Voeding/Eten
Dit onderwerp heeft 396 reacties, is 75878 keer bekeken, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 05-01-2012 13:22.
De Volhouders gaan door .....
ook dit topic bestaat al 3 jaar met maar 3 vrouwen. Het blijft ons stimuleren om door te gaan en vol te houden in ons streven om af te vallen. Met dit nieuwe forum gaat het dit jaar zeker lukken!
En na een tijdje afwezigheid is de vierde vrouw ook weer terug gekomen gelukkig nog meer motivatie!PhantaRei wijzigde dit bericht op 29-10-2010 12:47 met 20%
reacties
- Dag Allemaal,
Ik ben net lid geworden omdat ik graag mijn kennis wil delen met jullie.
Moderator margriet.Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 05-01-2012 23:28 met 66% - Welkom terug Lauren! Hoe was het in Frankrijk? Knap dat je maar zo weinig bent aangekomen! Ben af en aan nog steeds aan de mtv's en 's avonds gewoon eten, nog niet opzienbarend afgevallen, maar bevalt prima, net om het even in de hand te houden ivm veel (eet)afspraken, het zijn gekke weken. Ik weet ook niet waar Lottie is en contact houden via e-mail vind ik ook prima hoor!
- Houden jullie nog vol?
Mijn update: vanmorgen weer gewogen na de vakantie en ik ben 1.4 aangekomen in totaal en daar ben ik zeer tevreden mee. De afgelopen week nog niet alles goed gedaan, o.a. wel alcohol gedronken en de komende week zie ik het ook niet van komen dat ik de aanvalsfase van Dukan helemaal goed kan doen, 2x uit lunchen en ik zal dan wel omelette of goede salade nemen maar exact beoordelen wat erin gaat kan je dan niet.
Verder wacht ik even met schrijven of jullie nog terugkomen. Daisy we kunnen ook gewoon per e-mail verder gaan en contact houden ans Lottie ook afgehaakt is. - Jee wat een pech weer Lauren met je knie, gelukkig maar dat er iets aan gedaan kan worden op korte termijn. Maar wat een geweldig Dukan-resultaat! Wat doe je nu precies anders dan anders, want je at toch al nooit zoveel koolhydraten? En tussendoor heb je toch ook je familie/vriendin etentjes gehad.
Ik ben nog steeds aan de mtv's, maar alleen als het uitkomt, al met al 3 kilo kwijt, zit nu op 81 dus de 80 lijkt weer binnen bereik. Vandaag had ik er geen zin in, was een dagje vrij en had ongelooflijk veel trek in een bolletje met oude kaas, ik geef hier dan ook gewoon aan toe en neem dan een keer geen mtv, want ik weet van mezelf dat ik dan na de mtv alsnog dat bolletje met oude kaas neem en dat heeft dan geen enkele zin om mezelf te kwellen.
Morgen weer werken in de salon bij mijn zusje, man gaat gezellig mee, wordt ondertussen door haar geknipt en daarna gaan we met elkaar koken en maken er nog een leuke dag van. Jullie ook vast een fijn weekend! - Van 92.3 naar 87.8 in 5 weken ben ik met het Dukandieet gegaan, dat is 4.5 kilo en ik ben erg verbaasd dat dit is gebeurt, dat had ik totaal niet verwacht.
Straks ga ik er weer een paar weekjes tuseenuit en ik hoop echt dat jullie er dan nog zijn na deze al lange stilte.
Nog ander nieuws, ik heb een MRI-scan gehad omdat ik in mijn knie al 3 maanden messteekgevoel had en ik blijk een spontaat gescheurde meniscus te hebben, had ik ook nooit verwacht. Maar ik ben ook blij dat dit niet weer "u moet er maar mee leren leven" verhaal is geweest. Op 1 juni wordt er een kijkoperatie gedaan om het schoontemaken en eventueel te verwijderen.
Het is wel jammer dat ik op het moment niet echt veel kan wandelen in een behoorlijk tempo. De komende weken zal ik wel zorgen dat ik niet meer dan 1 kilo aankom. Ik ga weer koolhydraten en iets meer vet eten en een paar maal uitgebreid lunchen maar zal het beperkt houden. En ik hoop daarna toch weer op 85 kilo te komen. - Wat zal je trots geweest zijn Daisy op je dochter. Leuk is dat om met kinderen mee te maken. Sterkte met de beslommeringen met je man. Gaat het verder nog goed met de MTV's , kun je dat volhouden en al wat afgevallen.
Lottie, lang niet geweest zit je nog steeds in de papieren.
Mijn update dan: tot mijn grote verbazing deze week weer 4 ons eraf, ondanks etentje met dochter, pannenkoek met vriendig en gisteren bij mijn ouders 2 bonbons als extra, bovendien paar keer glaasje berenburg in de avond gehad. Voor de rest me wel aan de basis van Dukan gehouden en ik vraag me nu toch wel heel erg af wat het veroorzaakt dat het nu goed gaat. Zou het kunnen zijn dat de frutose in fruit me dwars zat? Ik eet nu alleen in het weekend 2 stuks.
Eind volgende week gaan we weer weg, ik kijk er erg naaruit, want ik ben moe en heb gedoe op mijn werk. Allerlei plotseilinge nieuwe regeltjes. Er wordt nu zo ongeveer alleen maar flexibiliteit en extra inzet van ons verwacht, maar begrijp dat dat overal speelt, de maatschappij wordt er niet makkelijker op. En veel flexibiliteit die heb ik nu juist niet. Een van de redenen dat ik het nog volhield was het feit dat er flexibiliteit was en ik speling had, als dat verdwijnt red ik het niet en ben ik bang toch snel niet meer te kunnen werken. Vandaag me ook al ziekgemeld door keelontdteking, veel hoesten van diep in luchtpijp en me gammel voelen. Moet wel vanmiddag even naar kantoor omdat er iets weg moet wat ik alleen kan doen. Al jaren vraag ik om back-up en wordt er alles beloofd maar aktie van die kant ho maar. dat ik het dan zelf oplos op mijn manier wordt kennelijk nu ook niet meer in dank afgenomen.
Maar het weekend wordt heel mooi weer, ga ervan genieten en hoop jullie ook.
- Wat goed zeg Lauren en al lukt het maar om deze week op gewicht te blijven met je eetafspraken, is het toch ook al fijn. Vrijdag was een leuke dag, dochter hield presentatie over haar scriptie(Engels) en was met een 9 cum laude geslaagd, was best ingewikkeld, af en toe liet ze natuurlijk wel eens zien waar ze aan werkte maar het blijft een beetje abracadabra voor ons, gelukkig heeft ze alles in het Ned. gedaan. Mijn moeder en mijn zus waren ook mee, haar schoonouders en vriendinnen, was erg gezellig, je begrijpt hoe trots we waren. Jammer was alleen wel dat echtgenoot erg ziek was, keelpijn, koorts, beroerd, vanaf dinsdag eigenlijk al, woensdag toch nog gewerkt, do. kon hij bijkomen maar was te ziek om op controle te gaan, dus nu moeten we weer 2 weken wachten. We hebben allerlei oplapmiddelen gebruikt zodat hij er vrijdag bij kon zijn, het was immers toch iets unieks. En gisteren moest hij ook nog werken, een echte slijtageslag voor hem, zwaar sjouwen, niet eten en slecht geslapen. Vandaag heb ik hem lekker laten uithoesten -en slapen en nu lijkt het wel beter te gaan. Natuurlijk is meneer niet even naar de huisarts gegaan, erg eigenwijs, was hem vorig jaar toch ook al bijna kwijt na die long-embolie, was echt bang dat hij weer longontsteking had of zo. Het rusten heeft hem schijnbaar goed gedaan, want vandaag kreeg hij weer trek, gisteren moest hij me ook beloven maandag naar de dokter te gaan, als hij nog niet beter was, het woord 'dokter' alleen al is volgens mij het toverwoord voor hem om dan maar snel op te knappen.
Goed systeem van je Lauren om ook iets weg te doen als je iets nieuws koopt! Zo toevallig, ik kocht vrijdag nog een leuk jurkje in de uitverkoop met een zwarte legging eronder voor 's middags, had mijn lieve dochter een rokje aan van dezelfde stof! Iedereen vroeg of we dat zo hadden afgesproken! Vandaag maar 1 mtv op, verder veel kleine, lang uitgestelde klusjes gedaan, bijv. de bestekla onder handen genomen, hoe komen al die extra rommeltjes daar toch steeds in en omdat het gisteren zulk mooi weer was, besloot ik vandaag een dorp verderop even boodschappen te doen, die is zondags van 16-19u open, nou blijkbaar dachten veel mensen hetzelfde want het was me daar toch druk! Niet voor herhaling vatbaar dus. Wanneer ga je weer naar Frankrijk Lauren? - Er is weer een pond af. Vanmorgen dus 89.2 en nu maar gaan zorgen dat ik voor de vakantie onder de 92 kom. Maar dat zal niet meevallen. Volgende week ga ik met dochter gezellig uit eten. Zij werkt 4 dagen en was eerst op dezelfde dag vrij als ik en dan konden we regelmatig even afspreken. Nu is zij op maandag vrij en dat is het wat lastiger maar we moeten nodig even bijpraten, we zijn niet zo van het telefonische contact, liever persoonlijk. En ook een lunchafspraak met een vriendin.
Maaar ik ga het zeker proberen.
Prettig weekend en geineit van de goede weerberichten voor morgen. - Dati ok geweldig Dais 2 kilo, nog steeds bezig met de MTV, dan kom je ook snel onder de 80? Sterkte donderdag met je man, vrijdag dan wel iets leuks en afleidends met je dochter.
De lunch zondag was heerlijk. Er waren hele gerookte palingen, plakken gerookte zalm en hollandse garnalen, best duur waarschijnlijk bij elkaar, maar ook heel makkelijk, alles kan zo op tafel, brood en boter erbij en klaar, dat is voor hen ook wat waard en ze vinden het geweldig dat wij dan zo graag eten, alles moet ook altijd op. Mijn enige zonde waren 2 bonbons en iets meer als 1 plak suikerbrood, gebak had ze niet gehaald, ze weten dat we dat heerlijk vinden maar eigenlijk niet willen eten, er was wel ijs toe maar dat heb ik overgeslagen.
Vandaag beetje in huis gerommeld en alvast winterkleding opgeborgen of naar kringloop gedaan en wat zomerkleding uitgezocht. Over een tijdje gaan we naar Frankrijk en dan hoop ik toch echt wat luchtigs aan te kunnen. Vorig jaar waren we ook die weken er en toen was het 1 week 25-30 gr. en de week erna 5-10 gr. ik heb dus vanalles nodig. Verder weer voetreflextherapie geweest en zij heeft vooral de vochthuishouding en blaaspunten behandeld. Zo af en toe houd ik veel vocht vast en nu ben ik sinds 5 uur alweer 4x geweest, schiet altijd lekker op. Ik eet ook waarschijnlijk iets teveel vleeswaren en dus teveel zout, morgen maar even rustig aan en dan vrijdag weer wegen, ben heel benieuwd of er iets af is. Het bevalt me nog steeds heel goed . Als lunch had ik surimi omelette en vanavond kalkoenrollade en ik heb net een kalkoen-eibrood gebakken voor morgen.
Vorige week heb ik bij de kringloop een 1-persoons koffiezettertje gekocht en dat bevalt me prima. Ik zet voor mij allen altijd oploskoffie omdat de aanrecht zo klein is en het grote koffiezetapp. zo in de weg staat en dit is nu met de melkopschuimer prima koffie geworden. Leuk dat soort aankopen, 3 euro en als het niet bevalt gaat het gewoon weer terug. Zo doe ik het met kleding ook, ik heb 2 jassen gekocht en dan moeten er ook weer twee weg, ik heb al 3 grote hangkasten en 1 ligkast vol en 3-4 tassen op zolder met de rest. Schoenen ook in overvloed. Alles zit wel netjes gesorteerd.
Vandaag ook aan verdijsterende gordijnen voor dochter en schoonzoon begonnen. Zij hebben een kamer met over de hele breedte ramen, hele dag de zon en geen overkapping erboven, er moestdus echt iets komen. Het liefst hadden ze lamellen of buitenzonwering maar dat was te duur. Nu dus dese oplossing en verder sparen!. - Goed zeg Lauren, wat fijn voor je, lijkt wel of je het nu gevonden hebt hoor, kan me voorstellen dat het je wat deed, zal ook zo blij zijn als ik weer onder de 80 kom! Is helaas nog niet gebeurd, maar wèl 2 kg. eraf! Wèl met smokkelen hoor! Soms neem ik maar 1 mtv en als ik eens een dagje geen zin heb, doe ik het gewoon niet, het lijkt erop of ik op deze manier het cijfer op de weegschaal kan loslaten, ben er minder mee bezig, vooral als ik moet werken gaat het het makkelijkst, 's morgens een shake, 's middags dan tussen klanten door even in de auto een lekkere reep en 's avonds kun je dan best aardig wat eten. Ben nu 3 dagen vrij, donderdag moet echtgenoot weer op controle in ziekenhuis, vrijdag studeert dochter af!
Gezellig zo'n lunch Lauren, fijne verjaardag voor je moeder gewenst! En Lottie, we geven de moed niet op hoor, blijf erin geloven dat we die rottige 80-tallen ooit voor altijd achter ons laten! - Wat fantastisch, Lauren!! En ik wens je een fijne verjaardag.
Jij geeft mij de moed om door te gaan, want aan deze kant van het beeldscherm is het knudde. Ik ben weer boven de 80. 80,2 om precies te zijn.
Ik houd het kort en ga snel weer verder met mijn werk, ik zoek als maar smoesjes om niet verder te typen (lijkt het afvallen wel). De was nog aan de lijn en dan duikt deze dame weer tussen de papieren. Kan ik daarna wat actiever het weekend in! - Het werkt bij mij echt heel goed vanmorgen was ik weer 1 kilo minder! Het is voor het eerst in 2 jaar dat ik onder de 90 ben. Nu 89.7 en daar ben ik heel blij, ik kreeg zelfs tranen in mijn ogen toen ik dat zag. Het geeft me ook weer de energie om door te gaan. In het weekend doe ik het iets ruimer met wat fruit en wijntje. Zondag hebben we een lunch voor de verjaardag van mijn moeder (86) en zij haalt een grote visschotel dus daar kan ik naar hartelust van eten met een witte wijn erbij.
Verder moet ik me nu haasten om wegtekomen dus volgende week meer. - Adannie, wij zitten echt ook met datzelfde gevoel maar HOUDEN VOL. Onderzoek jezelf, wat zijn de redenen dat je terugvalt. Ben je een emotie-eter, sla je te snel door en ga je weer snoepen of snacken. Dat is eigenlijk de enige manier om erachter te komen waar je de fout ingaat en vooral waarom. Laat je nog eens wat horen met wat langer bericht? Dan kunnen we beter op je vraag antwoorden en motiveren om echt vol te houden..
Groente en fuit eet ik graag. Groente vries ik zelf vak in maar fruit kan je helaas niet inslaan dat moet elke week vers. Ik eet eigenlijk alleen basisprodukten, koop vrijwel nooit kant-en-klaar. Ook sausjes maak ik zelf. Alleen in Frankrijk koop ik meer K&K omdat ik de kwaliteit daar meestal beter vind, minder troep erin. Etiketten lezen doe ik echt altijd. En ik koop veel bij multi-cultiwinkels. Op dit moment hoef ik niet echt zuinig te doen, maar doe het wel omdat ik graag snel wil stoppen met werken en zoveel mogelijk reserve wil opbouwen. Maar ik heb tijden gekend na de scheiding dat ik echt heel weinig had. De laatste week van de maand was het echt tobben, statiegeld inleveren en een lege voorraadkast, ik ben zelfs een tijdje gaan schoonmaken 1x in de 14 dagen buiten mijn full-time baan anders had ik het niet gered. Mijn dochter was toen tussen de 12 en 18 en omdat ik werkte viel ik buiten elke tegemoetkomingsregeling, kreeg ook geen alimentatie. Als mijn ex het had doorgezet zou ik hem zelfs hebben moeten betalen, hij had geen werk!. Maar ik heb het altijd gered, ik denk wel eens dat dat ook tenkoste van mijn gezondheid is geweest nu ik zoveel lichamelijk ongemakken heb.
Daisy ik merk dat ik eigenlijk heel weinig eet, eiwitten stillen je hongergevoel enorm en ik eeet nu veel kip en vis met zelfgemaakt sausje op basis van ei, best lekker eigenlijk, dat vond H. zaterdag ook toen ik een herlijkse saus bij de spinasie en zalm had gamaakt. Hij zegt nooit zoveel over het eten, het interesseert hem niet zoveel. Alleen als hij het niet lekker vind hoor ik dat maar nu kwam hij zelf met een reactie. En de havelzemelen heb je echt wel nodig voor de stoelgang en ik doe ze of door de yoghurt of als pannekoek is ook echt lekker. Jij vind het toch geen straf om geen groente te eten. Ik mis wel het fruit en in het weekend heb ik dat wel gegeten.
Lottie strekte de komende week en wat zijn je plannen nu samen met vriendin?PhantaRei wijzigde dit bericht op 23-03-2011 10:02 met 2% - Ik heb al zo veel dieten gevolgt maar val altijd weer terug in mijn oude eet gewoonte wat kan ik doen om mijn eet patroon te veranderen?
ge annie - Dit weekend hebben echtgenoot en ik samen op de honden van mijn zus gepast, zij waren 2 dagen weg en we hebben heerlijke wandelingen gemaakt met de beestjes met het lekkere weer. Vandaag beloofd om Indisch te koken toen ze weer thuis kwamen, zus had zelf ook allerlei lekker hapjes nog en dus jammer genoeg al met al teveel gegeten. Maar...ik heb vrijdag en zaterdag maaltijdvervangers gebruikt, gewoon zomaar eens om te kijken of ik dat überhaupt wel 2 dagen vol zou houden, 2 kant-en klare shakes en 2 repen gekocht in de supermarkt en bij deze methode (plan b van w.care) dat je dan 's avonds gewoon kunt eten. En je mag gewoon fruit tussendoor. Je hebt gelijk Lauren dat ik dit al eens eerder mt.verv. heb gebruikt, maar dan 3x per dag en dat vond ik niet te doen. Bovendien had ik toen zo'n pot gekocht en kreeg ik klontjes bij het maken van de shake, gruwel gruwel en toen was het gauw afgelopen. Dit was gewoon lekker, mokka(mijn lievelingssmaak) smaak en soort caramelreep, vulde echt goed, heb je overdag 400 cal. binnen en 's avonds kun je dan een normale (verantwoorde) maaltijd nemen. Van vrijdag tot vandaag( zondag dus) 1 kg. kwijt. Even geen geschrijf of verzinnen wat je moet eten, al is het maar om weer even terug te komen naar die 80, zat vanmorgen op 82.8. Even over die vraag over mijn suikerspiegel Lottie, voel me echt niet beledigd hoor, ik denk dat ze na die waarde van 11.6 op mijn werk ook meteen dachten: ja geen wonder...Het gekke is dat het bij mij ontdekt is 8 jaar geleden toen ik voor een bloeddrukcontrole kwam en spontaan in korte tijd 10 kilo was afgevallen. Zomaar! Ik blij, ik dacht nog: zooooo, dat gaat lekker, maar kon natuurlijk niet ongestraft blijven: diagnose diabetes, ik was toen 37. Het toeval(?) wilde dat het bij mijn moeder in hetzelfde jaar ook werd geconstateerd, zoals je weet ik zij zeker niet te zwaar en liever zou ik het op haar leeftijd hebben gekregen...Maar het is zeker waar dat mijn waardes zouden verbeteren als ik niet meer zo zwaar zou zijn en natuurlijk minimaal een half uur per dag bewegen zucht...Het stomme is dat ik er helemaal niets van merk als ik te hoog of te laag zit, heb ook nog niet te maken gehad met hypo's of hypers, het is dat mijn bloedwaardes zeggen dat ik diabetes heb.
Wat vervelend dat je man momenteel geen werk heeft Lottie, ook wij en ik lees ook van Lauren moeten heel erg opletten wat we uitgeven, doe het net als jij, bep. A-merken toch wel belangrijk, maar bijv. mijn zoon maakt het merk cola niks uit, is dan wel weer voordelig. Vaak ga ik op zaterdag wel 4 supermarkten langs, bij de een is het brood het lekkerst, bij de ander weer wat anders. Ook ik vind het echt een sport om zo lekker maar ook zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen. Voor de mt.verv. zou ik 4 euro per dag kwijt zijn, maar koop dan bijv. geen vleeswaren meer, ben de enige die het eet en ik ben er gek op( en niet alleen op brood...)een onsje rosbief is ook duur, sta dus nog even voor een dilemma...Ik ben ook een echte broodeter, heb daarom zaterdag 2 mt.verv.s genomen en 's avonds een broodmaaltijd. Ben dat getob met dat gewicht zó spuugzat, ik moet dit echt even zien te doorbreken. Als ik morgen besluit om verder te gaan met de mt'vs doe ik dat iig tot vrijdag en dan horen jullie of het resultaat heeft en of het vol te houden is. Heb ook nog de Dukan-methode gegoogled Lauren, maar ik las al de woorden "onbeperkt eiwitten"( dan neem ik toch al gauw teveel en ik hou niet zo van mager vlees) en haverzemelen zou ik ook niet wegkrijgen ben ik bang. Maar hartstikke goed dat jij ermee afvalt, misschien is dit hèt dieet voor jou! Even ter geruststelling: huisarts vond het prima om evt. met mtv.'s af te vallen hoor, vond het kennelijk het belangrijkste dat het nu eindelijk een keer moet gaan gebeuren...
Fijn dat de rapporten al klaar zijn Lottie, maar nog wel druk van de week lees ik, neem je op tijd je rustpunt en je kopje thee?! Veel succes hoor en jij natuurlijk ook Lauren, hoop dat er gauw wat aan je klachten te doen is.
Groetjes, Dais. - Jullie zitten beiden in de lappenmand, wat een pech.
Blijf in ieder geval van de poeders en pillen af, zou mijn advies zijn. Dat kost handenvol geld en ik ken in ieder geval niemand bij wie het een blijvertje was. Het enigste wat uiteindelijk lichter werd, was hun portomonnee.
En 55 euro per week weinig? Ook ik vind van niet, Dais. Ik haal per week voor ons vieren gemiddeld voor 110 euro aan boodschappen. De ene keer wat meer, de andere keer wat minder.
Vanwege een opnieuw werkeloze echtgenoot, onze maandinkomsten zijn hierdoor sinds december fiks gekort, ben ik de uitgaven aan eten, drinken en verzorging sinds januari aan het bijhouden. Ouderwets noteren in een kasboekje wat er gekocht wordt. Want daar lette ik eerst niet zo op, met het in de winkels pinnen hield ik niet echt bij wat ik uitgaf. Dat blijkt zo'n 110 euro per week te zijn. Helemaal reëel is dit bedrag niet, want ik koop nu bewuster dan voorheen. Maar ik heb niet het idee dat ik echt zuinig ben, het zou wel minder kunnen. Nu vind ik het een sport om dat bedrag de komende maanden omlaag te krijgen. Ben ik toch nog ergens sportief![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
Wat we eten is kwalitatief goed. Want ik vind wél belangrijk dat het smaakt, anders is het ook weggegooid geld. Van het ene product is dat een A-merk, het andere product is een B- of C-merk. Het ene vlees- of broodproduct is van de vakman, het andere komt uit de supermarkt. Ik probeer nu wat meer uit. Verse groente vind ik erg belangrijk (ik eet , i.t.t. jullie?, graag groente), maar als ik oplet waar en wat ik koop kost me dat niet meer.
Ik ben benieuwd wat het wordt, Dais. Mijn WWmaatje laat niets van zich horen. Mijn vriendin daarentegen wel. Zij staat stil, dat heeft een dubbele oorzaak. Aan de ene kant omdat ze in een relatief korte tijd veel afgevallen is en haar lichaam nu de balans zoekt. Aan de andere kant omdat ze psychisch (ze had een hele zware burn-out) herstellende is en daarmee de energie en de zin in snoepgoed toe neemt. Ze is dol op candyrepen, die doen mij dan weer helemaal niets. Ik ben van de afdeling zoutjes en daar geeft zij niets om. Zij gaat wel trouw 3x per week sporten. Ik heb het al honderd keer gezegd, dat zou ik wat tijd en wat zin betreft, niet kunnen.
Heb je altijd een hoge suikerspiegel gehad, Dais? Of is dit het gevolg van (sorrie, niet beledigd raken, ik weeg tenslotte bijna evenveel als jij) te veel kilo's? Merk je zelf dat die te hoog is?
En Lauren, fijn om te lezen dat je gewicht omlaag gaat. Ik zou het verschrikkelijk moeilijk vinden als ik lees wat je eet. Ik blijf het maar houden bij eten en snoepen met mate, al zet dit geen spectaculaire zoden aan de dijk. Maar wie weet werkt het bij jou wel, jij hebt al vaker minder koolhydraten gegeten. Ieder zijn plan.
Over een weekje zie ik jullie weer. Ik heb afgelopen week erg hard gewerkt, dat betekent dat de rapporten bijvoorbeeld een week voor uitgave kant en klaar zijn. Heerlijk! Maar ik loop nog achter met het uitwerken van de gesprekken die ik afgelopen maand gevoerd heb en de komende week ben ik 's avonds weinig thuis.
Succes alle 2!Lottie wijzigde dit bericht op 20-03-2011 14:13 met 65% - Daisy, misschien is dan mijn methode aanlokkelijker?
Ik heb de afgelopen 5 dagen het Dukan gedaan en was vanmorgen 90.7! Eindelijk eens resultaat, ik ga dus wel door hiermee, het viel me ook helemaal niet zo zwaar, geen echte honger door regelmatig te eten, maar dat doe ik altijd al.
Het is misschien wel helemaal in jou straatje want je mag alleen maar vetarm vlees, kip, vis, eieren en yoghurt en kwark met 0% vet en 1 1/2 eetl. haverzemelen (voor de stoelgang). Geen groente de eerste 5 dagen, daarna mag er wel iets bij om de dag, en van groente hou je toch al niet dat is makkelijk. Ik weet alleen niet of het goed of slecht voor je suikerwaardes zal zijn. Je zal ook wel vochtverlies hebben en dat is dan misschien wel goed voor je been. Maaltijdvervangers heb je tochook al geprobeerd kan ik me herinneren en dat beviel je niet. Cambridge zal wel net iets anders zijn maar toch ook shakes? en mag dat wel als diabeet? Dan kan je beter Prodimed gaan doen als je er wat voor wilt uitgeven. Maar voor mij zou dat allemaal te zoet zijn, de tussendoortjes in ieder geval, en de rest kan ik zelf lekkerder maken. Je gaat toch geen omelette maken uit een poedertje? en het blijft toch heel lastig voor je dat benadrukken van "afvallen is zo goed voor je" dat werpt weerstand op en KAN je het gewoon niet denk ik.
Nu moet ik wel de komende 2 dagen goed door zien te komen. Zaterdag verjaardag schoonzoon en dat is in de middag, dus koffie/thee met gebak. En zondag kraamvisite, maar de beschuit met mag me toch al gestolen worden daar kan ik me wel aan onttrekken. In ieder geval wel van plan het heel minimaal te doen dit weekend en dan maandag weer verder.
Gisteren naar de orthopeed, er is nog een extra pijnlijke rontgenfoto gemaakt, want ik moest iets door mijn knieen zakken en dat doet nu juist zo'n pijn. Mijn klachten passen dan ook niet bij het stadium artrose waarin ik zit, dus over 2 weken een MRI scan, wordt vervolgd.PhantaRei wijzigde dit bericht op 18-03-2011 17:09 met 17% - Ook mijn felicitaties oma Lauren en opa H.! Hopelijk alles goed met ouders en zoon. Heb ik ook weer wat, had ik toch ineens een stuk been( bij de knie) met vocht erin, het stond helemaal strak, het leek net of het er niet bijhoorde, de andere dag toch maar naar de huisarts, man en zoon zeiden dat het er abnormaal uitzag. Ik was aanvankelijk nog bang dat de arts zou zeggen: ja hoor eens, het is gewoon van dikheid, maar toen ze ging meten, scheelde het wel 6 cm. met het andere been. Alleen ze kon er niks mee, want ik heb totaal geen pijn, ben ook gewoon gaan zwemmen gisteren, maar 's avonds zwelt het toch wel weer op. Vandaag was er vitaliteitsmarkt, heb het meteen aan een van de fysio's en de verpleeghuisarts gevraagd en die vinden toch dat ik het in de gaten moet houden en een zwachteltje erom moet doen. En nee, ik heb niet de conditietest gedaan(weet dan toch de uitslag al) , wel gehoortest, was goed maar suiker was weer veel te hoog, tussen al die keurige waardes van 5-en en 6-en van de collega's prijkte de mijne bovenaan met 11.6 met natuurlijk het bijbehorende advies van de deskundige om vooral af te vallen, ja dûh...Ik baalde er wel van want moet ook nog op controle binnenkort bij de praktijkondersteuner van de huisarts en dan schermen ze natuurlijk weer met insuline. Een collega die erbij stond, die aan de Cambridge is en al 17 kg. is afgevallen probeerde me over te halen om het ook te gaan doen, kost maar 55 euro per week zei ze, onder het mom van is echt niet zo duur hoor, want je eet natuurlijk verder niets...ondanks dat ik dit helemaal niet van plan ben,moet ik toegeven dat het wel aanlokkelijk is om even heel snel wat kilo's kwijt te raken, al is het maar om weer onder de 80 te komen, want zo schiet het niet op. Ik ga er wat op verzinnen, moet nu echt iets doen. Cambridge zal het niet worden, maar als ik iets gevonden heb, laat ik het zeker weten. Geen zorgen, pillen of druppels worden het ook niet hoor!
- Gefeliciteerd, Lauren.
Ik heb vanmiddag en vanavond stevig aangepoot achter mijn laptop. Volgende week gaan de rapporten de deur uit, maar zowel mijn duopartner als ik houden van niet van werken tegen een deathline. Ik heb er 10 minuten geleden de laatste hand aangelegd, mijn aandeel is klaar. Pffff.
Ik dacht, even neuzen op het forum voordat ik alles afsluit en mijn brilletje opzoek want mijn ogen voelen het beeldschermturen. Ik kom een andere keer terug want ik ben moe. - Na dat lange verhaal van Lottie ben ik er ook maar eens voor gaan zitten. Ik heb het eerst in WORD getyped zodat ik er wat langer over kan doen.
Eerst de boodschappen in Duitsland. We gaan naar de gewone winkels die we hier ook bezoeken, en er zijn best grote prijsverschillen soms. Ik drink graag de wijn uit pak en die is daar bijna de helft goedkoper per pak, dit is trouwens ook zo in Frankrijk!. De vleessalade is ook 30 cent goedkoper. Vaak is ook de weekaanbieding daar goedkoper dus het is altijd puzzelen waar we wat kopen. Dan koop ik ook altijd amandelmeel en aromas dat is daar echt goedkoop en ook makkelijk te krijgen, hier alleen bij natuurwinkels etc. Mijn dochter en ik gebruiken het om mee te bakken, als we dat doen, op de Atkinssite staan lekkere recepten. Ook vlees kopen we vaak, vorige keer 3 kalkoenrollades die bijna over de datum waren en dus afgeprijsd. Ook koop ik voor de hele familie voetencreme met hertentalk erin die vinden we allemaal erg goed en goedkoop, het was een tip van mijn vriendin. Voor haar vader ook regelmatig een doos doppelkorn een soort jenever.
Over moeders en dochters: ik vind het zelf altijd een beetje raar als ze zeggen dat ze vriendinnen zijn, wat mij betreft is het een redelijk unieke situatie. Zowel met min moeder als vader kan ik erg goed opschieten en ik heb totaal geen voorkeur. Mijn dochter heeft met haar vader een redelijke verhouding, ze weet dat ze niet helemaal op hem kan rekenen, hij zegt makkelijk dingen af of laat lang niks horen en is dan verontwaardig dat zij ook niet belt.
Ik vind het ook niet leuk als kinderen hun ouders bij de voornaam noemen, mama en papa zijn toch best unieke namen. Zelf zeg ik ook U tegen mijn ouders, mijn zus is een stuk jonger en die zegt wel jij, dat was de tijd toen.
Eten als je samen bent met anderen? Maakt me niet uit, ik eet even lekker wie er ook bij is. Maar ik ben dan ook eigenlijk nooit bekritiseerd dat ik me kan herinneren. Wel verbazing hoe en wat ik at als ik een methode volgde. Nu dus de Dukan methode, vanmorgen was ik al wat afgevallen maar moet dus afwachten of dat vrijdag ook zo is, het bevealt wel goed.
Wouw je hebt je best gedaan Lottie. Zijn de restjes nu op, ja dat is zeer herkenbaar, ik geef ze dan ook altijd zo veel mogelijk mee.
Wat jammer dat jouw goede aanwijzingen voor je zoon minder goed uitpakten daar gaat je goede opvoeding. Heb je er op school ook veel last van van onopgevoede kinderen?
En dan ook nog het laatste nieuws: vandaag heeft de dochter van H. haar tweede zoon gekregen met een keizersnede. Hij lag dwars en ze wist dus al dat dat zou gebeuren, maar de planning was pas volgende week, vanmorgen braken de vliezen dus het moest vandaag.
- Het was stevig aanpoten zaterdagmiddag en -avond. Ik heb van 4 tot bijna 8 aan het fornuis gestaan, maar het resultaat was meer dan bevredigend. De laatste warme maaltijd (aardappels, broccoli en biefstuk) was om kwart voor 8 klaar, waarmee ik de verleiding weerstaan had frites te halen - de kinderen vroegen erom. Vond dat wel knap van mezelf. Tussendoor 'gemultitasked', zoals dat tegenwoordig heet: opgeruimd, de was is opgehangen, gevouwen enz. Mijn man werd er tureluurs van.
De andere 2 goed gevulde (eindeloos groentes gesneden) gerechten waren ondertussen klaar. Gisteren is daar met smaak véél van gegeten, en toch was er nog voldoende over om beide ouders een schaaltje mee te geven plus zelf hebben we nog voor 2 personen. Dat eten we vanavond op. Ook de zelfgemaakte taarten zijn op 3 punten na op. Als ik nou wéér verstandig ben, zet ik die vanavond voor mijn gezin neer en neem ik zelf een koekje.
Ik eet in gezelschap evenmin erg veel. Op feestjes wisselt dat. Bij een schoonzusje bijvoorbeeld (niet die van de stevige zwager) zitten we altijd samen aan de keukentafel. Dan staat het lekkers zo dichtbij, ik hoef zelfs niet (drempel) op te staan. Iedereen doet zich bij haar altijd te goed, dus je valt niet op. Bij anderen eet ik minder, zeker als het een feestje is waar mijn moeder ook is :) . Thuis heb ik eveneens de neiging de restjes van het feest al opruimend, of na afloop, of de volgende dag op te eten, maar ik heb dit weekend bewust inkopen gedaan en de gasten hadden wat er op tafel stond (en dat was toch niet weinig) opgegeten. Er was vrijwel niets over.
Op mijn werk is niets extra's te verkrijgen, ik moet zeggen dat ik daar wel blij om ben. Ten eerste is er geen verleiding en ten tweede is een eigen lunchpakket een stuk goedkoper. Er staat alleen een zeer uitgebreid koffieassortiment, maar dat lust ik niet en van warme chocomel (= geen grapje) word ik misselijk. Als ik dat nou van chips werd
. Helaas......
Dochterlief mag bij haar nieuwe baan, tegen 70% korting, tussen de middag een broodje (of wat anders) kopen, ik snap dat ze daar geen nee tegen zegt. Als ze vrijdags werkt krijgt ze een bon van tien eurog. Ze is dol op die harde broodjes, dus voorlopig neemt dat dametje niets van thuis mee.
Ik stuur mijn oude WWmaatje dadelijk een mailtje om een afspraak te plannen want een week thuis met te weinig beweging en te veel lekkers heeft me een kilo extra opgeleverd. Ik wil niet terugvallen en moet onder de 80 blijven. Beter gezegd: ik wil naar de 75 (of lager).
Ik heb met mijn moeder een moeder-dochterband. We zijn geen vriendinnen, zou ik ook niet willen, eerlijk gezegd. Maar we kunnen goed met elkaar overweg. Gezellig prietpraat, soms meer diepgang, maar als ik werkelijk ergens mee zit klop ik, merk ik, eerder bij mijn vriendinnen aan. Mijn zus vertelt meer tegen haar. Dat zijn altijd twee handen op één buik geweest. Ik heb dat nooit vervelend gevonden, ze sloten me niet buiten, en ik had die behoefte niet om alles met mijn moeder te delen.
Met mijn eigen dochter heb ik eveneens een moeder-dochterband. Ik vond het leuk te horen dat ze op school gezegd had dat ze het goed met haar ouders kon vinden en vrijwel alles tegen ons vertelt. Onze avondmaaltijden zijn daarvoor de rustmomenten, we nemen er de tijd voor en ik sta erop dat er gezamenlijk (m.u.v. sporttraining) én aan tafel gegeten wordt. Dan komt er veel, niet alleen eten, op tafel. Over school, over klasgenoten, over leraren, etc. Het vervangt bij ons 'de pot thee met een koekje als de school uit is'. Op dat tijdstip werk(t)en we en de dagen dat we wel thuis waren hadden zij het drukker met kameraadjes dan dat ze graag bij pa of ma voor een kletspraatje aan de keukentafel schoven.
Dat zoonlief (soms) naar de avondetenraad van zijn moeder luistert, blijkt uit het volgende voorval, helaas pakte de praktijk toch wat anders uit. In zijn klas was er door leerlingen luidkeels commentaar gekomen op de puntentelling van een proefwerk, er zou met 2 maten gemeten zijn. "Waar slaat dat op" hadden ze steeds gezegd, maar de leraar werd boos en wilde niet luisteren. Zoonlief was 's avonds nog altijd hevig verontwaardigd en als zijn argumenten klopten, had hij gelijk. Volgende keer moet je zeggen: "Kunt u me uitleggen..." want dan schiet een docent niet onmiddellijk in de verdediging en gaan zijn stekels niet direct overeind staan, was mijn advies. Nou moest mijn zoon onlangs voetballen en de scheidsrechter keurde een actie af. "Kunt u me uitleggen...." vraagt zoonlief beleefd. Reactie scheidsrechter: "Als je commentaar hebt, kun je er nu af!"
Morgen weer naar het werk en er ligt opnieuw erg veel te wachten (ik heb deze vakantie écht vakantie gehouden), dus ik ben pas in het weekend weer on-line. Groetjes!!! - Klinkt lekker Lottie! En fijn om te lezen dat je -op dat ene puntje na- zo'n goede band hebt met je moeder, had ook echt niet de indruk dat dat niet zo zou zijn hoor. Ikzelf heb al vanaf mijn jeugd een haat-liefdeverhouding met mijn moeder, ben echt altijd een vaderskindje geweest, helaas is hij er al 12 jaar niet meer en mis hem nog steeds. Over vroeger wordt gewoon niet meer gesproken, ze heeft er o.a. voor gezorgd dat we geen leuke verkeringstijd hebben gehad en dat vergeet ik nooit meer, ook al zijn we volgende maand al 27 jaar getrouwd, verder veel verschillen in opvattingen en natuurlijk hou ik van haar, maar zo'n band als ik met mijn dochter heb is het gewoon niet, zo'n band heeft mijn moeder wel met mijn zusje en daar ben ik echt blij om. Maar meenemen op vakantie zou onze relatie niet ten goede komen denk ik...Dat ene nachtje bij haar blijven slapen vorige week was eigenlijk al te veel, was blij toen ik weer thuis was.
Ik was eigenlijk alweer vergeten Lauren dat je 112 kg. hebt gewogen.Ook al wil je er graag nog iets vanaf hebben, dan is het toch knap dat je nu al zolang je gewicht weet te behouden! En heerlijk toch dat je jonger wordt geschat! Leuke verjaardag gehad nog trouwens? Binnenkort gaan we een dagje naar België en je kunt me niet blijer maken dan naar een vreemde supermarkt te gaan, heerlijk al die andere dingen, kijken of ze ook ww producten hebben, ik zag hier laatst kipfilet van ww, dat vind ik dan weer onzin, want dat is van zichzelf toch al mager, hoeft toch niet speciaal van ww te zijn.
Volgende week begint dat programma weer van de Afvallers xxl, heb in een vorig stukje ook gezien dat er mensen bij zitten die in korte tijd veel zijn aangekomen, moest daaraan denken Lottie toen ik het verhaal van je zwager las, is moeilijk lijkt me om uit te komen als je een emo-eter bent. Ik zal zelf niet gauw teveel eten waar anderen bij zijn, neem ook alles mee van thuis als ik tussen de middag moet blijven op mijn werk, neem hooguit een kopje soep, maar er zijn best wat zwaardere collega's die gewoon patat en frikandellen bestellen en dat temidden van de slanke collega's die dan aan hun meegebrachte brood zitten, gaan opeten, vind ik knap en natuurlijk moeten ze dat doen, maar zou me er zelf ongemakkelijk bij voelen. Ook als ik thuis visite heb, gaat het heel goed, maar het gaat om de restjes die overblijven...Om met Lottie te spreken, ik ben dus een echte "sneukelaar" hahaha!
Fijne zondag nog! - Ik heb vrijwel alles van mijn vader, maar één ding helaas niet: grijs worden. Hij was tot aan zijn dood merendeel blond, alleen een klein beetje grijs bij de slapen. Ik werd midden 30 al grijs, dus komen mijn blonde lokken uit een tube. Mensen zijn verbaasd als ik dat vertel, dus blijkbaar ziet het er natuurlijk uit.
Als je 112 kilo gewogen hebt, vind ik het geweldig dat je nu rond de 90 kilo zit, Lauren!
Ik heb een zwager die met de keer dat we hem zien dikker wordt. Zijn broers (waaronder mijn man) en zijn zus (zie vorig verhaal) hebben een normaal postuur. Hij heeft de mannelijk vorm: een forse buik en een bolle toet. Hij praat de laatste jaren veel over eten, is dol op koken en bij ieder gesprek draait hij het onderwerp wel een paar keer naar eten. "Weet je wat ook lekker is?" zegt hij dan. Als je hoort én ziet wat hij eet dan is het gemakkelijk te verklaren waarom hij zienderogen dichtgroeit. Maar er is nog een andere, misschien wel belangrijkere oorzaak. Een paar maanden geleden vertelde hij ons dat hij een probleemeter is, frustraties eet hij weg. "Als ik eet, dan vergeet ik". Nou weten wij ook dat er binnen zijn huwelijk problemen zijn, bij alle 2 zijn daar aanleidingen voor. Hoe dat afloopt? Misschien komen ze er samen uit, ik weet het niet.
Ik ga de laatste was buiten ophangen. Mmmm, ruikt lekker, beddengoed dat buiten gedroogd is. Daarna ga ik poetsen. En tenslotte een gedeelte van het eten voor morgen (18 eters) bereiden. Monchoutaart, bolognesesaus en gehaktballen in zoetzure saus kunnen best een dag eerder, dan moet ik morgen alleen pasta, rijst en appeltaart maken. Genoeg te doen!
Een prettig weekend allemaal! - Ach wat moeilijk voor jullie dat er zo mee wordt omgegaan met overgewicht, ik ken dat niet. Mijn moeder neemt altijd die dingen die ik lekker vind in huis en ik neem er graag van maar met mate dat heb ik mezelf wel aangeleerd en dat lukt ook wel. Ik kan me eigenlijk alleen maar van mijn ex-man herinneren dat hij een keer zei dat ik nu wel erg dik was, 112 kg dus hij had gelijk, en toen waren we al gescheiden en het was ook echt dat hij zich zorgen om me maakte, we zijn altijd op goede voet blijven staan gelukkig.
Het grote voordeel van gevuld zijn is dat je rimpels ook opgevuld zijn!!!!!. Ik ben ook nog niet grijs, zit ook niet zo in de familie, en wordt toch meest wel 8 jaar jonger geschat, dat is ook wel leuk.
Deze week me toch redelijk netjes gehouden in aantal maar net iets andere dingen gegeten dan ik volgende week nog mag.
Ik moet nu weg en zal volgende week eens schrijven over wat we uit Duitsland meenemen. - O, o, o, die slanke familieleden toch. Mijn slanke schoonzus is van het eindeloos snoepen en snaaien (bij ons noemen we dat sneukelen) en blijft er slank en licht (55 kg) onder. Maar je kunt niet bij haar lijf naar binnen kijken, misschien is ze helemaal niet zo gezond als dat ze eruit ziet. En bij haar zijn er, ze is 4 jaar jonger dan ik, veel meer rimpels duidelijk zichtbaar. Daar heb ik dan weer geen last van, grijns. Maar laat me niet te hard roepen: mijn -wel- slanke handen verraden dat ik geen 30 meer ben!
Dat mijn moeder zo slank blijft, komt door haar (te weinig) eten, maar daar heb ik ondertussen wel genoeg over gezegd. Ze is ook erg goed in het fijntjes opmerken dat er een nieuw dieet is of dat een nichtje zo mooi slank blijft. Als ik antwoord dat dit nichtje een kettingrookster is en als ze lacht je een rij bruine tanden je tegemoet komen, geeft ze zondermeer toe dat dit inderdaad het geval is en dat dit erg lelijk en ongezond is. Dus niet dat wij voortdurend met elkaar in de clinch liggen, al zou je die indruk kunnen krijgen. Ze gaat niet voor niets al een aantal jaren met ons mee op vakantie, dat doen we echt niet als we het samen niet kunnen vinden. Onze strijd beperkt zich tot alles wat met slank/gezet/eten te maken heeft.