Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1569 reacties, is 172541 keer bekeken, en bestaat uit 63 pagina's. U bent momenteel op pagina 36 van 63.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 19:58.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Vandaag was het een roerbakschotel met rundergehakt, krieltjes en broccoli.
Morgen wordt het een groentetaart van courgette, paprika, uien en spekjes/achterham. De eerste 2 heb ik al even in huis, dat moet op. Spekjes of achterham wordt morgen beslist, het ligt alle 2 in de koelkast. - Penne met o.a. zalm en (light)room.
Recept van schoonzus, ik vond het zo lekker dat iedereen bij mij thuis het moest proeven. De cognac die erin zit werd notabene door mijn man (de enige 'alcoholist') niet op prijs gesteld, hij vond de smaak te sterk, terwijl wij het allemaal wel heerlijk vonden. - Gebraden kip, broccoli en gebakken aardappelpartjes :)
- Mijn man kookt vandaag en vanavond eten we heerlijk draadjesvlees, gekookte aardappelen en doperwten. In vlees braden is hij de allerbeste maar in groentes wat minder, vandaar gemakkelijke groente. En een fruitsalade als toetje.
- vandaag eten we spaghetti met spinazie!!! ZO lekker!!!
Het recept staat achter op de verpakking van Iglo spinazie!
Het is een saus van spinazie, knoflook, ui, champignons en spek!!!! Heerlijk.... - Vandaag verse pasta met tartaar en rode saus. Man moet vanavond nog weer op pad, dit is lekker en snel klaar.
- Lottie, nee helaas geen pie en pudding. Vooraf bloemkoolsoep, een runderstoofpot als hoofdgerecht (zat pastinaak door en heel aparte deegballetjes) en een fruitdessert met whiskeyroom als dessert.
Zaterdagavond vrienden te eten gehad. Wij het hoofdgerecht, hun voor- of nagerecht. Vooraf gevulde tomaat, en twee ciabatta schijfjes de één belegd met roomkaas met pittige olijven en de andere met zalm en zalmsalade. Wat op zich al haast een maaltijd was! Ik had hertenstoofpot gemaakt, puree, gebakken zuurkool, haricot verts met uitgebakken spekjes en een salade van rode kool, appel en noten met een lekkere dressing. Dessert was kwark van de kaasboerderij met zelfgemaakte bosbessen ‘jam’ (dunner namelijk, hoe noem je zoiets? Komt uit zweden, want daar vertoeven die vrienden geregeld. Heeft in Zweden een eigen naam maar ik weet het even niet meer) en een ijsbonbon.
Gisteren wat restjes en afbakbroodjes. Zondag eten we nooit normaal.
Vandaag alleen met onze jongste dus ik zie nog wel. Eerst maar eens afwachten of hij thuis eet, eet namelijk geregeld bij al op zichzelf wonende vrienden. - Vandaag Kip Tandoori, makkelijk en lekker.
- Mijn schoonzus had 2 pastagerechten:
- penne met bolognesesaus
- penne met zalm
Het laatste was een bijzonder lekker gerecht met o.a. zalmsnippers, room en cognac. Mijn schoonzus had het recept al klaarliggen, ze verwachtte wel dat wij ernaar zouden vragen.Lottie wijzigde dit bericht op 17-01-2011 11:55 met 17% - Had nog een gourmetschotel in de vriezer, die gaan we vandaag "soldaat" maken. Met salade en geb. piepers.
- Hoe was de thema-avond, Karma? Puddings and pies of wat anders?
Van mij geen dagmenu dit keer, maar zo ongeveer een weekmenu:
Vrijdag zelf frites gebakken. Mijn kinderen hebben liever de snackbar, ik niet.
Gisteren spaghetti carbonera.
Vandaag familiefeest bij mijn schoonzus, die van de grote woonkeuken met superlekkere hapjes binnen handbereik. Wij blijven allemaal eten, dat is van oudsher de gewoonte en altijd gezellig. Wat we krijgen kan variëren van broodje kroket tot Italiaanse schotels. Hangt af van de zin en de tijd van het gastgezin en/of de keuze van de jarige.
Morgen hutspot. Vlees weet ik nog niet: een gemarineerd varkenslapje, dun gesneden speklapjes, hamburger van de keurslager, ik heb graag wat pittigs bij deze stamppot. De diepvries is de laatste twee weken opnieuw tot de rand aangevuld. Keuze genoeg.Lottie wijzigde dit bericht op 16-01-2011 11:53 met 4% - brood, ben ziek dus heb nergens zin in
- Broccoli met beenham en en bours*n culinair sausje er overheen.
- Vandaag Spaghetti met Bolognese saus en een Griekse salade.
Gister lekker Hollandse pot: bloemkool met een gehaktbal en aardappeltjes. Dit alles natuurlijk met een overheerlijk bloemkoolsausje. - Ik wou ook wel zo'n dochter......
Vandaag Kookclub, thema Engeland. Ben benieuwd!! - Verrassingmenu van dochterlief:
- bloemkoolsoep met croutons
- tosti met camembert, honing en walnoten
Inderdaad, een verrassende keuze: tosti's worden bij ons nauwelijks gegeten, een heel enkele keer op een zondagavond en dan is het de traditionele ham/kaasversie en ook bloemkoolsoep zou evenmin bij me opkomen. Ze had goed haar best gedaan en het smaakte prima! - Er wordt vaak gezegd dat gerechten de 2e dag lekkerder zijn omdat de smaken dan meer met elkaar verbonden zijn. Dat ging niet op voor mijn rode kool restje. Het was de 2e keer mierzoet!!
Vandaag witte kool wat ik ga roerbakken met gehakt en ketjap, rijst erbij. - Klopt velderwtjes zijn echt heerlijk. Ik koop ze van mijnheer "H*K".
Hier vandaag een stamppotje van brocoli. - Veldertjes zijn hele jonge capucijners. Zooooooooooo lekker.
Wij eten vanavond iets met pasta, maar ben er nog niet uit wat voor saus. - Veldertjes, nooit van gehoord. Net even gegoogled, met afbeeldingen werd het me duidelijk wat het zijn maar ik ken het niet, Jolanda. Smaken ze naar erwtjes, boontjes of lijkt het daar helemaal niet op?
Vandaag nasi met kipfilet en veel veel groente gegeten.
Morgen verrast dochterlief ons. Ze had iets gezien in een tijdschrift, maar wat het wordt wilde ze niet kwijt. Prima, we zien het wel als we thuis komen. - Vandaag veldertjes, witlofsalade en kikkererwtenburger, heel vegetarisch
en erg lekker! - Restje rode kool van vorige week, sperzieboontjes uit pot/blik, aardappels en hertensausijsje.
- Heb gisteren Indisch gekookt, eet vandaag het restant.
- Gisteren het etentje "roasted table". Het was een driegangenmenu. Het hoofdgerecht (vlees of vis) werd door een kok ter plekke op een grote bakplaat bereid. De overige gerechten waren al klaar en stonden apart.
We hebben (te veel) lekker gegeten.
Vandaag varkensrollade, eerst kort aangebraden en dan in de oven.
Aardappels en broccoli erbij. - net indische balletjes gegeten erg lekker.
liefs Tallie