Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Le cercle des 7 soeurs 15

Dit onderwerp heeft 5079 reacties, is 274480 keer bekeken, en bestaat uit 204 pagina's. U bent momenteel op pagina 23 van 204.
De laatste reactie is geplaatst op 17-01-2011 14:45. Dit onderwerp is gesloten!

1. Le cercle des 7 soeurs 15

Afbeelding van sara1
    Dit onderwerp is gestart door sara1
    05-01-2010, 14:18

Hier delen sinds 2005,  7 "zusjes" hun dagelijks leven.
    sara1 wijzigde dit bericht op 01-09-2010 16:23 met 79%

reacties

1. Haha ja Olly, levertraan en meteen een snoepje er achteraan voor de vieze smaak. Ik slik wel dagelijks een multivitamine hoor. De mailbox is volgens mij weer leeg, heb op allerlei knoppen gedrukt bij webmail. Inderdaad was de totale beschikbare ruimte in gebruik maar vraag me niet waarmee en ook niet hoe ik dit heb opgelost. Nu afwachten of er weer mailtjes komen.

2. Ha ha, nee Fyb...keelpijn heeft niks met die heup te maken... [:)]  KAn me voorstellen liverd, dat je niet naar een vervanger gaat en wacht tot je eigen HA er weer is, zou ik ook doen. Wellicht geeft hij je ook iets om wat aan te sterken, vroeger kregen we in deze maanden levertraan, weet je nog? Jakkie, wat was dat smerig! Vreemd ja, dat je mail-box vol aangeeft, zou zo ook niet weten hoe dat kan...gelukkig maar, dat er ook nog zoiets bestaat als sms! Gezellig, even een glas wijn met H, op de één of andere manier praat het gewoon heel fijn met een glas wijn erbij [;)]  Fijn om je hier even te zien...X

3. Hoi lieverds, vast 1 probleem opgelost. N*rt*n zit op de grote computer, bleek automatisch te zijn gegaan. Tja......dit was dus weer zo'n bekende knuffelbeer en geen echt probleem. Maar.......die mailbox was ook leeg en er komen inderdaad geen mailtjes binnen, Mijn zusje SMSte ook al dat de mailbox vol was. Ik vind het heel lief dat jullie allemaal meedenken, ook PhantaRei. Maar ja, ik heb totaal geen verstand van computers en iedereen die ik heb gesproken vandaag, ook niet. Maar ik ga weer even verder zoeken wat er aan de hand is. Oh, mijn HA is met vakantie en ik heb geen zin in een onbekende vervanger. Heb wel veel pijn aan die heup en mijn been maar ook keelpijn. Dat laatste heeft natuurlijk niets met die heup te maken. Maar ik wil wel volgende week naar hem toe en meteen oxazepam vragen voor de komende weken. Eind van de middag kwam H even uit de straat, haar man had heel enthousiast vertelt dat de verlichting voor het raam was aangebracht. Ze zat er even doorheen en kwam een glas wijn halen.

4. Zo een geweldige middag gehad..begint steeds meer aardigheid aan te komen lachen..en geluidjes maken..we genieten er ontzettend van..even het dorp ingewandeld...Tis en blijft genieten....tis zo'n lief tevreden kereltje

Maar A heeft er wel weer zin in om aan het werk te gaan tis geen thuis zitter...begint haar snel te vervelen
    en ach...paps past op dus lekker vertrouwd allemaal..

Lieve fyb..wat moeilijk toch allemaal daar zit je dan met je verdriet..zie je bij de kerstboom janken..zou k ook doen...wie heeft er nu lol aan als je daar zo alleen zit...te versieren...gatver..maar je moet verder en dat weet je..maar oh gossie doe het maar es

Je moet nu leren om te vragen lieverd..valt niet mee..Ben wel ontzettend blij dat je er efkes was....XXX

5. Lieve Fyb....

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/08/1291810549-980.gif  XXX

6. Weet je Saar....het IS ook heel vervelend als je overal om mowet vragen, maar ik weet uit ervaring bij mam, dat wanneer je het niet doet, de buren/vrienden etc er geen idee van hebben tegen wat voor problemen je oploopt. Vaak is dan ook de reactie: zeg het gewoon hoor, kleine moeite en we doen het graag voor je! wat betreft alle andere zaken als technische dingen en zo, heeft ze een lijstje gemaakt van telefoonnummers en belt gewoon als er iets niet goed werkt of stuk is. En de buren, daar kan ze ook altijd terecht. Ze regelt echt heel veel dingen zelf nu, vind dat ook prettig, maar wel met de wetenschap dat ALS er iets echt mis is, ze altijd iemand om hulp kan vragen...ik denk dat Fyb het ook veel meer rust zal geven als ze dit gaat doen....probleem is alleen dat ze zo'n pijn heeft en heel slecht in haar vel zit nu, ik wou dat daar maar eens verbetering in kwam en ik denk dat ze dan toch contact met de HA moet opnemen...alles gebeurt nu tegelijk bij die dappere dodo...
    Fijn meid, dat je weer zo genoten hebt! Ik ben er net ook even uit geweest, naar de super, maar het is nog glibberen hier en daar...de straten zijn wel schoon zag ik, dus ik hoop dat ik morgen op de fiets kan.
    Frans, het was toch een cursus tekenen die Sgaat doen, of niet? Zal haar zeker veel voldoening geven, ze heeft echt talent.

7. Ik ben weer thuis. De snertpot staat op..Het was erg leuk. Heerlijk met T gespeeld. Prachtig. Hij heeft blokken gekregen met Sintreklaas. Met een blokje in iedere hand klopt hij die tegen elkaar en staat dan verbaast te kijken van het geluid hahaha. Hij heeft speeltjes met lampjes en muziek. Zit gewoon te swingen op mn schoot. We hebben met een balletje gerold..Genieten. Kan me voorstellen Frans dat een meisje nu ook leuk zal zijn. Heeft mn zusje ook. Twee jongens van 21 en 19 en een meid van net 15. Zo mooi zoals die met elkaar omgaan. Het ligt ook aan de accu..Hubbie had een mooi ding gekocht die de accu steeds bij druppelt zeg maar. Werkt goed. Maar ja...mijn handyman houdt de twee polen per ongeluk tegen elkaar. Weg 60 euro...Trouwens wel fijn dat S een cursus doet. Wie weet kan ze t.z.t daar een centje mee verdienen en kan ze het in haar eigen tempo doen.

O lieverd...wat erg dat je het allemaal moet vragen. Maar er zit niets anders op. H wil vast wel voor je halen. Of de buurvrouw..Met dit weer kun je niet alleen. Ook AH heeft batterijen te koop maar dan moet je weten welke erin zitten. Ook kun je een bedrijf bellen Degene die bij ons komt controleren is V&S moet even kijken waar die zitten. Ze werken door het hele land. Ze doen ook nieuwe batterijen in een rookmelder. Maar een buurman is goedkoper. Kan je B niet even vragen voor de Norton? Je kunt ook naar hun site en gewoon downloaden. Of via Google een gratis. Maar ja het moet steeds wel even gebeuren en daar heb je de energie niet voor denk ik. Woonden we maar wat dichterbij elkaar...Ja wat is het snel gegaan allemaal...R heeft nog niets gehoord..Maar ik ga er van uit dat dit wel goed komt. Ik maak me ook niet elk uur zorgen hoor lieverd, maar af en toe gaat het wel door je hoofd...

Lieve Alfke wat geweldig dat je Orkaantje weer ziet..Ben zo vreselijk blij voor je. En ook ben ik blij dat je je daardoor wat beter voelt. xxxxx

Lekker Ol hutspot. Dat vind ik sowieso lekker met rundvlees. Breng je je moeder ook wel weer wat denk ik. Ja hier kun je wel fietsen. De hoofdfietspaden zijn helemaal schoon.Een laatste klein stukje moest ik lopen.

Ha die Ciel!! Lekker geslapen? O ja jij hebt je kleine vandaag weer over de vloer.
    Ik ben oudste naar een Kerstmarkt geweest. In het verpleeghuis waar mn oma lag en waar ik al eens met haar een kraampje had. Ook bij een dagbesteding hier van NOVO zijn we geweest. Wat maken die mooie dingen zeg..
    Hubbie belt ook al zo dat ie eraan komt..de dag vliegt om vandaag. Morgen even niks.

8. Ja klopt Volhouder, als kun je ook een hokje aanvinken, die automatisch de prullebak leegt zodra je uitlogt, maar waar dat zit, hangt van je provider af. Fyb er zijn ook prima gratis antivirus programmas zoals avast, die kun je gratis downloaden, maar is er niet een kind/jong volwassene in de straat die goed met informatica overweg kan? Is handiger dan je familie, die zit tever weg. Zeker weten dat er iemand jou wil helpen, maar ja je moet er wél naar vragen......sterkte meid...

9. Soeurs mag ik even inbreken en Fybje een tip geven over de volle inbox? Ik heb dat een tijd geleden ook gehad en snapte niet waar dat in zat.
     k leegde regelmatig mijn boxen thuis.  Maar nu blijkt het zo:  ik bekijk regelmatig mijn e-mails van @hetnet.nl op mijn werk en in het weekend als ik bij mijn vriend ben via de website. De onnodige mails delete ik dan meteen en het bleek dat daardoor mijn mailbox vol was. Dus probeer het via die weg als je daar bij kan en kijk de deleted mails na en soms zit er ook nog in een ander deel iets, bv prullebak.
    Sterkte Fybjes en een groet voor allemaal van een Volhouder.
    PhantaRei wijzigde dit bericht op 08-12-2010 17:51 met 1%

10. Lieve Fyb....doe wat Frans zegt: bel je HA en vraag om medicijnen, ZEG hem hoe je je voelt...en ja lieverd VRAAG om hulp! Frans heeft gelijk, er zullen genoeg buren zijn die bij hun dagelijkse boodschappen voor jou zegels en batterijen willen mee-nemen xxx

11. Begrijp niets van die volle mailbox Sara, zal dan de mailbox van de computer wel zijn of bij de provider. De grote computer is niet meer beschermd en geen idee hoe ik die N*rt*on daarop krijg.  Maar ik zal proberen om hem leeg te halen.Bah, ik loop allemaal tegen stomme problemen op. Goed van je dat je gisteravond weer naar toneel bent gegaan. Ja die accu's, die houden echt niet van kou, zal het koetsje toch ook maar eens starten. Volgens mij roep ik dat al een week of nog langer. Heb je nu deze week een beetje meer rust?  Wel gezellig om even naar oudste te gaan, kan je meteen T weer even knuffelen. Heeft R al iets gehoord van zijn sollicitatie? Lieverd, probeer je niet te bezorgd te maken, wacht eerst het onderzoek af. Logisch dat er van alles door je hoofd spookt maar denk aan de knuffelberen. xxxxxx

Wat fijn Alf dat je weer even langs kwam en wat super dat Orkaantje weer mag komen. Ben zo blij voor je, wat een goed nieuws. Wat een leuk idee een familiewandeling met koffie en gebak en een etentje na. Nu maar hopen dat het niet geijzeld heeft dan en jullie door een witte wereld kunnen lopen. Hier ligt ook nog steeds sneeuw en de straat is spiegelglad.

Leuk Francoise dat S een tekencurcus gaat volgen, moeilijk voor haar om haaar grenzen te bepalen, zeker als iets leuk is. Ik bedoel dat ze er dan kapot vandaan komt. Maar fijn dat ze een invulling zoekt en gevonden heeft.
    Zuurkool met vis lijkt mij niet echt een lekkere combinatie maar het is blijkbaar verrasssend lekker als ik jullie zo hoor. Kan jij wel de juiste kruiden kopen om speculaasjes te bakken of brengen ze die steeds voor je mee?  Ja, een kleindochter zou ook leuk zijn maar je hebt nog kansen genoeg hoor misschien. En inderdaad, als het maar gezond is.

Leuke foto's weer Cecil, wat een heerlijke knul. Hollands welvaren, echt een stoere bink. Vandaag komt hij toch weer met zijn moeder? Zal wennen zijn voor je als A weer gaat werken volgende week maar ze zal vast nog regelmatig komen hoor. Jeetje, heb je nu al Kerstkaarten gehad? Volgens mij zijn de postbodes toch weer voor drie dagen in staking? Stom gedoe, ze duperen alleen de gewone mensen hiermee en moeten de dagen erna dubbel zo veel bezorgen. TNT zal hier vast niet wakker van liggen.

Die kant en klaar kipgerechten zijn soms best lekker hoor Olly, wij aten ze vorig jaar ook weleens. Appie had veel van die ovengerechten toen in december. Maar een lief compliment van J dat hij vindt dat jij lekkerder kookt. Jammer dat je niet kan gaan shoppen voor de Kerst, juist nu je er zoveel tijd voor zou hebben. Vrij nemen om je huishouden te doen is natuurlijk niet de bedoeling.
    IK eet vanavond ook hutspot met hachee, een magnetronmaaltijd. Zuurvlees heb ik 1 x gemaakt zelf maar ze kunnen het in Limburg toch beter. Ach en voor mezelf maak ik het niet meer.

Zo, ga nu eerst iets innemen voor de hoofdpijn, die is ook weer daverend en eens kijken naar die volle mailbox.

12. Lieve Fyb, natuurlijk mag jij met die heup en dat been niet naar buiten, maar lieverd, als je het aan iemand vraagt, weet ik zeker dat er mensen in de straat wonen, die even batterijen en postzegels voor je halen en daarna de kaarten willen posten, DURF te vragen meid, ik weet wel dat het je verlies niet minder maakt, maar nu heb je extra ellende die niet hoeft! Heel goed als je binnen versiert, buiten daar is het ook geen weer voor hoor, rustigaan! Ik zou trouwens wel extra medicijnen voor de heup vragen!
    Alf, ben zo blij voor je, de Orkaantje toch, die lost het weer op!!!
    francoise2 wijzigde dit bericht op 08-12-2010 13:03 met 5%

13. Hoi hoi lieve zussies, jullie moeten je niet te bezorgd maken. Ik probeer mezelf elke dag bij elkaar te rapen en door te gaan. Maandag heb ik de dozen met Kerstspullen opgezocht en ben begonnen. Maar het was zo confronterend, vorig jaar toen ik dat deed wisten we nog van niets en nu ben ik al alleen. Ik heb huilend de versiering en verlichting voor de ramen aangebracht. Buiten doe ik niets dit jaar, ik kan het niet opbrengen. Dit weer is ook super vervelend, het drukt me steeds met mijn neus op mijn afhankelijkheid soms. Ik moet postzegels halen voor de kerstkaarten, de rookmelders piepen want de batterijen zijn leeg en ik heb geen nieuwe..........Met deze gladdigheid kan ik niet naar buiten, vooral omdat mijn heup zo ontstoken is en mijn been steeds blokkeert. Gisteravond vroeg naar bed gegaan, had keelpijn en was zo koud. Maar okay, weer genoeg gezeurd. Zal even lezen wat jullie allemaal geschreven hebben.

14. Goedemorgen..

blij dat ik jouw zie alf...dat doet me goed..en wat heerlijk dat orkaantje weer komt..zie je nu wel..hij kan ook niet zonder zijn oma..

Sara...rot cabrio..ahah...geniet van je kleinkind tis echt een poppie hoor lijkt inderdaad sprekend op zijn mams

Ol.aan de kip...toch wel een compliment van J dat jij het toch veel lekkerder maakt

Frans....als het maar gezond is...Hoorde net weer zo'n verhaal dat het kind wel gezond was maar de mamma na 11 dgen overleden is..dus......Als alles maar goed gaat

Wat geweldig voor S dat ze wat afleiding heeft en ze is er zooooo goed in.....jammer dat ze dan snel weer pijn heeft...

Fybke..ik maak me echt zorgen om je..krijg het niet uit mijn hoofd..zit steeds aan je te denken..
    zit te denken zal ik bellen zal ik niet bellen..lieve schat.....wat moeten we doen om je te helpen?????

15. Liev Alf...ik ben zó onnoemlijk blij voor je, dat weet je! "Waar is oma???", die drie woorden waren de sleutel....super!!! X
    Saar, maar goed dat wij geen accu in ons lijf hebben, dan was heel Nederland geblokkeerd! Kun je bij jullie fietsen dan? Het is hier spek-glad...en het sneeuwt, bah!! Kan geen kant op....ben van saggerijn maar met hh zaken bezig, had zo graag ff willen shoppen voor kerst....Na ja, misschien is het morgen beter en dan is in huis de b oel lekker klaar. Positief blijven, toch?
    Oh Frans, zuurkool combineert heel goed met vis hoor! H van T maakt zelf zuurkool-koekjes met zalm, zaaaaaaalig! En zuurkool met vis taat hier in vele restaurants op de kaart. Je moet ervan houden, maar het is echt lekker. Ik maak vandaag zuurvlees à la Alf met hutspot, heb ik mooi de tijd voor nu en vinde we allebei heerlijk ( mams ook [:)]  )
    Cilleke, nog niet helemaal wakker?
    Lieve Fyb, hoe gaat het met je?

16. Lieverds, het gaat wel weer, mede doordat orkaantje zijn sinterklaascadeau  heeft en K. heeft afgesproken, om hem weer af en toe te halen.
    Hij kon niet anders. Toen hij het cadeau aan hem gaf, vroeg hij gelijk, "waar is oma"? Ging gelijk kijken of ik me ergens verstopt had. Niet dus. Opa zei, dat ik thuis was. Nou, zei hij, opa, dan ga ik met jou mee.
    K. heeft gelijk thuis voorgesteld om hem weet te ahlen en dat is a.s. vrijdag, voor een paar uurtjes. Logeren kan niet want de bedden zijn dit weekend bezet door Evad en Eefje.
    Jullie begrijpen, er valt een zware last van mijn schouders.
    We gaan nu even voor wandelschoene voor K. We hebben zondag de 19de een familiewandeling. Broer en zussen met aanhang. Na 2 uur aan de koffie met gebak en dan op het eindpunt, een etentje.
    Jullie zien me snel weer. xxx

17. Het zal de kou zijn geweest Saar, daar houden accu's niet van. Knuffel de knul maar lekker. wij vinden het ook te gek, die knullen na 4 meiden en zo heeeeeeel anders. Maar ook leuk. Al zouden we nu natuurlijk best een meisje willen hoor, voor de herkenning.. een meid met twee grote broers, dat lijkt me ook fijn.

Wij hadden runderrollade Ol, maar hij was niet lekker en dat was m'n eigen schuld. Ik had hem in de oven ontdooid op 35° maar iets te lang laten staan, dan verlies je teveel vocht en wordt-ie taai.
    Jammer volgende keer eerder uit de vriezer. Vandaag denk ik dat het zuurkool gaat worden en wel de zeer verrassende vorm met vis. De eerste keer dat ik dat kreeg, dacht is gatsie, maar nee, het is heerlijk met gestoofde vis en een lekker sausje.
    S is gister naar tekenles geweest. Ze wil de basistechnieken leren en naast haar acrylschilderijen ook leren acquarelleren. Ben zo blij als ze ergens lol in heeft. Maar ze is een uur telang gebleven, daarna is ze dan weer helemaal kapot...
    Een dikke dip Fybje??? kom het hier van je afpraten lieverd!

18. Goedemorgen lieverds,

O zo'n kippetje...ja die heb ik ook wel eens als ik makkelijk wil. Vind het best lekker. Er gaat sowieso eigenlijk niks boven eigengemaakt..
    Maakt ook niet uit Frans want het is/wordt..als alles er maar weer op en aan zit!! Ik was alleen maar meiden ( die van mij) gewend en vind het super stoer dat ik een kleinzoon heb!!
    Daar ga ik zometeen ook even naar toe. Ik wilde naar Body balance. Doet die verrekte cabrio het weer niet. Ik was te laat om op de fiets te gaan..Balen dus. Volgende keer maar rekening mee houden. Ik zou na het sporten naar mn kids. Oudste is ook vrij. Dus ik doe de sportkleren uit en de gewone aan en stap op de fiets. Dat vind ik niet erg...ook niet om te fietsen naar de sportschool alleen ja..dan moet ik wel eerder de jas aan.
    Als ik weer thuis ben kom ik weer langs. Hoop wel dat Fyb dan de kracht heeft om ook hier even te komen xxxxx

19. Hi hi...was voor mij ook vreemd, koop nooit dat soort dingen, maar J was mee en het zag er zo lekker uit. Een kip, gkruie/gemarineerd in vier delen, compleet in een oven-schaal...we hebben het net op, zitten aan de koffie nu. Het was lekker, de kip was ook goed gaar, maar J zei wel dat hij het lekkerder  vindt als ik het zelf maak [:P] , vind ik zelf eigenlijk ook wel... Mardras staat voor bepaalde kruiden, er was ook hetzelfde te koop in "piri-piri", dat heb ik wel 's gegeten. Maar, ben het wel met J eens: mn eigen hete kip is minstens zo lekker! [;)]
    Ha ha, ja...zo is het altijd raak en heeft iedereen gelijk! Hoofdzaak is dat het een gaaf en gezond kindje wordt X
    Wat eten jullie?

20. Wat is dat voor kippie????
    Ja R en S houden het ook op een meisje, ik op een knul, zo is er altijd iemand tevreden haha.
    R komt net binnen, de oven staat aan,
    Ja dat dacht ik al Saar, de oogjes van maman!

21. Ja, het is echt "dip"weer....maak me ook zorgen om Fyb,  hoop dat ze nog even langs komt.
    Frans, ik heb zomaar het gevoel dat M nu een meisje krijgt, weet niet waarom....
    Hier staat een kip-madras in de oven,  nooit eerder gedaan, benbenieuwd. Het ruikt heerrlijk, heb er gebakken krieltjes met kruiden bij en haricots-verte. Neem nu lekker een wijntje [:P]

22. Hij lijkt sprekend op onze meiden. Oudste heeft de donkerste ogen van ons. Die heeft T ook. En erg lange wimpers!
    Fybke je mailbox is vol ik krijg een melding. Gaat het wel met je?

23. Mooie fotos van mooie knullen, idd hier zijn we ook geen bruine oogjes gewend, ben benieuwd of nummer drie die wel krijgt van z'n papa, want die heeft ze wel. Stoere binken zijn het hoor Sara en Cecil, allebei groot en zo'n lekkere bolle snoet, had Q ook wel een beetje, maar L is er een klein poppetje ernaast, komt van de andere oma's kant, hij lijkt sprekend op een neefje, de tweede van de zus van B.
    Gezellig je boom al Olly en mams weer wat beter!
    Het is hier ook vochtig koud, boven nul maar niets lekker.
    Heb speculaasjes gebakken, had ik zin in.
    Nog even de thee opdrinken en weer verder.
    Niets mooi trouwens die felblauwe forumkleur, leuk voor middenzomer maar niet voor kerst. Beter groen of rood of zilver met sterretjes haha of sneeuwvlokken....
    francoise2 wijzigde dit bericht op 07-12-2010 17:08 met 11%

24. Dat is goed nieuws Ol..dat ze weer naar buiten wil..Dus jij hebt de kerstboom ook al staan..gezellig..

Ja een halve fries en een halve grun...die andere is helemaal grun...maar prachtige bruine oogjes..een popke

Ik ben nog niet buiten geweest...Ol...ik weet niet of het koud is maar het zal wel..het is hier trouwens weer gaan sneeuwen.heel voorzichtig..poedersneeuw

25. Hoi zussies....wat een mooie foto's van 2 lekkere kleine mannetjes zaten er bij mn mail! [:)]  Idd, 2 heel verschillende kinderen, die bruine oogjes vind ik ook zo mooi! De andere is nu al een stoere Fries...
    Saartje, leuk datje ff komt buurten en je hebt gelijk meis: Fyb is een hele sterke vrouw en deze periode is heel moeilijk voor haar....maar, ze komt er wel. Het heeft tijd nodig en als ze haar gevoel volgt dan zal het allemaal een weg vinden...
    Hier staat de boom, de kaarsjes zitten er allemaal goed in en ik ga vanmiddag de rest erin doen. Het staat nu al mooi, al die lichtjes...Heb net even wat boodschappen gedaan, het is smerig water-koud, bah! Vanmiddag lekker in huis keutelen, ben elk jaar weer verrast om te zien wat een mooie ballen ik nog heb ( kerst-ballen dan hè [:P]  ), verheug me nu al op het eind-resultaat!
    Mams houdt zich heel goed...natuurlijk heeft ze nog pijn, dat zal ook zo blijven, maar gisteren zei ze al dat ze volgende week wel weer eens naar buiten wilde als het wat beter weer is, samen met me naar AH of zo....we zullen zien. Zaterdag is ze jarig en T en H en Janny en Menno komen dan, verder wil ze geen bezoek...

advertentie