Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1569 reacties, is 172545 keer bekeken, en bestaat uit 63 pagina's. U bent momenteel op pagina 6 van 63.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 19:58.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Vandaag ,,macaroni. uit de vriezer, met gebakken ei en kaas.
- Gisteren een snelklaargerecht, want we zijn (wie had dat ooit gedacht) op 2e Paasdag naar een woonboulevard geweest. Als iemand dit voorspeld had, had ik hem/haar voor gek verklaard. Mijn moeder gaat binnnenkort verhuizen en er moest het een en ander gekocht worden. Laat thuis, en geen zin in afhaaleten, dus een potje bolognesesaus, aangevuld met vers gehakt, paprika en wortel. Met spaghetti erbij binnen 15 minuten een warme maaltijd op tafel.
Manlief heeft vanavond andijviestamppot met spekjes en hamburgers gemaakt. Ik had hem gevraagd een groente te halen voor een stamppot, want ik had zaterdag helemaal geen tijd voor boodschappen. Hij bracht andijvie mee, iets wat ik nooit kook omdat ik het altijd zo bitter vind. Maar rauw door de andijvie, mmmmm, verrassend lekker. Zelfs dochterlief, die stamppot niet in haar favorietenlijstje heeft staan, vond het goed smaken. - Gisteren dachten we spruitjes te eten die er al lange tijd lagen. Mijn man had 2 zakjes 'gepeld' toen hij zei 'er zijn heel veel rot van binnen'. Nou zijn ze laatst bevroren geweest (ja.....ze liggen er al heel lang
.....maar zagen er wel wat gelig uit maar verder nog goed) en dus van binnenuit gaan 'rotten'. Sneu dat hij dat pas besefte na het pellen.........
Gisteren dus restjes dag gehad.Voor vandaag zie ik nog wel. Heb aardappelgerechten en groeten in de vriezer en er is nog rollade en beenham.
Kan ook zo maar zijn dat we ergens gaan eten, het is mooi weer hier dus misschien gaan we nog op pad.karma wijzigde dit bericht op 08-04-2012 12:14 met 0% - Wij hebben (met z'n tweetjes) een 'restjes'-dag vandaag. Lekker en makkelijk.
- Wij gaan vanavond met het gezin gourmetten. Ik ga nu eieren koken en lekkere broodjes afbakken.... Fijne dag allemaal!
Jokmar, ik heb je vande week een berichtje gestuurd via Margriet. Heb je dat gekregen??? Heb nl een boekje voor je gescoord, had dat al ergens neergezet.quote:JokMar schreef op 07 april 2012 @ 18:55:
Ik heb zojuist de laatste hap boerenkool genomen...- Ik heb zojuist de laatste hap boerenkool genomen...
- Wij hebben voor miehoen met kleine garnaaltjes gekozen om vanavond te eten. Gehaald bij onze favoriete Chinees. Sate'tje erbij. Kroepoekje erbij. Heerlijk. Morgen weer een extra keertje op de hometrainer gaan staan.
Maar eerst een wijntje.
Eet smakelijk allemaal. - GEK!
Ik ben muffins aan het bakken (van een pak mix.......waarom kocht ik dat ooit??) moet daarvoor 200 ml olie afmeten, doe ik in een t*pperw*re maatbeker. Ik doe dat in de beslagkom van het zelfde merk, waar trouwens ook een afmeettabel op staat en opeens is het niet 200 ml maar veel (!) minder!! Zelfde merk! Ik heb nog met een spatel alle olie uit de maatbeker geschraapt dus zoveel kan er nooit achter gebleven zijn..... Heel vreemd! - hallo, wij jan en lia eten vandaag pittige kippenpootjes net roseval aardappeltjes
met thijm en knoflook, en dunne sperciboontjes en tiramiso toe.
nou als dat geen mooi paas zaterdagmenu is dan weet ik het ook niet meer.
als jullie het willen weten (ik bedoel het recept) laat het even weten, dan mail ik dat ook door.
kookgek - Salade met warme zalm, voor manlief met een broodje. En een beschuit met aardbeien met bruine suiker.
- Aanvulling op vorig bericht: Lotte: het moet natuurlijk Karma zijn, sorry
- Lotte: ik ben het met je eens dat, als je half pension hebt, je neemt nog wat voor tussen de middag mee, dat heel asociaal gedrag is. Ik zou me gewoon dood generen. Of je kan vragen aan het personeel (en dat gebeurt ook) vragen of je een lunchpakket kan meenemen (tegen betaling) en dan krijg je een leuk tasje mee met dingen erin die je wilt hebben, maar dat is weer een ander verhaal.
- Gisteren het de vulling van de runderworstjes (die we dus al eerder zouden eten.....) geruld in een koekenpan, (stond er versteld van hoeveel vet eruit kwam!), toen aardappelblokjes (zelf gesneden) erbij gedaan en dat laten garen met glazen deksel op de pan. Als laatste witlof erbij niet al te fijn gesneden. Toen dat beetgaar was zijn we gaan eten. Kennelijk erg lekker want ik dacht 'oeps weer voor 4 personen gekookt' (oudste is al jaren uit huis, jongste is weinig thuis)...... maar Manlief at de hele pan leeg! Ik had er nog wel wat citroenpeper overheen gestrooid, toen de witlof moest garen.
Dat is half pension betalen en vol pension pakken...... Ik vind dat dus asociaal gedraag.....quote:vis schreef op 05 april 2012 @ 15:01:
Lotte, dat gebeurt niet alleen na een conferentie.
In het hotel waar wij een paar keer per jaar heen gaan (hebben we halfpension),
s Morgens is er een ontbijtbuffet. Als mensen (niet iedereen) klaar is met z'n ontbijt, gaan ze nog een rondje doen om broodjes, eitje(s), fruit, mee te nemen voor als ze een dagje weggaan en dan hebben ze gelijk voor tussen de middag hun brunchpakket. Wij doen dit dus niet, wij vinden het gewoon gezellig om tussen de middag ergens een broodje te gaan eten met een kopje koffie of thee.
Maar kijk, zoals in jouw geval, na een conferentie en je moet nog twee uur reizen . . . mag wel. Maar ik zou zelf iets mee nemen voor de terugreis. Misschien ben ik wel een afwijkend persoon.
Maar volgens mij zijn we het daarover eens.karma wijzigde dit bericht op 07-04-2012 12:21 met 2%- Lottie: misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt.Ik heb het niet echt persoonlijk bedoeld.
Maar je hebt gelijk dat er mensen zijn die de fatsoensnormen overtreffen.
Wij gaan voor vanavond iets bij de Chinees halen. Ik weet nog niet wat maar het zal best wel wat lekkers worden. Misschien een gerecht met kerriesaus. Stempelkaart mee. Als die vol is krijg je een maaltijd gratig. (nou ja, we halen toch regelmatig iets bij de Chinees en waarom zou je dan niet die stempelkaart gebruiken?)
Ik wens iedereen een heel fijn Paasweekend toe met of zonder gekleurde eieren. - Gisteren was het een quiche, gevuld met allerlei groentes en gerookte kip. Ik had nog wat geitenkaas, dat heb ik erover heen gekruimeld.
Vanavond ga ik frituren. Nee, geen kou lou yuk of gebakken banaan![[:S]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-7.gif)
Gewoon: franse frites, kroketten en frikadellen. Over 2 weken heb ik een groot feest en ik wil de vriezer in de keuken leeg, zodat ik o.a. ruimte heb voor ijsklontjes en stokbroden. De komende tijd wordt het menu vooral aangepast op wat ik tegenkom.
Iemand nog leuke ideeën voor hapjes? - Beste Vis, toch nog even een reactie van mijn kant. Want ik krijg nu de indruk dat jij vindt dat ik (ik weet niet of dit een Brabantse uitdrukking is) 'schaafloop'.
Het ging mij niet om de terugreis van 2 uur, want ik had in geval van honger, heus wel ergens wat gekocht of - zoals de bedoeling was - bij thuiskomst daar gegeten. Ik vond het een goed idee omdat eten niet weggegooid wordt. Als je dan toch nog een lange reis voor de boeg hebt, is dat een extraatje. Voor de duidelijkheid: ik had niet tijdens de lunch mijn tas volgestopt met broodjes.![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
Ik ga met je mee dat er mensen zijn die, als het gratis is, de fatsoensnormen te buiten gaan. Behalve wat jij noemt: sommigen laden ongegeneerd hun bord (een aantal keren) overvol en eten het op of - en dat vind ik nog erger -laten de helft staan en gaan weer wat anders halen.
Toppunt:
Jaren geleden waren we met de hele familie een keer bij een Chinees lopend buffet. Onze kinderen kregen vooraf de waarschuwing dat ze zich moesten gedragen: niet rondrennen want iedereen moet een gezellig etentje hebben, niet je bord volstapelen maar kleine hoeveelheden pakken, geen eindeloze glazen limonade, enz. je kent het wel. Aan de tafel naast ons zat ook een familie met kinderen. Eén van deze kinderen at grote hoeveelheden gebakken banaan of kou lou yuk, ik weet niet meer welke van de 2, maar het was in ieder geval gefrituurd. Ouders waarschuwden niet, integendeel, ze vonden het grappig dat dit kind telkens met een vol bord met deze hapjes terugkwam. Gevolg laat zich wel raden, het kind werd ziek van deze enorme porties vette hap. Het gaf OP TAFEL over. Ouders legden een paar servetten erover heen, betaalden de rekening en gingen zonder dit voorval bij een serveerster te melden weg!!!Lottie wijzigde dit bericht op 07-04-2012 11:19 met 1% - Rode bietjes, met tartaar en champignons. En gele rijst.
goed idee Lottie!!!!! - Lotte, dat gebeurt niet alleen na een conferentie.
In het hotel waar wij een paar keer per jaar heen gaan (hebben we halfpension),
s Morgens is er een ontbijtbuffet. Als mensen (niet iedereen) klaar is met z'n ontbijt, gaan ze nog een rondje doen om broodjes, eitje(s), fruit, mee te nemen voor als ze een dagje weggaan en dan hebben ze gelijk voor tussen de middag hun brunchpakket. Wij doen dit dus niet, wij vinden het gewoon gezellig om tussen de middag ergens een broodje te gaan eten met een kopje koffie of thee.
Maar kijk, zoals in jouw geval, na een conferentie en je moet nog twee uur reizen . . . mag wel. Maar ik zou zelf iets mee nemen voor de terugreis. Misschien ben ik wel een afwijkend persoon. - Lottie.... Dat is zeker een goed idee.. hoeft het niet weggegooid te worden en voor onderweg is altijd meegenomen .
vandaag even makkelijk eten want ik moet vanavond naar het popkoor om te repeteren.
En ik had nog macaroni in de vriezer dus zo gepiept even in de mag en een eitje en kaas erover en klaar is..........JAN..jajajaja..
Alle meiden een goede avond van mij en tot later doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. - Ik was vandaag op een conferentie waar een lunch bij inbegrepen zat. Toen om 16.00 uur de dag ten einde was stonden er in de garderobe 2 tafels met belegde broodjes die nog over waren van de lunch. Daarbij lagen papieren zakken met het opschrift "Jatzak". De liefhebbers konden dus nog een broodje voor onderweg meenemen. Ik vond dit een leuk idee! En heus niet alleen omdat ik nog bijna 2 uur reistijd voor de boeg had.
- Gebakken aardappeltjes en worteltjes met een schnitzel erbij..
- Wij eten (versgemaakte) snert vanavond. We konden nog van die erwtensoepppakken krijgen en we hebben een hele grote pan gemaakt van de week. Er staat nu een grote doos in de vriezer en we hebben nu het nog kan wat lekkers vanavond.
- Spruitjes (het is er nog weer voor......), aardappels en een runderworstje.