Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1569 reacties, is 172548 keer bekeken, en bestaat uit 63 pagina's. U bent momenteel op pagina 7 van 63.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 19:58.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- gebakken aardappeltjes met een salade van winterpostelein en zelfgeslagen mayonaise voor bij de aardappeltjes
- Vanavond;. lof met ham en kaas uit de oven...
Een van mijn lievelingsgerechten.
Dus helemaal lekker,. - Manouk, couscous en miehoen is ook makkelijk als je alleen bent. Roerbak wat groenten en wat kip of gehakt, kruiden toevoegen en vrijwel klaar want zowel miehoen als couscous hoeft niet gekookt te worden.
Hier vanavond couscous met roerbakgroenten en gehakt. Welke kruiden, beslis ik pas als ik sta te koken. - Makkelijk en lekker om te eten is een groentewok. Koop een aantal soorten groenten en wok deze. Gisteren heb ik paprika, broccoli, prei, komkommer, tomaten en wortels gebruikt. Eerste wok je de groenten die de meeste tijd nodig hebben (wortels en broccoli) daarna gooi je de groenten erbij die minder tijd nodig hebben. Aan het eind heb ik oregano en kaas over de groenten gestrooid (erg lekker).
Benodigdheden:- paprika
- broccoli
- prei
- komkommer
- tomaten
- wortels
- oregano
- kaas
- Ik ga morgen voor het eerst boeuf Bouguinon maken. Wat hoort daar bij? Aardappelpuree, rijst? Volgens recept zelfgebakken knoflookcroutons?
Mijn plan is het met rijst te doen. - omdat ik vandaag jarig ben heeft mijn mannetje grieks besteltgelukkigevrouw wijzigde dit bericht op 02-04-2012 19:54 met 1%
- Ik ben alleen en vroeg me af of jullie nog wat lekkere/makkelijke recepten hebben zodat ik weer eens wat nieuws kan maken!
- Heeft iemand nog een lekker recept voor 1 persoon?
Ik ben de komende week alleen en zoek lekkere en makkelijke recepten voor 1 persoon.
Groetjes!
Manouk - Wraps, gevuld met een mengsel van blokjes kipfilet, courgette, paprika en wortel.
Ik had de wraps met kruidenkaas besmeerd, dat had ik nog een half bakje staan. Bij het kipmengsel had ik een zakje tortillakruiden bijgedaan, scherp! Pffff, ik had het eerst moeten proeven, dat zeggen ze bij topchef elke uitzending.
Ik had er nog een behoorlijke hoeveelheid verse citroenblad bijgedaan om de smaak een beetje te neutraliseren, maar dit had toch weinig effect.
Ik blijf de rest van de avond drinken. Ik heb al 2 bekers thee op, stap nu over op water. - Vanavond Canneloni, ik heb net het meel ,eieren etc in de kneedmachine gedaan. Vulling is ricotta, spinazie (voor de kids) en de andere ricotta, braadworst (gepureerd) peterselie.
Morgen sure mocken, dat is rundvlees ingelegd(1 week) in wijn, prei wortel en tijm. Heerlijk!!! Eten we Tagliatella bij. - Was super lekker de lasagne. Had 500gram tomaten die nodig opmoesten, die heb ik met ui en kruiden in laten koken. In de keukenmachine gedaan om er een saus van te maken, was toch te weinig voor de lasagne dus heb er ook nog een blikje tomatenblokjes in mee laten draaien. Verrassende smaak!
Vanavond wordt hier niet gekookt, we gaan uit eten met vrienden! - Lasagne met kipfilet en bleekselderij.
- Ik vind het een heel aparte combinatie: macaroni en aardappels. Persoonlijk trekt het me niet, maar wie weet is het toch lekker.
Manlief is aan het schilderen geslagen, reden - vindt hij - om 's avonds niet te kunnen koken. Dat betekent improviseren bij thuiskomst en afwijken van de agenda. Dat wil zeggen, van wat er over de maaltijden genoteerd staat, want de afspraak om 19.00 uur ging wel door. Gisteren zijn het daarom sandwiches met zalm en kruidenkaas geworden.
Vanavond dan eindelijk de kipfilet met ontbijtspek, want dat had ik al ontdooid en gisterenavond alvast aangebraden, want ik durfde ze niet nog langer te laten liggen. Kindlief heeft de opdracht gekregen vanavond voor de rest te zorgen. Vervolgens gaat moeder weer zelf aan de slag, want ik heb een heerlijk lang weekend - 4 dagen vrij en een helemaal lege agenda! - Wij eten aeplermakronen: maccaroni met blokjes aardappel koken, daarna in een ovenschaal (20 min) met room geraspte gruyere en gebakken uien. Salade erbij.
Lottie, ik doe ons menu ook zo plannen. Vooral omdat ik 1 keer in de week boodschappen doe voor 7 personen. - Gisteren aten we zalm, pommes duchesse en witlof-fruitsalade.
Vanavond stonden er gehaktballen, rode kool en aardappelen op tafel.
Morgen staat er kipfilet met een lapje ontbijtspek omwikkeld, aardappels en bospeen in de agenda.
Agenda? Tja. Wij zijn een, in de ogen van sommigen (over)georganiseerd gezin. Ik heb het al eens ooit op dit forum vermeld. Op het aanrecht ligt een agenda waarin niet alleen de afspraken van iedereen staan, maar ook wat van maandag t/m vrijdag 's avonds gegeten wordt. Wij vinden het héél praktisch. Is er dan geen ruimte voor improvisatie? Jawel, hoor, afwijken mag.
Maar als ik 's avonds zeg wat er de volgende dag gekookt moet worden, wordt manlief daar niet vrolijk van. Hij heeft daar dan geen oren naar. Maar als diezelfde man 's ochtend om 5.15 uur aan mij vraagt wat hij 's avonds moet koken, dan word ik daar weer niet zo vrolijk van. Dan ontwikkel ik ter plekke en ochtendhumeur
, waar ik anders nooit last van heb. Leve de agenda! - Goedgevulde groentesoep, gister de bouiilon getrokken van vlees.
Er kwam onverwachts maar 1 kind thuis eten ipv 3 dus het werd gemakkelijk er kwam een uitsmijter bij. - Wij eten vanavond een heerlijke tosti hawai. Makkelijk en heerlijk.
Gisteravond hebben we babi pangan gegeten (met kippblokjes met kerrisaus en nasi) Daar is nog zoveel van over dat we het morgen weer eten. Vandaar dat we het vanavond makkelijk doen met voornoemde tosti. - Het leek zo lekker, het kipkokosrecept. Maar we vonden het tegenvallen. Mocht iemand het gaan maken, ga dan in ieder geval de kip royaler en met meer smaken kruiden want het had weinig smaak. Jammer....
Vanavond zien we wel, ik heb nog van alles wat liggen of misschien wordt een gemakkelijke, maar lekkere uitsmijter. - We eten vanavond van een receptkaartje van de supermarkt, ik heb het niet eerder geprobeerd.
Friszoete kip met kokos:
- kippenpoten bestrooien met peper en zout en rondom bruin bakken
- ui meebakken
- kippenpoten en ui in een ovenschaal met kokosmelk en citroenrasp
- 35 minuten gaar bakken op 180 graden
We eten dit, zoals aangegeven, met rijst en sperziebonen.
Zo, en dan nu snel de heerlijke zon weer in. - Onder gemopper van mijn kinderen hebben we vanavond knolselderijstamppot met een jagerburger gegeten.
Enkele reacties:
- waarom eten wij elke week een keer stamppot
- wat is dit voor vies vlees
- voor mij hoef je dit nooit meer te kopen/koken, hoor
- ik eet mijn bord niet helemaal leeg
De stamppot was wél lekker. Bij het vlees kon ik ze wel een beetje gelijk geven, het was niet echt om over naar huis te schrijven - daarom doe ik het maar hier
. Dus als je in een super dit vlees ziet liggen, mooi laten liggen, zou ik zeggen.
Het is de bedoeling dat we morgen moussaka eten. Ik moet alleen manlief nog zo ver krijgen, dat hij dit (voor het eerst) maakt want ik ben op dins- en donderdag altijd laat thuis. Of dat lukt??
Nouwwwwww, als ik ruzie met mijn echtgenoot wil krijgen moet ik het gourmetstel op tafel zetten! Hij vindt dit zo'n gewalm, 1x per jaar (pakjesavond) is méééééér dan genoegquote:karma schreef op 19 maart 2012 @ 17:38:
[...]
Je gourmetstel op tafel zetten en gezellig met z'n allen bakken
.
voor hem.- Gisteravond zijn we uit eten geweest en een heerlijk driegangendiner verorberd, glaasje wijn erbij. Het was zo uitgebreid en lekker, dat we het vandaag maar rustig aan doen en ik me niet waag aan culinaire hoogstandjes.
Wie weet voor mij voor vanavond iets lekkers en hartigs zonder dat het te veel werk is? - Ik eet sla een kipfilet, manlief is niet thuis, en ik moet echt dringend afvallen....... vreselijk!
En de kids eten spaggetti pesto siciliana, is met ansjovis, basilikum, nootjes, en tomaten.... vinden ze heerlijk!! ( En ik ook) - Hee , Elizabeth;; ziekjes????????
Ook aangestoken door de griep???
Bij mij op school heerst ook de griep, een heleboel kinderen zijn zo snotterig..niet normaal meer.
En ze zijn ook erg druk geweest vandaag.
Maar verder is alles goed gegaan.
Nu dus vele groetjes van Janita.. - Gisteravond één sneetje geroosterd wit brood, O.R.S. drank, en een kopje bouillon.
Vandaag probeer ik een stukje kipfilet, met een beetje aardappelpuree en een paar worteltjes.
Eens kijken of dat er in blijft
.