Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1299 reacties, is 125318 keer bekeken, en bestaat uit 52 pagina's. U bent momenteel op pagina 9 van 52.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:46.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Maandag aten we bami, gisteren kipcordon bleu met aardappeltjes en rode kool en vanavond kalkoenrollade (van de A*di) met rijst en geroerbakte groenten. Morgen kerstdiner op school, dus dat wordt een ratjetoe van pannekoeken, pizza's, soesjes ed (hopelijk worden we niet misselijk) en vrijdag zien we wel weer...
- Varkens haasjes in bladerdeeg ga ik maken met de kerst. en vandaag ga ik dat even uitproberen.
- 'T is bloemkool geworden met aardappels, kalfsoester en komkommer.
- Boerenkool, met van alles er op en in. En er is nog over voor donderdag, dan pas ik op de kleinkids.
- Expirement met groene kool, kip, ui en paprika, nog geen idee of er aardappels, pasta of rijst bij moet......
Recept?quote:jobodo schreef op 20 december 2011 @ 15:51:
Witloftaart.- Gisteren was het pasta, vandaag maar even zien, iets met aardappels, groente en een stukje vlees denk ik, maar wat precies dat beslissen we meestal in de winkel..
- Witloftaart.
- Gisteren was het diepvriesrestjesdag. Een allegaartje aan dingen want iedereeen moest óf weg, óf kwam net thuis: 2 kleine pizza's, kippenboutjes en 2 Italiaanse broden. Wie zin had, kon als voorafje verse kippengroentebouillon pakken.
(O)pa eet vanavond mee. Hij zorgt, wat warm eten betreft, niet zo goed voor zichzelf. Dus we eten uitgebreider dan normaal op een doordeweekse dag, zorgen dat opa weer extra vitamientjes binnenkrijgt.
Kippengroentebouillon, over van gisteren.
Als hoofdgerecht broccoli en witlof, plus aardappels. En kipfilet, omwikkeld met ham en kruiden, onlangs bij een (Duitse) supermarkt gekocht. Zag er lekker uit, nu nog kijken of het ook lekker smaakt.
Voor het toetje is er stratiatella- of stroopwafelvla (uit de koeling van de super, geen eigen brouwsel)
Morgen eten we zuurkoolstamppot met (op verzoek van manlief) rookworst. De kinderen zullen niet juichend aanschuiven, maar dat is niet zo erg. - Piepers, spruiten en een tartaartje met pepersaus.
Niet echt spannend, maar gewoon lekker![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
- Vanavond bami, morgenavond aardappeltjes, groente en kipcordon bleu
- Heb de keuze uit witlof of hariots verts, zal manlief vragen waar zijn voorkeur naar uitgaat. Er is nog draadjesvlees.
- Lottie, dit jaar vieren we met mijn familie (vroegere gezin) de kerst bij ons. De gangen worden altijd verdeeld, het hoofdgerecht doet degene waar het gevierd wordt.
Tweede kerstdag zijn we bij vrienden, en eten we de restjes die ongetwijfeld over blijven. (die van hun 1e kerstdag en van de onze)
Vanavond ben ik (weer) alleen met het eten, er staat nog een restje chinees dus dat maak ik maar op.
- Wij eten vandaag spruitjes met draadjesvlees. Piepers en appelmoes voor de liefhebber.
Wanneer je op het tekentje naast het loupje klikt, kun je iemands tekst citeren.quote:wilhelmus schreef op 18 december 2011 @ 11:10:
ik wil best op "citeer" klikken, maar vind ik dat woord?? of is het een
tekentje.- ik wil best op "citeer" klikken, maar vind ik dat woord?? of is het een
tekentje. - Sinds tijden weer een grote pan kapucijners met veel ui op tafel gezet. Vandaag veel buiten geweest en dan smaakt het nog lekkerder.
Dat wordt een 'luchtige' nacht voor ons. - Onze kerst bestaat dit jaar 1e kerstdag uit een familiediner met het gezin waar mijn man vandaan komt (opa, 4 kinderen met partners en 9 kleinkinderen). Iedereen bereidt thuis wat voor en dat vormt een gevarieerd etentje. Een drukke bedoening, het zal vast wel leuk worden.
2e kerstdag zijn we bij mijn moeder en zij kookt voor ons gezin. Zij wil dit nog altijd helemaal zelf doen. Wij moeten alleen bij de afwas onze handen laten wapperen.
Kerstavond bezoeken we een kerkdienst en daarna eten we (Brabanders) worstenbroodjes. En dit jaar zal ik mijn vader opnieuw missen. Hij is een paar jaar geleden overleden, maar zorgde daarvoor altijd voor een warm huis, een sierlijk gedekte tafel, brandende kaarsjes, warme thee en een huis dat naar worstenbroodjes rook als de rest van het gezin thuiskwam van de kerk.
De kipfilet die ik op het menu had staan, is vanavond verwerkt in een vulling voor wraps. Roerbakgroente en veldsla erbij. Want mijn zoon vond het niet eerlijk dat zijn zus met vrienden ging gourmetten en hij 'saai' (lees: gezond) moest eten. Zijn moeder ging niet mee met zijn idee: diepvriespizza. Meneer was tevreden met dit compromis. - Wij hebben witlof met ham en kaas au gratin gegeten vanavond.
Lottie, om op je vraag terug te komen hoe onze kerst eruit ziet, welnu, alle kinderen en kleinkinderen komen " thuis " kerst vieren, en ze blijven bovendien ook nog slapen dus........![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- Hoi . LOTTIE;. Ik ben de eerste kerst-dag met dochter, schoonzoon en de 3 kleinkids [ 17, 14, 10 jr ] oud eerst naar de bowlingbaan in Zaandijk en daarna lekker eten. ...................2eKerstdag een paar leuke films kijken met hapjes en drankjes erbij.en ja weer bij mijn dochter KARIN en haar man +kids. ...We hebben n.l verder geen familie-leden meer. Dus we zijn maar met zijn 6en. vele gr van JANITA.
- Nog gefeliciTAART (we blijven in kooksferen) met je huwelijksdag, Karma.
Glarner schabziger, nooit van gehoord. Ik neem aan dat dit een kaassoort is?
Vanavond was ik laat thuis en na een drukke werkdag was de puf om achter het fornuis te kruipen evenmin aanwezig. Dus nadat de weekendboodschappen uitgeladen en een plekje gekregen hadden, hebben we frietjes gehaald.
Morgenavond ben ik alleen met mijn zoon. Het wordt iets met kip. Kip met kerrie of een quiche, ik laat het van het moment afhangen.
Bij ons gaan op dit moment de ideeën voor het familiekerstdiner (19 personen) via internet over en weer. Wie maakt wat en past het bij elkaar. Hoe ziet jullie kerst eruit? - Zwitserse kaasfondue, met een beetje glarner schabziger daardoor, zo dat het niet zo zwaar smaakt.
- Vandaag stoommaaltijd van Appie, zalm met tagliatelle, groente en saus, heerlijk en 1x per week lekker makkelijk na de werkweek!
- Het zijn sperciebonen geworden met gebakken aardappeltjes en sateburger. Plakjes rauwe komkommer erbij.
- Gisteren nasi goreng, vandaag restje hutspot met slavinken.