Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // Wat eten jullie vandaag?

Dit onderwerp heeft 1299 reacties, is 125316 keer bekeken, en bestaat uit 52 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 52.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:46.

1. Wat eten jullie vandaag?

Afbeelding van karma
    Dit onderwerp is gestart door karma
    05-02-2010, 08:11

Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!

Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.

reacties

1. Karma, in het verpleegtehuis waar ik gewerkt heb stond ook altijd bij de snert pannenkoeken op het menu. Ik doe het nu ook wel eens maar dan omdat zoon geen snert lust.

2. Ik heb een echtgenoot die pannenkoeken "geen maaltijd" vindt, dat kan dus ook nog [;)] .

Mijn kinderen hebben spruiten leren eten. Jarenlang kregen ze er altijd een paar op hun bord en die moesten ze opeten. Behalve spruiten had ik dan wel altijd nog een andere groente erbij zodat ze toch hun vitamines binnenkregen. Inmiddels eten ze zonder commentaar spruiten als hoofdgroente. De enige groente die ze werkelijk niet lusten is zuurkool.
    Zelf heb ik het bij mijn schoonouders leren eten. Schoonmoeder maakte er voor mij stamppot van ... en dat werkte! Ik vind ze nu (ook zonder stamppot) heerlijk.
    Tip: kook enkele, in stukjes gesneden, worteltjes mee. Dat maakt de spruiten iets zoeter.
    Lottie wijzigde dit bericht op 30-01-2012 17:31 met 77%

3. Runderlapjes, gekookte aardappels en snijboontjes. Beetje saai dus.
    Eten jullie kinderen spruiten?

4. quote:
    Elizabeth_de_G schreef op 30 januari 2012 @ 16:35:
    Hier komt winterse kost op tafel vanavond.
    Snert en pannenkoeken met bacon ,  hahha. [;)]
    Wow, dat zijn hier 2 aparte maaltijden.......

5.  Witlof, met kaas en ham.

6. Afbeelding van Elizabeth_de_G
    Elizabeth_de_G
    30-01-2012, 16:35

Hier komt winterse kost op tafel vanavond.
    Snert en pannenkoeken met bacon ,  hahha. [;)]

7. Gourmetten was lekker en leuk!

Vanavond denk ik pasta, er ligt nog wat boerengehakt in de koelkast, champignons, paprika's en ik heb nog prei.

8. Afbeelding van ien berkhout
    ien berkhout
    30-01-2012, 14:12

hier lekker spagetti met mosselen en garnalen,,
    manlief neemt macaroni,, wordt smullen

9. Gisteren is het een ovenschotel geworden, met schijfjes aardappelen - prei/gehakt/paprika en een kerriesausje.
    Vanavond boeuf stroganoff. Het kan wel 2 jaar geleden zijn, dat ik dat voor het laatst klaargemaakt heb. Ik denk dat mijn zoon zelfs zal vragen "Wat is dat?". (Als hij thuiskomt van school is het altijd: Hoi mam....2 tellen pauze.....en wat eten we vanavond?") Maar ik kom zo van mijn laatste paprika, mijn voorraadje runderreepjes, mijn champignons en mijn laatste pakje room (bijna over de datum) af. Ach.... ik heb vanochtend ruim 2 1/2 uur gesport. Heb ik me maar voor deze calorierijke maaltijd in het zweet gewerkt. [8-)]

10. Vanavond haal ik een patatje bij de snackbar...Ik heb geen zin om te koken.
    Karma......Hoe was het gourmetten bij de vrienden??
    Kneeltje....was de verjaardag leuk en de chinees lekker????
    Jonda...Wat doe jij in de witlofsalade?? en was ie lekker.??
    Meisjes,,,,, jaja tot de volgende keer maar weer gr van JANITA..

11. Wij gaan gourmetten bij vrienden, hun jongste is jarig.

12.  Wij hebben eerst een verjaardag en dan denk ik een chinees te slachten. wel zo makkelijk vandaag.http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-5.gif

13. Vanavond witlofsalade, kalfsoester en gek. aardappels. Het is meer stamppotweer maar dat kan de hele volgende week ook nog [8-)]

14.  2 kleindochters te logeren, die mochten kiezen, frietjes, gele rijst, ballen gehakt en bietjee voor opa en oma.

15. Vanavond verse champignonssoep en broodjes gezond.
    Voor wat ik morgen kook, ga ik grasduinen in mijn (digitale) kookboeken. Mijn diepvrieskasten zitten mudvol en ik heb ook een behoorlijke groentevoorraad in de koelkast liggen, daar moet wat lekkers van te maken zijn.

16. Wij eten vanavond nasi.
    Heb nog nasimix in de kast gevonden.

17. Afbeelding van Elizabeth_de_G
    Elizabeth_de_G
    28-01-2012, 16:26

Gekookte piepers, sperciebonen, komkommersla, varkenshaas met paddestoelen.
    Aardbeienbavarois toe.

18.  Broccoli met gehaktballen, rijst voor manlief en home-made appelmoes.

19.  Wij gaan vanavond voor het eerst wokken, bij een vriendin.
    In een wok-restaurant wel eens gegeten maar nog nooit in het klein.
    Ik denk vooral dat het op gourmetten lijkt...

20. Nee, gisteren niet meer gelukt. Is restje rijst met div groentes en kippenlevertjes voor mijn man geworden en ik heb een gebakken ei met ui, tomaat, ham, pepers en parmezaanse kaas gegeten op 2 boterhammen.

Vandaag de prei in de herkansing [:)] .
    karma wijzigde dit bericht op 27-01-2012 12:16 met 9%

21. Ik ga vanavond Kip-Tandoori maken! Hmmmm...
    het is een van mijn lievelingsgerechten!

22. Gisteren spruitjes, gestoofd rundvlees met champignons en ui en aardappels bij schoonmoeder, heerlijk. Vanavond stoommaaltijd met zalm en morgenavond eten we bij de sauna na een dagje ontspanning [:)]

23.  Voor manlief restje boerenkool uit de vreizer. Ik heb een salade gegeten met "dooie mussen" ( slavinken)http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-2.gif

24. Afbeelding van Elizabeth_de_G
    Elizabeth_de_G
    26-01-2012, 18:57

En Karma, is het gelukt met de prei?
    Hoe heb je het uiteindelijk nog klaargemaakt?
    Ben altijd  " in "  voor nieuwe ideeën [;)] .

Wij hebben gebakken krieltjes, kipfilet en broccoli gegeten vanavond.

25. Vandaag prei met ei, maar hoe precies weet ik nog niet. Wel anders dan hier stond want ik wil de eieren gaan verwerken in het preigerecht en ik heb aardappelschijfjes(waren ook in de aanbieding).

Ik vind de frieten uit de A. lekker, helemaal niet vet. Diepvries patat bak je zonder toevoeging van olie omdat het al voorgebakken is. Het duurt alleen veel langer als frituren.

advertentie