Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // Wat eten jullie vandaag?

Dit onderwerp heeft 1299 reacties, is 125319 keer bekeken, en bestaat uit 52 pagina's. U bent momenteel op pagina 21 van 52.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:46.

1. Wat eten jullie vandaag?

Afbeelding van karma
    Dit onderwerp is gestart door karma
    05-02-2010, 08:11

Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!

Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.

reacties

1. Kip in een braadzak, met heel veel verschillende groente, paprika, ui, wortel, zucchini,venkel, en een paar aardappeltjes.

2. vandaag;, spruitjes met aardappels en rollade van de slager, dat laat ik in 2 dikkere plakjes snijden en leg het op mijn eten ,een paar seconden of minuten voor ik eten ga ,best lekkr en makkelijk voor als je alleen bent,

3.  Spercibonen, kipfilet en ik heb voor het eerst dit seizoen appelmoes gemaakt van goudreinetten. Voor manlief.

4. Dat pasta broccoli recept lijkt me ook lekker.

5. Vandaag eten we Moussaka, niet uit het bekende pak. Ik maak het helemaal zelf. Wel zo lekker en verrassend!

6. ja dat klopt KARMA sommig deden het met soep of uitsmijter of sate. vandaag haal ik lekker een patatje en sate maak ik zelf omdat die niet zo lekker is van de snackbar,groetjes allemaal en smakelijk eten  doei

7. Gebakken wokkies, heerlijke bietjes van schoonmoeder uit de vriezer en varkenshaasje. Misschien een beetje sla erbij.

8. Oh ja, nu wat ik zelf ga eten... Waarschijnlijk rijst met een prutje. Ik heb nog lamsvlees in de vriezer: potje tajine-saus erdoor en smullen maar...

9. quote:
    karma schreef op 18 juni 2011 @ 11:31:
    Ga op zoek naar een recept met Broccoli want dat heb ik nog liggen.
    In de Allerhande stond laatst een recept met broccoli en pasta: 200 gram geraspte pittige kaas met 100 gram gerapste parmezaanse door een groot bekertje creme fraiche roeren: in een ovenschaal doen en boven de pan waar je de pasta in roert (au bain marie, dus) laten smelten. Broccoli in roosjes garen, pasta laten garen. Door het kaasmengsel een koffielepel pesto roeren, wat peper en zout naar smaak en een paar lepels kookvocht van de broccoli, zodat je een mooie saus hebt. Pasta en brocolli erdoor roeren en de ovenschaal nog even onder de grill zetten tot je een lekker korstje hebt. Eet smakelijk! (dit recept werkt ook met bloemkool, maar ik vind de groene broccoli wat smakelijker ogen...)

10. Soep en tosti's
    http://i51.tinypic.com/33w4fuh.jpg

11. quote:
    Kan hij de salade iig niet pikken :).

12. quote:
    janita114 schreef op 17 september 2011 @ 11:51:
    zaterdags eet ik altijd brood;, dat is nog een amsterdamse gewoonte,en die zit er nog steeds in bij mij.
    Ja, dat deden wij geloof ik ook toen we in Amsterdam woonden. Wel met soep!

13.  Dooie kip, met een salade.http://forum.margriet.nl/forum/../smileys/emotion-5.gif

14. Boerenkoolstampot met rookworst. Het weer is der naar.

15. zaterdags eet ik altijd brood;, dat is nog een amsterdamse gewoonte,en die zit er nog steeds in bij mij.

16. Bloemkool (moet nodig op), zo de vriezer maar even induiken om te kijken wat voor vlees ik erbij zal doen.
    Misschien ga ik ook wel op zoek naar een receptje met kaas want ik heb nog allemaal reststukjes.

17. Tapas in Amsterdam :D

18. Wij eten aardappels, spruitjes en kiprollade.

19.  Wij gaan vanavond "buffetten" bij de Toekan, tgv mijn moeders verjaardag.

20. Hoi, KARMA.. heb er nooit aan gedacht om het zo te doen, hoe lang blijft die saus dan goed in de diepvriezer???? maar aan de andere kant is die macaronie van Antonia wel erg lekker en ze houd altijd over en gooit het dan weg, maar als ik eens zin heb in macaronie en zij is er niet of maakt het niet op dat moment. is dit een goede oplossing,dan is de saus ook lekker, want die potten hebben allemaal een bijsmaak;;       HOI, JEANETT;; ik lust ook geen mosterd en denk ook geen mosterdsoep denk ik, als ik een stukje kaas eet op een verjaardag of zo meng ik wat mosterd met mayonaise en dan is het wel lekker , misschien ook eits voor jou?? gr allemaal van, janita..

21. Ha..

ik heb een recept voor mosterdsoep.. en hoor dat dat bijzonder lekker is..(houd niet van mosterd en mosterdwoep) dus was meer een vraag, willen jullie het recept ook?

22. Janita, je kunt toch een lekkere saus maken en die invriezen, hoef je alleen de macaroni maar te koken.

Jeanet, GOOGLE!!

Vanavond Kookclub, Afghaans gaan we eten. Laat morgen wel weten of het lekker was.
    Door verschuiven 2x een kookclub van de week. Beetje overdone maar wel gezellig!

23. tja ; gisteren macaroni gekregen van mijn vriendin ANTONIA we zitten allebei bij de tso van de lagere school, en toen we naar huis gingen zei ze . wil jij wat macaroni van mij mee naar huis?? ik zeg ja graag, want sinds ik alleen ben kook ik geen macaroni meer , want dat vind ik niet te doen voor 1 persoon en ivriezen dat vind ik dan niet lekker meer. dus was er erg blij mee .voor vandaag weet ik het nog niet , wie heeft een idee voor 1 persoons gerechtjes want ik ben ook nog eens een kleine eter, gr janita.

24.  Heb ik niet Jeanet. Maar of ik het dan zelf maak???

Vandaag kipgehakt met gewokte courgette en champignons. Met rijst.

25. Vandaag? enkel een kop thee en een gehaktbal gehad..

en vanmorgen ontbeten met brood en hagelslag..

hebben jullie al een recept voor mosterdsoep? ik heb nog ergens een liggen..
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 14-09-2011 00:24 met 25%

advertentie