Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1299 reacties, is 125317 keer bekeken, en bestaat uit 52 pagina's. U bent momenteel op pagina 10 van 52.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:46.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Gefeliciteerd Karma
met jullie trouwdag !
Ja, alleen gebroken hartjes hier, en een verwelkt blommetje
.
En dat zijn geen passende smiley's voor deze heugelijke dag.
Wij eten bami vanavond, mijn wederhelft is de chefkok vandaag. - Wij laten ons Feestelijk Verrassen in ons favo restaurantje want het is onze trouwdag vandaag!
![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
(kijk ik erover heen of kennen ze hier bij de smileys alleen gebroken hartjes.......
) - Nog geen idee, maar kijken wat Appie heeft liggen straks
![[8-)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-43.gif)
- Gisteren waren het gehaktballen, aardappels en rode kool volgens (o)ma's recept. Het lukt me aardig om haar te evenaren, want zij nam het niet zo nauw met hoeveelheden, werkte vanuit de losse pols. Bijvoorbeeld suiker: "ik tel gewoon tot 6 of zo."
Vanavond wordt het spaghetti. Welke saus is een verrassing, manlief neemt de pollepel in de hand. Ik mag aanschuiven. - Ik peins er niet over Janita, 'k kan de aanblik van zo'n drijvend / sudderend varkenspootje in de pan niet verdragen
.
In plaats daarvan gebruik ik liever koteletjes of in ieder geval iets wat er niet uitziet als pootjes![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
- ELIZABETH;. Je hoeft het pootje toch niet op te eten?? Alleen meekoken is dan de optie toch?? Zou het toch eens 1 keertje proberen. Je weet maar nooit toch?? gr van JANITA,.
- Tja Janita,
Als ik dát wist ?
Volgens mij ligt het aan het varkenspootje
dat gaf net dat bijzondere aroma zal ik maar zeggen, maar ik weiger varkenspootjes in m'n soep. Dus ik vermoed dat dát het verschil maakt. ![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
- Lekker ouderwets stamppot!
- ELIZABETH....Waarom smaakt het net NIET zo als bij je moeder?????
- Ben weer alleen (gisteren ook al). Gisteren een tosti gemaakt, vanavond zie ik nog wel.
Lotty, leuk dat je er weer bent! Ik heb me nog nooit gewaagd aan een zuurkoolrecept met tomatenpuree erdoor, volgens mij. Ergens trekt dat me niet..... - Wij ook hutspot, worst, spekjes en gehaktballen.
- Brr... erwtensoep
Wij eten vanavond hutspot met gehaktballetjes. - Ik ben erwtensoep aan het maken, op de manier zoals m'n moeder zaliger het maakte, maar het smaakt nét niet hetzelfde als toen.
- Ik ben door omstandigheden heel erg lang weggeweest van de Margrietsite, maar ik ben terug!
Vanavond kipfilet en tagliatelli. Geserveerd met een roomsaus, plus
de laatste restanten verse groente die ik in huis heb (prei, courgette en paprika). Zij komen er geroerbakt bij.
Als voorafje preisoep (van kippenbouillon). De preistelen liggen al een weekje buiten en zien er niet meer zo heel erg aantrekkelijk uit. Iets te enthousiast inkopen gedaan vorig weekend.
Morgen winterkost, een zuurkoolschotel uit de oven:
laagje rundergehakt met ui en tomatenpuree
laagje zuurkool
laagje banaan
laagje aardappelpuree gemixt met gesnipperde appel
paneermeel - Vandaag naar de markt geweest en om 5 uur lekker een sateetje bij het groene pandje gegeten, Het groene pandje bestaat bijna 30 jaar en wij [ mijn man en ik ] waren een van de eerste klanten.Toch wel leuk dat je daar nu toch weer graag naar toe gaat. Al is het dan in je eentje.
- Restje boerenkool vanmiddag gegeten en vanavond balkenbrij gebakken.
- soep, worstebroodjes, stokbrood, kipnuggets, salade, restje lamstajine met rijst: klein buffetje lijkt het wel.
- gekookte aard. broccolie en vis, yoghurt toe.
- Piepers, sperciebonen, komkommersalade, met een goeie bieflap.
- Was vandaag echt Hollandse kost: boerenkool. Uiteraard de spekjes erbij. Een "slow cooking" recept met sucadelappen geprobeerd dat ik bij de BBC had gezien. Was super!
Morgen makkelijk: zelf shoarma maken (met eigen kruidenmix) en home made knoflooksaus (gezien de sterkte alleen op zaterdag zodat niemand last heeft). - Sorry foutje ik bedoel CHAMPIGNONSOEP
- Champioensoep en een tosti. Lekker makkelijk vandaag
- lamstajine met rijst en groene salade. Appeltaart toe
- We zouden uit eten gaan, maar een van de vrienden is ziek .nu is het boerenkool met worst, spekjes en nog een balletje gehakt. Echt winterkost, jeetje het was koud vandaag.
- Kip in de zak met veel groente en curry.