Ontspanning
- Home
- // forum
- // Ontspanning
- // Oneliners (vervolg)
Dit onderwerp heeft 3820 reacties, is 285348 keer bekeken, en bestaat uit 153 pagina's. U bent momenteel op pagina 21 van 153.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 08:07.
Oneliners (vervolg)
Karma schreef op het vorige topic:
Hier wordt elke dag de Dagelijkse Gedachte geplaatst om over te discussiëren.
(De persoonsbeschrijving die ik opzoek van de bedenker komt vrijwel altijd van wikipedia.nl).
reacties
- Rabindranath Tagore, of Thakur (Calcutta, 7 mei 1861 - aldaar, 7 augustus 1941) was een beroemd dichter, roman- en toneelschrijver. Hij was bovendien de eerste Indiase winnaar van een Nobelprijs.
- Macht zei tegen de wereld: 'Je bent van mij'.
Liefde zei tot de wereld: 'Ik ben de jouwe'.
De liefde won.
Rabindranath Tagore - Opgeruimd staat netjes!!

- Je kunt ook denken " zo, daar ben ik vanaf "

- Epictetus (Grieks: Ἐπίκτητος) was een Stoïcijns filosoof uit de 1e eeuw na Chr.; hij leefde van 50 tot ca. 130 na Chr. Samen met andere Romeinse filosofen als Seneca en Marcus Aurelius behoorde Epictetus tot de leidende figuren in de stoïsche filosofie in de eerste eeuwen na Christus. Hij werd als Griekse slaaf uit Hiërapolis (zuidwest-Anatolië) naar Rome gebracht, vrijgelaten en vervolgens verbannen. Na zijn vrijlating onderwees hij, aanvankelijk in Rome en later in Nikopolis (noordwest-Griekenland), de filosofie van de Stoa, in een door hem gestichte school.
- Alle bezit is tijdelijk.
Denk daarom niet: Ik heb iets verloren.
Maar denk: Ik heb iets teruggegeven.
Epictetus - Ha, ha, Roos.
De tekst van het liedje is toch:"Zij gelooft in mij"!!!!!!
- Zeker krap bij kas.rosanne wijzigde dit bericht op 20-10-2011 22:21 met 26%: verbetering gezegde
- Nou bedankt dan maar!!!!

- Dat is een mooi cadeau.
- Blaise Pascal (Clermont-Ferrand, 19 juni 1623 – Parijs, 19 augustus 1662) was een buitengewoon begaafde Franse wis- en natuurkundige, christelijk filosoof, theoloog en apologeet. Alhoewel Pascal tot de rooms-katholieke Kerk behoorde, was en is hij ook van grote invloed op het protestantisme.
- Ik schenk je deze vier woorden:
Ik geloof in jou!
Blaise Pascal - Een mens is toch altijd "onderweg".
- Toch maar wat vaker met de "benenwagen"gaan dan.
![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
- Rinpoche kwam me bekend voor. Drukpa kan ik niet vinden bij wikipedia, wel met andere namen erbij op eigen website.
Iig even Rinpoche opgezocht:
Rinpoche, uitspraak Rinpotsjee, is een Tibetaanse boeddhistische eretitel. Rinpoche betekent letterlijk de kostbare. De titel is in het algemeen gereserveerd voor tulku's (geïncarneerde lama's) en diegenen binnen een lijn van de choje lama's die worden erkend door de daarvoor aangewezen geestelijken. - Wie onderweg is,
vernieuwt zich met elke stap.
Drukpa Rinpoche - Inderdaad, Kneel, alleen denk ik daarbij aan een tang op een varken slaan

- Auwww, auwwwww.
- Henricus Antonius Franciscus Maria Oliva (Hans) van Mierlo (Breda, 18 augustus 1931 - Amsterdam, 11 maart 2010) was een Nederlands journalist en politicus. Hij is vooral bekend als de voornaamste oprichter van D66 en was jarenlang het gezicht van deze partij. Naar de initialen van zijn vele voornamen wordt hij ook wel aangeduid als H.A.F.M.O.[1][/sup]
- Vandaar dat we steeds zwaarder worden........ ;)
- Je hebt het verleden niet achter de rug;
je hebt het in de rug.
Hans van Mierlo - Ik ga voor de jouwe, Hendrika

- Of als een appeltje voor de dorst
![[8-)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-43.gif)
- Benjamin Franklin (Boston, 17 januari 1706 – Philadelphia, 17 april 1790) was een Amerikaans politicus, wetenschapper en moralist.
- Ongebruikte talenten
zijn als zonnewijzers in de
schaduw.
Benjamin Franklin