Meepraten in het forum? Word nu lid!

Ontspanning

1. Home
  2. // forum
  3. // Ontspanning
  4. // Oneliners (vervolg)

Dit onderwerp heeft 4179 reacties, is 356707 keer bekeken, en bestaat uit 168 pagina's. U bent momenteel op pagina 25 van 168.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 17:23.

1. Oneliners (vervolg)

Afbeelding van kafka
    Dit onderwerp is gestart door kafka
    04-02-2010, 18:14

Karma schreef op het vorige topic:
    Hier wordt elke dag de Dagelijkse Gedachte geplaatst om over te discussiëren.

(De persoonsbeschrijving die ik opzoek van de bedenker komt vrijwel altijd van wikipedia.nl).

reacties

1. Die Plutarchus, misschien bestaat tie nog [:P]

2. Volgens mij is het een inherent aan het ander .

3. Volgens mij moet je om te kunnen blijven bestaan, leven. Rust roest!

4. Ploutarchos (Oudgrieks: Ðëïýôáñ÷ïò) of Plutarchus (Romeinse naam: L. Mestrius Plutarchus) was een belangrijke Griekse historiograaf en filosoof die leefde van ca. 46 tot minstens 120 n.Chr. (zijn precieze datum van overlijden is niet bekend).

5. Een mens moet leven.

Niet alleen bestaan.

Plutarchus  

6. Zonder kwaad kan het goede niet bestaan. Soms kan uit iets kwaads iets goeds voortkomen en omgekeerd. Een beetje als Yin en Yang, dus.

7. Ik lijk op moment meer op de kerstman. [G]

8. Ja, je kunt ook een "goeie" heks zijn [:)] .

9.  Volgens Dick Swaab (Ons brein) Heeft ze helemaal gelijk.

Iedereen heeft van alles in zich dat is vanaf je geboorte al zo, alleen bij de een komt het positief en bij een ander negatief tot uiting.

10. Joanne "Jo" Rowling (Yate[1][/sup] (bij Bristol), 31 juli 1965) is een Engels schrijfster. Ze is het bekendst als de schepper van de Harry Potter fantasyserie, die ze bedacht tijdens een treinreis tussen Manchester en Londen in 1990. De Potter-boeken kregen wereldwijd veel aandacht en wonnen meerdere prijzen; er zijn meer dan 400 miljoen exemplaren van verkocht. De boeken vormden de basis voor de Potter-filmserie, waarin Rowling in twee van de acht delen als producer optrad.

11. Iedereen heeft goede en slechte trekken.

Waar het om gaat is waarvoor we kiezen.

Dat bepaalt wie we echt zijn.

J.K. Rowling, uit Harry Potter  

12. Doorgaans heb ik een kalme geest, maar de juiste dingen heb ik nog niet.

13.  Ik heb het niet zo op geestenhttp://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-9.gif

14.  Ik heb wel wat meer nodig dan een kalme geest, al is het maar een boterhammetje, wat ik niet meer nodig zal hebben als mijn geest stil is, want dan ben ik dood.

15. Sri'Nisargadatta Maharaj', (overleden 1981) was een spirituele leraar.

16. Een kalme geest

is alles wat je nodig hebt.

Zodra je geest stil is,

volgen de juiste dingen vanzelf.

Nisargadatta Maharaj 

17. De regenboog wacht vaak ook niet tot je je kind erbij gehaald hebt, maar niet getreurd, er zullen nog vele volgen http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-1.gif

18. Zo is het, Kneeltje!

19.  De regenboog is er meestal maar kort en het werk wacht wel Er bestaan immers geen kabouters, die het voor je doen. Beetje makkelijker worden en vooral genieten van de kleine dingen.

20. Ja, die tijd moet je jezelf gunnen. En je( klein)kind dus ook.

21. Het zijn de kleine dingen die het doen Janetta, ook al zijn ze er maar even...als je ze opmerkt kunnen ze zo veel vreugde brengen. (kleine geluksmomentjes)

22. Genieten van de kleine dingen in het leven, dus. Alleen wel jammer dat het werk blijft liggen (en zich blijft opstapelen). Die Cloffard had zeker een huishoudster, anders had hij/zij vast geen tijd gehad om naar alle regenbogen, zonnestralen, vlinders etc te kijken...

23. Vind alleen maar aanhanlingen van de quote, niet wij hij/zij is.

24. Het werk wacht wel

tot jij jouw kind de regenboog hebt laten zien.

Maar de regenboog wacht niet

tot jij klaar bent met je werk.

P. Cloffard  

25.  Maar dat is nu net het probleem, doen of niet doen?

En Karma, als je geen tijd neemt, dan heb je ook geen tijd http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-1.gif

advertentie