Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // Wat eten jullie vandaag?

Dit onderwerp heeft 1569 reacties, is 172546 keer bekeken, en bestaat uit 63 pagina's. U bent momenteel op pagina 53 van 63.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 19:58.

1. Wat eten jullie vandaag?

Afbeelding van karma
    Dit onderwerp is gestart door karma
    05-02-2010, 08:11

Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!

Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.

reacties

1. Spaghetti, champignons, paprika, gehakt, ui, knoflook. Met een lekker sausje.

2. Snijbonen, wedges en kiprollade.
    Salade van rauwe witlof, denk met mandarijntjes (uit blik).

3. Gisteren gebakken aardappels met braadworst en botersla met tomaat en eitje en uitje.
    Vanavond gaan we uit eten ivm verjaardag van lief.

4. Gisteren een lekker tomatensoep met ballen gemaakt, er waren nog zoveel potten tomatencoulis in de vriezer, dat ruimt lekker op nu, vier minder.
    Een scharrelkip gekocht vanmorgen, die in de rômertopf gaat vanavond. Gebakken aardappels erbij en sla.

5. Rijst met een prutje, gehakt, champignons, paprika en peultjes.

6. Nee, niets gezien, maar ik kom niet overal.

Wij hadden roergebakken spinazie met gember, geb. krieltjes ne een filetlapje.

7. Lijkt me heerlijk Gerrie,  ik ga dat zeker eens maken, vind alles lekker wat erin gaat en ik moet veel eiwitten eten, dus ik kan m'n gang gaan daarmee. Beter laat antwoord, dan nooit,  zoals van nieuwelingen die je slechts één keer ziet!
    Is Eerste inmiddels vertrokken naar ???? of heeft iemand haar nog op een andere toop gezien??????????
    francoise2 wijzigde dit bericht op 11-04-2010 22:34 met 3%

8. Lekkere speklapjes met ketjap, gekookte aardappeltjes en bloemkool met een sausje van kookvocht.
    Was heerlijk.

9.  Kippenpoten met abrikozen en pijnboompitten met couscous en spitskoolsalade met wortel.

10. Francoise, sorry dat ik zo laat reageer.
    Het (mijn) recept voor de paassoep.
    Bouillon van tuinkruiden. Gewoon van een blokje.
    Dunne reepjes biefsuk marineren in sojasaus, water en maizena.
    In de kokende bouilon.
    Prei, selderieblad klein snijden.
    In de bouillon erbij.
    Ei loskloppen en ook erbij gieten.
    De hoeveelheden doen er niet zoveel toe.
    Het ligt er maar aan hoeveel soep je nodig hebt.
    Ik had deze keer teveel prei gebruikt. Dat overheerst al snel. Gelukkig vind ik prei lekker dus maakte het niet zoveel uit.
    Oeps! Ik vergeet nog de bieslook!
    Bij het opdienen royaal er over snipperen.

11. Gisteren spagetti met komkommersalade en vandaag eten we Turks brood met spitskoolsalade met wortel, rozijnen en gerookte kip met een mosterddresing. Recept van SB.

12. Kneeltje: welkom terug, lang geleden !!

Hier hebben we goed gevulde sla op ( gefruite uitjes, feta, walnoten, pijnboompitten, gebakken champignonnetjes etc ) en afbakbrood uit de oven, Zelf wat rozemarijn en tijm overheen gedaan, heerlijk!!!

13. Heb de afgelopen weken tijdens onze vakantie veel nasi en bami met van alles erbij gegeten. Vandaag een andijviestamppotje met shoarmavlees.

14. Lamsrack met couscous en eigengemaakte knoflooksaus.
    Had geen zin om groente klaar te maken. Een luie maaltijd dus.

15. Welkom Amberto!
    Ik ben diverse zaken voor morgen aan het voorbereiden. De soep is klaar, asperges gekookt, die eten we met ham en volle mayonaise. Eigengemaakt natuurlijk. Gevulde eitjes zijn ook klaar en we eten morgen nog gerookte wilde zalm op dunne sneetjes geroosterd volkoren zuurdesembrood erbij. Op de soep na alles koud als buffetje, met een koele coteaux de layon.
    Vanavond verse ravioli met spinazie erin en verse parmezan erover en een Beaume de Venise erbij.
    Maandag restjes: toast met allerlei smeersels die ik al eerder invroor: kruidenboter en tapenades. De laatste eitjes en zalm en de soep is ook nog niet op dan.  We zijn maar met z'n tweetjes. Pas volgende week zondag, eten we ons paaslam met alle kinderen, aanhang en kleinkinderen. Kon niet anders. Lekkere paaseitjes als toetje bij de thee erna.
    Joyeuses Paques voor iedereen!
    Gerrie is jouw soep dunne draden geklutst ei die je in bouillon laat stollen en wat gaat er nog meer in???
    francoise2 wijzigde dit bericht op 03-04-2010 16:44 met 5%

16. Vandaag eten wij hier:
    Pasta, witvis uit de oven met cherrytomaatjes, en een roomsausje erbij.
    Heerlijk !!

17. Nou, Amberto, ik ben ook heel nieuwsgierig  naar wat jij allemaal te bieden hebt.
    Ik heb voor Pasen gekozen voor de Chineese kookkunst. Paassoep. Die eigenlijk eiervloksoep heet. Maar omdat ik die enkel eet met Pasen, Paassoep heb genoemd.
    Foo yong hay
    Rundvlees met bleekselderij in chilisaus.
    Uiteraard met rijst. In mijn geval zilvervliesrijst.
    Toe: bij wijze van hoge uitzondering, ijs. Jawel, van de adelijke meneer.

18. hoi allemaal!!!!!!!!!!!!!!!

leuk om hier eens rond te neuzen.........Ik ben Monique,gediplomeerd gewichtsconsulent/voedingsdeskundige.En ik hou mij erg graag bezig met voeding in de maatschappij,ben ook vreselijk nieuwschierig wat er allemaal rondgaat .Ik wil zo erg graag mensen /clienten ook beter van dienst kunnen zijn. Vandaar ik hier eens kom kijken! Ook voor de gezelligheid hoor,want zelf ben ik een onwijze genietster van heerlijk eten! En ook ik vraag iedere dag: wat moet ik nu weer eens gaan eten? Jullie kunnen mij ook van alles vragen omtrent gezonder/bewuster eten,geen enkel probleem.Ik doe gezellig mee!
    Zo eet ik bijvoorbeeld vandaag:
    zelf gekruide krieltjes met een portie gestoomde broccoli en een vegetarische filetburger ( want oh ja,ik ben al 18 jaar een veggie) De krieltjes zijn zelf gekruid echt het lekkerste. Ik hou van lekker,maar vooral van gezond eten en ook let ik graag op vet,zout en suikers. Ds wat ik eet/adviseer is vooral vet en zoutarm,maar daarom niet minder lekker! Ook Hou ik van snel en makkelijk,en maak ook receptenboekjes . Daar staat genoeg inspiratie in om hier het forum mee te vullen denk ik!
    eet smakelijk allemaal en....vrolijk pasen!

19. Karma, ik gaf je de tip als als alternatief, omdat je schreef wel cola te drinken om je wakker te houden, vandaar. Aloe vera sap werkt trouwens ook zeer positief op jouw ziektebeeld, heb je dat wel eens geprobeerd, ik wil geen reclame maken, maar gebruik zelf de gele vierkante flessen, die zijn in NL precies hetzelfde. Mijn gezondheidsproblemen zijn er stukken beter van geworden.
    Vandaag zoeken in alle hoeken om eten te maken, uit koelkast en vriezer, want ik wil morgen pas boodschappen doen. Geen idee nog of we de paasdagen alleen zijn, of dat jongste dochter thuiskomt. In ieder geval, maak ik de traditionele brandnetelsoep.
    Mijn recept: 2 aardappels , 2 uien en 2 tenen knoflook in olijfolie in stukjes aanbraden in een soeppan, een grote vergiet vol jonge brandneteltopjes erbij (van een schone plaats zonder bestrijdingsmiddelen) anderhalve liter water en twee groentebouillon tabletten erbij, 20 min sudderen, staafmixer erdoor, pepermolen. Opdienen met een lepeltje creme fraiche erin.

20. Me 'kunstmatig' wakker houden, werkt helaas niet voor mij. Ik bedoel, het is niet goed voor mij. Tijdje zo'n heel bekend product gebruikt waar mensen veel van afvallen maar dat ook veel energie geeft, werkt voor mij helemaal averechts. Ik moet mijn lichaam gewoon regelmatig laten rusten anders krijg ik klachten.

Maar goed, het ging hier over eten.....

Nog geen idee wat ik vandaag ga doen met het eten. Manlief is er al 2 dagen niet en vanavond ook niet. Wat jongste doet weet ik nog niet, die eet regelmatig bij vrienden. Nog ff afwachten dus.

21. Vruchtensappen is idd evenveel suiker, ik drink alleen op de nuchtere maag één glas sap met aloé verasap erin. Verder het meeste kruidenthee. Het fijne daarvan is, dat je die kunt aanpassen aan het moment van de dag; opwekkend en stimulerend, voor de spijsvertering of juist kalmerend en slaapverwekkend, voor ieder moment van de dag, is er een juist kruid. Om wakker te blijven, raad ik je een mengsel met Maté  en ginseng aan.

22. Francoise, ik koop altijd de light versie. Ook niet zo gezond volgens velen maar ach....zo vaak komt het niet voor dat ik het drink.

Wat is wel gezond? In vruchtensappen zit net zoveel suiker als in frisdranken was laatst op tv.
    Altijd alleen maar water is ook erg saai........

Heerlijk gegeten. Spinazie omelet en een spagetti met simpele tomatensaus met verse basilicum.

23. [:P]    Karbonade met spruitjes ! Lekker ! Mensje.   [8-|]

24. Fijn Anneloes, dat je die zaken kunt gebruiken. Dat ze goed mogen helpen.

Omdat het gisteren zulk nattig weer was en ik geen zin in boodschappen doen had, heb ik weer eens geprobeerd een brood in een pan te maken. Het deeg was goed gelukt en het brood was lekker, maar iets te donker op de korst. Volgende maal ga ik maar eens een stoombrood maken. Dan kan de korst sowieso niet te donker worden. Met mijn nieuwe haard, kan het deeg puik voor de kachel rijzen. Dat is wel gaaf prettig.

[;)]    Ik ben zelf dol op de combinatie zoet/hartig. En ontbijtkoek met kaas is toch wel iets dat vaker voorkomt. Kantkoek is net zoiets. Ook lekker met zoute roomboter. En die boterham met rode kool en leverworst was heus ook lekker Karma.

Weet nog niet wat ik vandaag ga eten. Na het  bakken van het brood, had ik geen zin meer in koken en werd het alweer een restje rode kool, met brood en kaas. Niet erg orrigineel. Maar vandaag moet het echt een gewone warme maaltijd worden.

Smakelijk eten straks weer, liefs, Mensje.    [8-|]

25. Ja Anneloes, die ken ik ook, alleen zijn er mensen die er aften van krijgen. Verder erg goed, ook voor de stofwisseling. Ik weet ook niet precies wat er nu in NL ziekenhuizen gedaan wordt, ik ben al bijna 30 jaar weg. Maar toen werd er in ieder geval al wel coca gebruikt, voornamelijk op de kinderafdeling.
    Ja Karma, voor wie geen koffie wil drinken een oplossing, maar wel veel suiker hoor! Ik houd het bij maag en darm medicijn!
    francoise2 wijzigde dit bericht op 30-03-2010 23:06 met 16%

advertentie