Ontspanning
- Home
- // forum
- // Ontspanning
- // Oneliners (vervolg)
Dit onderwerp heeft 3820 reacties, is 285345 keer bekeken, en bestaat uit 153 pagina's. U bent momenteel op pagina 42 van 153.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 08:07.
Oneliners (vervolg)
Karma schreef op het vorige topic:
Hier wordt elke dag de Dagelijkse Gedachte geplaatst om over te discussiëren.
(De persoonsbeschrijving die ik opzoek van de bedenker komt vrijwel altijd van wikipedia.nl).
reacties
- Nou ja, niet verkeerd, toch?
Voor voedsel moet ook gezorgd worden
- Ja, je hebt werkpaarden en luxe paarden (zei m'n opa altijd).
- We zitten allemaal in hetzelfde schuitje,
maar de een roeit, en de ander zit te vissen...
Marco Aldinger, boekje Ko(s)misch bewustzijn - Eh....niet helemaal, Hendrika, zie ik weer eens, ergens van een n een d gemaakt
- Goed dat je er nog (met je hoofd) bij bent!quote:rosanne schreef op 14 juni 2011 @ 13:35:
Ten eerste geloof ik niet in mijn hart maar in mijn hoofd, en ten tweede ben ik blij dat ik niet zo ver kom als al wat ik geloof, want dan was het diverse keren helemaal geweldig gedaan, maar ook helemaal mis, waardoor ik er nu niet meer zou zijn [afbeelding] - Ten eerste geloof ik niet in mijn hart maar in mijn hoofd, en ten tweede ben ik blij dat ik niet zo ver kom als al wat ik geloof, want dan was het diverse keren helemaal geweldig gedaan, maar ook helemaal mis, waardoor ik er nu niet meer zou zijn

- Norman Vincent Peale (Bowersville (Ohio), 31 mei 1898 - Pawling (New York), 24 december 1993) was een Amerikaans protestants predikant en auteur van zelfhulpboeken. Peale is vooral bekend geworden vanwege zijn boek The Power of Positive Thinking (1952; Nederlandse vertaling: De kracht van positief denken, 1953; 39e druk, 2006), waarin hij zijn opvattingen over positief denken uiteenzette.
- Je zult zo ver komen,
als je in je hart gelooft te kunnen komen.
Norman Vincent Peale - Ja, zo is 't maar net, Kneel, ik ben meer dan tevreden met mijn kijk-, hoor-, en levenskunsten

- Laten wij dan maar blij zijn met wat we allemaal hebben en kunnen.
- Dat is makkelijk gezegd als je in een veilige mooie omgeving vertoeft,
mensen in bv Libie zijn al druk genoeg met alleen overleven. - Luisteren is meer dan horen.
Zien is meer dan kijken.
Leven is meer dan overleven.
( Auteur onbekend) - Oh, dan verander ik constant van leven

- William James (New York, 11 januari 1842 – Chocorua, 26 augustus 1910) was een Amerikaanse filosoof en psycholoog. Hij was degene die de moderne Europese psychologie naar de Verenigde Staten bracht.
- Wie van gedachten kan veranderen,
kan van leven veranderen.
William James - Toch hebben ze mij ooit geleerd dat 1+1 2 is.....of had ik dat zelf ook ooit ontdekt?
Het NEE zeggen heb ik helaas nog niet altijd ontdekt........(wel geleerd, haha).karma wijzigde dit bericht op 10-06-2011 16:31 met 1% - Ja, je kunt vaak meer dan je denkt.
- Nou, vooruit dan maar, zal ik het eens positief bekijken en het er mee eens zijn, want.........wat er niet in zit, komt er ook niet uit

- Nou ik ga op onderzoek uit en hoop het te ontdekken.
- Galileo Galilei (Pisa, 15 februari 1564[1][/sup] - Arcetri (Florence), 8 januari 1642[2][/sup]) was een Italiaans natuurkundige, astronoom, wiskundige en filosoof. Hij was hoogleraar in Pisa (1589-1592) en Padua (1592-1610). In het Nederlands en het Duits wordt hij meestal aangeduid als Galilei, in de meeste andere Europese talen kiest men voor zijn voornaam Galileo.
- Je kunt de mens niets leren;
Je kunt slechts helpen
het te ontdekken in zichzelf.
Galileo Galilei - Hoop is dus " de werkelijkheid van een onmogelijke droom"
(vlgs William Blake) - Ik denk niet dat het voor alle 'hoop' geldt.
- Helen Adams Keller (Tuscumbia, Alabama, 27 juni 1880 – Westport, Connecticut, 1 juni 1968) was een bijzonder taalkundige.
Toen zij 19 maanden oud was, werd zij ten gevolge van een hersenvliesontsteking doof en blind. Met de hulp van haar lerares Anne Sullivan wist zij gebarentaal én braille te leren, en als eerste doofblinde een middelbare schoolopleiding te voltooien. In 1904 promoveerde zij in Boston cum laude in de taalwetenschap. Zij schreef talrijke boeken, waaronder haar autobiografie "The Story of My Life", aanvankelijk in afleveringen gepubliceerd in het "Ladies' Home Journal". Dankzij het verfilmde toneelstuk The miracle worker werd zij wereldberoemd. Tijdens haar leven hield zij over de gehele wereld talrijke lezingen over het onderwijs aan blinden en doven. Zij beheerste zeven talen en bereisde samen met Miss Sullivan 39 landen.
Ze is al vaker langs gekomen als DG. - Hoop ziet het onzichtbare,
voelt het ontastbare,
en bereikt het onhaalbare.
Helen Keller