Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1569 reacties, is 172542 keer bekeken, en bestaat uit 63 pagina's. U bent momenteel op pagina 5 van 63.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 19:58.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- quote:zusje01 schreef op 12 april 2012 @ 22:05:
Anouk of is het Anoukk,
Voor kipnuggets begin je een dag eerder dan ze eten. Kipfilet in grove stukken snijden, in volle yoghurt onderdompelen en in de koelkast zetten.
In India wordt kip vaak met yoghurt in recepten gebruikt om te voorkomen dat het droog wordt. Kipfilet wordt snel droog en met yoghurt blijft het mals.
De volgende dag de kipfilet in een vergiet laten uitlekken en dan paneren met alles wat je wil. Zelf gebruik ik geen paneermeel, maak het zelf met een pak T*c koekjes met kaas of paprika smaak (je kunt ook prepsels of andere hartige dingen gebruiken, je kiest wat je lekker vindt en je hoeft niet te kruiden). Koekjes in een stevige plastic zak (bijv. diepvrieszak) en fijn stampen met een leeg bierflesje of hamer tot alles de fijnheid van paneermeel heeft. Stukken kipfilet door de paneer halen en op een rooster leggen.
Je krijgt klontervingers, maar die zijn zo lekker.
Oven voorverwarmen op 150 graden en bakken gedurende 20 minuten. Oven verhogen naar 180 graden en nog 10 minuten. Afhankelijk van je oven desnoods langer tot de nuggets mooi goudbruin zijn.
Heerlijk met een eigen knoflooksaus.
Ook weten?
________________________________________________________________ Zusje, mijn nickname is Anoukk in het echt heet ik heel anders.
Ik wil jou bedanken voor de genomen moeite van het recept, ik heb deze uitgeprint en eind v.d week deze kipnuggets op tafel denk ik.
Ik ben er blij mee want hier vinden ze vlees niet meer lekker. Knoflooksaus en vooral zelfgemaakte kruidenboter daar sta ik om bekend op de feestjes. Ik sta altijd open voor tips, ik ben er zelfs blij mee. Alle dagen koken voor een groter gezin kost best wel energie. Bedenken, inkopen, maken, en iedereen laten eten met de juiste vitamientjes fftt.. Nogmaals dank Zusje.
Ik heb gisteren een tuintje aangelegd: sla, worteltjes, bosui, radijs e.n.z. gezaaid. Wie zaait zal oogsten?
( Tuinbonen heb ik nog nooit gegeten).Anoukk wijzigde dit bericht op 15-04-2012 23:30 met 8% - Tot nu toe steeds asperges gegeten die door een ander op tafel werden gezet. Vandaag zelf gemaakt en smaakte heerlijk!
De kipnuggets die Zusje en Ikke aanprijzen, maak ik ook op die manier. En inderdaad daar kan geen snackbar, M*r* of welk ander merk met kant en klaar tegenop. - Witlof met ham en kaas haal ik bij onze superslager. Heerlijk, iets duurder maar het smaakt heerlijk. Zo in de oven. Doe ik eens in de zoveel tijd. Ik was van plan dit binnenkort weer te halen.
Vanavond heel makkelijk een uitsmijtertje gegeten.
Ik heb een poosje met mijn zusje aan de telefoon gezeten, (die zou trouwens iets bij de chinees halen). - Witlof met ham en kaas uit de oven. Nog wat stukjes kip erbij.
Die tuinboontjes ga ik van de week ook maken, doe er dan mosterdsausje door.
Ui, knoflook, spekjes of stukjes ham, champies, tuinboontjes en mosterd en wat creme fraiche of roomsaus.
De tuinboontjes kook ik wel, voor ik ze er doorheen doe. En ik dop ze meestal dubbel.kneeltje wijzigde dit bericht op 15-04-2012 19:42 met 14% - Straks, lekker ,,,,paella eten;,
Heb ik bij de li..dl gekocht.....en ik doe daar echt 2 a 3 keer mee,, ik ben niet zo"n grote eter maar eet wel 5 keer per dag kleine portie"s en dat schijnt erg gezond te zijn heb ik aan de dokter gevraagd.
Dus dit bevalt me prima,,,,,, - Wat ik vanavond eet weet ik nog niet. Maar gisteren hebben we heerlijke tuinboontjes gegeten met champigons en ham er door heen (gesmoord). En een heerlijke krokante blinde vind erbij. Smullen was dat!!!
- En Zusje, ik maak ook kipnuggets op die manier en die zijn inderdaad niet te versmaden. Kan geen snackbar tegenop.
- Vanavond lekker een portabello gevuld met geitenkaas, drupje honing, pijnboompitjes en risotto. Nu al zin in!
- Anouk of is het Anoukk,
Voor kipnuggets begin je een dag eerder dan ze eten. Kipfilet in grove stukken snijden, in volle yoghurt onderdompelen en in de koelkast zetten.
In India wordt kip vaak met yoghurt in recepten gebruikt om te voorkomen dat het droog wordt. Kipfilet wordt snel droog en met yoghurt blijft het mals.
De volgende dag de kipfilet in een vergiet laten uitlekken en dan paneren met alles wat je wil. Zelf gebruik ik geen paneermeel, maak het zelf met een pak T*c koekjes met kaas of paprika smaak (je kunt ook prepsels of andere hartige dingen gebruiken, je kiest wat je lekker vindt en je hoeft niet te kruiden). Koekjes in een stevige plastic zak (bijv. diepvrieszak) en fijn stampen met een leeg bierflesje of hamer tot alles de fijnheid van paneermeel heeft. Stukken kipfilet door de paneer halen en op een rooster leggen.
Je krijgt klontervingers, maar die zijn zo lekker.
Oven voorverwarmen op 150 graden en bakken gedurende 20 minuten. Oven verhogen naar 180 graden en nog 10 minuten. Afhankelijk van je oven desnoods langer tot de nuggets mooi goudbruin zijn.
Heerlijk met een eigen knoflooksaus.
Ook weten?zusje01 wijzigde dit bericht op 12-04-2012 22:06 met 1% - Bietjes ,gebakken aardappels en dooie mussen.
(slavinken) - We hebben vandaag kip krokant gegeten, met gebakken aardappelen en wortels.
Gisteren at ik alleen. Ik heb een kleine diepvriesquiche met o.a. broccoli in de oven opgewarmd. Dit heeft mijn man eens maanden geleden gekocht, volgens mij bij een Duitse super. En in het kader van: de diepvries moet leeg, kwam dit goed van pas. Ik moet zeggen: het smaakte best lekker!
Morgen pasta met kip en ik heb pas de nieuwe smaak van B*rsin gekocht. Die roer ik er, samen met een gefruite paprika en ui, door. - We gaan zo bij een vriend op bezoek in het verpleeghuis. Zijn niet zo vroeg thuis. Je komt er niet zo vrolijk vandaan. Maar eens in de paar weken bezoeken wij hem toch. We eten dus maar makkelijk. Een tosti of zo.
- Jobodo man en kids eten restjes, en jobodo zelf gaat met vriendinnen uit eten
![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
- Asperges met saus,ei,ham,bieslook. Zelf gemaakte patat en salade. klinkt goed toch...
- Ik maak maar een tosti of bak een ei, ben alleen vanavond.
- Asperges, met ham en ei. En een stukje zalm.
Jobodo ,lekker die gevulde kippen.
De bietjes met kaas lijkt me ook lekker. Voor manlief doe ik gember door de bietjes, hij is een zoetekauw!!!!! - Vanavond bospeen, witlof, aardappels en een hamlapje.
- quote:zusje01 schreef op 11 april 2012 @ 12:36:
Hallo Anoukk, vroeger thuis lustten wij geen bietjes en uit nood begon mijn moeder hiermee. Het is heel eenvoudig: gekookte bietjes op de grove rasp, ui op de fijne rasp en erdoorheen roeren (de bietjes worden iets lichter), dan kaas op de grove rasp en erdoorheen roeren. Vervolgens warm maken in de magnetron.
Je kunt het eerst met een beetje ui en kaas proberen, als je dat lekker vindt kun je hoeveelheid aanpassen. De kleinkids vinden het ook heerlijk, net als wij destijds.
Ooit zelf kipnuggets gemaakt?
We gaan de bietjes proberen hoor! ( Dank voor je uitleg).
En nee, ik heb kipnuggets tot nu toe niet zelfgemaakt, dus vertel maar... - Hanjojo: ik vind boerenkool in de zomer ook lekker hoor. Ook snert (staat nog een groot deel dat we zelf gemaakt hebben in de vriezer). We hebben er geen probleem mee om dat op te eten als het erg warm weer is.
Hoeft volgens mij niet echt alleen in de winter gegeten te worden. - Hallo Anoukk, vroeger thuis lustten wij geen bietjes en uit nood begon mijn moeder hiermee. Het is heel eenvoudig: gekookte bietjes op de grove rasp, ui op de fijne rasp en erdoorheen roeren (de bietjes worden iets lichter), dan kaas op de grove rasp en erdoorheen roeren. Vervolgens warm maken in de magnetron.
Je kunt het eerst met een beetje ui en kaas proberen, als je dat lekker vindt kun je hoeveelheid aanpassen. De kleinkids vinden het ook heerlijk, net als wij destijds.
Ooit zelf kipnuggets gemaakt? - Vond zojuist nog een pak boerenkool in de vriezer. Dat moet vandaag maar op voordat de zomer toeslaat. Natuurlijk spekjes en rookworst erbij, maar wel een lentetoetje: verse aardbeien met kwark.
- Dochter is jarig, wil kip gevuld met kippelever ui, knoflook en polenta. En een gemengde sla met feta. Ik heb 6 kippen voor 12 man......
- Gisteren is het pasta met roomkaas en hollandse garnalen geworden. Uiteraard met geroerbakte groenten erdoorheen en een flinke dosis oregano.
Het recept van deze aanrader komt nog zusje? Anders weet ik niet hoe het te doen.quote:zusje01 schreef op 10 april 2012 @ 22:28:
Kliekjes: bietjes met ui en kaas (aanrader), preisalade met stukjes pittig gekookte kip, gebakken aardappelblokjes en een karbonade.- Kliekjes: bietjes met ui en kaas (aanrader), preisalade met stukjes pittig gekookte kip, gebakken aardappelblokjes en een karbonade.