Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Le cercle des 7 soeurs 15

Dit onderwerp heeft 5079 reacties, is 289700 keer bekeken, en bestaat uit 204 pagina's. U bent momenteel op pagina 141 van 204.
De laatste reactie is geplaatst op 17-01-2011 14:45. Dit onderwerp is gesloten!

1. Le cercle des 7 soeurs 15

Afbeelding van sara1
    Dit onderwerp is gestart door sara1
    05-01-2010, 14:18

Hier delen sinds 2005,  7 "zusjes" hun dagelijks leven.
    sara1 wijzigde dit bericht op 01-09-2010 16:23 met 79%

reacties

1. Ik heb duidelijk het verschil uitgelegd, twee keer, tussen borstvoeding als eerste keuze en flesvoeding als tweede keuze. Plus twee keer gezegd, dat "tweede" niet slecht is, dat er een heel gala aan mogelijkheden tussen zit, tussen goed en slecht, net als tussen wit en zwart zitten er hoeveel tinten grijs?
    Ik vind het juist erg negatief, dan maar gelijk het slechtste (zwart) van mij te denken, ervanuit te gaan dat ik het zo bedoel zonder goed te lezen wat er nu staat. Geeft me zeer te denken. Maar overal, leer je weer van.
    Gelukkig hebben je paarden de bril niet van je hoofd kunnen gooien, zou zonde zijn, hem gelijk kwijt te zijn.
    R is net vertrokken met S naar Nantes, naar de psy van de pijnkliniek.
    Ik ga de slaapkamer voor pa en ma klaarmaken.

2. Dat hoop ik ook Ol.....heel erg....vanuit mijn hart

3. JA lieve Cilleke....juist omdat het zo gevoelig ligt en juist ook omdat wij zo'n band hebben, komt het dan dubbel hard aan. Ik hoop dat Saar niet boos meer is...dat ze het mooie, fijne gevoel van oma zijn terug vindt en gaat genieten van dochter en kleine T...
    Alf, ik werk me suf..... [:P]
    olly02 wijzigde dit bericht op 19-04-2010 10:47 met 5%

4. Goedemorgen allemaal...een late goedemorgen...

Dacht toch echt dat het nog maar iets van half 9 //hooguit 9 uur was..was het al 20 over 10....eer ik goed en wel in de kleren was....vreselijk..schrok er van

maar had zo slecht geslapen..en ben in de ochtend in slaap gevallen......

Lieve..Frans..Lieve..Sara....het is..inderdaad een misverstand..en wat Alf zegt daar kan ik me in vinden........Maar Frans zei niet letterljk dat ze een slechte moeder was..maar door dat het gevoelig ligt..is Saar er van uit gegaan..Niet goed...valt dan als slecht...en dat doet haar pijn..

maar..de zon schijnt hier wel.........gelukkig

Ol..zoals jij het beschrijft over het Loo..zo heb ik het ook ervaren..jaren terug zijn we er geweest met de kinderen...oh wat viel het me tegen....ik vond het zo triest.........ik werd er gewoon somber van...in die tijd was ik het ook hoor...depri...maar....toen helemaal..

Ik dacht nog hoe kunnen die mensen hier met plezier geleefd hebben?? Zijn  vast veel in de tuinen geweest...
    maar om er eens te kijken.is het prachtig...
    Indrukwekkend is het wel

Nou..de was machine..draait...en..de volgende ook maar gelijk er achter aan.....ik begin met een hele rustige start..dat weet ik nu wel.

Fybke?? lekker gerslapen? Na zo'n dag in de tuin?? En Sara?? Nog in de cabrio weg geweest?? Nog gesport ook?

5. Moet jij niet werken. [:P]

6. Hahaha, ja, veiligheidsbril, K. heeft er ook nog een ergens liggen.
    Lijk ik wel willempie. veiligheidbril, helm, harnas,
    alf wijzigde dit bericht op 19-04-2010 10:34 met 1%

7. Olly, ja, die conclusie, trok ze inderdaad zelf, maar, het ligt zo gevoelig allemaal.

8. Goh, J heeft nog wel zo'n elegante veiligheids-bril over.....of een ski-bril! [:P][8-|]

9. Ja Alf...om tot die conclusie te komen was idd niet zo moeilijk!

10. Gelukkig had ik de bril net niet op, tijdens het voeren. ik kreeg me toch een kopstoot van wasco.  Ik denk, dat ik mijn bril niet meer terug gevonden had. tussen het hooi, stro. Hahaha, zeker, door het feit, dat ik niet optimaal zie.

11. Je hebt gelijk Frans....die conclusie trok ze idd zelf. Had ik niet bij stil gestaan, wees haar boosheid eigenlijk ook meer toe aan het feit dat ze het zo erg vind dat oudste ( en zij dus ook ) zich moet verdedigen, verantwoording moet afleggen.....en ik weet uit ervaring ( waarom heb jij geen kinderen? ) hoe frustrerend dat kan zijn. X

12. Francoise, lieverd, het komt hard aan, als je zegt, " een goede moeder geeft borstvoeding".  
    Als je dochter  de keuze heeft gemaakt om het niet te geven, waar Sara helemaal achter staat, voelt dit toch als een beschuldiging.
    Je gebruikt dan wel niet de woorden "slechte moeder", maar, wat ben je als je dan die "goede moeder "niet bent?
    alf wijzigde dit bericht op 19-04-2010 10:27 met 1%

13. Ha Alf is inmiddels ook wakker, bij jou het mooie weer al weer weg dus.
    Ja een bril kan snel een drukplekje geven, dat is pijnlijk, zegt men.
    Fijn dat je er snel aan wennen kunt en inderdaad beter hem af te zetten bij de paarden.
    Fyb naar de sportzaal?
    M'n koffie is op, aan de slag maar.

14. Ha Ol, fijn dat je weekend zo leuk was.  Die tuinen lijken me heel mooi ja, pa en ma zijn er vorig jaar ook geweest. Jammer dat je vrijdag moest werken, aan denken voor de volgende keer!
    Tuurlijk Ol, een meningsverschil is niet meer dan normaal, zoveel mensen, zoveel verschillen. Maar waar ik verdrietig om ben, is het feit dat zowel Saar als Alf  als jij zeggen de boosheid van Saar te begrijpen, want dat klopt dus niet.
    Saar is boos omdat ik, volgens haar, haar dochter een slechte moeder noem. En dat is NIET waar. Kafka heeft dat op de andere toop duidelijk uitgelegd: ze leest iets wat er NIET staat.
    Dat we het verder over het onderwerp borst/fles niet eens zijn en zullen worden, dat vind ik helemaal geen probleem. Maar dat ik aangerekend wordt op iets wat ik niet gezegd heb, dat vind ik niet eerlijk. Maar daar kom ik ook wel weer overheen hoor, ik heb een brede rug.
    Ja het lijkt zomer hier, ongelofelijk. Helaas gaat het niet meer een hele week duren, woensdag wordt het minder, jammer voor pa en ma. Die vertrekken vandaag en komen morgenmiddag hier aan.
    francoise2 wijzigde dit bericht op 19-04-2010 10:13 met 0%

15. Goede morgen lieve zusjes.

Wat een verschil met het weer van gisteren. Het is koud. Koud en grijs. Zo jammer, het leven is zo anders, met zonneschijn. Gelukkig, dat ik in de plaats van poetsen, ja, doordat orkaantje er zaterdag was, was dit nog niet gebeurd, ik toch maar bij K. in de tuin heb gezeten. wel tussendoor hier en daar wat onkruid verwijderd.

Olly, lijkt me prachtig, een feestje op zo'n locatie. Ja, die oude gebouwen, kunnen bedompt voelen. Zeker, als buiten de zon schijnt. Valt waarschijnlijk weinig licht naar binnen. Zo, zelfs bitterballen.
    Ja, een vermoeiend weekje voor jou. [:P] .

Fybje, een hele klus, maar, het voelt zo lekker, als het weer gebeurd is.
    Laat nu de zomer maar komen.

Cecil, lief.  bloemen van A. en J. Er zijn zo'n mooie kleur en soort kombinatie.
    Ik hou het meest van een bos, van een  kleur in verschillende tinten.

Françoise, bij jullie al zomerse temperaturen. Vreemd ja, geen luchtverkeer.

Sara, er op uit geweest, met de cabrio?

Ik moet toch terug met de bril. Druk te veel op mijn rechteroor.
    Even naar de dik en dunners en dan aan de slag.
    Tussendoor wip ik nog wel af en toe hier binnen. xxx
    alf wijzigde dit bericht op 19-04-2010 10:03 met 0%

16. Goeiemorgen zussies...back to normal life. Het is weer maandag. Ik heb gisteren alleen even gelezen hier, mn rug speelde op en ik hafd ook niet echt de spirit om iets zinnigs hier neer te zetten. Heb wel genoten van jouw verhaal over orkaantje Alf, zo lief.... [:)]
    Lieve Saar en Frans.... hier is dus duidelijk een verschil van mening tussen jullie. Dat geeft niet, dat moet kunnen, ook al zijn we zussen, we blijven allemaal verschillende mensen met een heel verschillende achtergrond. Ik begrijp jullie allebei en net als Alf snap ik de boosheid van Saar. Laten we blij zijn dat er keuze IS!
    Overigens Saar: wat een scheetje, die kleine T! [:)]
    Wat super Frans, dat het bij jullie al zulk heerlijk weer is! Nee, dat hoef ik nog niet te proberen...net wat Fyb al zei: de wind is nog heel fris. Vond het vanmorgen gewoon koud op de fiets! Bij jullie is het dus al zomer? Buiten zitten kan hier wel, maar zeker niet in bad-tenue.
    Ciel, jij kan dan dus zeker ook uit de wind zitten? Dat kunnen wij ook wel, maar dat is dan net een plek waar geen zon komt....wel lekker trouwens om ff een broodje te eten en te lezen, ben sowieso geen "zon-zitter", kan er niet goed tegen. Staat de caravan al voor de deur bij jullie? [:P]
    Onze dag was super zaterdag....prachtig weer, mooie lokatie, heerlijk eten en drinken, alles tot in de puntjes verzorgd. Met name de tuinen vond ik schitterend! Binnen viel het me tegen...zo vreslijk somber en bedompt, werd er gewoon een beetje depri van. De stallen vond ik ook heel leuk...al die oude rijtuigen, de witte koets waarin Wilhelmina is begraven. Ook alle oude auto's vond ik mooi.....de oude jeep van Bernhard, de mercedes van Wilhelmina...beiden zie je oa in de film Soldaat van Oranje. Wat ik echt schattig vond was de auto die Claus zelf gemaakt heeft voor zijn 3 zoons en waar ze naar het schijnt heel veel mee gespeeld hebben. Maar, het grootste deel van de dag hebben we buiten doorgebracht, in de tuinen. Rond 5 uur richting restaurant, voor de prosecco en het bittergarnituur ( er waren zelfs een paar bitter-ballen bij [:P]  ) en andere overheerlijke hapjes en rond half 7 aan tafel voor het diner. Dit ging door tot een uur of half 11, tussendoor een soort levensloop van schoonmama, met foto's en wat hilarische hoogtepunten... het was heel ongedwongen en heel gezellig, als ik de foto's heb dan zal ik ze doormailen.... Al met al wel heel vermoeiend, zeker omdat ik de donderdag natuurlijk ook al een heftig daggie had en vrijdag nog moest werken. Achteraf had ik ook de vrijdag moeten snipperen, dan was ik gisteren wat fitter geweest. Maar goed, de was is in ieder geval klaar en voor de rest zie ik het verder wel....

17. Ja Fyb,hoe toevallig dat je dat zegt,we komen nét binnen, van URENLANG buiten zijn en dan zonder vliegtuigen, we hebben echt de laatste twee uur naar de lucht gestaard, hoe uniek is dit, niet één streep, knipperlicht, geluid helemaal niets. Wel de eerste gierzwaluwen, de eerste vleermuizen en de "gewone" kerkuilen. Wat een dag, één en al zon, rommelmarkten, vliegen (R), lezen, luieren, buiten eten en drinken, in BH en onderbroek in de namiddagzon, heerlijk het leek wel juni. Morgen nog een keer, maar dinsdag wordt het helaas minder. Gister hadden we een eenvoudige doch lekkere pizza, lang niet op. Geen plaats meer voor een toetje, maar het was erg gezellig. Vanmiddag koffie gedronken bij S en het mobiele nummer van d'r zwager gevraagd, om hem te bedanken voor de aperitiefjes.
    Heerlijk Fyb dat het grote werk buiten gedaan is, dan kunnen nu de leukere dingen.
    Cecil ook alweer een kleurtje, ik ook hoor, maar wel met een 30 beschermingsfactor. Ben ook benieuwd naar de Loo belevenissen van Olly.
    Alf, wat een energie om Orkaantje te volgen in z'n doen en laten, je kunt hem niet z'n gang laten gaan. Maar heerlijk, om te zien hoe hij geniet.
    Ik ga m'n bed opzoeken, de dag was lang, we waren om 7 uur op want R had een grondstudie voor een te bouwen huis te maken, voor een vriendin van S.
    Trusten!

18. Cecil, onze tuin is op het zuidwesten maar er stond gewoon veel wind.
    Kon niet echt een beschut plekje vinden maar ach, ik had toch geen rust om te zonnen. Er zullen nog wel meer mooie dagen komen . Toch? Ben niet zo van het zonnen, geen rust in mijn kont. Lief dat je rozen kreeg, heerlijk dat alles weer zo goed gaat. Dus A krijgt al een mooi buikje?

19. Ah Fyb..wat leuk..dat ik je even langs komt......Wat klinkt dat weer goed......samen in de tuin..en een leuke dag gehad...je bent tevreden..moe maar voldaan zeggen ze dan

Heb je de tuin niet op het zuiden?? Het was hier warm..joh...ik zat in een mini rokje en topje..(speciaal om te zonnen)) draag ik normaal niet hoor

maar..ben inderdaad al aardig verkleurd

ik denk dat karel gewoon weer een seizoenkaart neemt hoor.......Tis  nu rustig....begint augustus weer denk ik...geen idee eigenlijk

Hoe voelt mannetje zich???

Kreeg trouwens gisteren een prachtig bos rozen van A en J....roze met geel..zulke leuke kleurtjes bij elkaar......ik zie dat anders nooit...die combinatie..dan...maar staat prachtig..

Je word wel moe en sloom van dit weer vind ik....

Ja..Fyb..dat dacht ik ook..Sara is vast weg in de cabrio....was er ook echt weer..voor..terrasje pikken....met bitterballen?? en rose??? of wit biertje..

20. Hoi hoi zussies, allemaal genoten van het mooie weer? Ik heb hard in de tuin gewerkt. Van het zitje achter de rietschermen schoongemaakt met heet sodawater en alle traillyschermen en het hek. Wat een klus zeg, niet te geloven maar het is schóón geworden. Alle groene aanslag weg. Verder de jasmijn gesnoeid, zat veel dood hout in. Kortom, het was een zeer nuttig bestede dag. Manlief heeft het terras behandeld met azijn, dat is ook weer fris.
    Nu kunnen we genieten van de tuin, de meeste grote klussen zijn gedaan.

Wat een heerlijk verhaal Alf over Orkaantje. Het is vermoeiend maar wat geeft dat knulletje veel liefde. Nee lieverd, niet denken aan de toekomst, nu genieten van hem. Met zoveel liefde kan hij gewoon niet ontsporen. Het etiket ADHD wordt inderdaad snel opgeplakt soms wat jammer is. Maar bij een juiste diagnose is een kind zo gebaat. Mijn nichtje kreeg vaak straf op school omdat ze ongehoorzaam was en slecht luisterde, bleek ze doof te zijn. Niet ernstig hoor, met buisjes in haar oren is het verholpen. Het is wel fijn dat veel ouders nu hulp krijgen bij het opvoeden, hier is ook zo'n centrum.

Cecil, jij lekker in het zonnetje gezeten? Verstandig om je goed in te smeren, je zal vast al een kleurtje hebben. Hier stond vrij veel wind, jammer genoeg.
    Dus je zat weer alleen, Karel naar het voetballen. Dit is toch het laatste jaar dat hij een seizoenskaart nam?

Françoise heb je mooie foto's kunnen nemen vandaag? Bevalt je nieuwe toestel goed en ben je tevreden? Wat heb je gisteren voor lekkers gegeten?

Olly hoe was het feestje gisteren van schoonmama? Jullie hadden mooi weer, nog een wandeling gemaakt door de schitterende tuinen? Jammer dat alles nog niet in bloei stond. Ik heb ooit gelezen dat in de kassen reserve planten worden gekweekt zodat planten met problemen meteen vervangen kunnen worden want er is een strak beplantingsschema.

Sara ook lekker in de zon gezeten of was je bij oudste? Het was mooi weer om met de cabrio te rijden.
    Lekker rustig hè als je buiten zit zonder al die vliegtuigen.  

21. Dat klopt...Alf..zo doen zij dat ook.....ze heeft hem geleerd..met bijv..naar de wc gaan..hoe het gaat met poepen..wat hij dan precies moet doen

Deed hij alles keurig..vergat hij steeds door te trekken..ja je moet er dan ook wel om lachen..natuurlijk

en alles via de klok..nu een half uurtje spelen als de wijzer daar en daar staat dan moet je eten..

Veranderd dat patroon...dan is hij helemaal van slag....maar verder is het ook zo'n lief kind

omdat hij juist zo via regels leeft......heel netjes..allemaal....tis ook een schat van een kind..om te zien ook..een allermooist jongetje..hij is nu een jaar of 7 denk ik...

En ook door een therapie...voor ouders zijn ze zo ver gekomen....dat werkt prima..

maar buurvrouw zegt wel eens....bij een kind dat veel ziek is is niet leuk..maar die is ook wel eens gezond..en dan is er vrede in huis..maar bij zo iemand...is dat natuurlijk nooit

dat is niet even een weekje over...of een weekendje..

Ik zit in het zonnetje maar heb me maar eens goed ingesmeerd

22. Mensen willen eht soms niet begrijpen en het is ook moeilijk. Je weet pas, wat het is, als je er dagelijks mee geconfronteerd wordt. er wordt zo vaak gezegd, ligt aan de ouders. Tegenwoordig wordt het woord ADHD ook te vaak in de mond genomen, terwijl er niet eens onderzoek is gedaan. als je zo'n kind kent, weet je echt wel het verschil, tussen gewoon, ongehoorzaamheid en dit.
    Ja, zoals jij zegt, zoveel mogelijk orde scheppen, regels en duidelijkheid want iedere verandering, werkt tegen ze. Ook moet je, als je ze iets zegt, duidellijk zien, of het kind dit ook opvangt, verzekerd zijn, van de aandacht van het kind. Vandaar, dat A. altijd wil, dat Orkaantje haar aankijkt, als ze iets duidelijk wil maken. Tijdens hun spel of welke bezigheid dat ook, horen ze het niet. Doordat hij je aankijkt, heb je de meeste kans, dat het tot hem doordringt en er enigszins naar kan handelen.
    In hun huis hangen ook op vele plekken aanwijzigingen, zoals op deur van het toilet, Gaan zitten en blijven zitten, totdat je uitgeplast bent, o.i.d.
    En, de volgorde, van de dagelijkse dingen. Zoals, opstaan, douche, aankleden, ontbijten, enz enz.. Dit, op advies van therapeuten. En, het werkt.
    K. vindt het moeilijker, om mee om te gaan. Omdat hij het ook nog te vaak ziet, als ongehoorzaam zijn.  

23. Och..Alf..wat een geweldig verhaal....prachtig..ik zie het dan ook zo voor me zoals jij het verteld...wat een braaf jongetje.....en dat hij jouw zo'n geweldige dag bezorgt..geld ook voor hem weet het zeker.

ja..lieverd..hoe het later komt?? dat weten we niet....En inderdaad respect voor die ouders...het is erg moeilijk..twee huizen verderop woont ook zo'n jongetje...een prachtig kereltje..ADHD......weekend is vaak een ramp....vakanties ook..maar dooe de week met regelmaat...is goed te doen

want dat hebben ze nodig..regelmaat....ze heeft me er wel over verteld..alles via de klok en regels

Maar mocht je daar maar enigzins van afwijken..is hij van slag..daarom is regel zo goed..voor die kinderen

maar ze verteld het ook met een stukje humor hoor..maar zwaar is het wel

Zo vertelde ze me eens

Dat ze in de supermarkt..was..en iemand zei..een prettig weekend....Zij terug??? Prettig weekend?? wat is dat??

Omdat dat bij hun erg vermoeiend is..dan is hij de regelmaat kwijt..

maar...ze gaan er heel goed mee..om.....trouwens de oma's..hebben er weer meer moeite mee die begrijpen dat niet...of willen het niet begrijpen

en dat doe jij wel Alf..Klasse..hoor

Meid..die bril laat je dan toch lekker thuis.....als je de beesten verzorgd...Kan er ook niks mee gebeuren....

24. Cecil,ja, ieders keuze respecteren.  In mijn tijd, werd daar ook niet moeiijk over gedaan. Er werd zelfs gevraagd, of je wel of niet wilde. Zo niet, kreeg je gewoon een pilletje, zonder commentaar.

Maar, nu terug, naar de orde van de dag.

Het was fijn, om Luca weer een dagje te hebben, maar, o zo vermoeiend.
    Zoals ik al zei, gisterenochtend zwemmen. Hahaha, hij is bij de badjuffen al een  bekende. Ik geniet zoveel van dit manneke.  Hij kan zo schaterlachen. Volgens mij, staat er steeds een glimlach op mijn gezicht.
    Bij thuiskomst, zelfgemaakte tomaten-groentesoep met pannekoeken eten. Dat ging er wel in. In de middag had ik 'm meegenomen naar de paarden. K. moest nog even weg, vandaar. Je doet dan wel twee ( drie) keer zolang over de verzorging, maar,dat kan de pret niet drukken. Ik weet gewoon, als hij er is, dat hij de volle 100 % aandacht nodig heeft.
    Helaas, de kippen vonden het minder geslaagd. De dieren zijn rust gewend en als er dan zo'n wervelwind rondom mij waait, weten ze niet, hoe of wat en vliegen regelmatig alle kanten op. Uiteraard, kon ik hem niet de vrijheid geven op de wei, en heb ik hem steeds dicht in mijn nabijheid moeten houden. Ik gaf hem een kleine schop, waarmee hij pogingen deed, om mest in de kruiwagen te gooien. Hahaha, het meeste ging er gewoon overheen. Regelmatig, dat ik 'm ineens kwijt was en toch uit de wei moest roepen.  Gelukkig gehoorzaamt hij wel, op het moment, als ik het zeg, maar, in zijn drukte, vergeet hij het snel weer.
    Nadat we naar huis gelopen waren, vond hij het tijd, om een DVD te kijken.
    Een van Lady en vagebond. Deel twee, over rakker. Hij zag zaterdag in een oude donad duck, een plaatje van deze figuren en zei toen al, dat hij deze wilde zien. Een genot, om naar dit joch te kijken, terwijl hij dit soort films  bekijkt. Schateren, bij alle stommigheid, die deze figuren uithalen.
    Tusendoor heb ik een wasje gedraaid, bedden opgemaakt, hem steeds in mijn dichte nabijheid.
    Na het eten van een hele pizza, ja, hoe krijgt hij het erin, vraag ik me af, een dikke knuffel, heeft K. hem naar huis  gebracht. Het was toen bijna half zes.
    Een zeer vermoeiende, maar, o zo'n mooie dag.  Steeds doet komt er dan een hele grote bewondering in me op, voor moeders, ouders, van kinderen met deze aandoening.  Ik kan hem terug brengen, maar, wat een zorg, voor de oduers, een leven lang . Ik moet ook neit aan zijn toekomst denken. Dadelijk, als hij gaat puberen, misschien verkeerde vrienden krijgt en wat al niet meer.
    Nee, niet toelaten, nu leven, niet in het verleden of toekomst..

Mijn bril, gaat goed, Wel heb ik besloten, om hem niet naar de paarden op te laten. Ik moet tevaak, teveel naar de grond kijken. En dan kijk je toch automatisch door het lesgedeelte. Te snel, in de verte en naar beneden, veroorzaakt duizeligheid, omdat de ogen geen kans krijgen om zich aan te passen.
    Ik hoorde eegisteren van oudste,d at haar vriendin helemaal geen varifocus meer draag. Zij is tandartsassistente, en doordat ze dichtbij goed zicht moet hebben, in de mond, maar, ook te vaak en te snel zicht moet hebben op iets dat verderaf is, lukte die overgang ook niet.

25. Goedemorgen allemaal

Ik heb het wel gevolgd....en gelezen..maarnog niet gereageerd...Maar ik ben daar ook niet zo goed in......Maar ik sluit me aan bij us wijze Alfke...heel goed verwoord..schat....

En ik ?? Nee ik heb ook geen borstvoeding gehad.....mijn 3 broers en 3 zussen ook niet.....mijn moeder had het wel geprobeerd niet gelukt

Ik kan me nog herrineren dat ik allergisch voor melk was wij allemaal in die tijd..en allemaal de voeding kregen met karnemelk..een hele klus...want dat gaat snel klonteren

Zelf heb ik ook geen borstvoeding gegeven...na die verhalen van mijn moeder en zussen...wat maar niet wilde lukken..heb ik het niet eens geprobeerd...en daar werd vroeger ook niet moeilijk over gedaan

Ik kreeg bij mijn oudste zelfs een pilletje aangeboden tegen stuwing...voor het geval dat...bij johan niet..en ook nergens last van gehad

Ik respecteer de keuze van iedereen wel of geen moedermelk...En ik kan me wel voorstellen dat het bij Sara tegen het zere been is...ze is zelf een geweldige moeder.....gek met d'r kinderen...en..ja...dan kan dat pijn doen...en komt het hard aan.

Ook kan ik me Frans wel voorstellen..die er van overtuigd is dat moedermelk beter is...

Maar goed...over tot de orde van de dag

We hebben gisteren een superdag..gehad..mijn oudste belde of ze even langs konden komen..en natuurlijk.....blijf maar eten..

Eerst nog naar leeuwarden geweest Kareltje en ik..om een luifel die je zo aan de caravan kan hangen..en kan blijven hangen......Als je dan een weekje op vakantie bent..hoef je alleen maar de luifel uit te trekken..twee pootjes en klaar

Ik heb gisteren de doos met baby kleding naar beneden gehaald....en er zijn nog twee prachtige lakentjes..en sloopjes mee gegaan..met A en J..en een schitterend tegeltje.met een gebedje...van onze vader...zooooo leuk

Echt een superdag met een gouden randje....en ze is zoooo mooi.........mijn oudste..zoals elke moeder dat vind natuurlijk..

Ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen...na die moeilijke tijd die ze heeft door staan.....als kind...en later door scheidingen..en alles wat daar bij..kwam

Ben zo trots op haar..en ben een rijk mens..met zulke kinderen...Moest ik effe kwijt

Hoe is het met us Fyb??? en je mannetje...??

Ol...een mooie dag gehad??

Alf ben je zwemmen ..met Luca...en genieten..van die kleine...hoe voldoet de bril??? nog goed.??

Frans...dat worden vast mooie foto's............................

Sara....lieverd ...,....vandaag ook weer effe knuffelen?? of sla je een dagje over???

karel moet naar Heerenveen....en Det is alleen..maar ze vermaakt zich prima

advertentie