Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // Wat eten jullie vandaag?

Dit onderwerp heeft 1299 reacties, is 125315 keer bekeken, en bestaat uit 52 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 52.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:46.

1. Wat eten jullie vandaag?

Afbeelding van karma
    Dit onderwerp is gestart door karma
    05-02-2010, 08:11

Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!

Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.

reacties

1. Dank je wel, Karma. Ben nog niet helder van geest want ik heb 2 sneetjes brood 2x na elkaar geroosterd. Ik was alweer vergeten dat ik het brood net daarvoor al een keer geroosterd had. [:S] Gevolg: stinkende rookwolk.

Vandaag wordt er een gaatje in de diepvriesvoorraad gemaakt. Een bakje hachee, aangevuld met gehaktballen. Allebei over van eerdere maaltijden, dus dat is gemakkelijk. Vlaamse frites en als groente een potje erwten en wortels. Dat laatste vind ik niet zo lekker, maar ik denk niet dat ik zoonlief bereid krijg om, als hij van school thuis komt, nogmaals de vrieskou in te fietsen voor een bezoek aan de supermarkt. En zelf heb ik geen puf om de halve spitskool en de stronk prei die ik nog heb liggen klein te snijden en te stoven. Dat een mens zo moe kan zijn, ik ben het niet van mezelf gewend.
    Lottie wijzigde dit bericht op 02-02-2012 14:06 met 4%

2. quote:
    Lottie schreef op 01 februari 2012 @ 16:08:
    De stooflappen zijn populair vandaag! Wij eten bami, heeft manlief beslist en hij is de kok vandaag. Ik breng de dag hangend op de bank door. Niet ziek genoeg om de hele dag onder de wol te blijven liggen, maar toch te koortsig en te moe om iets te ondernemen.
    Beterschap. Zelf ook niet echt veel puf.....
    Moet nog beginnen met de aardappels en de rode kool, om het alleen al uit de schuur te halen zie ik als een (ijs) berg tegenop......
    Misschien maar restjes opmaken en een lekker stukje stoofvlees als beloning? [8-)]

3. quote:
    jobodo schreef op 01 februari 2012 @ 14:09:
    @ Karma, nee ik gooi gekookte aardappelblokjes, paprika , ui en verse Basilikum gemngd met 5 eieren en 200ml zure room in een bakblik, 40 minuten in de oven en eet smakelijk dan maar.

Vandaag eten we stoofpotje met rundvlees, en daar bij rösti. en sla.
    O ja, ik verwar het één en ander, geloof ik.......

4. quote:
    Jonda55 schreef op 01 februari 2012 @ 10:17:
    Vanavond naar de Griek in de buurt, 15 jaar bij elkaar, even 'vieren' [:D]
    Gefeliciteerd en geniet ervan!

5. Afbeelding van Elizabeth_de_G
    Elizabeth_de_G
    01-02-2012, 17:11

Gebakken aardappels, biefstuk en doppertjes.
    Natuurlijk met een fikse klodder D&L.

6.  Restje boerenkool van gisteren.

7. De stooflappen zijn populair vandaag! Wij eten bami, heeft manlief beslist en hij is de kok vandaag. Ik breng de dag hangend op de bank door. Niet ziek genoeg om de hele dag onder de wol te blijven liggen, maar toch te koortsig en te moe om iets te ondernemen.

8. @ Karma, nee ik gooi gekookte aardappelblokjes, paprika , ui en verse Basilikum gemngd met 5 eieren en 200ml zure room in een bakblik, 40 minuten in de oven en eet smakelijk dan maar.

Vandaag eten we stoofpotje met rundvlees, en daar bij rösti. en sla.

9. Vanavond naar de Griek in de buurt, 15 jaar bij elkaar, even 'vieren' [:D]

10. Gisteren runderlappen gekocht dus dat ga ik maar lekker laten sudderen. Denk dat ik er rodekool en gekookte aardappels bij doe.

11. Afbeelding van Elizabeth_de_G
    Elizabeth_de_G
    31-01-2012, 20:33

Stamppot rauwe andijvie, met een bretonse gehaktbal en heel fijn gesnipperde ui erbij.

12. lekker rode kool met gekookte aardappels

13. Wij kregen in mijn tienerjaren elke zaterdag soep en pannenkoeken, vond mijn moeder handig omdat ik bij mijn weekendbaantje nooit wist hoe laat ik tussen de middag thuis kwam. Pannenkoeken waren zo klaar. En soms was dat dan erwtensoep met pannenkoek want gelukkig had mijn moeder, behalve de weekendpannenkoeken, geen gerechten die aan vaste dagen gekoppeld waren.
    Ik maak mijn erwtensoep bijna altijd vegetarisch: alleen groente. Ik vind het vlees dat je in de erwtensoep doet vaak te vet.

Vandaag hebben we krieltjes, broccoli en zalm gegeten.
    Morgen weet ik het nog niet, ik heb weinig eetlust, manlief moet maar beslissen. Ik heb oorpijn, alle hoofdholtes zitten vol en ik krijg de tissues niet aangesleept. Ik ga nu thee met citroen en honing klaarmaken.

14. Ik ga het laatste beetje boerengehakt kruimig bakken, doe het in een ovenschaal. Sperziebonen erover, aardappelschijfjes en een potje aardappelanders (zegt zij die niet van pakjes en zakjes houdt! Maar goed, dit is een potje [;)] ).

15. quote:
    jobodo schreef op 31 januari 2012 @ 16:02:
    Tortilla, gebakken verse spinazie, en voor ieder 3 grote Gamba`s.
    Als wraps?

16. quote:
    Ikke36 schreef op 30 januari 2012 @ 19:41:
    Wat doen jullie eigenlijk in de snert? Vriend en ik hebben van huis uit verschillende recepten meegekregen en voegen ze dus meestal maar samen in een soort poldermodel-erwtensoep. Lekker en extra gevuld ;)
    Ik trek zelf bouillon van krabbetjes. Manlief mag altijd de krabbetjes schoonmaken daarna. Het vlees van de krabbetjes gaat weer in de bouillon. Prei, wortel, knolselderij en spliterwten erbij en runderworstjes die we mee laten koken.

Geen pannekoek, of roggebrood erbij...... [;)] .

17. Tortilla, gebakken verse spinazie, en voor ieder 3 grote Gamba`s.

18. Gisteren pasta en vandaag zuurkool met worst. Als het nu geen stamppotweer is [:)]  Snert komt er bij mij niet in, alleen de lucht al... Spruitjes: heerlijk!!

19.  -5 hier vandaag, dus........... echt boerenkool met worst- en spekjesweer en lekker jus in een kuiltjehttp://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-2.gif

20.  Wat vlees betreft... gwoon wat je lekker vind, karbonades, ribbetjes, hamlappen, varkenspoot. Prei, knolselderij, uien, erwten. En rookworst....

Maar geen erwtensoep is het zelfde.

21. Wat doen jullie eigenlijk in de snert? Vriend en ik hebben van huis uit verschillende recepten meegekregen en voegen ze dus meestal maar samen in een soort poldermodel-erwtensoep. Lekker en extra gevuld ;)

22. Afbeelding van Elizabeth_de_G
    Elizabeth_de_G
    30-01-2012, 19:20

Een hartige pannenkoek bij de snert is gewoon lekker, Karma.
    Inplaats van roggebrood met spek, want dat lust ik écht niet.
    Alléén snert of pannenkoeken vind ik altijd wat kaaltjes, dus dan maar allebei [:P]

23. Hier geen kinderen in huis maar ik weet nog wel dat ik spruiten vroeger als kind al lekker vond. Vooral met een kaassausje (was extra luxe).

Vandaag gekookte aardappelen, gestoofde prei en hachee. Een van de weinige keren dat we weer eens vlees eten.

24. quote:
    Anoukk schreef op 30 januari 2012 @ 17:24:
    Karma, in het verpleegtehuis waar ik gewerkt heb stond ook altijd bij de snert pannenkoeken op het menu. Ik doe het nu ook wel eens maar dan omdat zoon geen snert lust.
    Ik heb het echt nog nooit gehoord!
    Heeft het een bepaalde functie dan?

25. quote:
    Anoukk schreef op 30 januari 2012 @ 17:21:
    Runderlapjes, gekookte aardappels en snijboontjes. Beetje saai dus.
    Eten jullie kinderen spruiten?

Meteen mee begonnen toen ze klein waren, vonden ze lekker totdat de kinderen op school zeiden dat ze vies waren...... [:S] .
    Toen moesten ze hun leeftijd in spruitjes eten. Maar dat is met 10 jaar wel opgehouden.
    Zijn nu nog geen liefhebbers..... maar eten niet zo vaak meer thuis.

advertentie