstoren.
    Het valt inderdaad niet altijd mee, zeker niet met een kind om samen de gulden middenweg te vinden en te bewandelen. Dat ervaar ik dus nu met mijn jongste, mijn dochter, die het kennelijk meer dan gehad heeft met haar ma. Maar ik ben blij, dat ik weet dat het verder wel goed met haar gaat en ach, net wat ik zei, door de jaren heen komen de wegen wellicht weer samen.
    In ieder geval fijn dat het op alle fronten toch weer in harmonie is geraakt, daar gaat het maar om.
    Ik zag jou in verbeelding samen met je man heerlijk van de natuur en de zon genieten, al lekker trappend. Ik heb zelf geen rijbewijs, maar net als velen hier houd ik ook van wandelen en met de benenkar dus bewegen.

[W]    Cecil, hi, hi, hi, ik had nog niet geschreven aan jou, waar de zon dan vandaag wel scheen en eureka, ik draai mij om naar het raam en ziet, ook hier blauwe plekken in de grijze lucht en daarna zon en ik ook nog snel een wasje opgehangen ! Sympathiek dat je hem doorgezonden hebt !

Meisjes, prettige avond maar weer en lekker genieten, ik ben in een mooie roman van Herbjorg Wassmo bezig, Het boek Karna. Erg boeiend en het laatste deel van een trilogie, die begon met, Het boek Dina.
    Maar vanavond ga ik vast ook van Lynley genieten, zalig weer een Engelse detective. Groetjes, Felice.     [8-|]

12. Haha Felice, nee niet gefietst wel auto gereden voor mijn werk. Maar evengoed genoten van het zo nu en dan schijnen van de zon. Meneer Noordzee is nu aan het racefietsen en ik heb even lekker tijd om achter de PC te kruipen.
    Straks ga ik ook een boek lezen, heerlijk met een kopje koffie en chocolade erbij. Wie doet me wat.

Mijn dochter en ik hadden gisteren harde woorden tegen elkaar. Haar zoontje zit nu in de peuterpuberteit en is soms strontvervelend. Bij ons thuis ben ik de baas en ik hou me zoveel mogelijk aan haar lijn van opvoeden vast maar gisteren moest ik even doorpakken en dat zinde haar niet.

Ik vind haar manier te soft, ik ben meer van niet zeuren maar gewoon doen wat oma en Opa zeggen.

Ze stoof kwaad naar haar werk maar toen ze thuiskwam kreeg ik een dikke knuffel en gaf ze toe dat ze te kwaad had gereageerd. Ach ze had ook al de vorige dag met hem in de clinch gelegen en dat put uit.
    Gelukkig kunnen we het uitpraten maar het klopt dat ik vaker woorden heb met haar dan mijn man. Hij houdt zich teveel op de vlakte vind ik dus daar moesten we ook nog even over praten. Al met al een enerverende dag maar gelukkig is het nu weer oké.

Jaja het is me wat.

Geessien sterkte met alles meissie, het is ook niet niks allemaal wat je doormaakt en dan zou het zo fijn zijn als je dochter eens wat vaker contact met je zoekt en dan gewoon uit interesse en niet als ze wat nodig heeft. 
    Ze leeft haar eigen leven en jij de jouwe, loslaten is dan toch ook weer moeilijk hè?
    Sterkte ermee

13. [W]     [8-)]      Cecil, waar schijnt de zon in Holland, laat horen ! Mens het is hier toppunt van grijs en vocht en wel heerlijk weer als je niet meer iets hoeft te doen, om met een boek knus in de bank te duiken !
    Ik ben dol op mijn baantje als huisvrouw. Heerlijk free lancen ten top !
    Groetjes, liefs, Felice.     [8-|]

14. Een hele goedemorgen

Ja ideaal is dat ...luxe huisvrouw..heb er zo van genoten...mooi boek ook van Esther Verhoef ..dejavu

Over het algemeen is het moeilijker met dochters en moeders dan ,met zonen en moeders..
    Het botst vaker als ik dat zo in mijn omgeving hoor

maar als ze ouder worden gaat het vaak wat beter.en worden ze milder ..Felice..jij pakt het ook goed aan vind ik.

Dit is iets wat op hun weg komt en waar ze zelf in moeten zien hoe of wat ...Soms kun je zelfs als moeder daar weinig aan doen

Niet mee bemoeien hun eigen gangetje laten gaan en dan komen ze wel weer..en altijd achter hun blijven staan..het is vaak ook een stukje onzekerheid..ze hebben het nodig

Zelf heb ik dit ook ervaren.....
    Je kan je kind dan beter met rust laten....en inderdaad soms doet het pijn want als ze je nodig hebben moet je er wel zijn

maar wees blij dat ze je nodig hebben en weer bij je komen.....dat zegt toch ook weer iets....over onze band.

Nou een beetje warrig geloof ik..maar jullie begrijpen het vast wel

de zon schijnt..die heb ik besteld want de was moet drogen.....die hangt buiten
    fijne dag allemaal

15. [W]    [;)]
    Hoi allemaal en Geessien speciaal,
    Eerlijk is eerlijk, ik heb boodschappen gedaan even daarna op een terras van de lentedag genoten en ben toen huiswaards gegaan en heb mij ook op de bank in huis uitgestrekt om lekker bij te komen. En ben verder de hele middag, ondanks de stralende lentedag niet meer buiten geweest. Maar zonlicht was toch wel heerlijk, al is het maar om door het raam te zien.

Bij mij is het net omgekeerd Geessien, ik leef mede vanwege mijn zoon nog steeds aangenaam. Maar mijn dochter moet ook weinig van mijn commentaar hebben en heeft contact verbroken.
    Wel logisch, zij is wat ik noem nog erg een jonge spruit en moet haar eigen keuzen en weg bepalen. Natuurlijk hoop ik wel, dat onze wegen elkaar op termijn wellicht weer zullen raken.
    In jong zijn schuilt vaak eerder nemen van de ouder. Meestal gaat dit op termijn bij toename van leeftijd weer wat minderen. In bestaan hebben we allemaal onze eigen weg te leren, naar ik meen.
    Heel veel sterkte en beterschap met je stoornissen, en liefs, ook voor de rest onder dit topic.
    Moest wel even grinniken, toen Cecil meldde dat zij gewandeld had en nog even lekker had zitten lezen. Meis, heerlijk, fijn dat je zo genoten hebt.
    En jij Jolanda, heb je in ieder geval je in het tuinwerk gestort ? Of sloeg ik de plank helemaal mis ? Ben benieuwd.
    Iedereen heel prettige dag, ook al is deze tweede lentedag wat grauw en grijs en nat, maar in ieder geval geen vorst meer in de nacht en dat is dan weer erg prettig.
    Liefs, Felice.      [8-|]

16. Heb nog wel kontakt met dochter maar niet met zoon.Het bots wel af en toe met dochter.Komt omdat ze mij alleen belt als ze me nodig heb.En dar zeg ik wat van,en zij is daar niet mee eens.Ze zit de hele dagen op facebook maar moeder een keer ho maar.Vandaag heeft ze zelfs 2 x gebeld omdat ze weer hulp vroeg.(naaimachine)

17. Cecil,heerlijk dat wandelen daar hou ik ook van.
    Matter,ik heb geen terras gezeten was het maar waar.Ik had andere verplichtingen.Was zo moe dat ik van 4 tot 6 uur heb geslapen.Morgenvroeg naar fysio toe.Daarna naar de bieb en dan ergens koffie drinken.
    Cecil,in de blaas spoeling zit medicatie in.welterusten

18. De doop was leuk.ongedwongen en gemoedelijk..

Ja meid..dat is inderdaad ook een vorm van liefde..zoals jij dat beschrijft.

en natuurlijk gaat dat niet zonder verdriet..maar soms moet je voor je zelf opkomen...snap het helemaal

Ik ben vandaag al vroeg wezen wandelen om vanmiddag nog even buiten te kunnen zitten..effe lezen..heerlijk..maar nu word het frisser..zon gaat een beetje achter de boom schuil

19. [:)]    [W]
    Even jubelen, wat een heerlijk lenteweer vandaag ! Op dergelijk moment zie ik Jolanda ijverig ramen zemen en de tuin doen, Cecil lekker wandelen en Noordzee fietsen ! In mijn verbeelding hoor.
    En Geessien op een terrasje genieten hoop ik.
    Dag lieverds, ook de anderen natuurlijk, veel zonneschijn toegewenst.
    Felice.   [8-|]

20. [W]
    Tja Cecil, maar dat ging ook niet in een maal hoor. Het is de zoveelste maal dat wij kortsluiting hebben en omdat ik weet dat het verder redelijk goed met haar gaat, aardige partner, die haar vertroetelt en nog een vader en een broer die een oogje op haar houden, ben ik nu zo ver, dat ik denk, meid, je bent nu op een leeftijd, dat je zelf mag gaan onderscheiden. Ze heeft ondanks mijn depressiviteit en de moeilijke bipolaire jaren een warm huis gekend en reuze gezellige belevenissen, ik blijf er niet achter aan hobbelen. Dan laat je los, want liefde geeft. Loslaten en overlaten is ook vorm van geven.
    Ik leid al ruime jaren eigen leven op mijzelf en dat maakt het wellicht eenvoudiger om dit zo te beleven. Maar de eerste malen deed het mij ook zeer hoor. Leven, liefde, het is altijd opnieuw leren, meis. Het belangrijkste blijft, dat het haar op haar wijzen en keuze goed gaat.
    Hartelijke groetjes en fijn dat jij hier niet doorheen hoeft. Geniet er maar goed van ! Hoe was de doop van jouw kleinkind ? Is het meegevallen ? Hoop, dat je van hebt mogen genieten.
    Felice.    [8-|]

21. Wat voor spoeling is dat dan Geessien?

Toe maar....een leuke man die met je wil dansen...geweldig meid...vind het echt geweldig...dat je zo kan genieten hou het vast...

Nou hier gelukkig wel contact met mijn dochter...moet er niet aan denken..dat dat niet zou kunnen..om wat voor reden dan ook

Denk jij er echt zo makkelijk over Felice?

Ik kan me dat niet voorstellen

Maar..hier een lekker dagje gehad...gepoetst en gedaan..boodschappen gedaan..en gewandeld..schoon bedje..heerlijk..
    fijn weekend

22. Heb even het berichtje van mij door gelezen,jongens wat een fouten heb ik geschreven zeg.Ik reageer later ben net wakker na 2 uurtjes te hebben geslapen.Door de blaas spoeling word ik erg moe van,er zitten medicijnen in waar je moe van wordt,het blijft ook 2 uur in je blaas zitten.Tot straks allemaal,als er niets tussen komt dan he.Man zegt net dat wij naar Arnhem gaan morgenavond om te dansen.Engelse wals dansen wij graag samen

23. [;)]       [W]

Tja Geessien, die jonge dochters, spruitjes zijn het vaak nog. De mijne ook. Wil ook geen contact meer, vanwege moederlijk commentaar. Niet erg, het gaat haar goed, dus ze mag zelf kiezen.
    De juiste partner is altijd het belangrijkste om gelukkig in het leven te staan. Fijn dat jullie elkaar tegen gekomen zijn, heel veel geluk daar mee en uiteraard heel veel plezier in Paris ! Doe het mijn groetjes, ben er al jaren niet meer geweest en mis het zo nu en dan ! Veel liefs, Felice     [8-|]

24. Je hebt al weer heel wat mee gemaakt als ik dit zo lees Geessien ;...ik hoop dat je nu betere tijden tegemoet gaat met je nieuwe vriend
    Ik gun het je van harte..en je dochter? Ach misschien snapt ze het later ook allemaal wel..
    Zal even wennen zijn..maar je doet het goed..je laat je geluk niet van je afpakken door haar.

super..sterkte met de blaasspoeling..meid

veel plezier in Parijs

fijn weekend allemaal

advertentie