Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1299 reacties, is 125323 keer bekeken, en bestaat uit 52 pagina's. U bent momenteel op pagina 19 van 52.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:46.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Vandaag niet zoveel bijzonders: kliekjes uit de vriezer om te voorkomen dat de vriezer te vol raakt met kliekjes. Voor 1 persoon risotto en voor de ander kip met rijst. De kinderen krijgen een beetje pasta.
- Spruitjes uit de wok, met champies, tartaar en een lekker sausje. Met rijst.
- Restant rollade van gisteren met witlofsalade en gebakken aardappeltjes.
- Chili con carne. Lekker makkelijk voor de maandag
- Toevallig had ik giteren ook chinees gehaald en van daag ga ik de restjes op eten; als je alleen bent is een portie veels te veel dus vandaag de rest opeten;
- Gisteren Chinees gehaald en uiteraard veel over, dus 3x raden wat het vanavond gaat worden..... ;-)
- Gisteren hadden wij een stamppot buffet.
Vandaag spruitjes, sperzieboontjes (voor zoonlief die geen spruitjes blieft maar er toch wel een paar moet proberen) en het gisteren in Drenthe gekochte Weidevlees worstje. Daarbij gekookte aardappels. - Varkenshaas, witlof uit de oven. Geb. piepers.
- thaise nasi
- Risotto met champignons, rucola en parmezaanse kaas.....
- omdat ik zeemans vrouw ben koken mijn man en ik samen als hij met verlof is. Dan doen we van de gekookte maaltijd een eenpersoons portie in de diepvries. Heb een portie bamie uit de diepvries gehaald. Is de diepvries leeg als mijn man nog niet terug is kook ik de diepvries weer vol zo kan het gebeuren dat ik stampot eet in de zomer.
- HEEE;;LISELOTH; wat stop jij allemaal in je stoofpotje????? Vertel; ik ben erg nieuwsgierig; is het met vlees of met vis???? Ik denk dat het voor mij gewoon het zaterdagse broodje word, want ik kan nu niet de straat op vanwegen een jicht-aanval in mijn rechtervoet , dus gewoon eten wat er in huis is ,het is niet anders ; groetjes van JANTINA.
- Lekker oerhollandse stoofpot, ben er dol op, eenvoudig..
![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
- Bij hoge uitzondering; Stoofvlees, verse rode kool en gekookte aardappeltjes.
Bij hoge uitzondering omdat ik eigenlijk geen vlees lust maar zoonlief vindt dat zo lekker dus maar een keertje over mijn hart gestreken;)
Morgen weer lekker vega;D)))) - Spinazie, met kip of karbo's. Denk er nog over na.
- Pasta met bolognese en een frisse salade
- nog geen idee
- VANDAAG;;zuurkool met spekkies en een gehaktballetje. en dat was weer lekker.Morgen weet ik het nog niet ik zou de zuurkool eerder eten maar dat is niet doorgegaan; dus vandaag de zuurkool gegeten ;; en jullie????
- Vandaag gaat het andijviestamppot worden. Het is er echt weer voor als ik zo naar buiten kijk ;-(
- Janita: geen idee of zuurvlees typisch limburgs is. Ik kom zelf uit het Noorden... Ik had het recept ooit uit de Boodschappen gescheurd, omdat het me lekker leek en het is nu wel weer om het eens uit te proberen. Ze eten het daar dus met gebakken aardappelen? Mooi, want gekookte krijg ik er bij mijn gezin niet in. Lekker gebakken aardappeltjes met rode kool en zuurvlees dus...Janetta wijzigde dit bericht op 05-10-2011 10:59 met 4%
- HA;; JANETTA;; zuurvlees met gebakken aardappelen of patat is toch echt limburgs toch???? ik heb dat wel eens gegeten met carnaval in heerlen. waar ik familie heb wonen. gr JANITA,
- Mijn weekplan voor deze week:
Maandag: kip in chinese marinade met paksoi en rijst (was wel lekker, maar niet bijzonder: omslachtig klaar te maken zonder echt duidelijk resultaat).
Vandaag risotto met shiitake en pompoen (naar recept uit Margriet 39): het was erg lekker en zag er prachtig herfstig uit. Aanrader!
Morgen: zwemles van mijn oudste rond etenstijd, dus de meiden eten 's middags warm: broodje hamburger. Mijn man en ik krijgen 's avonds een bordje tomatensoep en een stuk kaas-uien pide.
Donderdag: lasagne
Vrijdag: Zuurvlees met aardappeltjes en rode kool
Eet smakelijk allemaal... - Mie, roerbakgroente (lekker pittig) en een vegaschnitzel, het is tenslotte dierendag! (anders doen we er kip door)
- Broccoli, kipdijfilet en geb. piepers.
- Ik heb na de overblijf een portie nasi goreng meegenomen, en met een paar plakjes hamm +een gebakken eitje is dat best lekker,............en de zuurkoolrestand van gisterenbak ik morgen lekker op met spekjes en worstje; dus heb ik weer voor 2 dagen eten en donderdag zie ik wel weer.