Ontspanning
Dit onderwerp heeft 1411 reacties, is 148231 keer bekeken, en bestaat uit 57 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 57.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 12:40.
Nederlanders in het buitenland
Nederlanders in het buitenland, schrijf hier mee over je dagelijkse leven!Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 17-06-2010 12:58 met 69%
reacties
- Hallo Allemaal,
Hier is het net als in de rest van europa koud. Ben de diepvrieskist aan het ontdooien, dus nu liggen er in de tuin overal pizza`s , pakjes vlees etc. Want daar is het -12, en aan het sneeuwen.
Volgende week gaan we dus skieen, we gaan altijd naar hetzelfde plaatsje, want daar mogen we in een huis van goede vrienden. Dus sleetjes, langlaufskies moeten we niet meenemen. Vrienden hier uit het dorp skieen er ook, en dat is makkelijk, want die hebben ook 3 jongens..... kunnen we lekker een borreltje drinken op een terras terwijl de kids nog een keer naar beneden mogen. Nu vannacht nog werken( hoop iedere keer weer dat die auto nog start na de nachtdienst,) en dan morgenmiddag pakken voor ons 4. Oudste komt uit het skilager met de trein, zaterdag direkt. Ende andere 2 komen vrijdagavond laat, kan ik alles nog even wassen. Man gaat met de hondjes en de 2 kleintjes vrijdagavond al weg. Hij moet zaterdag boodschappen doen. En ik ga met de trein met droge schone kleren.... Altijd een organisatie.
Nu daze week met maar 2 kids is erg rustig....... bijna saai. Manlief en ik zeiden al; hoe gaat dat als iedereen uitgevlogen is.....
Kneeltje, nog even en lekker naar de zon!
Vonne, bij jouw ook alles o.k?
Hilde, wat vervelend, is je man erg ziek?
Italia, fijn dat de hond terug is, ik zag gisteravond in 10 voor10, dat het een chaos is met de sneeuw in Italie.
En Dronning, wat moedig om terug te gaan, ik zelf moet er niet aan denken, ook omdat het Nederland van 1992 niet meer het nederland van nu is...... Hou ons op de hoogte.Ik ga nu stoppen, ga pannekoeken bakken!
Groetjes, en een fijne tijd!!!! - Een hele onderneming weer Dronning, terug verhuizen naar NL. Ik hoop dat je daar weer kan wennen en dat het niet tegenvalt. Je bent er toch alweer een behoorlijke tijd weg en vaak vind je niet meer terug wat je ooit hebt achtergelaten. Wel fijn dat je dan weer dicht bij je dochter en haar gezin woont. Ook je moeder zal wel blij zijn ... . Succes met alle "rompslomp" de komende maanden.
Het loopt blijkbaar nog steeds niet helemaal lekker daar bij jou hé Hilde ? En nu je man ook op de sukkel ? Een leverbiopsie, dat klinkt serieus. Hopelijk valt het allemaal mee.
Nog een paar drukke dagen voor de boeg, Kneeltje, en dan koffers pakken en hup ... richting zon. Ik hoop dat je, net als vorig jaar, af en toe even langs komt hier.
Als het lukt (lees: als we het kunnen vinden !!) willen we vrijdag naar de start van de laatste rit in de Ronde van Qatar gaan kijken. We moeten er wel een stuk voor rijden maar de start is pas om 13:00 uur geloof ik, dus dat moet wel lukken.
Verder weinig te melden. Morgen heeft de zoon sportdag op school ; van 07:00 - 13:00, dus een "korte" dag. Hij kijkt er naar uit, heeft zich ingeschreven voor voetbal, basketbal en tafeltennis. Dat laatste spelen we nog steeds elke middag. Ik maak echt vorderingen ; de zoon niet, daarvoor speel ik nog te slecht
. Ik heb gisteren wel met 3 sets tegen o gewonnen van de echtgenoot, hááááááááá. Hij is er nog steeds niet goed van
.
Dames, ik ga wat boodschappen doen en even langs de stomerij. Tot later maar weer. - Ha dames,
Al even geleden dat ik hier was.Bij ons gaat het allemaal goed, nog steeds een beetje snotterig, maar ben er niet beroerd van.
Kleindochter een middenoor ontsteking, die is aan de antibiotica. En gelukkig gaat at dan snel beter.
Dronning, een ingrijpende beslissing hebben jullie genomen. Maar jullie weten zelf wat het betse is. Ik zou moeite hebben mijn kinderen niet in Nederland te hebben, of zelf permanent ergens anders te wonen. Weet je al wanneer jullie teruggaan??
Vonne, het zit er weer op voor je bekkie, gelukkig dat het meeviel.
Hilde, nog steeds een beetje aan het zoeken voor je diabetis begrijp ik.
Hier is het bar koud, en we tellen af tot we weg kunnen.
Italia en Jobodo, bij jullie ook veel sneeuw begreep ik.
We hebben de komende dagen de nodige afspraken. Morgen komen vrienden kaarten. Donderdag komen broer en schoonzus logeren tot zondag. Ze hebben hier een condoleance en crematie. En ze wonen wat verder weg, willen graag hier zijn. Wij hebben vrijdag een afspraak, zaterdag verjaardag kleindochter, 's avonds verjaardag van een vriend. Zondag met moeders en broer en schoonzus uit eten.
Rozijntje, Yada, bij jullie ook sneeuw???
Dames het beste, tot de volgende keer. - Hallo allemaal,
Hier is alles redelijk goed maar erg druk op m'n werk en erg moe momenteel, maar dat zal binnenkort wel weer beter gaan. Ik heb verder niet zo veel te melden, de kat heeft besloten (na 5 jaar) dat ze nu wel bij me op schoot kan liggen, mits ik onder een fleece deken op de bank lig (het is geen schootkat).
De diabetesmedicatie is nog steeds niet je van het, maar daar hoor ik hopelijk later vandaag meer over. Manlief moet waarschijnlijk een leverbiopsie ondergaan, en mijn moeder in Nederland gaat onder het mes (we weten nog niet wanneer). Twee collegas vertrekken eind deze maand en dan wordt het waarschijnlijk nog drukker :-(
Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat.digitallyangelic wijzigde dit bericht op 07-02-2012 11:43 met 3% - Goedemorgen allemaal ,
Ben weer terug van weggeweest.
Het gaat weer wat beter met mijn moeder. Ze had een flinke bronchitus.
Verder heb ik genoten van iedereen maar vooral van onze dochter , schoonzoon en kleinkind en natuurlijk het lekker weer even in eigen land zijn.
Heb weer een koffer vol lekkere dingen mee terug genomen.
Verder hebben wij hier , manlief en ik de balans opgemaakt van ons leven hier en kwamen tot de conclusie nadat wij onze droomplek hier in Noorwegen hebben moeten verkopen , onze dieren weg hebben moeten doen omdat manlief anders geen uitkering zou krijgen , dat wij ons plekje hier in Noorwegen niet meer hebben kunnen vinden. We hebben het gevoel en het idee dat we na bijna 8 jaar wonen hier achteruit gaan inplaats van vooruit.
Dus hebben wij besloten om weer te gaan verhuizen , maar dan terug naar ons eigen land. Terug naar Nederland dus , naar kind , schoonzoon , kleinkind en alle andere dierbaren.
Wij hebbben minder sneeuw dan vorig jaar , er ligt ongeveer 50 cm hier.
De temperatuur schommelt steeds , dan is het het - 23 en nu is het - 4 graden.
De sneeuw kwam 3 maanden later dan normaal en vorig jaar hebben we weken van - 35 graden gehad. Er zijn plaatsen waar het - 42 is nu ...brrrrr.
Donderdag moet ik naar de tandarts , al dat gedoe met spataderen en de rest heeft ook zijn uitwerking op mijn mond gehad en die doet nu ook zeer. Kijk er niet echt naar uit maar alles is beter dan met een zere mond te blijven lopen.
Vonne , hier is geen leeftijdsgrens om het land binnen te komen of er te wonen. De moeder van kennissen ( ook nederlanders ) is vorig jaar naar Noorwegen geemigreerd. Ze is 86 jaar.
Allemaal nog een fijne dag verder. Hoop dat alles goed gaat met jullie allemaal. Groetjes van mij. - Goedemorgen !!
Ja hoor, het is best meegevallen bij de tandarts, Kneeltje. Ik ben er vanaf ... hoera !! Zal wel elk half jaar voor controle terug moeten dus is mooi excuus voor tripje U.A.E.
.
Afgelopen woensdag waaide er een zandstorm over Qatar , dus ik zag enorm op tegen het opstijgen, maar viel gelukkig mee. Vond wel bij thuiskomst net zoveel zand binnen als buiten
. Dit zand kwam uit Irak, dat is nl. heel fijn en licht zand dat gemakkelijk over grote afstanden door de wind meegevoerd wordt. Het zand van hier (en ook dat uit de U.A.E - woestijn) is te grof van korrel en te zwaar ; dat dwarrelt hier wel wat rond maar wordt nooit ver meegevoerd. Als er dus een zandstorm woedt is het nooit "eigen" woestijnzand, maar komt het altijd van ver. Wist ik niet hoor, stond in de krant.
Vandaag weer "business as usual", de zoon weer gewone (lange) schooldagen na de examens. Allemaal ruime voldoendes gehaald gelukkig.
De echtgenoot had vorige week een meeting met een bank waarbij hij in gesprek raakte met een Ier. Die vertelde dat zijn schoonmoeder (een Filipijnse) de toegang tot het land was geweigerd wegens ..... te oud ! Blijkbaar is de leeftijdsgrens voor Filipino's, om Qatar binnen te komen (zelfs voor een bezoek), 65 jaar. Daarboven zijn ze een te groot gezondheidsrisico. Alsof een Filipijn van 50 geen hartaanval of een beroerte kan krijgen als ie hier op visite is. Voor Europeanen is er geen leeftijdsgrens. Afschuwelijk hé; ronduit discriminerend en racistisch !
Wat fijn dat de hond weer terecht is Italia ! Ik denk dat niet alleen de hond dolgelukkig is
. Zit je zoon niet in zijn laatste jaar middelbaar ? Zou jammer zijn als ie het er nu bij laat zitten en het jaar opnieuw moet doen. Even doorbijten ... !
Veel sneeuw bij iedereen ! En bitterkoud las ik in de krant. De kleindochter weer opgeknapt, Kneeltje ? Nog even en je ligt heerlijk in de zon ... zalig vooruitzicht !
De kinderen vertrokken op skikamp, Jobodo ? Lekker rustig dus thuis
. Als jullie zelf op skivakantie gaan blijf je dan in de buurt of trek je echt naar een hele andere locatie (Frankrijk, Italië ?).
Hilde, Yada, Rozijntje ... alles goed bij jullie ?
Tot later ! - Hallo dames,
De hond is weer terug. Na 3 dagen zoeken vonden we een foto op internet. Ze hadden hem 8 km hiervandaan gevonden. Ben hem natuurlijk snel gaan ophalen. Dat was een feest. Hij was dolblij.
We hebben hier nu sneeuw, betekent dus de kids thuis. Scholen gesloten, bussen rijden niet meer etc.
Op mijn werk hebben ze ca. 80 cm sneeuw, dus ik ben ook tijdelijk thuis. De wegen worden wel schoon gemaakt, maar ze redden het niet tegen de hoeveelheid sneeuw als er gevallen is.
Er zijn dan natuurlijk mensen die niet verder kunnen met hun zomerbanden en zonder sneeuwkettingen (ook al zijn ze nu verplicht) en laten de auto gewoon op de weg staan. Hebben ze dus ook problemen met het sneeuwruimen.
Dochter heeft de examens van het eerste halfjaar uni achter de rug, is gelukkig goed verlopen. Met zoonlief gaat het wat slechter op school, hij zit liever achter de computer, alleen het vak informatica gaat dus wel goed.
Wordt weer weg gestuurd bij de computer, zoonlief heeft ook een vriend meegenomen die blijft slapen, dus nu moeten zij achter de computer.
Groetjes - Ha dames,
Nog steeds koud, maar wel stralende zon.
Jobodo, geen sneeuw zoals bij jou. Wij hadden een leuke middag met onze vrienden, ook nog een kaartje gelegd.
Morgenmidddag krijg ik 8 of 9 buur(t)vrouwen op de koffie/thee. Dat doen we eens per 2 maanden en steeds bij een ander. En we doen eens per jaar een bbq met elkaar. Plus mannen, ha, ha.
Morgenavond krijgen we dan andere vrienden op visite. Verder staat er voor het weekend nog niks geplanned.
Denk dat ik even naar jongste wil, haar jongste is ziek, dus daar moet oma even komen kijken.
Ben benieuwd of er morgen sneeuw komt, de voorspelling is ongeveer 5 cm. zal mij benieuwen. Dan kan ik niet meer met de fiets weg, zeker niet als het glad is.
We bijten nog maar even door, over ruim 2 weken liggen we onder de palmbomen. Dan is de overgang wel groot, na deze kou.
Vonne, hoop dat het meevalt bij de tandarts voor jou!!!!
Hilde, nog plannen???
Italia, hond al weer terug???? Lijkt me akelig als je niet weet waar het beeestje is.
Rozijntje, nog geen sneeuw bij jullie???Hoe is het met je moeder????
Yada, druk aan het pakken??? Jullie gaan van het ene koude naar het andere koude land. Sterkte met alles.
Hoop dat het met alle dames goed gaat.
Groetjes en fijne dag verder. - Hallo dames,
Hier sneeuwt het maar weer eens, dus ben net met de paardjes terug... die vinden het heerlijk!!! Vanavond even lekker de sauna in en daarna de sneeuw in.... daar slaap ik toch heerlijk op.
Ik heb afgelopen weekend in een ruk de biografie van Steve Jobs gelezen. Erg interessant. Af en toe loont het zich om naar de bieb te gaan.
Verder weinig nieuws, deze week hebben de kids nog schoole en vanf volgende week is er skikamp, en de week faarna gaan we zelf op skivakantie.
Italia ; is de hond al terug?
Rozijntje ; gaat het al wat beter?
Vonne, alles o.k?
Kneeltje; heb je een leuke middag gehad? In boerenkool heb ik ook wel zin, het word hier niet verkocht......
Tot de volgende keer, en voor allen een fijne avond, groetjes - Ha dames,
Vonne, nee echt sneeuw ligt hier niet. Het was gisteren een beetje wit, maar net te weinig om de stoep te moeten vegen. Maar kou is het en blijft het voorlopig. Die elf-stedenkoorts, ja dat begint, maar ik word er gek van. En moet nog maar zien of het lukt. Volgens mij is er nog geen vaarverbod ingesteld en dat moet eerst gebeuren. We zullen het zien, maar van mij hoeft het niet meer.
Rozijntje, iedereen weer opgeknapt????
Vanmiddag krijgen we vrienden op visite, misschien gaan we nog klaverjassen, dat doen we meestal met hun. Maar dan 's avonds.
Eten maar boerenkool vandaag, daar is het echt weer voor.
Hoop dat het iedereen goed gaat.
groet, Kn. - Goedemorgen ! Rustig hier ! Iedereen druk met dagdagelijkse beslommeringen ?
Ligt er sneeuw bij jullie, Kneeltje ? Bij mijn ouders sneeuwde het gisteren en het bleef ook liggen. Het wordt de komende dagen écht koud en ze zijn van plan om iedere avond de open haard aan te maken ..... wel gezellig !
Is de 11-stedenkoorts al losgebarsten
?
Nog even flink genieten van de meisjes ; straks moet je ze een tijd missen !
Kat en dochter weer opgeknapt, Rozijntje ?
De zoon neemt z'n examens gelukkig (nu nog) serieus, maar hij heeft ook wel dagen dat ie zit te zuchten en te steunen boven z'n huiswerk hoor. Dat hoort er nou eenmaal bij denk ik, maar leuk is het natuurlijk niet als je ze constant moet "pushen." Als ik naar m'n neefjes kijk hou ik m'n hart vast voor wat ons misschien ook nog te wachten staat. Eén van hen heeft 2 jaar (1e en 2e middelbaar) keihard gewerkt omdat ie altijd de beste van de klas wou zijn. Nu zit ie in het derde, doet niks meer, haalt de ene onvoldoende na de andere ..... is alleen maar bezig met vrienden, meisjes, ... .
Even wat anders ; ken je de film "Journey to the Center of the Earth ? Avonturenfilm met Brendan Fraser. Nu is er een 2e "Journey" (exacte titel ontschiet me even, maar gaat over Atlantis) uit in de bioscoop ; helaas zonder Fraser maar ik ga 'm wel zien met de zoon. De eerste was erg leuk; ik denk ook wel iets voor jouw "kleine puber"
.
Ben benieuwd of de hond van Italia alweer terecht is.
Yada, Hilde, met jullie alles goed ?
Verder weinig te melden. Tot volgende week !Vonne wijzigde dit bericht op 31-01-2012 08:14 met 0% - Ik zit hier met een beetje zieke kat, hij is wel heel aanhankelijk vandaag.
Vonne: man en kids gaan vanmiddag ook naar een openhuis, naar deze school gaat eigenlijk mijn voorkeur. We waren hier het vorig jaar ook geweest en ik weet dus hoe het er uit ziet. Leren kost een veel geld in de states, niet te vergelijken met Nederland. We leggen nu elke maand al een beetje opzij dat we dadelijk niet helemaal in een gat vallen. Fijn dat je zoon zulke goede cijfers heeft. Zoon hier heeft op het moment niet zo heel veel zin. Ik moet hem voortdurend achter de vodden zitten.
Kneeltje: fijn dat jullie zoveel plezier hebben aan de kleinkinderen. Zijn ze niet meer verkouden..
Dochter slaapt nog dat mag in de krant, die was ook een beetje ziek het afgelopen weekend. Ik ga over een paar uurtjes richting werk. Ik moet tijdelijk 32 uur werken, een van de collega's is naar een andere locatie vertrokken. - Ha dames,
Vonne, knap van je zoon de resultaten van school. Daar hoef je geen zorgen om te hebben. Het spektakel op school was leuk. Ze doen dan af en toe ne het is een klein toneelstukje met zang en dans. Omdat ze in groep 3 zit ging het over letters ,ze leren dit jaar lezen. Sterkte bij de tandarts. Die Frost serie vinden wij ook heerlijk, we kijken graag naar krimi's, vooral Engelse. Die landschappen zijn schitterend. Ik heb nu de serie Killing liggen van de buurvrouw, we moeten er nog aan beginnen.
De meisjes hebben gistern bij ons gelogeerd en de rust is weer terug in huis er was een tent gebouwd van 2 stoelen en veel kleden. Dikke pret.
Vanmiddag een verjaardag van vriendin.
Hilde, fijn dat je zo goed bent met pc's. Hier kan manlief wel het nodige en anders hebben we een buurman die er veel van af weet. En hij komt nog wel eens te hulp.
Jobodo ,lekker aan het lezen??? Ik ben er ook dol op. Met de vakantie gaat de e-reader weer mee. Daar staan bijna 3000 boeken op, dus ik zal me niet vervelen.
Rozijntje, alles goed???
Dames ik hoop dat het jullie allen goed gaat.
Fijne zondag verder.
Groet, Kn. - Hey Jobodo, nog iets leuks meegenomen uit de bieb ? Ik ben nu A Killing Frost van R.D Wingfield aan het lezen. De BBC series A Touch of Frost is gebaseerd op deze boeken van hem. Toen we met Nieuwjaar in Dubai waren heb ik de complete serie gekocht (boeken én DVD's). Iedere week bekijken we (de echtgenoot en ik) 2 afleveringen, nl. op zaterdag- en zondagavond ... dan is er niks op TV.
Hoe was het groepsspektakel op school, Kneeltje ? Opa en oma genoten van het optreden ? Wat werd er precies gedaan ?
De eerste cijfers van de zoon zijn binnen en zijn goed : Frans 82%, Health Study 99% en Wiskunde 95%. Vandaag PE examen, zowel schriftelijk als praktisch. Dan nog 2 lastige dagen; morgen Engels en overmorgen Science en World Study.
Woensdagmiddag vertrekken we dan naar Dubai, tot zaterdag. Zaterdagmorgen half 11 afspraak bij de tandarts .... laatste keer !!!
Ben je nog op die school wezen kijken vrijdag, Rozijntje ? Viel het mee ? Ja, studeren kost handenvol geld; wacht maar tot ze naar de universiteit gaan ... !
Alles goed met je moeder ? Is ze alweer thuis ?
Is de "ergo-dame" al langsgeweest, Hilde ?
Oh, m'n droogkast "roept"; er kunnen weer schone, frisse lakens op de bedden. De volgende was ligt al klaar ..... druk, druk
.
Dames, tot later !Vonne wijzigde dit bericht op 29-01-2012 08:21 met 0% - Goedemorgen,
Net terug uit de bibliotheek, nu even on-line.... Hoe is het ?
Dronning wat heb je veel meegemaakt, sterkte!
En is de hond al terug, Italia?
Hilde, fijn dat je van je neefje genieten kan!
En hoe is het met de rest?
Man lief is tot zondag met zijn vrienden aan het skien, dus ik ben even alleen met de kids. Wat niet erg is, want we moeten best veel doen, omdat iedereen de 4de met school een week gaan skien. En ik tussendoor ook gewoon centjes moet verdienen.
Vanmiddag moet ik voor een vergadering naar mijn werk, morgenochtend ga ik met een paar vriendinnen brunchen en bijkletsen, en dan is het al weer zaterdag,
Hilde , je mag bij mij ook langskomen, want mijn computer spinnt ook.
Verder geen nieuwtje, dus ga nog even op andere cites!
Prettige dag! - Hallo ladies,
Voor degenen die me nog niet kennen, ik ben Hilde, 42 jaar en woon sinds (bijna) 4 jaar in de Engelse Midlands. Ik ben bijna 4 jaar getrouwd en vier volgende maand m'n eerste officiele trouwdag. Ik heb een heel schattig neefje van 6.5 week oud. M'n gezondheid is niet je van het, maar op het moment gaat het redelijk, afgezien van veel pijn in m'n nek.
Omdat ik tot de conclusie gekomen ben dat de pijn waarschijnlijk nooit helemaal weg zal gaan, heb ik mijn manager gevraagd om de dame die de ergonomische toestand op het werk doet bij me langs te sturen om te zien of mijn stoel goed genoeg is, of dat ik een andere stoel zou moeten die de ruggengraat meer ondersteund. Hij heeft er direct werk van gemaakt, alleen is de dame in kwestie nog niet bij me langs geweest dus daar moet ik morgen denk ik nog maar even navragen.
Afgezien van de pijn in m'n nek gaat alles goed - ik was gisteren bij de diabetesverpleegkundige en ze was zeer tevreden en dat is altijd goed. Ik ben deze week wel erg moe maar vermoed dat dat door een hogere dosis van een medicijn komt. Ik zat vanochtend aan m'n bureau te dutten terwijl ik gewoon 9 uur slaap heb gehad en je zou denken dat dat voldoende moet zijn.
Betreffende het Spaans; ik denk dat als ik een paar weken oefen dat ik dan best de Spaanse telefoontjes kan beantwoorden. Maar dan moeten ze me wel meer gaan betalen, ze hebben nu al iemand die 4-talig is en waarvan ze alle talen gebruiken (ik zei de gek). We hebben nog 2 andere dames in ons team die beide 4-talig zijn alleen wordt hun moedertaal niet gesproken door onze klanten (Portugees en Bulgaars) - en die twee gaan binnenkort weg, 1tje op zwangerschapsverlof voor een jaar en 1tje vertrekt naar het zuiden des lands omdat haar man een andere baan heeft. Ik wilde eigenlijk Japans gaan leren, maar vermoed dat Spaans een betere stap is op dit moment.
Mijn schoonvader smste me vanmiddag en zei dat hij een probleem met z'n computer had en wilde graag een bezoek van zijn computer expert, dus daar ben ik na m'n werk even langs gewaaid. Het bleek een erg hardnekkig probleem te zijn dus ik ga de PC op zaterdag opnieuw installeren en misschien zelfs wel upgraden qua OS. Mijn schoonzus was ook bij mijn schoonouders met de kleine, hij had vandaag wat last van krampjes dus geen knuffels, maar we hebben wel even gepraat.... hij maakt allerlei schattige geluidjes nu en ik heb het idee dat het een echte babbelaar wordt. Heb 'm nog wel een paar kusjes op z'n hoofd gegeven - ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zo van die kleine geniet en dat had ik niet echt verwacht.
Nou dat ik alweer een hele lange update, tijd om te gaan slapen. Welterusten allemaal. - Ha dames,
Dronning, fijn je weer even hier te "zien". Wat hebben jullie veel meegemaakt en wat een narigheid voor jullie gezondheid. Fijn dat je even naar Nederland kunt gaan. Maar ook dat is niet zonder zorgen, om je moeder. wens je sterkte en kom hier maar spuien hoor. Wij proberen je wel te ondersteunen.
Rozijntje, de kids al weer naar een andere school, wat gaat het snel met de jeugd.
Vonne, hoe ging het examen van zoonlief???
Wij zijn bij broer en schoonzus geweest, was gezellig. Morgen heeft kleindochter een groepsspectakle op school en daar mogen opa en oma ook bij zijn.
Kom morgen wel weer aan, het beste allemaal. - Dronning: jullie hebben veel meegemaakt de afgelopen tijd en nog steeds is het niet voorbij. Gemakkelijk praten, maar probeer positief te blijven. Fijn dat je eventjes naar Nederland gaat en je familie weer ziet.
Vonne: man en kids waren afgelopen zondag wezen kijken bij een opendag. De school was erg leuk en goed volgens de verhalen. Ik ga as vrijdag nog even een kijkje nemen. We horen van de week of er plek is. Zoon heeft er gelukkig zin in om van school te veranderen. Mocht het doorgaan en goed bevallen dan gaat dochter een schooljaar later. Dure jaren komen eraan, maar dat wisten we.
Bijna tijd om naar het werk te gaan, nog eventjes mijn haren fohnen een plakje brood en dan die kant op.. - Hei hei allemaal ,
Hier ben ik ook weer eens.
Er is hier best wel veel gebeurd de laaste tijd , helaas geen leuke dingen.
In het kort , manlief kreeg gezondheidsproblemen , hij zit vanaf november tijdelijk zonder werk omdat het slecht gaat met de fabriek , hij krijgt een uitkering maar omdat die instantie het houden van dieren als inkomsten ziet zou hij geen daggeld krijgen en hebben we de schapen en de geiten weg moeten doen. De paarden zijn er nog maar weten niet voor hoelang , het voer is duur ze. Ook ik ging de lappenmand in , kreeg vocht in mijn enkels , dat werd gevolgd door spataderen en zichtbare blauwe aderen over en door mijn hele lichaam. Dokter zegt dat het geen kwaad kan maar ik voel elke dag wel ergens anders wat. Zowel mijn bloed als de dokter zeggen dat ik gezond ben maar zo voelt het niet altijd. Ik neem de dagen zoals ze komen en de ene dag gaat het beter als de andere dag. Het enge is er af nu , in het begin liep ik steeds naar de spiegel om te kijken en dat doe ik niet meer. Ik zorg goed voor mezelf en meer kan ik niet doen. Ben ook 9 kilo kwijt inmiddels , was ook wel nodig.
Ook is mijn vader in de tussentijd overleden en morgen ga ik een paar dagen naar Nederland , het gaat niet zo lekker met mijn moeder. Dan ben ik gelijk weer even bij onze dochter , haar vriend en zijn zoontje.
Het is niet echt ons kleinkind maar zo zien wij hem wel. Het is een heerlijk ventje , echt lachen met hem.
Zo nu ga ik eten koken , en zie ik jullie wel weer.
Ik kruip van de week wel even bij onze dochter achter de computer.
Fijne avond allemaal. - Zo, de zoon gedropt voor zijn eerste échte examendag ! Niet vergeten dat ik 'm om 12 uur alweer moet ophalen ! Hij begint met Frans, waar ie erg tegenop zag. Het is ook erg moeilijk ; gelukkig is dit z'n eerste examen, dan is ie daar tenminste vanaf en kan ie zich concentreren op de rest. Vandaag heeft ie ook nog Health en morgen Math.
Hoe is het bij jullie i.v.m de inschrijving van de zoon op een Middle School , Rozijntje ? Zit er al wat schot in de zaak ? Valt het mee een goede school te vinden, en het belangrijkste, is er dan ook plaats ?
Ja, grappig hé dat je zo gemakkelijk met elkaar kan "praten". Ook speciaal dat je met sommige mensen zo'n goed contact hebt terwijl je elkaar eigenlijk helemaal niet kent.
Je moeder was emotioneel aan de telefoon ? Erg als je dan zo ver weg woont en haar niet even kan vastpakken op dat moment. Ik had hetzelfde toen mijn vader in het ziekenhuis lag met longontsteking. Die kon dan ook ineens gaan huilen als ik belde ..... verschrikkelijk !
Hey Yada, wat fijn je weer te "zien" en te horen dat alles goed gaat. Wel erg druk natuurlijk en dan sta je er ook nog eens 2 weken alleen voor. Het gaat wel snel zeg, eind maart al verhuizen. Is je oudste al ingeschreven op een school ? Hoe zijn de scholen daar, enig idee ?
Hier gaat alles z'n gangetje; ik rij redelijk relaxed rond hoor. Die rotondes zijn inderdaad een nachtmerrie maar ik heb me de Qatari-rijstijl redelijk eigen gemaakt en ik duw me gewoon overal tussen. Zoals vanmorgen op de roundabout hier vlakbij; heel spontaan klonk het bij de zoon: "wauw ... goed zo"
.
En m'n kapsel ? Ja, daar ben ik nu wel wat aan gewend; ik ren tenminste niet meer elk uur naar boven om in de spiegel te kijken of het al een beetje gegroeid is
. Ik heb een week behoorlijk gebaald maar met een beetje gel erin is het wel ok.
Oh wat erg, Italia. Is de hond alweer terecht ? Zo'n oud beestje en dan in die kou ; ik hoop dat het goed is afgelopen !!
Een auto is een belangrijke en prijzige aankoop en dat doe je niet gemakkelijk overnight. Daar moet je toch wel even over nadenken en dan heb je natuurlijk ook nog eens de levertijd. Kan soms ook al oplopen tot enkele weken ! Succes ermee.
Wat staat er allemaal op het programma voor jou en de kleintjes, Jobodo ? Lekker eten voor de TV met jullie bord op schoot
?? Dat doen de zoon en ik altijd als de echtgenoot een paar dagen weg is. Daar kunnen we ons echt op verheugen. Klinkt stom, weet ik, maar zo is het nou eenmaal.
Aan het aftellen Kneeltje ? Wanneer vertrekken jullie precies ? Eind februari ? Vliegen jullie via Singapore ?
Hilde, alles goed ?
Dames ik stop ermee. Het is een hele lap geworden. Tot later ! - Ha dames,
Yada, fijn weer wat van je te lezen. En wat een kou bij jullie zeg, daar kunnen wij ons niks bij voorstellen. En dan ga je straks weer naar een land waar het koud kan zijn. Jullie zijn wel avontuurlijk hoor. En alleen met 3 kids thuis is ook vermoeiend, zeker als je niet naar buiten kunt.
Rozijntje, naar als je moeder niet lekker in haar vel zit. Dan is afstand niet fijn. En is het huiswerk goe gekomen???
Italia, als iets van de hond vernomen???Is akelig als je niet weet waar hij is. Was het een wegloper???? En nog geen oplosssing voor de auto. Ja dat zijn lastige beslissingen en meestal ook dure.
Jobodo, alles goed bij jou??? Lekker vooruit zicht met de kleintjes van alles gaan doen. En ook veel sneeuw bij jullie. Hier is het vooral nat en koud. Maar ik klaag niet over een paar weken lig ik onder de palmbomen.
Hilde, genoten van het kleine mannetje van je zus. Hoe gaat het met je energie???
Vonne, nog woeste plannen??? Jij ook al heerlijk weer.
Ik ga vandaag met 2 schoonzussen op stap, lekker kletsen en shoppen.
Fijne dag. - yada: het was mezelf niet eens opgevallen van rozijntje en rozijntjes. In het verleden was ik krentje, op de een of andere manier lukte dat niet meer toen heb ik er krentje van gemaakt en toen lukte die ook niet meer toen werd het rozijntjes. Maar nu ik een andere laptop heb heb ik het weer opnieuw ingevoerd en gelukkig zag je het, want nu is het weer rozijntjes..hahaha..weet niet hoe het gegaan is. In iedergeval niet bewust..
Klinkt als een heel gedoe jullie verhuizing en wat is het koud in Canada, zo koud is het hier gelukkig niet. Waar in Nederland denken jullie een huis te kopen? Snap ik het is fijn om een eigen plekje te hebben.
Met mijn moeder is het goed, alhoewel ik heb er nog mijn twijfels bij. Ze huilde vanmorgen aan de telefoon, dat is niet fijn als je zo ver weg zit. - Hallo Dames,
Ben ik weer.
Ben al bijna 2 weken alleen met de kinderen omdat de man naar Rusland is voor werk. Ben blij dat hij eind van de week weer thuiskomt want eerlijk gezegd begint het me nu een beetje op te spelen om continu met de kinderen bezig te zijn. Ben ik anders ook wel maar dan aan het einde van de dag doen we het natuurlijk samen en dat scheelt echt wel. Voel me nu een alleenstaande moeder...
Op zich vermaken we ons wel maar het is jammer dat we niet naar buiten kunnen om te wandelen omdat het zo koud is. Gelukkig wordt het nu weer wat warmer maar vorige week was het -30 met gevoelstemperatuur -40. Ik was wel genoodzaakt om elke dag de oprit en de stoep voor het huis te ondoen van sneeuw dus elke dag even in de kou.
De verhuizing staat gepland voor eind Maart dus dat met alle dingen te regelen komt die datum snel dichtbij. We hebben besloten om toch maar weer een huis of appartement in NL te kopen aangezien we straks toch vaker naar NL zullen gaan is het wel zo fijn om iets van jezelf te hebben en niet in een vakantiehuisje te hoeven verblijven. Dus dat wordt weer op huizenjacht. Best leuk om te doen.
Italia, wat sneu dat jullie hond spoorloos is. Ik hoop dat hij snel gevonden wordt. Ook met de kou lijkt het me geen pretje om buiten te zwerven, tenzijj het een Poolhond is natuurlijk. Een gedoe om met het winterse weer op de scooter te moeten reizen. Vind maar snel een andere auto.
Jobodo, gelukkig dat de bitterballen goed zijn gelukt. Is toch altijd afwachten als iemand anders hetzelfde recept uitprobeerd. Jullie familie dus lekker skieen maar allemaal ergens anders heb ik begrepen. Ik moet nog steeds gaan skieen maar om de 1 of andere reden heb ik er niet zo'n zin in. Heb wel al een complete outfit en nieuwe ski's gekocht dus moet die echt snel gaan uitproberen.
Kneeltje. lekker, jullie jaarlijkse Indo vakantie komt er weer aan. Heerlijk weertje en heerlijk eten. Gezellig dat de kleinkinderen regelmatig bij jullie over de vloer komen. Treffen jullie elk jaar nu ook dezelfde mensen aan in het hotel?
Vonne, goed te lezen dat het jullie erg bevalt daar in Doha. Je bent in iedergeval nu goed ingereden in het hectische verkeer daar. Ik vond het altijd vreselijk die rotondes. Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet zoveel ervaring heb met zelf rijden daar aangezien we na een paar maanden een chaffeur kregen. Ben je inmiddels al een beetje gewend aan je korte kapsel?
Hilde, heerlijk als je al je talen spreekt. Mis je het reizen niet een beetje? of ben je nu definitief gesetteld in Engeland? Spaans is een leuke taal vind ik. Toen wij een paar maanden geleden in Mexico waren heb ik sinds tijden ook weer eens Spaans kunnen babbelen. Merkte wel dat je het heel snel weer oppikt dus dat viel ook mee. Ik ben nu bezig met een cursus Russisch. In het begin dacht ik "dat leer ik nooit" maar nu valt het enigszins mee moet ik zeggen. Weet natuurlijk niet of mijn uitspraak helemaal goed is aangezien het een zelfstudie is maar er zit zo'n cd speler bij en als je het niet goed uitspreekt gaat er een rood lampje branden. Baby's groeien idd erg snel zoals je zegt over je neefje. Ik zie het ook bij mijn dochtertje, ze is al zo groot opeens.
Rozijntje, hee is het weer Rozijntje ipv Rozijntjes?? Even een bliksembezoekje gebracht aan NL. Als ik me goed herinner was de reden van je bezoek je zieke moeder?? Gaat alles goed met haar? De kinderen zullen vast weer erg blij geweest zijn toen je weer terug was (en de man ook waarschijnlijk) Bevalt je baantje op de delicatesse afdeling nog? Jaja, altijd maar achter de vodden zitten van de kinderen. Best vermoeiend soms, ma ja, is voor het goede doel zeg ik altijd maar. Ik heb het sinds een paar weken ook weer wat drukker in huis aangezien het sushi meisje nu het hele huis doorschuift....en ze is echt snel. Verbaas me er soms over. Zo ligt ze nog naast me voeten en opeens is ze al bijna bij de voordeur.
Volgens mij heb ik iedereen gehad.
Tot de volgende keer maar weer
Groetjes Yada - Italia: wat erg, ik kan me voorstellen dat je grote zorgen om de hond maakt. Ik hoop dat je hem inmiddels gevonden hebt.
Jobodo: ik woon in Oregon NW van Amerika. Het leven bevalt me hier heel goed, de kids hebben het naar hun zin en mijn man idem dito..Alleen ik verlang nu naar het voorjaar:)
Kneeltje: heerlijk voor jullie, binnenkort weer lekker naar Indonesie..
Vonne: ja, het was leuk om weer eventjes met je te kletsen. Eigenlijk best grappig dat je de hele wereld over klets..uitvinding van de eeuw.
Ok, ik moet weer achter de koters aan, huiswerk is nog niet af.. - hallo allemaal,
Zo te zien, heeft iedereen een prettig weekeinde gehad.
Het gaat hier niet zo goed, al geloof ik wel beter als bij Hilde.
We hebben geen gezondheidsproblemen, dus erg mag ik niet klagen.
Maar we hebben nog steeds geen oplossing voor het auto probleem, dus nog telkens op de scooter. Wel koud nu.
Sinds gisteravond is ook nog de hond zoek. Normaal gaat hij nooit buiten het hek, maar gisteravond toen ik de hond in de garage wilde laten, was hij er niet. Hij slaapt altjd in de garage, anders blaft hij bij elke beweging en is de hele buurt wakker. Maar gisteren was hij er dus niet. We hebben een heel uur lopen zoeken en roepen maar geen hond. Ook vanmorgen ben ik nog op de scooter gaan zoeken, maar niets te vinden.
Hij is al oud, 14 jaar, maar zolang hebben we hem dus al. Hij heeft een beetje meoite met lopen, hij is geopereerd aan de de kruisbanden van de knie, dus ik moet er niet aan denken dat hij de hele nacht heeft gelopen. Mijn zoon was haast niet in huis te krijgen gisteravond. Sinds hij 4 jaar is hebben we hem al, dus hij maakt echt deel uit van de familie.
Ik vind het vreselijk om niet te weten waar hij is of wat er gebeurd is.
Morgen maar weer autos kijken en prijsopgaven vragen in de hoop dat we een oplossing vinden.
Ga maar weer even zoeken en roepen.
Groetjes e ci sentiamo