Voeding/Eten
- Home
- // forum
- // Voeding/Eten
- // Wat eten jullie vandaag?
Dit onderwerp heeft 1299 reacties, is 125326 keer bekeken, en bestaat uit 52 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 52.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 13:46.
Wat eten jullie vandaag?
Altijd leuk om ideetjes van elkaar op te doen omtrent het eten!
Geef hier je culinaire (minder mag ook....) kookkunsten prijs.
reacties
- Nou ja, mijn geplaatste stukje is er ineens vandoor !!!
Nogmaals dan...
Hier eten we sla, met ciabatta met rozemarijn en een stukje vlees. Karma, join the club, gezellig!!
Hendrina, eet je beide gerechten apart, of wordt het een mix??
Ik ken nl iemand die macaroni maakt met nasi ingredienten en bijgerechtjes...ook best lekker - mijn plan was om nasi en macaroni te maken.
- Geen idee, gaan bij dochter eten.
- Manlief eet weer niet thuis......3e dag achter elkaar.
Zie nog wel hoe het loopt vandaag. Heb iig ontdooid gehakt liggen en de kasten en diepvriezer puilen hier altijd uit dus ik verzin wel wat. - Levi, dat was top volgens mij.
Kneeltje, klinkt heerlijk!
Arien, dat zou weleens heeeel lekker kunnen zijn, mn karnemelksausje !! Dankjewel voor de tip!!!
Boerenkool van gister, is naar vanavond verplaatst - Wauw Levi, hoort goed! Met hoeveel mensen zijn jullie dan?
Ik ben alleen met het eten dus het zal niet zoveel soeps worden..... Geloof dat ik maar een lekkere omelet ga bakken oid....karma wijzigde dit bericht op 08-02-2010 16:46 met 0% - Verse tortellini met kipfilet, courgette en champignons.
- Gisteren hadden we onze eetclub op gezoek. Het eten was lekker. Koud vooraf was zalmforelmousse en forelmousse, warm voorgerecht was empanada gevuld met spinazie en pijnboompitten. Ik had het hoofd gemaakt; pandangrijst, rode currykokossaus met garnalen en gewokte wilde spinazie met stropaddestoelen. Toet was verse meloen en sinasappel met eigengemaakte sinasappelsaus en geroosterde amandelen. Daarbij had ze pure chocoladeblokken op een stokje en een glas warme melk. Ik heb 'r niet in gespuugd....
Vanavond maar weer een gewone hap doen. Weet alleen nog niet wat... - Bleekselderij kook ik idd. Doe het ook geregeld met kip door de lasagne. Dan maak ik die met een witte saus ipv tomatensaus.
Maak trouwens ook wel salades met rauwe bleekselderij.
Als wij bonen eten doen we er ook nooit aardappelen bij.
Roergebakken witlof ken ik niet. Wat voor kruiden gebruik je dan?
Zondags doen we hier altijd makkelijk. Was alleen met onze jongste hij heeft met knakworst, kaas en tomatenketchup gevulde croissants gemaakt. Was best wel lekker!
karma wijzigde dit bericht op 07-02-2010 19:01 met 6% - quote:
toetertje schreef op 07 februari 2010 @ 11:12:
Even met terugwerkende kracht:
gisteren bruine bonen, met sla en spekjes en aardappelen. Die laatste eet ik er niet bij, vind ik teveel van het goede qua zetmeel
Vandaag wordt het boerenkoolstamppot met worst en een kuiltje jus.......
Lekker frietjes Kneeltje, is hier zo lang geleden, goed idee
Karma: ik eet bleekselderij eigenlijk alleen in puree of soep-vorm, maar jij kookt het?Kom ik nog even terug op de karnemelkse saus ,die kun je ook goed eten bij de bonen en de spekjes; is wel heel erg machtig vind ik.
--Ik wilde eigenlijk een quiche maken maar het wordt de kippensoep uit de vriezer. - Heb een varkenshaasje liggen en doe er roergebakken witlof bij en gebakken krieltjes.
- Even met terugwerkende kracht:
gisteren bruine bonen, met sla en spekjes en aardappelen. Die laatste eet ik er niet bij, vind ik teveel van het goede qua zetmeel
Vandaag wordt het boerenkoolstamppot met worst en een kuiltje jus.......
Lekker frietjes Kneeltje, is hier zo lang geleden, goed idee
Karma: ik eet bleekselderij eigenlijk alleen in puree of soep-vorm, maar jij kookt het? - Frietjes, want ik heb kleindochters te logeren. Dus met worstjes en appelmoes.
- Bleekselderij met ham en kaassaus (stukjes ham door de kaassaus), daarbij aardappelpartjes. Manlief wil spruitjes.
Voor vanavond bij de buis een kleine rollade dus besloten om geen extra vlees bij het eten te nemen (afgezien van de ham).karma wijzigde dit bericht op 06-02-2010 20:52 met 2% - Karma, ik maak per keer appelmoes van ongeveer een stuk of 8 appels. Dat doe ik in een tupperware schaal in de koelkast. En per keer maak ik een schaaltje warm voor mijn schat.
- Leuk weer wat nieuwe mede-topiccers.
Rucola is toch niet een echt wintergroente? - Moest erg wennen aan de combinatie shoarma en zuurkool. Na een paar happen dacht ik 'ja, het heeft wel iets....' maar of het ik het nog een keer ga maken????
Kneeltje, maak je die appelmoes per keer of heb je een voorraadje in de vriezer? - Ik eet rucolastamppotje met speklapje! Heerlijk! Echte winterkost, maar kan nu al uitkijken naar de lente, kan ik weer pastasalades eten!
Eet smakelijk! - Spinazie, rundvlees, vis, piepers en home-made appelmoes.
- patat met een loempia om toch nog iets van groente achtigs binnen te krijgen
![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
- Hallo, was een paar dagen afwezig, zijn bij een dochter die net een huis heeft gekocht, een nieuwe keuken aan het zetten. Eten dus alleen brood en pizzas, er is nog niets aangesloten.... Morgen gaan we weer terug proberen het af te maken daar. Vanavond maak ik preitaart en ik wil proberen een stapel pannenkoeken mee te nemen.
- Zuurkoolstamppot met ananas en shoarma erdoor.
- Wat een lekker fris nieuw topic
Ik ga het proberen Karma, voorgaren en dan met garen even zelf voelen. Komt voor de bakker !!!
Kafka, ik ga zeker een keertje de levertjes proberen, hou je op de hoogte.
Vanavond eet ik weer op mijn zorgadresje, dus een verrassing..... - Ook maar even een nieuwe topic, komt hij weer in de lijst.
Hart, nier, lever, maagjes........aan mij niet besteed...... maar misschien moet ik me idd eens over de afkeer heen zetten.....
Toetertje, in het recept stond niet hoelang ze moesten (die paprika's) wel stond er 10 minuten voorgaren in een oven van 180 graden. Vullen en dan afbakken (ook 180), ik heb maar gevoeld of ze een beetje zacht waren.
Gisteravond de rest van het rijstgerecht opgegeten, was dus snel klaar.
Vandaag weet ik nog niet wat we gaan eten.