Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1299 reacties, is 125324 keer bekeken, en bestaat uit 52 pagina's. U bent momenteel op pagina 11 van 52.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:46.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Bami, lekker en morgen bij schoonmoeder: bietjes (maakt ze erg lekker), Zweedse gehaktballen en aardappels. Niet zelf koken, wel even afwassen
![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
- Lekker makkelijk: gebakken vis gehaald, salade erbij maken en mjammie......
- Bruine bonensoep, tosti ham / kaas.
- Bietjes, met ballen gehakt en rijst.
- Restje hutspot, grote kans dat ik alleen ben met het eten dus dan is een restje een uitkomst!
Kan nog kiezen ook want er staat ook nog een restje pasta-met-restjes-van-de-gourmet erin verwerkt.
Voor de broodnodige afwisseling kies ik maar voor optie 1, denk ik. - Dat wordt macaroni;. bijna alle spullen heb ik al in huis.gr van JAN.
- Resten, nasigoreng, hertengoulash met spetzle en sla, yoghurt met mandarijnen
- Peen en juun, met dikke plakken casselerrib en mosterdsaus.
- Gebakken aardappels, sla, doperwtjes, gehaktschnitzel.
- Broodje zalm met mayonaise.
- Broccoli, rijst, lekker stukje vlees erbij.
- Gisteren kip met groenten uit de braadzak met rijst, vandaag pasta met het restje kip met groenten, opgepimpt met wat tomatenpuree en geraspte kaas
- bloemkool en verse worst
- Maar ach...de gourmet ruiken we ook nog wel 3 dagen dus dan past het ook wel weer bij elkaar
![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Veel overgehouden van de gourmet van gisteren dus ik ga wel een of ander husselpotje maken......3 dagen lang, of zo......
. - Ohw.. meisjes..
ik koop op een keramische kookplaat en heb altijd gewoon van die grote zakken rijst..
doe 1,5 kopje water voor elke persoon rijst (bijv. 4,5 kopje water voor 3 pers.) en als dat water kookt, 3 kopjes rijst toevoegen. even roeren tot het weer kookt. kookplaat uitzetten maar pan wel op de plek laten staan. 20 min. later is water op en rijst gaar en droog... - Hai Janita,
Ja hoor, ik zal het geheim ( ?? ) van m'n echtgenoot verklappen, het is eigenlijk héél simpel.
Zodra de rijst ( basmati van jeweetwel.
die t.v. hond ) gaar gekookt is, kieper je de hele boel in een grote zeef, geen vergiet want dan ben je de halve pan rijst kwijt.
Goed droogschudden, terug in de nog warme pan, en een kwartiertje laten drooggaren. ( niet op het gas hoor ! )
Je schept dan de rijst door het kip / groente mengsel, nog even heel goed verhitten op de wokbrander, et voilà, de rijstkorrels rollen als het ware van je bord af
Succes verzekerd, ik hoor er nog wel van !
Gr. E.
- Heee ELIZABETH,....Zou je het recept willen geven van de nasi van je vriend???? Bij mij word het steeds zo drabberig. Ik zou er erg blij mee zijn. vast bedankt en gr van JANITA
- Frietjes ( eigen maaksel ) doppertjes, malse biefstuk met champignons, 't was ouwerwets lekker !
![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Samen met mijn lief gegourmet. Heerlijk was het!!!!
- erwtensoep met biefstuk ebij
- Courgettesoep......
- Bietjes, met speklapjes en aardappels.
- wij eten vanavond zelfgemaakte roerbak
ingrediënten:
1 zak voorgekookte krieltjes
2 zakken euro roerbakgroenten
2 grote rode uien
1 hele knoflook
3 paprika's rood en geel
ruim 4 ons kipfilet
de roerbakgroenten lekker knapperig houden
dit is 3 dagen eten voor 2 personen
gisteren gegeten was overheerlijk met zoveel groenten er in
vandaag dus weer, en 1 bak in de diepvries voor een andere makkelijke dag
fijne dag en eet smakelijk allemaal
groetjes, Marieke - zelfgemaakte nasi met zelfgemaakte babipangang.
geen sambal bij