Meepraten in het forum? Word nu lid!

Gezondheid

1. Home
  2. // forum
  3. // Gezondheid
  4. // Le cercle des 7 soeurs 15

Dit onderwerp heeft 5079 reacties, is 289705 keer bekeken, en bestaat uit 204 pagina's. U bent momenteel op pagina 5 van 204.
De laatste reactie is geplaatst op 17-01-2011 14:45. Dit onderwerp is gesloten!

1. Le cercle des 7 soeurs 15

Afbeelding van sara1
    Dit onderwerp is gestart door sara1
    05-01-2010, 14:18

Hier delen sinds 2005,  7 "zusjes" hun dagelijks leven.
    sara1 wijzigde dit bericht op 01-09-2010 16:23 met 79%

reacties

1. fybje schreef op 11 januari 2011 @ 22:30:
    Ladies, laten we hier mee stoppen!. Jullie weer jullie gezellige toop en wij de onze. Het forum is voor iedereen een uitlaatklep en laten we dat zo houden. Ik denk niet dat de situatie is uit te praten omdat iedereen verschillende gedachten en opvattingen heeft. Bovendien kan je iets op heel veel verschillende manieren lezen en dit is nu eenmaal een gevoelig onderwerp.
    Welterusten voor straks en misschien komen we elkaar nog eens ergens tegen op het forum.

Lieve Fyb...en alle anderen...dit schreef jij gisteravond op de toop bij Anneloes.
    Voor mij is echter teveel kapot gemaakt...Ja, wij hebben een fijne toop, maar Anneloes kwam hier inbreken met een gemene aanval op Frans, waarop vervolgens een discussie ontstond die bij hun op de toop uitliep op het belachelijk maken van onze geliefde toop. Ik vind dit echt heel erg.....ook ben ik heel erg teleurgesteld in Ciel...waarom niet even een reactie daar om de dames die zij zo goed kent een beetje uitleg te geven? JIJ deed dat wel daar Fyb, en dat is de reden dat ik daar ging kijken, anders was ik daar nooit gekomen! En dan lees je daar dat Anneloes ons belachelijk maakt... sorry, maar voor mij is de maat vol. Hier heb ik geen zin in....
    olly02 wijzigde dit bericht op 12-01-2011 08:11 met 0%

2. Cecil, het is toch heerlijk dat je niet meer van alles moet van jezelf maar kan genieten! Ja lieverd, wakker worden en tegen de dag opzien is een hel, ik weet het. Wat dat betreft heb jij ook je portie gehad en spanningen zullen er altijd wel eens zijn maar je kan er nu goed mee omgaan. Ben blij voor je. Dit is geen cadeautje hoor, dit heb je helemaal zelf gedaan. Met vallen en opstaan heb je bewezen een sterke vrouw te zijn, ik ben trots op zo'n zus. Haha kleine C gaat als een speer.
    Spannend nog voor je vriendin dus Francoise. Ik sta gelukkig niet voor de keuze maar heb mij altijd voorgenomen dan geen risico te nemen en te kiezen voor amputatie.Nu heb ik ook maar dubbel A, heb echt achteraan gestaan. Je moeder dus donderdag ook weer een scan..Fijn dat de botscan in ieder geval goed was.
    Olly, succes morgen in het ziekenhuis, hopelijk goede berichten morgenavond.
    Sara, gaat het zwemmen nog door morgen?

Bah, zit de hele avond al in de papieren en snap er geen jota van. Vermoed nu dat er een brief verstuurd is voor een telefoontje. Maar goed, snap het dan nog steeds niet, wordt hier zo moe van. Maar ik hoef gelukkig nog niet op een houtje te bijten hoor dus maken jullie je geen zorgen.

3. Mijn vriendin is de linkerborst kwijt, helaas geen besparende OK mogelijk, dikke chemo komt eraan en afwachten wat de schildwachtklier zegt, daarna eventueel nog ganglions ook weg. Afwachten dus nog even en zo sterk mogelijk worden en zijn voor het vervolg. De botscan was goed en de andere scans volgen nog.
    Ma heeft donderdag ook weer een scan, om te kijken of er verschil is met de vorige. Maar ze krijgt niet gelijk dat uitslag, dat is zo ideaal in Frankrijk, je vertrekt altijd gelijk met de uitslag van ieder onderzoek, ik snap niet waarom dat in Nederland nooit kan.
    Succes met tekst leren Saar!

4. Zo...de kleine C is al weer 2.5 cm gegroeid..en was 7 kilo..Maar nog geen fruithapjes en nog geen flesje minder..

Dikke kliertjes in de hals kwamen waarschijnlijk van beetje eczeem op zijn hoofdje soms..

Maar..hij kan al zoveel als een baby van een half jaar.....en hij is nog maar drie maanden..nou wat zeg je daar van??

is het familie van de beppe of is het geen familie van de beppe ahahahah..

Vind dat zo mooi die verhalen prachtig

Ol..al vast sterkte voor morgen

Sara..lieverd. succes bij toneel..

Frans en Fyb en Alf..denk aan jullie
    Fijne avond

5. Nou zulke sneeuw niet hoor Fyb meer natte sneeuw... Je bent weer flink bezig. Nou ja in ieder geval donderdag naar de dolter met je schouder. Hoop dat hij je kan helpen.
    Olleke morgen ziekenhuis.
    De dagen gaan wel om hoor Ciel! Zo'n dag probeer ik er ook tussen te plakken. Lukt lang niet altijd maar het is heerlijk.
    Ben met toneel bezig. De medicijnrrn zijn weer binnen.

6. Dus..Fyb...het schiet op..elke dag een beetje..je voelt het zelf het beste wanneer het wel of niet lukt

Oh meid..kan daar zo van genieten..van het niks moeten...er zijn andere tijden geweest..dat ik van alles moest....Ik moest sporten ik moest werken ik moest en ik moest...
    En nu moet ik niks maar MAG alles...dit is voor mij rijkdom...en ik GENIET er van...dat heb ik ook in geen jaren en jaren kunnen doen..dat is ook pas van de laatste tijd

Elke dag wakker worden en tegen de dag op zien is een hel.....Hoe ik nu leef is dat vergeleken bij toen gewoon een bijzondere luxe een kadootje....Nou zeg maar KADO

Komt wel nog spanning bij af en toe..maar.....ik kan er mee om gaan

Helpt de pijnstiller al???

7. Fijn Francoise dat alles goed is met M en de baby. Wel een grappige opmerking: een tweeling is leuk maar dan bij een ander. Wat super dat St een opleiding gaat volgen als imker, zal zeker ook voor R een stimulans zijn. Goed om ook met de toekomst bezig te zijn, plannen te maken......... Er komen dus heel veel veranderingen in de familie wat banen betreft.
    Heerlijk he Cecil, zo'n dagje waarop alles mag en niets moet. Lekker doen waar je zin in hebt en je toch niet vervelen. haha ik zit voorlopig nog in de " ik moet"  fase. Door het afgelopen jaar is het achterstallig werk echt opgestapeld. Maar elke keer iets en niet elke dag. De CV ruimte is al leeggehaald en schoongemaakt. Er stond ook allemaal hout,latjes en planken. Echt van alles. Allemaal uitgezocht en naar de schuur gebracht. Ja, als ik die als laatste opruim komt alles vanzelf wel een keer aan de beurt. Was nu bezig om op de zolder enige orde te scheppen.
    Olly, als het ernstig is kan ik ook altijd dezelfde dag bij de HA terecht maar ik vond dit niet ernstig genoeg en kan wel wachten. Blijkbaar is het druk op dit moment, is ook de eerste keer dat ik zolang moet wachten. Dat wordt een drukke dag morgen voor jou en je moeder. Wel fijn dat het allemaal op 1 dag kan. Moeilijk he om te zien dat je moeder toch steeds een stukje inlevert. Ik zie het bij mijn moeder ook en die is toch nog betrekkelijk gezond. Oh mooi weer, ik denk dat wij er allemaal naar verlangen. het zonnetje in onze snuit en met onze vingers in de aarde wroeten. Voor de niet tuinliefhebbers: in de zon zitten met een boek hahaha.
    Jeetje Sara, hebben jullie sneeuw???? Niet te geloven toch. Hier is het grijs en somber maar helemaal niet koud. Wel regen steeds. Ja joh, voor je het weet is de eerste toneeluitvoering hoor. Extra repetities zijn natuurlijk altijd goed maar betekent wel steeds laat naar bed en dat zal M niet prettig vinden.
    Leuk, morgen met z;n allen gaan zwemmen.
    Zo, mijn schouder heeft rust gehad, even een pijnstiller en weer verder.

8. Ach Ol..ik verveel me geen seconde....echt niet..ligt nog een boek.....de pc is gewillig zoals ik schreef..

Als er voetballen voor is gaat karel wel naar boven..mijn plekje is beneden...prettig geregeld dacht ik zo..

Maar een soap kan je makkelijk es missen..hoor...

Sara..dat is het...de geur..Zei A ook..en toen hij haar rook..was het weer helemaal goed.

Ol..morgen dus weer naar het ziekenhuis...gaan jij en J dat doen? Oh...dat lijkt me zo erg die psoriasis...vreselijk....
    Jullie hebben morgen een druk dagje..

9. Goed bericht uit la douce France...wat schattig dat Q mee was! [:)]
    Dat St deze kant op wilde speelde ook door mijn hoofd Frans, net als bij Saar. Vind het zó fijn ook voor jullie! Op deze manier heb je in de toekomst ook altijd S in de buurt, dat is voor jou ook zo belangrijk. En Ja, R zal er ook een stimulans door krijgen X
    Jeetje Ciel, het idee alleen al dat je moet na-denken over hoe je de dag vol krijgt! Kan me niet voorstellen hoe dat voelt.... Ja, GTST is het enige programma dat ik altijd kijk als ik er ben. Ik mis best wel eens een aflevering, en sowieso de laartste 4 weken van het jaar, als we met vakantie zijn. Maar, je pakt de draad vanzelf weer op. Ik blijf er niet voor thuis in elk geval, doe ik voor geen enkel tv-programma.... en voetbal gaat altid voor, ook al is gtst ervoor [;)]
    Fyb, ik vind het ook wel heel lang duren voordat je bij de HA terecht kunt...hier ook altijd gelijk de dag als je belt.
    Met mams gaat het... ze heeft veel pijn en is heel moe. Het is duidelijk dat ze een flinke tik gehad heeft en dat dit ook niet meer beter wordt. We moeten ons aanpassen, net zoals zij dat zelf moet... de ene dag gaat dat beter dan de andere dag. Ik hoop nog steeds dat het straks beter zal gaan, wanneer het weer beter wordt en ze naar buiten kan.
    Morgen moeten we naar het ziekenhuis, we halewn haar om half 10 op. Om 10 uur op de mama-poli en om 11 uur bij de dermatholoog...als ze zich fit genoeg voelt, lopen we daana nog even naar cardiologie, daar moest ze ook een afspraak maken van de HA....

10. Gelukkig alles oké Frans met M. Geen tweeling..ja dat is gewoon erg druk. Vrienden van ons hebben er ook één. Twee meiskes. Na hun zoontje. Wat gaaf dat St dat gaat doen. Dat schoot ook door mn hoofd maar niet als eerste. Ja toneel schiet al op...de tekst gaat wel redelijk. In dit stuk zit echt veel timing en dat is lastig als er mensen zijn die niets onthouden van de aanwijzingen...Maar goed, vanaf volgende week extra repetitie's. Kan me niet voorstellen hoe snel het al weer februari is!

Het blijft spannend Fyb al die contracten. Geef je je schouder wel wat rust? Ik vind zo'n moment van een soap wel even lekker eerlijk gezegd. Om 5 uur As the world turns. Alhoewel dat bijna stopt. En nu hubbie thuis is, zie ik het ook vaak niet echt. Maar van een soap kan je makkelijk een paar afleveringen missen hoor!

Dan had ie vast heimwee Cecil naar A haar geur! Hier begint het nu wat te sneeuwen. Niks aan..Ik heb de radio lekker aan. Alles is aan kant zover. Morgen komt er ook niks van als het zwemmen doorgaat.

Ol aan het werk..ben benieuwd of je tijd hebt tussen door hahaha.

11. Oh..nou ja gelukkig maar....ze heeft het al zo druk..en dan komen er ineens twee.

Dan maar 1 ...als alles maar gezond is..Wat leuk..voor  Q ook...ja hij begrijpt het nu wel een beetje natuurlijk..>Krijgt tie misschien wel een zusje?

Aha...St wil imker worden..nee daar had ik nog niet aan gedacht...Leuk die mannen zo onder elkaar...samen hetzelde..beroep...geweldig.....

Fijn dat het beter gaat met je rug Frans
    Wandelen zit er niet in..tis zulk vies weer

12. Het is geen tweeling en alles is goed, het had best leuk geweest, maar zoals M al zei, het is altijd leuk bij een ander, want het is wel zwaar zeker als er al twee rondlopen natuurlijk. En ook weer extra risikos. Zelf is ze blij dat ze gewoon de thuisbevalling kan regelen enzovoorts. De NL datum is 22 juli. Q vindt het reuze spannend en was zeer geinteresseerd, hij was mee en niet naar school omdat hij nog niet helemaal beter was. 18 maart volgende echo en als het goed is, te zien of het een jongen of meisje is.
    St wil met R gaan samenwerken en later z'n bedrijf overnemen, wil imker worden dus en hoopt 14 februari met de opleiding te mogen beginnen, daarvoor wordt hij volgende week getest. Ik vind het erg leuk voor R, het heeft hem een boost er samen iets moois van te maken, met de nieuwe schuur. Ze kunnen dan in de toekomst aan de andere kant van de schuur, een huis voor henzelf bouwen en het huidige verkopen of verhuren.
    Voor m'n vriendin bekijken ze als ze bezig zijn, hoe of wat. De smeersels voor m'n rug hebben goed geholpen hoor, het is bijna over. Nu jij nog met je schouder Fyb!
    Cecil weer lekker aan de wandel? Saar het toneel schiet al op hé, krijg je de tekst er een beetje in?
    Olly hoe is je moeder?

13. Ja ...wat moet ik doen??? Tijd over vandaag Fyb...Ach...de pc is gewillig..die doet wel wat ik doe..wat mailen..facebook en jullie in de gaten houden natuurlijk..Er is altijd wel wat te beleven

Ach lieverd Karel nodigde mijzelf uit.. maar meer voor degene op de tribune kon ik daar es kennis mee maken...Maar denk niet dat ik het doe hoor..

Geen concentratie voor een wedstrijd echt niet..

Ik ben wel mee geweest naar rotterdam toen Heerenveen tegen Roda moest..en Heerenveen heeft toen verloren...Met een bus vol...nog een rondvaart gehad in R'dam...diner..etc..etc..dat waren de goeie oude tijden....

Wat lastig van je schouder..kan je pas donderdag terecht?? Wat duurt dat lang....als ik bel kan ik bijna gelijk dezelfde dag nog terecht....Zal wel een hele grote mond hebben...oeps

14. Ik ga zo weg...bah, het regent hier ook [:S]
    Probeer om vanmiddag nog langs te komen xxx

15. Cecil, wat moet je dan doen als je gisteren alles al gedaan hebt?  Weer een niet vuile vitrinekast schoonmaken?

Ik ga nu ruimte maken in de CV kast, vrijdagmorgen komt er een monteur om de ketel te controleren.

16. Goeiemorgen zussies, ik ben er nog hoor. Gisteren heb ik inderdaad niet veel geschreven, wel even op de toop van Anneloes om te proberen de situatie goed uit te leggen wat betreft de opmerking van Francoise. Vond en vind de aanval nog steeds niet terecht maar okay, we gaan gewoon weer verder.
    Mijn schouder is nog steeds heel pijnlijk, vannacht ook slecht geslapen daardoor. Maar.......ik kan donderdagmorgen bij de HA komen, nog even doorbijten dus.Verder is het hier somber en grijs buiten, het regent. Niet echt bevordelijk voor mijn stemming.
    Ben heel benieuwd Francoise wat St wil gaan doen voor werk, je houdt ons wel in spanning. F wil dus ook een heel andere richting op en L moet ook een andere baan zoeken.En dan natuurlijk de echo van M op dit moment.........hopelijk is het geen tweeling maar ik weet zeker dat ook die van harte welkom zou zijn. Is M nu minder misselijk? Hoe gaat het met je rug, daar schrijf je niet meer over. Hebben al je smeersels geholpen? Jammer van je oliebollen maar zulke dingen kunnen gebeuren helaas. gewoon nog een keer opnieuw bakken. Mijn moeder bakte ze vroeger in februari altijd nog voor de verjaardag van een zus die geen pannenkoeken lustte.En mijn schoonmoeder voor vette dinsdag dus je kan nog revanche nemen.  Wel jammer ook van je ziekenboeg. Triest van je vriendin, weet ze van te voren of het een amputatie wordt of bekijken ze dat tijdens de operatie?
    Wat fijn Alf dat je wel af en toe meeleest en nu even langskwam. Neem rustig je tijd lieverd maar ik mis je wel. xxxxxx
    Spannend voor schoonzoon Sara, hij had in ieder geval een prima score bij de test. Hopelijk laten ze hem niet te lang in spanning zitten. Ja......dan begint je Omadag. Vervelend tegenwoordig die jaarcontracten, voor de werkgevers prima maar voor de werknemers steeds weer spanningen of het contract verlengd wordt. Overigens heeft manlief nooit een jaarcontract gehad realiseer ik mij nu. Nee natuurlijk huilt T bij jullie niet, hij ziet je vrijwel elke dag wel even hahaha. Soms zelfs twee keer op een dag, trotse Oma.
    Olly, kijk jij echt dagelijks GTST? Hoeveel jaren is dat nu al niet bezig? Eerlijk gezegd keken wij nooit, ik ben nog steeds niet zo van een soap. Krijg het benauwd bij het idee dat ik elke dag op een bepaalde tijd verplicht televisie moet kijken. Okay, de journaals kijk ik wel en dat is ook dagelijks op dezelfde tijd. Boer zoekt vrouw vind ik wel grappig maar moest zondag eerst de vorige uitzending nog even snel kijken bij uitzending gemist. Haha jij hebt dus heerlijk gegeten tijdens de nieuwjaarsreceptie. Ja, overal wordt er wel bezuinigd wat feestjes betreft maar een band die veelzijdig is in hun muziekreportoire is altijd leuk. Begrijpelijk dat iedereen zonder partner komt, zeker bij zo'n grote groep. Fijn dat kleindochter van collega weer thuis is.
    Cecil, ik vind je super sportief met je wandelingen. Klasse hoor. Ja Beppe moet in conditie blijven nu, straks voetballen met C. Hoewel, dat zal Karel wel doen, die begint vast meteen met een jeugdtraining haha. Zielig die prikjes bij die kleintjes. Wel een leuk idee van je om een keer met Karel mee te gaan naar het stadion maar of hij dat wilt.......Het lijkt me wel leuk om die sfeer een keer mee te maken.
    Nou, zal dit even posten, kijken of er nog meer zussies tegelijk zaten te tikken.

17. +Ik ga ook maar keutelen...Sara..want het spettert hier...regen bah bah bah...dat verveeld zo snel

18. Goedemorgen

Keutelaars..

Ik en zeer benieuwd wat de echo.....laat zien....Jeetje..hoorde net van iemand van hyves dat haar dochter ook een tweeling krijgt...lijkt me zo leuk....vroeger al maar ja wel extra drukte..Zo kreeg er hier iemand vier.Terwijl ze er al drie..had..Dat is dan ineens een gezin van 7

Nou..ben zeer benieuwd Nog een keer dus))) Wat St wil; gaan doen wat Sara zegt..zou best eens kunnen..dat ligt wel een beetje voor de hand..dus misschien is het weer totaal wat anders??

Fybke..hoest met jouw lieverd Ik mis net als Frans jouw avond babbeltje

Alf wat ben je toch een schat.Dat je even langs komt..Je leest wel mee gelukkig..sterkte lieverd Hopelijk binnen kort betere tijden voor jouw

Sara .ja ik snap het ook niet..kleine C komt anders regelmatig bij opa en oma..maar het kan zo ineens mis zijn..zelfs de papa kon er geen verandering in brengen..

Olleke....dan kijk jij al heel lang..toen was ik er nog niet zo mee bezig..tot A en J er wel erg vaak voor zaten en werd mijn nieuwsgierigheid ook gewekt natuurlijk.Nu kijkt A inmiddels ook weer..Net voedertijd voor C...ahha...

Vandaag hier niks bijzonders..ook niet keutelen en niet stoffen en niet zuigen..gisteren allemaal gedaan
    Ik denk dat ik maar weer een boodschapje verzin...om de beentjes vooral in beweging te houden...

19. Hallo lieverds...

Frans het eerste dat bij me opkomt is Ambulance of Brandweer wat St wil gaan doen...Het is leuk werk voor schoonzoon. Het is bij een pensioenbeheerder. Ben wel benieuwd hoor wat voor contract het zal zijn. Voor oudste is het ook spannend want haar contract loopt af in maart. Als ze wel verlengen moet het een contrcat worden voor onbepaalde tijd. Spannend die echo..ik ben zoooooo benieuwd of jouw gevoel goed is.

Hallo lieve Alf...mis je hier. Maar neem je tijd!!

Fybke gaat het wel met je lieverd? Ben je naar de huisarts geweest?

Ciel wat grappig dat C dat al zo aan voelt. T was zondag op de verjaardag wel wat eenkennig zei oudste. Hij wilde naar haar toen hij bij mijn zusje zat! Wij kwamen later binnen en bij ons huild hij niet hahaha. Toen ik om 4 uur weer kwam bij R. Speelde T op de grond. Toen hij me zag kwam hij heel snel aan kruipen..zo leuk joh!

Olleke jij gaat vandaag on nee dat is morgen met je mams naar het ziekenhuis...

Ik ben aan het omkeutelen in huis. In ieder geval even stoffen en zuigen. Was opvouwen. de was.heb ik gisteren nog gedaan. Toneel nog leren...niets te vervelen dus..

20. Vertel!!!!
    Hoop dat M belt voordat ik weg moet....vanmiddag moet ik maar weer afwachten hoe het loopt.
    De kleindocher van collega is weer thuis, ze hebben niets verontrustend kunnen vinden, blijft wel onder strenge controle....

21. Dank je wel lieve Alf, dat je even langskomt om je mening te geven. Fijn dat je wel meeleest en je komt maar weer praten, wanneer je eraan toe bent hoor, we denken aan je! Is de sneeuw ook weer weg? Hoog water op komst?
    Olly, M heeft NU de echo, ik zit in spanning te wachten op haar telefoontje.
    Fyb, ik mis je avond babbel, heb je een slechte dag lieverd? Hoe is je schouder?
    Een vriendin in Zuid Frankrijk wordt vandaag aan borstkanker geopereerd, de kaars brandt al voor haar.
    Saar wanneer krijgt R de uitslag? Is het leuk werk?
    L gaat ook weer iets anders zoeken, want de persoon bij M&Smode die ze vervangt, komt volgende maand terug. F gaat ook weg bij Fly, wil een heel andere sector in en St heeft volgende week een gesprek voor een opleiding die binnenkort begint, jullie raden nooit wat hij wil gaan doen.......

22. Alfke....je bent een schat! Fijn dat jje even langs kwam...xxx

23. Lieve Françoise, je hebt helemaal gelijk. Ook al zou niemand de situatie van je dochter kennen, het is jouw gevoel wat je hier neerzet.
    En, voor iedere moeder begrijpelijk. Als je kind, op jonge leeftijd door een ongeluk, haar leven lang vreselijke pijn zaql hebben  en daardoor vele beperkingen, is het niet moeilijk om die mening te hebben. Ik weet vrijwel zeker, dat degene die op late leeftijd kanker krijgt, zelfs dit zou beamen.
    Lieverds, sorry, dat ik er even niet voor jullie ben. Af en toe lees ik mee en vond, dat ik nu wel mijn mening moest geven.
    XXX

24. Heb ik ook net gekeken Ciel, volg ik al vanaf het begin, met Reinout en Antonie...
    Frans, is het nu morgen dat M voor de echo moet? Ik ben zo benieuwd....
    Leuk Saar, zwemmen met T... ik ga ook duimen voor een positief bericht voor R!
    Vraag me ook af hoe het met Fyb gaat...
    En Alfke...we missen je xxx

25. Ik ga voor je schoonzoon duimen Sara....hoop zo dat tie die baan krijgt..

En dan kan jij oppassen.ahah.

afgelopen zaterdag pasten opa en oma op C. maar hij huilde nog al...pas toen A weer terug was was het weer over...

Morgen krijgt tie weer prikjes..

en nu ga ik GTST kijken nog altijd......mijn soap..en met kareltje CSI

Sterkte voor S..Frans..vind het vreselijk voor haar...heb echt met haar te doen..

advertentie