Ontspanning
- Home
- // forum
- // Ontspanning
- // Oneliners (vervolg)
Dit onderwerp heeft 3820 reacties, is 285344 keer bekeken, en bestaat uit 153 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 153.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 08:07.
Oneliners (vervolg)
Karma schreef op het vorige topic:
Hier wordt elke dag de Dagelijkse Gedachte geplaatst om over te discussiëren.
(De persoonsbeschrijving die ik opzoek van de bedenker komt vrijwel altijd van wikipedia.nl).
reacties
- Verander
door het loslaten
van je overtuigingen.
Wayne Dyer - Sommige gedachtes wil je idd liever wegstoppen.....
En dat lukt vaak ook wel
. - Ik heb niet altijd van die mooie gedachten.
Allemaal ontkiemen is dus niet gewenst
.hendrika18 wijzigde dit bericht op 01-02-2012 12:16 met 2% - Hier denk ik nog ff over na.

- Siddhartha Gautama of Boeddha was een spiritueel leider die (volgens de historische wetenschap) waarschijnlijk leefde rond 6 eeuwen voor Christus, van 563 tot ca. 483 v.Chr. in Nepal. Door moderne geleerden wordt ook ca. 480-400 gesuggereerd. Er zijn ook alternatieve data die gangbaar zijn vanuit de geloofstradities zelf.[1][/sup] Volgens religieuze overleveringen bereikte Gautama Boeddha complete en volledige verlichting (het Boeddhaschap). Gautama Boeddha wordt ook wel de Sakjamoeni (sakyamuni) Boeddha genoemd en werd geboren als Siddhartha Gautama. De naam Siddhartha betekent: hij, wiens doel is volbracht of van wie elke wens vervuld is. Vaak wordt hij kortweg "de Boeddha" of "Boeddha" genoemd. Boeddha betekent 'hij die ontwaakt (verlicht) is'. De titel Boeddha wordt gegeven aan iemand die op eigen kracht, zonder leraar, de Dhamma (de waarheid, de natuurlijke ordening der dingen) ontdekt heeft en verlichting heeft bereikt. Volgens overlevering zijn er voor Gautama Boeddha nog een aantal andere boeddha's geweest (een beroemde lijst noemt 28 Boeddha's). Boeddha werd geboren in een hindoe-familie.
- Elke gedachte die in de ziel valt,
is een zaadje dat ontkiemt
en in stilte verder groeit.
Boeddha - Dank je, Hendrika!
Gelukkig heb ik voor jou nu de info over de "spreukenkalender" .
Het is de kalender: "wijsheden voor elke dag ", uitgeverij Verba. - Ja, dat is zo.
- Dr. David Dewulf has graduated as Medical Doctor at the Catholic University of Leuven,
Belgium, in 1993.
He has been practicing meditation and Tai Chi since 1985. After extensive training in China
and Thailand in 1994 and 1995 he certified as a Tao Meditation, Qi Gong and Tai Chi
teacher. In the last 10 years he has also been trained in India and Nepal in Yoga and Buddhist
meditation (Tibetan and Theravada tradition).
In 2000 he became a fully qualified general practitioner at the Catholic University of Leuven,
Belgium. In 2001 he has been lecturing twice in the Harvard postgraduate “Clinical training
in Mind/Body Medicine”. - Denk je gelukkig te zijn
met wat je nog niet hebt
als je niet gelukkig bent
met wat je wel al hebt?
David Dewulf - Ja hoor, hoe hard het ook vriest, hoeveel sneeuw er ook maar ligt....... het gaat altijd weer DOOIEN!!!!!

- Vind teveel mensen met die naam.
Hou wel van dit soort spreuken! - Het is nooit te laat om positief te zijn.
J.Haudenhuyse - Henry David Thoreau (Concord, 12 juli 1817 - aldaar, 6 mei 1862) was een Amerikaans schrijver en filosoof. Hij is vooral bekend om zijn boek Walden, waarin hij zijn ervaringen beschreef met het nastreven van een eenvoudige levensstijl. Hij heeft ook een bekend essay geschreven over burgerlijke ongehoorzaamheid (civil disobedience). Thoreau werd bekend als een activist tegen de slavernij, voor behoud van de wildernis, en sommigen beschouwen hem als een pacifist.
Thoreau's filosofie had voor een deel betrekking op de verhouding tussen de mens en de natuur. Hij was betrokken bij het transcendentalisme, een filosofische stroming die ook werd aangehangen door zijn vriend Ralph Waldo Emerson. - Kan er een groter wonder gebeuren
dan wanneer wij een ogenblik
met elkaars ogen kijken?
Henri David Thoreau - Ik denk ook dat je zelf moet investeren in je leven, anders zou het een saaie boel zijn.
- Aanvaarden zoals het is, klinkt ook wel een beetje makkelijk.
'T is net hoe je er tegenaan kijkt.
Je kunt ook proberen er net iets meer van te maken.
(Karma, ga voor je op zoek naar de herkomst van de spreukenkalender) - Maar dat is voor heel wat mensen , heel moeilijk. Dat moet je leren.
- Vaslav Fomytsch Nijinsky[1][/sup] (Russisch: Вацлав Фомич Нижинский; Vatslav Fomitsj Nizjinski, Pools: Wacław Niżyński; Kiev, 1888 of 17 december 1889 of 12 maart 1890 – Londen, 8 april 1950) was een van de meest getalenteerde mannelijke dansers uit de geschiedenis. Hij was zeer geliefd vanwege zijn virtuositeit en de diepgang die hij aan zijn karakters meegaf. Hij beheerste de techniek van het dansen op spitzen, hetgeen destijds onder mannen een zeldzame vaardigheid was.[2][/sup] Ook wist hij sprongen uit te voeren die de zwaartekracht tartten.
- Je leven aanvaarden zoals het is,
is ook een uitdaging;
misschien wel de grootste
waarvoor een mens kan komen te staan.
Vaslav Nijinsky
Lieve Hendrika, wij zitten met een zieke moeder helemaal in het circuit van hulpverlening en dan gaat er echt een wereld voor je open. Probeer niet alles zelf op te lossen maar vraag hulp!quote:hendrika18 schreef op 27 januari 2012 @ 23:10:
Lieve dames, dank jullie wel voor het meeleven.
Een zachte dood wens je iedereen toe, het nare is dat mijn vader, die erg moeilijk ter been is, nu alleen achterblijft. Dat geeft een grote zorg.
Op de dag van haar overlijden stond de volgende tekst op hun spreukenkalender:
"Niets is onvermijdelijk, tot het gebeurt ."
en zo is het.
Wat een toeval dat net die spreuk die dag op de kalender stond.
Ben benieuwd naar welke kalender dat is. Heb altijd van dat soort spreuken kalenders maar dit jaar een culinaire. Die ik eigenlijk voor in de keuken had gekocht maar ik heb nog niet een andere leuke spreuken kalender gevonden.
Tussen je hurken en je lurven?quote:kneeltje schreef op 27 januari 2012 @ 13:48:
Tja, moet je wel het verschil weten tussen je ziel en je ego.[afbeelding] Anders krijg je last van je "drammerd" en waar die zit................??????????- Lieve dames, dank jullie wel voor het meeleven.
Een zachte dood wens je iedereen toe, het nare is dat mijn vader, die erg moeilijk ter been is, nu alleen achterblijft. Dat geeft een grote zorg.
Op de dag van haar overlijden stond de volgende tekst op hun spreukenkalender:
"Niets is onvermijdelijk, tot het gebeurt ."
en zo is het. - Tja, moet je wel het verschil weten tussen je ziel en je ego.
Anders krijg je last van je "drammerd" en waar die zit................??????????