Gezondheid
- Home
- // forum
- // Gezondheid
- // Le cercle des 7 soeurs 15
Dit onderwerp heeft 5079 reacties, is 274484 keer bekeken, en bestaat uit 204 pagina's. U bent momenteel op pagina 137 van 204.
De laatste reactie is geplaatst op 17-01-2011 14:45. Dit onderwerp is gesloten!
Le cercle des 7 soeurs 15
Hier delen sinds 2005, 7 "zusjes" hun dagelijks leven.sara1 wijzigde dit bericht op 01-09-2010 16:23 met 79%
reacties
- Goeiemorgen...hier ook een stralende dag, maar of we vandaag al de 20 graden halen? Ja, Frans, ik hoor er hier de boeren ook over klagen, dat het droog is. Voorlopig wordt er nog niet echt regen voorspeld, wel af en toe een buitje. Ja, J neemt me veel uit handen, maar alles?
Het puur huishoudelijke werk blijft voor mij, maar ik ben allang blij dat hij al het zware werk opknapt, scheelt me heel veel energie en pijn!
Ik ga broodjes in de oven doen, kom vandaag nog wel even weer langs hier... - Goedemorgen! R is alweer weg om te vliegen, hij schiet hard op met de cursus. Daarna als het te warm wordt en er thermiek in de lucht komt, komt hij terug en gaan we de aardappels poten. Het wordt weer boven de 20° in de schaduw, het houdt niet op, maar volgens onze boer B is het al te droog, hij heeft regen nodig.
Fijn Ol dat je mee gaat in de reorganisatie en dan werken wanneer het voor jou het beste is! Hoe is het met J, heeft al al huisklusjes overgenomen? - Ja Frans, dat wilde ik al een hele tijd....'s morgens heb ik vaak zo'n last van mn gewrichten, moet ik nog "warmdraaien", vooral in de winter. 2011 wordt het jaar van de ommekeer...er gaan 2 collega's weg, de oudste 2 en blijven we dus met zn tweetjes over. Wel komt er sowieso een 3e bij. Maar, er gaat veel meer veranderen, we gaan verhuizen en zoals de plannen nu bij de gemeente liggen gaan we samen met heracles ( ons voetbal-elftal ) bouwen. Zij moeten een groter stadion en daarnaast komt een grote toren van ons, met alle dienstengroepen in één gebouw: schoonmaak, tsn ( thuiszorg service nederland ), timing ( uitzendburo ) en persoonality (personeelsadvies etc. ), dit behoort allemaal tot onze organisatie en we gaan dus in de toekomst verder in één centraal hoofdkantoor. Waarschijnlijk zal dan ook de receptie aangepast worden, zeker met mensen van tsn, daar ktijgen we nu ook al heel veel telefoon voor en er werken op het hoofdkantoor al veel mensen van hun. Dit was ook de oorzaak van de re-organisatie bij ons en de reden dat er toch ook helaas ontslagen gevallen zijn.....gezien mijn leeftijd ben ik heel blij dat ik "mee" ga in de nieuwe organisatie, de andere collega is 10 jaar jonger als ik. Ook vind ik het heel leuk als voetbal-fan dat we samen gaan met heracles. Ha ha, kan ik in de pauze naar de training kijken
Ook het gevoel watr erbij komt: onze oud-directeur en oprichter van asito was een heracles-mens in hart en nieren...hij zou dit helemaal te gek vinden!
Jeetje Fyb, wat ben je druk geweest! Wat zul je genieten de komende dagen met dat mooie weer in je gezellige tuin! Ben het trouwens met Fransje eens: die bezoeker kwam onaangekondigd en jij bent in je eigen huis.
Heerlijk Frans, dat je ouders zo genoten hebben! Moest vanavond nog aan je denken: hier stond vandaag spaghettie bolognese op tafel![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
Saar, super meid dat je zo geniet van die kleine! Ik ken het helaas niet uit ervaring, maar geniet met jullie mee als het over die smurfen gaat....voel me dan ook een beetje oma.
Ciel, wij bespreken ook nooit iets als we met de caravan gaan. Nog nooit meegemaakt dat we ergens niet terecht konden, alleen een keer in Italie een nacht op een soort wei gestaan tot de volgende dag totdat er een groep mensen vertrok. Drente is zó leuk! Je kunt er ook heerlijk fietsen...
Alfke, hoe is het meis?
Ik ga zo og ff de uitslag van x-factor kijken en dan lekker plat. Morgen een beetje op tijd eruit voor de boodschappen en dan zalig in de tuin klooien! - Nee, ouders zijn gister immers met S naar de Mayenne geweest en zondag komt de Mayenne naar ons. Wij hadden een fantastische dag aan zee, buiten in de zon vis gegeten, ouders hebben genoten. We komen net binnen, ze zijn al helemaal gekleurd.
Fyb, dan had die man maar moeten bellen van te voren hoor, HIJ moet zich ongemakkelijk voelen, niet jij, het is jouw huis! Fijn dat ook deze klus weer geklaard is.
Saar, die vitamine is de beste die er is, ik herinner me dat Q ons ook zo "gered" heeft, in onze ellende na het ongeluk, en nog....we zijn er nog niet. Maar die warme lijfjes, laden de batterijen weer op, zegt R altijd.
Ol, Alf en Cecil ook buiten, Lijkt je het beter alleen middagen te werken Ol?
Vervelend dat K weer terug moest Alf...francoise2 wijzigde dit bericht op 23-04-2010 21:39 met 0% - Hoi hoi zussies, nou ik had het vanmiddag weer hoor. De hele achtergevel schoongemaakt, al het houtwerk. Ook van de schuur. Zelfs het schuurdak van de buurvrouw geveegd want de afvoer raakte verstopt. Jullie kunnen je dus een beetje voorstellen hoe ik eruit zag.Manlief ging even een boodschap halen en ja hoor, daar ging de bel. Een mij onbekende heer kwam op ziekenbezoek bij manlief en de schat bracht zelfs een doos handgemaakte bonbons voor mij mee. Enfin, je kon niet zitten op de tuinstoelen want de leuningen waren gelakt. Heb een stoel uit de kamer gehaald en meneer een glas drinken aangeboden wat hij dus nergens neer kon zetten want ook de tafel was nog niet droog. Hoe ongemakkelijk kan een mens zich voelen? Wat was ik blij toen manlief weer terug kwam en ik naar binnen kon.
Hebben ze K kunnen helpen in het ziekenhuis Alf? Wat een toestand steeds en het ging juist zo goed even. Hoe is het met je hangplantjes, moest wel lachen gisteren.
Jouw weekend ook begonnen Olly, hoop zo dat jullie buiten kunnen eten. Hier is het nu fris hoor maar zondag wordt het lekker warm. Dus straks elke middag werken, vind je dat prettig? Het betekent wel dat je niet zo vroeg op hoeft te staan. Is de schilder nu al begonnen?
Sara, ik heb het gevoel dat T jullie familie zoveel goed doet. Hij vult een leegte op, vervangen kan hij natuurlijk niet. Zo''n kleintje geeft al zoveel liefde, ongelofelijk. Gaat het goed met oudste? En met de jonge vader natuurlijk, die wordt vaak vergeten.
Jeetje Cecil, wat heb jij een man met energie, jullie doen niet onder voor elkaar. Schilderen, boodschappen halen en dan nog fietsen. Petje af voor Karel, zeg dat maar tegen hem. Lekker joh, een weekje weg en Drente is echt heel mooi. Natuurlijk is er altijd wel een plekje op een camping.
Françoise genoten van je dagje aan zee? Heerlijk dat het zo goed gaat met je moeder nog steeds, ook voor jullie Carpe Diem. Gaan jullie dit weekend naar de Mayenne? - ja.hoor karel schiet op....Samen nog om boodschappen geweest..en daarna is hij nog 40 km..gaan racen..op de fiets
toen ben ik even buiten gaan zitten.....eerst nog een praatje met buren t.o. ons..ach...het leeft weer veel meer zulke dagen..
Nou en of dat kosten scheelt..dat hij alles zelf doet...scheelt een hele hoop geld.hoor..en hij doet gewoon elk jaar iets....zo hou je het mooi bij
Ik assisteren?? Nee..af en toe effe kijken..ahah..
Sara..lekker hé..zo klein kereltje..je blijft maar naar hem kijken volgens mij Kijk je het mooie er niet af ???
Ik kon vroeger ook zo een hele tijd na mijn slapende kinderen kijken..zo mooi..
Wat leuk dat je paps nog langs kwam
Fyb...ook lekker bezig..geweest..en jouw J ook....even releaxen...samen..en hopelijk volgende week plannen maken..schat..
Ol..dat is best lekker alleen in de middag werken..kan je s morgens je huishouden doen..en s middags.werken..
Kan J al koken?? of word het hem niet??
Wij gaan 30 april weg..en de week er op weer naar huis..denk dat het Drenthe word of zoiets...We zien wel..reserveren doen we nooit..er is altijd wel een plekje over..
Nou.....heb weer gewassen natuurlijk..heb het nog buiten hangen..Karel zijn fietspakje..morgen wil hij weer zegt tie.....
HIj word nog superslank... - Hallo lieverds..
Mn haartjes weer in de plooi, boodschappen binnen en mn hart weer vol.....die loopt bijna over trouwens. Ik heb wel een uur met die kleine gezeten. Hij lag heerlijk tegen me aan te slapen. Heerlijke geluidjes te maken...Ja Fyb hij doet me heel erg goed. Mn vader kwam ook langs..zo lief.
Jeetje Fyb wat zijn jullie druk bezig zeg..kunnen jullie het weekend lekker genieten van de zon en de mooie tuin. Het is misschien een postzegel...maar er zijn weinig tuinen zo sfeervol! Lieverd ik hoop dat jullie weg kunnen...wanneer is de meivakantie? Ziet J het wel zitten om zo ver te rijden?
Dat is zeker wennen Olleke. gevoelsmatig is het weekend een stuk korter denk ik..
Frans heerlijk naar zee!
Ciel schiet Karel al op met zn schilderwerk? Daar is het nu ook mooi weer voor..Ben blij dat wij het hebben laten doen vorig jaar.. - Hoi liefies....Ol zit nu op haar werk. Eén collega heeft vakantie en de ander had voor vanmiddag een afspraak en vroeg of ik wilde ruilen... geen probleem dus. Is wel ff wennen, ben dan gelijk van de leg... gelukkig had ik de boodschappen al binnen. J was er ook vroeg uirt vanmorgen, heeft alle rotzooi om het huis voor en achter opgeruimd, wat de timmerman gemaakt had ( zaagsel etc ). Morgen wil ik zelf even met plantjes aan het klooien en wat dingen bij-snoeien en we willen voor het eerst lekker buiten eten, van de sköttelbraai... Heb zin in het weekend, het wordt zulk mooi weer!
Fyb, als ik jou hoor, dan jeuken mn vingers om ook buiten bezig te gaan! Jullie zijn er dus ook klaar voor: lekker genieten komend weekend in de tuin...
Ciel, wanneer gaan jullie precies weg en waar naar toe?
Oh, heerlijk Frans, naar zee...
Alfke, inmiddels uitgewerkt? Bah, wat akelig dat K weer zo'n last heeft....hoop dat ze er wat aan kunnen doen. Is er niet een middel dat hij kan slikken bv, zodat de klachten niet steeds terug komen?
Saar, aan het knuffelen?
Het is hier rustig op het moment. Ze zitten boven allemaal in vergadering en ook het telefoonverkeer valt mee, is even wennen zo'n vrijdagmiddag....maar, in de toekomst ga ik waarschijnlijk alleen maar middagen werken, dus kan ik vast ff wennen... - Hoi hoi zussies, het is mooi weer vandaag dus ik ben het houtwerk buiten aan het schoonmaken. Is tenminste een klus die resultaat geeft. Meteen de bakken van de rolluiken en lekker de ramen soppen. Manlief is bezig met de tuintafel schuren en daarna olieën. Het weekend wordt ook mooi weer, lekker hoor.
Fijn hè Cecil dat Karel het schilderwerk zelf kan doen, scheelt jullie een heleboel kosten. Zit jij in de tuinstoel toe te kijken of moet je assisteren?
Vervelend Alf dat K opeens weer last heeft en goed dat hij meteen in het ziekenhuis terecht kon.
Heerlijk Françoise een dagje naar zee. Wat leuk dat A heeft gekozen voor het
Nederlandse paspoort, heeft ze nu twee nationaliteiten? Tja, een inburgeringscurcus zou wel een beetje zot zijn, ze heeft tenslotte een nederlandse moeder en ze komt niet uit een ver land vandaan.Leuk dat ze nog steeds hierheen wilt komen om de taal te leren.
Sara naar de kapper en vitamine T halen. Je kleinzoon doet je goed lieverd.
Olly al klaar met werken, jouw vakantie komt in zicht. Wel fijn dat J nu thuis is met al die werkmensen, hoef jij niet te snipperen.
Wij hebben nog geen vakantie geboekt, moeten eerst dat telefoontje afwachten en manlief moet maandag naar de Arbo-arts. Dus het zal wel de tweede helft van mei worden, als het lukt om iets te boeken. - Goedemorgen....
Jakkie...arme K....Alfke....heeft hij weer last?? stumperd..
Sara...vitamine T halen en naar de kapper..ik moet volgende week weer..
Fransje lekker naar de zee..
En Ollebol..aan het werk?? of vanmiddag??
Hoest ..met fyb?????
karel is druk aan het schilderen.... - Goedemorgen lieverds...
Nog niemand hier geweest...Ja onze vroege vogel Alfke..en Ol al op het werk denk ik..
Fyb en J hebben jullie kunnen slapen?
Ciel aan het uitslapen??
Ik ga straks naar de kapper voor de uitgroei en dan boodschappen doen. Daarna naar mn kleinzoon..ik moet even weer knuffelen. Jullei zien me nog weer hoor vandaag!!! xxxxxx - Gaan met ouders naar zee, fijne dag allen!
- Goede morgen zusjes.
Dadelijk moet ik met de fiets naar mijn werk, dus vroeger weg. K. heeft de auto nodig. Moet naar het ziekenhuis, het plassen gaat weer slecht.
Vanmiddag hoop ik wat meer tijd voor jullie te hebben.
Een fijne dag, tot later. xxx - Fybje, positief, dat de tumor weer geslonken is.
Fijn, vakantie n het vooruit zicht.
Het is al laat, jullie zien me morgen weer.
Truste xxx - Terug van 860 km weggeweest. Nederland heeft een nieuwe en zeer trotse staatsburger, die gelijk wil stemmen, maar daarvoor moeten we haar paspoort voor het einde van de maand in huis hebben om het te copieeren en dat zal wel niet lukken.
Ben trots één NL dochter te hebben, (van de vier is dat toch maar slechts 25%) maar ergens is het raar: alle buitenlanders in NL moeten een intergratie examen doen wat een duit kost met moeilijke vragen en mijn A spreekt geen woord NL.............maar daar gaat verandering in komen, ze wil nog steeds naar A'dam een half jaar of een jaar om de taal te leren.
Fyb, het is goed nieuws dat de tumor kleiner is. Het is wat minder dat hij niet weg is. Daarom is er maar één ding echt belangrijk: carpe diem, op vakantie, genieten van alles wat nog kan en zodra er iets niet duidelijk is: vragen! Onmiddellijk aan de bel trekken zodra en maar iets is, waar je je vragen over hebt. Maar het is een goed teken, dat de tumor, chemo gevoelig is!!!!!!!!
Ouders zijn nog niet terug, ik heb boodschappen gedaan en ga spaghetti bolognaise maken. - YES jullie kunnen op vakantie!!!
Ja die J doet heel stoer...maar kop in het zand steken lost niets op. Dat wisten we al natuurlijk..Heerlijk dat het gesprek emotioneel was..Klinkt raar maar je begrijpt me wel. En ook fijn dat hij open staat voor een gesprek met een deskundige. Ik denk dat er veel spanning weg zal gaan als jullie er samen ook over kunnen praten...xxxxxxxxxxx - Wat goed Fyb, dat gesprek.....voor jullie allebei! JA lieverd, daar mannen goed in: struisvogel-politiek...en voor ons, vrouwen is dat heel vermoeiend, het vreet energie en je loopt constant het risico op een uitbarsting als je erover begint...ik weet niet goed hoe ik het verder moet verwoorden, maar ik begrijp zó goed wat je voelt. Ik hoop dat dir gesprek jullie allebei heeft geholpen en ja: heerlijk op vakantie gaan en genieten! XXX
- Oh..lieverd dat is toch ergens wel goed nieuws?? probeer ik heel voorzichtig..ohoh..wat gaat er dan wat door je heen..wat een spanning..komt er dan uit...
Ik weet ook niet wat ik verwachtte..maar ik ben hier eigenlijk wel blij mee...tocH?? wil geen domme dingen zeggen
Eerst maar efkes bijkomen..Fyb..maar in ieder geval bedankt dat je hier zo snel even was...........meid....knuffel...armen om je heen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!XXXXXXXXXXXXXXXXXXX - Hoi hoi lieverds, ik ben er al hoor. De tumor was wéér ietsje kleiner geworden, er wordt nu gestopt met de chemo. Het overleg met het A.v.L. was nog niet geweest, daar krijgen we volgende week een telefoontje over. De optie is eventueel nog een bestraling. Anders wordt de behandeling gestopt en blijft manlief onder strenge controle, de eerste keer over twee maanden. We moeten allert zijn op pijn, benauwdheid en hoesten. De lymfklier die aangetast is blijkt alleen de lymfklier te zijn tussen de beide longen. De andere uitzaaiingen zitten in de ribben en het bekken. Nu ook werken aan zijn conditie. We mogen op vakantie, meteen doen riep de longarts. Niet wachten.
Daarna hadden we een heel goed maar emotioneel gesprek van een uur bij de oncologieverpleegkundige. Veel tranen, manlief doet een beetje aan de struisvogelpolitiek tegenover anderen en ook mij. Terwijl zijn hersens wel doorwerken. Hij gaat nu nadenken over een gesprek met een deskundige.
Kom later wel weer langs, moet dit ook even laten bezinken. Ik houd van jullie.xxxxx - Ja we hadden altijd een duobak...1 tje dus.....
maar goed..je houd het niet tegen..nu een grijze en een groene
maar ik kreeg net een telefoontje..van mijn zus uit Roden...ze is voor het eerst oma geworden.ook een jongen..Finn..heet tie....8 pond..en ook in het ziekenhuis..geboren..moest ingeleid....was 2 weken..over tijd..en haar bloeddruk ging ontzettend om hoog
Moest ik ook even kwijt natuurlijk..moeder en kind maken het goed....
Ja...dat denk ik..ook..Sara..dat het weer een latertje word..met Fyb.....ik word al nerveus laat staan die arme stakkers - De afspraak is meestal tegen 4 uur Ol...De vorige keren wel. Ga er van uit dat dat nu ook zo is.
- Dat vraag ik me ook af....kom hie elk kwartier zowat kijken. Heb ook geen idee hoe laat die afspraak was, weet jij dat? Hoop toch zó dat ze goed nieuws hebben en dat ze nog een tijdlang lekker kunnen genieten samen...
Ha, Saar zat ertussen...![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
Ja, vind die containers sowieso al on-dingen...maar dan ook nog 2- in -1? Super-onhandig lijkt me dat, zo'n log, groot onding....vraag me dan altijd af wie zoiets bedenkt/uitvindt...olly02 wijzigde dit bericht op 22-04-2010 15:39 met 33% - Ben er weer...was nog even langs mn vader. Maar die was al weer de hort op. Ik zal me beheersen en niet naar de kids gaan...Het mag wel van hun hoor..maar vandaag laat ik ze even met rust.
Die twee bakken hebben wij al jaren Ciel. Heel lastig hoor met tuinafval. Je kunt het noit helemaal kwijt. En als je het zelf langs brengt bij het station dan moet je nog betalen ook.
Een legging is leuk en staat leuk, maar er moet wel iets langs op inderdaad. Ik vind het voor geen enkele leeftijd kunnen om een legging als broek te dragen..Zo heerlijk dat het nergens knelt!!! Als het meezit hoeven alleen de palen maar vervangen Ol. Is jullie kozijn bij de voordeur ook aan vervanging toe? Gelijk hebben jullie dan is het maar klaar. Als je zulke dingen niet doet, gaat een huis van je af zegt hubbie altijd. Onderhouden is noodzakelijk gewoon.
Ga even langs de dik en dunners. Verder wachten we maar het nieuws af... - Oh..voor mams....oke...
Ik draag ook alleen maar leggings met een rokje of jurkje hoor..Ol....ik zie me zelf niet een legging lopen..zonders iets langs er bovenop
Hoe zou het met us..fybke..zijn..... - Ik draag er dan wel een lang shirt op hoor Ciel, anders voel ik me er niet lekker in...vind ik ook niet mooi meer op mijn leeftijd, er moet wel iets op wat ruim over de billen valt... maar, het draagt heerlijk! Verstandig dat je wacht met plantjes tot jullie terug zijn, ze hebben toch regelmatig water nodig, zeker als het warm wordt. Doe ik ook hoor, uiteindelijk begint de zomer pas als wij weer terug zijn! Deze waren voor mams...