Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // Wat eten jullie vandaag?

Dit onderwerp heeft 1569 reacties, is 172538 keer bekeken, en bestaat uit 63 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 63.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 19:58.

1. Wat eten jullie vandaag?

Afbeelding van karma
    Dit onderwerp is gestart door karma
    05-02-2010, 08:11

Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!

Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.

reacties

1. Vanwege de drukke dag vandaag (en dat het al weer voor ons warmer dan we gewend zijn) hebben we heerlijk brood gegeten met kaas en daarop heerlijke tomaatjes. Daarna lekker thee gedronken. Straks nog lekkere verse aardbeien eten.
    Een fijne avond gewenst aan iedereen

2.  Ik zou worteltjes, peultjes, aardappelen en een gegrild visje eten maar het is me te warm om te koken.... we nemen maar een boterhammetje vandaag... hopelijk is liefgenoot het hier ook mee eens....

3. Ik maak vandaag gehaktballen met aubergine , overbakken met yoghurt en kaas. Erg machtig , maar wel lekker.( komt uit een turks kookboek) sla, en een stokbroodje erbij.

4.  hier vandaag ook asperges gegeten.

5. Omdat mijn man vanmorgen aan staar is geopereerd hebben we nu maar heel makkelijk gegeten.  Maar wel gezond. Brood met een plakje kaas, tomaat en komkommer en ik een lekker glas melk er bij. (mijn man mocht vandaag geen melkprodukten gebruiken). En het smaakte heerlijk.

6. Runderbraadworst, sperziebonen en aardappelen: het idee is er, nu is het tijd voor de uitvoering. Op naar het aanrecht, Lottie!

7.  Gisteren lekker asperges gegeten met Beenham en ei.

8. Heen en weer gepeddeld tussen het nieuwe en oude adres van het familielid. Nu de rotklussen: zorgen dat deze week het huis leeg en schoon is. Dat laatste blijkt al lange tijd niet meer gedaan te zijn.
    Ik had gehakt uit de vriezer gelegd, maar mijn lijf verlangde vanavond maar één ding: horizontaal op de bank en ik heb zojuist 4 uur muurvast geslapen.  
    Vanaf morgen weer gezond: pasta boulognese met een frisse salade.
    En zondag worden het asperges. Ik heb een adresje waar je voor 2 euro een kilo hebt. Het zjin dan alleen geen hele, maar stukken, maar dat vind ik geen probleem.

9.  Hoi ,,Anoukk,, waar is dat feest dan?????? en ga je dan ook 4 dagen daar eten????

Ik heb nog bami en van alles over, dus hapjes-dag van de chinees,,, lekker,,

10. Geen idee nog, het is 4 dgn feest in het dorp. Eerst maar eens afwachten wie er thuis komt eten..

11.  Vandaag spaghetti met witte saus, courgette en champignons.Gehakt en spekjes. Kleinkids vinden dat lekker.
    kneeltje wijzigde dit bericht op 18-05-2012 10:06 met 8%

12. Tijdens de verhuizing moest er  nieuw meubilair ofgehaald worden op een meubelplein omdat we vandaag beschikten over een vrachtwagentje. Spontaan viel het besluit met zijn allen  (totaal 9 personen) mee te gaan en tussen de middag een hapje te eten in een Zweeds warenhuis dat dichtbij de meubelzaak lag. 
    Vanavond is het een uitsmijter geworden en nu zitten we uitgeteld op de bank. Maar we mogen trots zijn. Alles is overgehuisd, staat op de juiste plek en alle dozen die uitgepakt konden worden zijn uitgepakt. En dat in één dag.

13. Zalm in rauwe ham uit de oven, rode gekookte linzen, met gebakken spinazie, en een klaks natuur joghurt.

14. vandaag word het een stamppot van aardappels met wortels, uien, prei en bruine bonen,

15.  Asperges, met ei, ham en een stukje zalm.

16. gehaktbal met aardappel en witlof in een sausje met achterham.

Morgen hebben we een verhuizing in de familie. Dat wordt handen uit de mouwen en waarschijnlijk frites.

17.  Sperciboontjes, balletjes gehakt, er is nog een stukje zalm. 

18.  Pasta. 

19.  Vandaag een suddervlees gerecht met maggi-stoofpotje,,,, 
    Echt erg lekker.
    En ook nog makkelijk te maken.

20. Vandaag eten wij snijboontjes met een karbonaatje, en als toetje yogurt met mango.

21. We hebben morgen heerlijk vrij, dus vanavond iets uitgebreids: langoustino`s in knoflook gebakken. Bugattini ( hele dikke spaggeti) met een witte wijn , rode peper, garnalen sausje, en rucola, en als toetje panna cotta met verse vruchten. Lekkere fles witte wijn erbij, en daarna heerlijk volgegeten uitbuiken......

22. Ik denk dat het bloemkool(tje) wordt met krieltjes, kaassausje over de bloemkool en een lekker biefstukje medium gebakken.

23. Het is het asperge tijd, dus ga ik straks weer asperges kopen en nieuwe aardappeltjes .Misschien deze keer met vis. Alhoewel ik het altijd lekker vind met ham en een saus.

24. Vandaag kipfile omwikkeld met rauwe ham en gevuld met brie en bieslook, gebakken kriel en bospeen.

25. Afgelopen weekend zouden we bij een bevriende collega een aspergemenu gaan eten. Je was dus niet de enigste, Karma. Zowel zij als haar man zijn topkoks, dat zou smullen worden. Zou, ja, want ik was bij de planning de Abrahamverjaardag van een zwager vergeten. Dubbel boffen: een heel gezellig feest en het etentje hebben we nu nog te goed.

Vandaag toch asperges gegeten. Eenvoudig, maar lekker: gekookt in een bouillonblokje en geserveerd met een gekookt eitje en botersaus. Samen met pangafilet en puree.

Morgen kipkrokant, gebakken aardappels en sla uit de moestuin van een kennis. Ik heb eigenlijk liever ijsbersla dan botersla, maar deze huis-botersla smaakt wel lekker.

advertentie