Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1299 reacties, is 125310 keer bekeken, en bestaat uit 52 pagina's. U bent momenteel op pagina 4 van 52.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:46.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Heb bij broer en schoonzus gegeten, kip in de zak, met geb. aardappels en sla ne boontjes.
- Spaghetti bolognese, m'n privé kok is druk doende in z'n keuken.
. En ik ga de tafel dekken. - Worteltjes, puree, peppersteak.
- Ik zie het wel eens op tv, de actifry. Smaken de Vlaamse frieten echt lekker, of is het vooral gezond?
Gisteren had ik een afscheidslunch, heerlijk gegeten. Heel eenvoudig, maar voor herhaling vatbaar. Een soepbord met een bedje van gemengde sla, daaroverheen een heel dun plakje Parmezaanse kaas. Vervolgens nog meer gemengde sla, enkele plakjes tomaat, verse croutons, 3 ansjovisjes en kleine blokjes gegrilde kipfilet. Geserveerd met sneetjes stokbrood en kruidenboter. Door de sla zat een eenvoudige oliedressing. Het geheel was simpel, maar lekker.
Hebben jullie een (basis)recept voor een eigengemaakte sladressing - op oliebasis? Ik zit altijd te rommelen met hoeveelheden, op de een of andere manier wordt het bij mij niet zoals ik het in een restaurant eet.
Vanavond eten we sperziebonen, kipfilet met champignons en aardappels. Oma heeft een pannetje kervelsoep gebracht, dus dat wordt het voorafje.
Morgen nog Hollandser: hutspot met rookworst. Jarenlang geen rookworst gegeten, laatst weer eens een keer geprobeerd en toen smaakte het toch wel weer lekker. Dus op verzoek van echtgenoot en kinderen, morgen een herhaling. - Witlof met ham en kaas en vlaamse frieten (uit de actifry)
- lekker boerenkool met spekjes
- Paperdellen( dikke nudelsoort) met een prut van tomaten, prei champignons en daarbij een karbonade.
- sinds lange tijd weer friet. met salade
- Zuurkoolschotel in laagjes met puree, rul gebakken gehakt met ui/paprika/champignons/knoflook. Dan kaas erover en in de oven. Jammie!
- Heb Indisch gekookt, dus gele rijst met van alles er op en aan!!!
- 't Is het proberen zeker waard dames !

- Alweer zondag, wordt dus restjes of een hap en een snap. Vanmiddag weer naar onze moeders dus daar krijgen we vast ook wel wat.
Eieren genoeg in huis dus misschien maak ik de Preiprol ook van de week. Prei is bij de C-winkel in de aanbieding, dacht ik.karma wijzigde dit bericht op 22-01-2012 10:30 met 33% - Klinkt lekker, prei met ei. Ik wil het binnenkort wel eens uitproberen.
Wij hadden vandaag kliekjesdag. Restje chili, restje macaroni, restje soep.
Gisteren waren onze kinderen bij oma uitgenodigd, manlief had als verrassing voor ons tweetjes een tafeltje in een restaurant gereserveerd. Dat was een leuke thuiskomer.
Morgen tagliatelle met kastanjechampignons, witlof, uitgebakken spekreepjes, knoflook en crème-fraiche. Ik zag dit vandaag op een receptenkaartje in de supermarkt staan en op de kastanjechampignons na had ik alles al in huis. - Ah, Karma, prei met een 'n ei, is geen prij met 'n ij
.
Ik maak een ovenschotel van laagjes aardappelpuree, gekookte prei ( beetgaar ) en paprikaringen.
Het laatste laagje puree bestrooi ik met oude geraspte kaas, en dan in de oven tot de kaas lekker krokant is.
De eieren, bij voorkeur hard gekookt, snij ik dan in grove stukken, en daar een kerriesausje overheen, mosterdsaus kan ook lekker zijn, het is net waar je van houdt.
Dus dat is mijn recept van prei met 'n ei, erg lekker.
Mijn grootmoeder zaliger noemde dit " preiprol " , maar zij deed het dan niet in de oven, en zonder parika, gewoon een stamppotje dus.
Maar wél met hardgekookte eieren.![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Indische kippensoep, op verzoek van manlief.
- Elizabeth, wat moet ik me voorstellen bij Prei met een ei?
Wij eten vandaag hutspot met runderworst en uitgebakken spekjes. - Frietjes, een mals biefstukje en sla met alles erop en eraan.
- Vandaag simpele nasi en morgen gebakken aardappels, biefstuk en doperwtjes en sla.
- Witlof met ham en kaas + gekookte aardappelen, bitterkoekjes vla toe.
- Sla met een ei, olijfjes, tomaten, etc.
Vandaag geen aardappelen of vlees... - Prei met 'n ei.
Het was lang geleden dat ik dit heb klaargemaakt, en het smaakte toch wel weer erg lekker. - Rode bietjes, die eten we elke week wel een keer. Ik kook ze ook zelf. Manlief is er dol op. Vandaag krijgt hij er gele rijst bij en kipdijfilet.
- Rode kool, rundervinken en een aardappelgerecht. Zie nog wel wat het wordt, misschien wel gewoon gekookte aardappels.
- Gebakken forel, aardappelkroketjes, en een gemengde sla.
- Ik heb 4 paprika's in de groentebak liggen. Die verwerk ik, gedeeltelijk, in chili con carne. Mijn uien zijn op, maar prei vind ik wel een aardige vervanger.
De broccoli vanavond was genoeg, dus de ijsbergsla die eigenlijk vandaag als bijgerecht gegeten zou worden, komt morgen op tafel. Zo, huize Lottie heeft weer een smakelijke maaltijd op tafel staan.