Ontspanning
- Home
- // forum
- // Ontspanning
- // Oneliners (vervolg)
Dit onderwerp heeft 3820 reacties, is 285342 keer bekeken, en bestaat uit 153 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 153.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 08:07.
Oneliners (vervolg)
Karma schreef op het vorige topic:
Hier wordt elke dag de Dagelijkse Gedachte geplaatst om over te discussiëren.
(De persoonsbeschrijving die ik opzoek van de bedenker komt vrijwel altijd van wikipedia.nl).
reacties
- oprichter van het “Agape International Spiritual Center” in Los Angeles.
- Een slechte dag voor het ego
is een goeie dag voor de ziel.
Michael Beckwith - quote:kneeltje schreef op 26 januari 2012 @ 12:43:
Hendrika, gecondoleerd. Dat is altijd schrikken, maar een plotselinge dood is voor de meeste "oude" mensen wel wat ze het liefste hebben. Geen lijden of ziekenhuis opnames. Sterkte ermee.
Hendrika, gecondoleerd. Hoe oud is ze geworden? Leeft je vader nog. Heel veel sterkte de komende tijd!
Met mijn moeder gaat het sinds zondag juist verbazend goed. Vorige week dachten we dat het snel afgelopen zou zijn maar nu huppelt ze weer rond. En dat vind ik eigenlijk best wel een beetje eng....dubbel... - Hendrika, gecondoleerd. Dat is altijd schrikken, maar een plotselinge dood is voor de meeste "oude" mensen wel wat ze het liefste hebben. Geen lijden of ziekenhuis opnames. Sterkte ermee.
- Als je alles intens wil beleven, ben je s'avonds toch bekaf? En dat dan iedere dag. Lijkt mij teveel van het goede!
- Henderika , gecondoleerd met het verlies van je moeder. Sterkte.
- Dat hangt een beetje van de situatie af.
Mijn moeder is afgelopen zondag heel plotseling overleden, ik zou deze dagen wat minder intens willen beleven - Ik beleef mijn leven intens

- Corita Kent (November 20, 1918 – September 18, 1986), aka Sister Mary Corita Kent, was born Frances Elizabeth Kent in Fort Dodge, Iowa.[undefined1]undefined[/sup] Kent was an artist and an educator who worked in Los Angeles and Boston. She worked almost exclusively with silkscreen and serigraphy, helping to establish it as a fine art medium. Her artwork, with its messages of love and peace, was particularly popular during the social upheavals of the 1960s and 1970s
- Het leven is een opeenvolging van momenten.
Elk moment intens beleven,
is een manier van slagen.
Corita Kent - Rhonda Byrne (born 12 March 1951) is an Australian television writer and producer, best known for her New Thought works, The Secret—a book and a film by the same name. By the Spring of 2007 the book had sold more than 19 million copies,[undefined1]undefined[/sup] and the DVD had sold more than 2 million copies omt.[undefined2]undefined[/sup] She has also been a producer for Sensing Murder.[undefined3]undefined[/sup] According to an article published by Australia's Herald Sun,[undefined4]undefined[/sup] Byrne has also worked on the Australian TV series World's Greatest Commercials and Marry Me. In 2007, Byrne was listed among Time Magazine's list of 100 people who shape the world.[undefined2]undefined[/sup]
- Wijsheid is niet te koop.
Je kunt haar alleen verkrijgen
door het leven te leven.
Met wijsheid komt kracht,
moed,
zekerheid en een altijd groeiende rust.
Rhonda Byrne - Heb diverse boeken van Deepak Chopra gelezen. Is niet veel van blijven hangen. De Bhagavad Gita heb ik in de kast, maar is hele zware kost.
- Karma, zou zo maar kunnen, kan het me niet meer herinneren.
Hebben we niet een keer zoiets gehad als Keuzes zien als mogelijkheden oid?quote:- Ja en kiezen is soms best lastig.

- Deepak Chopra (New Delhi, 22 oktober 1947) is een Indiaas schrijver van boeken over spiritualiteit, alternatieve geneeskunde en Ayurveda en hij is woonachtig in de Verenigde Staten. Hij stelt dat zijn grootste invloed komt van zijn van huis uit Hindoestaanse geloof, met name het onderricht in Vedanta en de Bhagavad gita.
Vedanta (Sanskriet वेदान्त, Vedānta uitgesproken als [/ˈʋeː.dαːn.tə/]?), letterlijk: het eind van de Vedas, het 'wetenseind', is de oorspronkelijke tak van Hindoe-filosofie en wordt naast Samkhya gezien als de belangrijkste, omdat alle andere erop steunen. Deze filosofie is gericht op het kennen van de essentie of het culminatiepunt van de originele Veda.
Een voorbeeld van de hierbij horende praxis is de jnana yoga. Doel van de Vedanta is iemand zo gericht mogelijk naar verlichting te begeleiden. En dat gebeurt door middel van zowel kennis als eigen ervaring.
De Bhagavad Gītā (letterlijk "Lied van de Heer") vormt een onderdeel (Bhishma Parva 23-40) van een zeer omvangrijk episch gedicht genaamd de Mahābhārata (letterlijk: "Groot India"), een boek geschreven door de wijze Vyāsadeva (Vyāsa, Bādarāyana), dat een grote rol speelt in het Hindoeďsme. Omdat het boek God als een persoon (de alomtegenwoordige Vishnoe) vooropstelt is de belangrijkste invloed van het boek terug te vinden in de bhakti-beweging zoals we die vinden bij de Vaishnava's in India en in het Westen.
(Snap u?) - Je hebt altijd een oneindig aantal keuzes,
want het veld van mogelijkheden
is grenzeloos.
Deepak Chopra - Ellen heeft een boek geschreven nadat haar dochter zelf een einde aan haar leven maakte.
- Niet wat ons wordt aangedaan,
doet ons op - of ondergaan,
maar onze wijze van ernaar kijken,
zal ons verarmen of verrijken.
Ellen van Monsjou Krijgerkarma wijzigde dit bericht op 23-01-2012 09:34 met 18% - En Philip versprak zich regelmatig
. - Ja, Loesje kan het raak zeggen!!!!
- Ja, zoals " Loesje" al zei:
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen. (heb ik op kantoor hangen) - Philip Johan Freriks (Utrecht, 27 juli 1944) is een Nederlands journalist. Van 4 maart 1996 tot en met 18 december 2009 was hij presentator bij het NOS Journaal. Daarnaast presenteert hij het Groot Dictee der Nederlandse Taal. Freriks werd geboren als zoon van een ambtenaar bij de Nederlandse Spoorwegen en een gemeenteraadslid voor de PvdA.
- Uiteindelijk gaat het erom jezelf te zijn,
daar heeft de ander het meeste aan.
Philip Freriks