Gezondheid
- Home
- // forum
- // Gezondheid
- // Le cercle des 7 soeurs 15
Dit onderwerp heeft 5079 reacties, is 289706 keer bekeken, en bestaat uit 204 pagina's. U bent momenteel op pagina 92 van 204.
De laatste reactie is geplaatst op 17-01-2011 14:45. Dit onderwerp is gesloten!
Le cercle des 7 soeurs 15
Hier delen sinds 2005, 7 "zusjes" hun dagelijks leven.sara1 wijzigde dit bericht op 01-09-2010 16:23 met 79%
reacties
- Ohhhh Saar, dat is zó lekker een wijntje voor/bij het eten....ik doe het elke dag, J ook sinds hij thuis is, zo'n gezellig moment. Ondertussen kokkerellen en kletsen...
Ja, ik ben ook van het aanpakken..regelen wat geregeld moet worden en niet uitstellen. Je krijgt sowieso nog te maken met allerlei onverwachte zaken die je niet kunt plannen. Wat betreft de artsen kennen jullie mijn standpunt...
Ja, die mams van mij is zeker een apart verhaal....zei ze vanmorgen tegen J: het lijkt wel of ik mn tiet terug heb, zoveel vocht zit er nu op die plek...
Ze is er nu in ieder geval van af, maar het kan met een dag of 2 weer gebeuren en zelfs nog vaker...dan moet ze gewoon bellen en wordt er gelijk actie ondernomen. Ga er morgenmiddag even naar toe, maar het loopt daar allemaal goed, op wat normale klachten na....ze is bv heel rillerig en koud, maar ik denk dat dat er ook allemaal bij hoort. Je moet natuurlijk niet vergeten dat het nog geen week geleden is dat ze is geopereerd. Onvoorstelbaar... - Ik ben er ook weer. Het was supergezellig vanmiddag. Ook bij T en schoonzoon natuurlijk! Heb m lekker d efles gegeven en T en papa halen nu oudste van het werk.
We begrijpen elkaar heel goed hier. Gelukkig maar. Het is wel de bedoeling dat we elkaar steunen, advies geven en meedenken. Maar het is zeker net zo belangrijk over de gewone zaken te blijven praten. Ook voor Fyb is het hier een vorm van ontspanning..ze leest graag onze belevenissen. De rest staat ook al in het teken van de kanker...En ze zal echt niet verwachten dat wij niks zeggen als er iets is!!
Ik ben ook net als Frans..aanpakken die hap. Ook die artsen. Anders hadden ze putjeschepper moeten worden zeg ik altijd.
Ol die moeder van jou is en blijft een verhaal apart hoor...super zoals die in het leven staat!
Ben aan het koken...gisteren hebben we een wijntje genomen....heb eigenlijk nu ook wel zin...zal eens even een balletje opgooien...
Ja hubbie ook hahahaha - We moeten gewoon allemaal onszelf bljven...zo kennen we elkaar immers en er zal altijd wel iets zijn bij ''eén van de zussen waardoor we reageren naar ons beste inzicht....fijn toch? En, we kennen elkaar wel zó goed dat we het eerlijk zeggen als het teveel wordt, dat weet ik zeker! X
- Das lymphe Ol, is altijd een probleem bij deze operaties. Fijn dat ze zo positief blijft en heerlijk natuurlijk dat ze niet alleen is.
Ieder mens is anders, ieder reageert naar eigen kunnen en denken, ik ben altijd van de praktische kant en gewend aan vooruitdenken en vooral DOEN. Prima als anderen het over koetjes en kalfjes willen hebben, zo blijft de zaak dan in evenwicht! - Zo....eens even kijken hoe het met mn zussies is! Veel geschreven hier zie ik en ook bezoek van Saartje. Ja, de situatie bij Fyb houdt de gemoederen bezig, dat kan oook niet anders...daar kunnen we niet omheen en dat zou ook niet goed zijn.
Ik begrijp jouw reactie wel Ciel....maar ik weet dat Fyb onze reacties ook begrijpt. We delen immers alles, zowel lief als leed?
Vanmorgen niet bij mams geweest....J is met haar en T naar het ziekenhuis gegaan, T had vanmorgen vroeg gebeld omdat er heel veel vocht in de wond zat, het klotste gewoon en was helemaal opgezet...ze konden om half 11 komen op de mamma-polie en daar werd het weggezogen. J en ik konden niet allebei weg, omdat er een pakket bezorgd zou worden waarvoor getekend moest worden. Het ging gelukkig allemaal vlot, om half 12 was hij alweer terug. Mams houdt zich heel goed, is positief en heel opgewekt... ze hebben het heel gezellig samen
- Hahaha ja Ciel kom maar op met je dromen!!! Om half zes al wakker..Wij om zes uur..hubbie vertrekt nu om half zeven. Maar ik heb mn luikjes ooknog even weer dicht gedaan. Nu een broodje eten en een bos bloemen halen en op naar mn oud collegaatje en later nog even snel naar T.
Weer afwachten Frans..je weet het maar nooit. Jullie zijn lekker aan het voorbereiden voor het uitgeefwerk dus!!! Laat maar komen.
Ol hoe gaat het met mams?
Alfke nog even werken en dan vakantie!!
Fyb tuten je oren al???
Schoonzoon hoeft niet meer te werken..dus even geen omadag! Hopen dat datgene wat in het vat zit doorgaat en het niet te lang zal duren. Tot 10 augustus wordt hij nog uitbetaald en daarna volgt WW. - Ze zijn vertrokken. Denk niet dat het iets wordt en bovendien moet hun huis in Spanje nog verkocht...
- Dat vind ik hartstikke fijn voor jullie Frans.....die zonnestraal is je van harte gegund....
Een B&B is een leuk idee..wie weet.....daar is jullie huis geschikt voor lijkt..me..ideaal....
Weer duimen..dus..
Ja..ik kan wel wat....dromen vertellen of zo......hahaha... - Nou daar kan jij dan mooi voor zorgen Cecil, kom maar op met je verhalen!
![[:P]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-4.gif)
De kijkers maken hun tweede rondje zonder mij. Jong stel wat in Spanje woont, hij Schot en zij Frans, willen dichter bij haar ouders wonen, maar die zitten nog op anderhalf uur van hier... Willen B en B beginnen. Lijken me jong voor het financiele plaatje, maar je weet niet wat ze te verkopen hebben natuurlijk. En misschien wordt het juist iets, als je er niet in gelooft haha. Voor de verandering.
R en F en L zijn met Fica naar het andere huis. Ik hoop dat ze eraandenken boontjes te plukken. De tomaten beginnen ook goed, ze zijn nog nooit zo zoet geweest door de zon en het weinige water.
Vanmiddag naar de nieuwe "groene alternatieve" bank in Rennes, om rekeningen te openen; Met het voorschot gaan we met een schone lei in een nieuwe bank beginnen. Zo kunnen de pasjes en cheques vast gemaakt worden en kunnen we maar tekeer gaan half augustus.![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
Gelukkig er komt weer een zonnestraal, ziet het er leuker uit. Ze doen er wel lang over trouwens. - Jullie bedoelen het allemaal heel goed..
Maar Fyb..leest hier ook mee voor de gezelligheid...en wat ontspanning...en nu krijgt ze alleen maar steeds adviezen...
Volgens mij heeft Fyb..veel meer..jullie daagse beslommeringen....Zo denk ik...er over..
Maar fyb..weet het zelf het beste.dunkt me - Ik heb niets tegen je inbreken Saartje, wat ik bedoelde, is dat het me grotendeels NIET gaat, om hoe J zich voelt, dat voelt hij inderdaad zelf. Het gaat mij meer om alles eromheen. Als wijkverpleegkundige, heb ik 25 jaar met deze bijl gekapt en het was onder andere mijn taak, iedereen en alles in de gaten te houden en niet alleen de patient. En ja, het is voor Fyb heel moeilijk hulp te vragen, dat weten we allang. Maar dat de bijzorg van de ziekenhuiskant en de HA kant, niet werkt, dat kan echt niet. En daar hamer ik dus op. Want die moeten voor het totaalplaatje zorgen en daar hoort Fyb ook bij.
- Goedemorgen lieverds!!!
Het is goed leesbaar hoor Saartje!!
Het klopt dat we allemaal stik bezorgd zijn om Fyb en J. Als ik daar ben zie ik wel dat ze het heel goed doen en heel goed weten waar ze mee bezig zijn. Maar als ik dan lees dat J zn pillen niet allemaal neemt en niet eet..dan wil ik ze wel op het hart drukken om actie te ondernemen. Dat weten ze ook. Soms kan een dag al te lang zijn en moet je even voorbij alles gaan..Ook ik heb mn moeder het ziekenhuis in gedwongen terwijl ze niet wilde...Mn broertje en ik hebben gedramd om een operatie aan haar darmen te doen en dat afschuwelijke darmspoelen te laten voor wat het is. Drammen bij mn moeder en bij de artsen. Er zijn momenten dat je moet overnemen. Daarna was ze blij hoor!
Lieverds ik weet ook dat Fyb begrijpt hoe bezorgt we zijn..uit alles wat wij zeggen kunnen zij pakken wat ze op dat moment nodig hebben. Wij zitten op afstand en voelen ons zo machteloos. Dan nog geen hulp krijgen van zo'n sukkel van een huisarts...
En natuurlijk laat je J in zn waarde Fyb..je bent een superwijf!
Het is niet onze bedoeling om Fyb te kwetsen en in een hoek te duwen...
We houden van onze dappere dodo! - Sorry, zit op mijn werk en witregels zijn blijkbaar een probleem... hoop dat het toch wat leesbaar is.
Zal nu braaf zijn en niet meer inbreken hoor.
- Françoise, wil wel even zeggen dat ik echt wel begrijp wat je zegt en je mening ook deel.
Maar ik snap ook wel wat Fyb zegt. Denk dat als ik zelf in de situatie zou zitten, dat ik het dan ook niet makkelijk zou vinden.
Nee natuurlijk gaat het niet enkel om wat J. vindt of voelt. Ik vind persoonlijk ook dat Fyb gebaat zou zijn bij hulp in huishouden etc. Maar het is hier al vaak gezegd en als Fyb dat zelf niet wil of nog niet nodig vindt, dan is dat haar beslissing. Maar misschien zegt ze over een tijdje ook wel: wat goed dat jullie toch zo aangedrongen hebben. Dat kan ook heel goed.
Ik vind het zelf altijd moeilijk hoe het beste te handelen in zo'n geval. Dus ik wilde helemaal niemand veroordelen of zo hoor. Zou het jammer vinden als het zo overgekomen was.
Op de HA ben ik persoonlijk ook razend hoor! Wat een imbeciel.
Je bent toch niet bang om hulp te vragen, Fyb? Want dat hoeft natuurlijk echt niet hè. En het is superbelangrijk dat je je grenzen bewaakt. Fysiek en mentaal. Ik denk ook dat jullie echt gebaat kunnen zijn bij hulp. Maar misschien hebben jullie nog wat meer tijd nodig om dat te beslissen? Dat is dan ook je goed recht natuurlijk. Zolang je maar weet dat het kan en dat NIEMAND vindt dat je het allemaal in je eentje moet doen (integendeel!).![[}]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-48.gif)
- Go0edemorgen allemaal
Ik heb een beroerde nacht gehad...half 6 er al weer uit..was op gehangen en nieuwe er in..vaatwasser leeg
en toen maar weer naar bed..en waarachtig nog even kunnen slapen
Hoest ..met de rest?
Alfke..fijn dat je je neusje even laat zien..meid...doet me goed...
Fyb..sporten?? zit het er in???? - Françoise, mijn bericht was positief bedoeld, ook naar jullie toe.
Het spijt me als de benaming "de rest" blijkbaar slecht is overgekomen, dat was helemaal de bedoeling niet (heb er zelfs niet bij stilgestaan). - Ha Alf, blij je weer te zien. Gaat het weer een beetje meid? Bijna vakantie!
- "De rest" maakt zich niet soms, maar de hele tijd zorgen Saartje. Het gaat helemaal niet om het feit dat J een volwassen vent is, het gaat om het feit dat de HA hen BEIDEN in de kou laat staan, dat er telaat op alles gereageerd wordt, dat er geen correcte begeleiding is voor beiden, dat Fyb veel te veel alleen doet zowel op huishuidelijk gebied als geestelijk. Het gaat allang niet alleen om hoe J zich voelt, het gaat om het totale plaatje en er is geen sprake van hem niet in z'n waarde te laten.
Op de gewone zaken als medicatie en bijvoeding wordt al traag of heel niet gereageerd en aan de andere zaken is niemand nog toe gekomen ergens werk van te maken. En dat vind ik diep triest. - Ja Fybje, lieverd, we begrijpen wat je bedoelt, en is ook goed, dat je het op deze manier mee omgaat, maar wel, als het jullie boven het hoofd gaat groeien, aan de bel trekken. Je weet, je zussen bedoelen het goed.
Voor mij nog 2 ochtenden werken en dan vakantie.
Een fijne dag, zusjes, tot later.xxx - Trusten....xxx
- Hoi, ik kwam hier ook eens even kijken.
Fyb, ik snap heel goed wat je zegt. Hij blijft een volwassen man met een eigen mening, ook al is hij nu ziek. En ik denk dat het ook heel belangrijk is dat je hem in zijn waarde laat en hem zelf laat beslissen wat hij wel of niet wil. Hij is natuurlijk niet enkel een patient, hij is ook gewoon je man. En zolang hij weet wat er allemaal mogelijk is en hij zich niet "schaamt" om ergens om te vragen, zal het wel in orde komen. Hij zal zelf wel het beste voelen hoe het met hem gaat.
Maar ik snap natuurlijk van de rest ook wel dat ze zich soms zorgen maken. Je zit op een afstand, je weet ook niet hoe het precies gaat. En natuurlijk willen ze enkel het beste voor jou. En ik begrijp hun bezorgdheid zeker als ik dan lees wat voor een pipo die huisarts is... (Grr... zou hem met plezier even te woord staan...)
Ik zou ook wel een koud wijntje willen! Zal niet voor vandaag zijn. Wat last van mijn darmen, dan is wijn geen goed idee.
Fyb, sterkte, en ik hoop dat ze jullie vrijdag in het ziekenhuis fatsoenlijk kunnen verderhelpen. - Dag Fybke...je hebt groot gelijk...ben het helemaal met je eens....tis geen klein kind..die je effe onder de arm neemt..en mee naar de dokter sleept..
sterkte lieverd..en dikke hug..en hou je taai.........Nog maar twee nachtjes..dan is het gelukkig vrijdag... - Lieverds, laat ik eerst even duidelijk stellen dat ik NIET vind dat jullie zeuren.
Ik vind het ook niet vervelend dat jullie je mening geven en waardeer dat echt!!!!! Maar ik heb hier ook te maken met een volwassen man van 58 en als die wil wachten tot vrijdag zal ik dat ook respecteren. De situatie verandert soms per dag en ik probeer de dag te nemen zoals die komt. Soms een goede dag, soms een slechte dag. Ik heb het advies van Françoise opgevolgd en om Protifar gevraagd. Probeer het vrijdag weer bij de onderzoekarts. manlief heeft nu ook zwaardere morfine en ook extra sterke voor tussendoor.
Probeer vanavond nog wel langs te komen, krijgen straks bezoek. - Heerlijk Ol, ik verlang ook al naar een koel wijntje, L en F komen, maar zijn pas tegen negenen hier, dat wordt een latertje dus, ze werken immers tot zeven uur.
Precies wat ik dacht Olly: ik geef ook m'n mening niet meer, wil niet dat Fyb me een zeurpiet vindt.
Ik heb de derde kamer beneden (speelkamer, kantoor, muziekkamer, sportkamer) nu één keer helemaal geverfd, plafond en muren. Nu nog even de kastdeuren beitsen en dan opruimen. Volgende week tweede laag en dan de vloer schuren. - Lekker!!!!!!!!! Wij hebben net een bakkie op. Hubbie is nu naar het centrum. HIj had nog steeds de telefoon van de broers. Dat hebben ze zelf gezegd hoor. Nu is één van de broers met vakantie. Hubbie zn collega doet nu ook wat met de planning en moet nu deze telefoon van de zaak hebben. Logisch natuurlijk. Hubbie doet alleen maar administratie nog daar. Nu gaat hij telefoons bekijken..