Ontspanning
Dit onderwerp heeft 1527 reacties, is 185863 keer bekeken, en bestaat uit 62 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 62.
De laatste reactie is geplaatst op 22-05-2012 08:33.
Nederlanders in het buitenland
Nederlanders in het buitenland, schrijf hier mee over je dagelijkse leven!Moderator_Margriet wijzigde dit bericht op 17-06-2010 12:58 met 69%
reacties
- Hier zonnig en warm ... sorry
!!
Mijn ouders klagen ook steen en been. Begin van de week was het amper 6 graden. Hopelijk volgt er een mooie maand mei en een warme, zonnige zomer !
Gisteren reed ik achter een auto waaruit ineens een kartonnen koffiebeker door het raam naar buiten vloog. Even verderop stond ik naast die auto voor het stoplicht en tot m'n grote verbazing zat er een westerse vrouw achter het stuur. Van Arabieren verwacht je dat ze gewoon alles naar buiten smijten, die weten niet beter en moeten nog opgevoed worden ..... maar een westerse vrouw![[:|]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-8.gif)
!!! Ik ben het er helemaal mee eens dat je je moet aanpassen aan het land waar je woont, maar je kan ook overdrijven.
Zondag weer met de zoon naar de tandarts, dan zit de beugel er alweer een maand in en moet ie opnieuw aangespannen worden. Ik kan het amper bijhouden, de weken vliegen gewoon voorbij. Het wordt stilletjes aan tijd om onze plannen voor de zomer wat vorm te geven. Hoe, wat, wanneer en waar.
Wat zijn jullie plannen ? Kneeltje met de caravan naar Frankrijk ? Jullie weer naar Italië, Jobodo ? Vorig jaar waren jullie toch in Toscane hé ?
Wij zijn gevraagd vanavond voor het brood te zorgen, dus zometeen maar weer even op stap voor enkele stokbroden. Prettig weekend alvast en tot later. - Ha dames,
Hier vandaag nog steeds koud en ook nog regen. Tussendoor zon, maar hetl ijkt mooier dan het is.
Jobodo, bij ons moeten de zomerbanden er nog onder. Geen tijd!!!
Vonne, wat een straf als je elke dag kunt bbknoeien
Vanavond gaan we op visite en morgen een verjaardag in het Drentseland.Daar gaan we in de middag naar toe en blijven een hapje eten.
Heb vandaag gewassen, gestreken, met manlief naar de stad gegaan.
Hilde, Rozijntje, Italia en de rest, gaat het goed met jullie????
Ik nies me gek, hooikoorts....... en het regent.
fijne avond - Zo lieve vrouwen, hier is het weer echt knudde. Zondagochtend was alles wit, terwijl de zomerbanden op de auto zitten, en het skiseizoen definitief voorbij is...... Vandaag is het wat warmer( 1 graad vanochtend) nu 10 graden, maar het houd hier niet over.
Vorige week 2 verjaardagen, en nu weer even rust. Pleegkind is verwent in ikke ook.....
De drop is weer op en voor kaas ga ik volgende week wel weer even naar duitsland. Het is hier dan voorjaarsvakantie, en dan hoop ik echt dat het buiten weer word.
Hoe is het met jullie allen? Ik weel ook weer BBQ en........ Is erg vervelend dat je het iedere dag kan doen Vonne......
En Kneeltje, alles o.k?
En ook aan alle anderen een lieve groet....
Tot gauw, ik moet nu een kind naar voetbal brengen en de ander naar hockey.... - Goedemorgen !
Net met m'n auto voor onderhoud geweest, dus dat is weer in orde. En het afgelopen weekend een hele lading NL/B produkten "gescoord" in de Mega Mart. Wij eten weer Côte d' Or chocolade en elke dag een boterham met korreltjes, vlokjes of duo penotti chocoladepasta.![[:P]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-4.gif)
Donderdagavond hebben we een BBQ bij een collega van de echtgenoot, gezellig. Diezelfde echtgenoot moet dan vrijdag en zaterdag naar Abu Dhabi voor interviews. Nee hoor, hij is zelf niet op zoek naar een nieuwe job, maar er moeten mensen aangenomen worden voor zijn team, vandaar ... .
Verder eigenlijk weinig te melden, en ik ben niet de enige zo te zien. Met iedereen alles ok ?
Tot later ! - Ha dames,
Vonne, ja de foto's zijn prachtig, fijn dat zoon ook zo heeft genoten.
Jobodo, kan me best voorstellen dat je ontwend bent. Wees maar blij, las je met heimwee in het buitenland zit, ben je beroerder af. WE zijn inmiddels wel weer gewend. Hoewel het weer..... mag wel iets beter worden.
Hilde, ik heb echt met je te doen, je gezondheid is van tijd tot tijd zorgelijk en je werkt heel hard. Wens je het beste, zou zo fijn zijn als jeover je gezondheid geen zorgen meer hebt.
Ga vandaag op de kleine meisjes passen. Ze uit school halen, broodje eten ,weer naar school. Jongste mag vanmiddag bij mij blijven, spelletje doen oma!! En dan spaghetti voor ze maken tot hun moeder er weer is.
fijne dag, ga eerst boodschapepn doen. - Goedemorgen ! Pasen is volledig aan ons voorbij gegaan; het wordt hier natuurlijk niet gevierd. Het is dat ik zondagmorgen enkele "Vrolijk Pasen"-kaartjes in m'n mailbox vond dat ik wist dat het dit weekend was. Er waren hier wel chocolade paashazen en - eieren te koop bij de Carrefour en Marks & Spencer, maar die lagen er al wéééken
.
Ik zit toevallig net een boterham met pindakaas te eten, Jobodo. Ik vind die van AH met stukjes pinda nog altijd het lekkerst, maar die is hier niet te krijgen. Ik heb iets Amerikaans, is ook wel ok. Je zou dus niet meer kunnen wennen in NL ?
Jij blijft maar aanmodderen hé Hilde ? Is er echt niets aan te doen ?
Je kan aan de foto's wel zien dat we genoten hebben hé, Kneeltje ? De zoon heeft elke dag varkensvlees gegeten
. Verder bij jullie alles goed ; weer helemaal in het oude ritme ?
Ga even met de franse slag door het huis en dan de "tuinmeubels" afspuiten. Krijg straks koffievisite.
Prettig weekend iedereen ! - Hallo, de Paasdagen goed doorstaan???? Ik ben blij weer thuis te zijn..... ook al moet ik zo gras maaien..... heb daar echt een hekel aan.
Uit NL een berg hagelslag en pindakaas meegenomen, en natuurlijk tijdschriften, heerlijk! Onze kids hebben natuurlijk bij oma paaseieren gezocht, en voor onze middelste die chocolade niet lekker vind was er droge worst verstopt...... wat onze honden ook prettig vonden......Want die hadden er ook een paar gevonden.
Al met al wel leuke dagen, en toch merken we dat we NL ontgroeid zijn.
We hebben ook heerlijk chinees gegeten...... Hoe is het met jullie?
Hilde, weer aan het werk?
Kneeltje, al weer de kou gewent?
Vonne, ik vind het ook heerlijk als het leeft op straat, en ik lees op dit moment Umberto Eco, de begraafplaats van praag, en daarnaast ( ik moet voor Eco alleen thuis zijn) van Heleen van Rooijen de Mannentester....
Ik wens jullie een fijne dag, en tot tot - Hallo allemaal,
De laatste werken erg druk geweest. Afgelopen vrijdag moest ik ook werken, het was vrij druk in de ochtend, maar de middag was vreselijk lang. Vandaag was ik wel vrij gelukkig en morgen weer aan de slag. Op zaterdag zijn we de stad ingeweest, op zondag op bezoek bij m'n schoonzus en met neefje geknuffeld, daarna nog even bij m'n schoonouders langs geweest.
Mijn neefje is gegroeid in de afgelopen weken en weegt nu ongeveer 7 kg, na het knuffelen met de baby kreeg ik weer heel erg last van mijn nek wat later resulteerde in barstende hoofdpijn. Gooi daar voor vandaag een dosis duizeligheid bij...
Hoop dat het goed gaat met iedereen en dat jullie een goed Paasweekend gehad hebben. - Ha dames,
Vonne, prachtige foto's heb je op FB gezet. Ja wij zijn nu wel weer gewend. het tijdsverschil is 7 uur, later 6 uur(zomertijd). Daar hebben we een dag of 5 last an, maar het is een luxeprobleem. Het is inderdaad heerlijk om weer thuis te zijn. De familie heeft gisteren hier gebruncht en vanmiddag hebben we de meisjes naar huis gebracht./ die hbben een nachtje gelogeerd. Nu weer rust in de keet. Fijn dat jullie zo hebben genoten in Bangkok. En nu geen zi nhebben om te werken of naar school te gaan, dat geloof ik graag. Bij jullie dus gee n2e Paasdag begrijp ik, maar meteen weer aan de bak.
Hier is het wat grijs en miezerig weer. Niet echt om er op uit te trekken, we blijven maar gezllig in huis. Hoo pwel dat die lente nu een keertje door gaat zetttne. Wil hier ook in de tuin kunnen zitten.
Hoop dat het met iedereen goed gaat en alle eieren weer geveonden zijn
Wij hebben hier gisteren eieren in de tuin verstopt voor de meisjes.
Fijne dag verder. - Ha Kneeltje, jij ook weer veilig thuis ! Alweer gewend aan de NL tijd ; hoe groot was het tijdsverschil voor jullie ? In Bangkok was het 4 uur later dan in Doha, dat gaat dus nog wel. Heerlijk om kinderen en kleinkinderen weer te zien zeker ?
Wij hebben een zalige week gehad; wat een verschil met Doha. Bangkok leeft ! Er zijn mensen op straat, er is muziek, er wordt gelachen, gedanst, ..... kortom, mensen GENIETEN, maken plezier ! Nou ja,het is ook wel weer fijn om thuis te zijn hoor, hoewel de zoon niet stond te springen om naar school te gaan vanmorgen. De echtgenoot trouwens ook niet om naar kantoor te gaan
.
Wel een beetje teleurstellend dat er hier verder niemand heeft geschreven vorige week.
Tot later en een fijne Paaszondag ! Komt de familie brunchen straks ? - Ha dames,
We zijn weer thuis en over tot de orde van de dag. Was en strijk en visite. Gisteren jongste met man en kids, en mijn moeder. Vanmorgen kwam kleinzoon met de trein en zo meteen komt zijn moeder met zijn zus nog hier. En veel boodschappen doen, want alles is op.
Vonne, de reis is altijd lang, maar er is geen anderen manier om er te komen. Giga jetlag, stond vannacht om 3. 00 uur te strijken, daarna wel weer geslapen hoor.
Jobodo, nieuwe tv, leuk en de volgende vakantie al geboekt. Gelijk heb je, als je weet wat de fam. wil kun je niet vroeg genoeg zijn.
Hilde, hoe is het???
Yada, dus op weg naar Rusland, spannend hoor.
Rozijntje, druk aan het werk????
Hoop met de rest van de dames, dat het goed met ze gaat.
Wat is het heerlijk als het internet, snel is, daar was het zo traag, vooral las je van pagina moest wisselen.
Fijne dag, - Hoi Jobodo, geslaagd voor een nieuwe TV ? Ik zou 'm ook wel missen hoor, moest ie het begeven. Je bent er snel bij voor jullie vakantie volgend jaar
. Welk boek ben je nu aan het lezen ? Ik ben bezig in "Praying for Sleep" van Jeffery Deaver. Dat gaat ook mee op het vliegtuig.
Yada gaat volgende week donderdag verhuizen, die heeft het dus erg druk op het moment.
Kneeltje, goede reis terug en hopelijk is het nog mooi weer in NL als je aankomt. In België is het vandaag nog ok, maar het weekend wordt fris en regenachtig.
Hilde, Rozijntje, alles goed ? Rozijntje, ben met de zoon naar John Carter geweest. Heb gelezen dat het in de States een flop is, maar ik vond 'm best leuk. Mooie effecten en voor jongens best een spannend verhaal !
Dames, ik ga langzaam de spullen klaarleggen die mee moeten. Ik hoop volgende week vééééééél verhalen te lezen hier. Doe jullie best
!Vonne wijzigde dit bericht op 29-03-2012 10:06 met 0% - Goedemorgen,
Hoe is het met iedereen? Hier is alles o.k. Ik heb vanochtend de koelkast en de vriezer gevult, en ga zo een nieuwe t.v kopen, want die hielt er gisteren mee op.
De "kleintjes" hebben direkt na school een feestje, dus die komen pas vanavond thuis, en met de rest moet ik geen rekening houden.....
Ik heb net onze skivakantie voor volgend jaar geboekt, weer een huisje, maar deze keer met sauna en pool, en in zuig zwitserland( franse gedeelte). Ze willen hier een nieuwe omgeving, dus dat kunnen ze krijgen..... kunnen de kids hun frans bijspijkeren!
Het is hier nog steeds prachtig weer, de middagen lig ik in de tuin te bakken, met een spannend boek.
Kneeltje, goede reis naar huis. Vonne geniet je vakantie, en Hilde, hier staan de kranten vol over een nieuw medikament tegen Diabetes typ 2..... 1 tablet, en "men " zou redelijk normaal kunnen leven.
En de anderen; Dronning al een plek in NL gevonden, Italia alles o.k? En Yada al thuis gekomen????
Groetjes - Ha Kneeltje, al met al ben je wel een heel aantal uren onderweg denk ik, inclusief tussenstop. Wij vliegen van hier rechtstreeks in een kleine 7 uur naar Bangkok. Acht jaar geleden, vanuit Brussel, was dat bijna 12 uur ... . En ik heb het al niet zo op vliegen. Geniet nog van de laatste paar dagen ! Zijn alle cadeautjes voor het thuisfront al gekocht of moet je nog op pad ?
Verder met iedereen alles goed ... Hilde, Jobodo, Italia ? Ik hoop echt dat Yada binnenkort nog eens iets laat horen ; ben benieuwd hoever ze daar zijn met de verhuizing.
De beugel zit erin, oef ! De zoon heeft wel wat last gehad maar het gaat nu weer wat beter. Kan moeilijk kauwen, maar ik heb genoeg ervaring met een hap-slik-weg dieet dus hij krijgt genoeg binnen
.
Er stonden hier vorige week een paar dagen op rij grote advertenties in de krant, (van nationale en internationale bedrijven en instanties), om de Emir en de troonopvolger te feliciteren met het aankomende huwelijk van hun (achter)neef Sheik Huppeldepup. Die Sheik stond ook iedere keer met z'n hoofd in de krant en werd uitgebreid bejubeld, maar met wie die brave man trouwt ??? Geen flauw idee !!! Over de bruid wordt met geen woord gerept .....
.
Wij moeten op koffievisite dus tot later maar weer !
Ma Essalamah !Vonne wijzigde dit bericht op 27-03-2012 08:39 met 0% - Ha dames,
Ja onze laatste week hier volgende week zondag zijn we thuis .Moet nog niet aan die lange vlucht denken, maar we willen wel graag naar huis en er is geen andere optie, ha, ha.
Fijn dat van jullie de ouders weer een beetje opgeknapt zijn. Is altijd zorgeleijk als je niet in de buurt bent. Zoals bij Jobodo.
Hilde, hoop dat bij jou ook alles de goede kant op blijft gaan. Ik vind jou een dapper persooon hoor, zoveel als je mee moet maken met je lijf dat niet wil zoals jij graag wilt. Heel knap.
Hier is de zon weer terug, vandaag ee nwarme dag, we hopen de rest vd week ook
groetjes en tot de volgnede keer, misschien wel thuis.
lieve groet, Kneeltje - Goedemorgen !
Vervelend nieuws van je vader, Jobodo. Gelukkig ben je binnenkort in NL, dan kan je langsgaan. Het is inderdaad niet leuk om op dit soort momenten in het buitenland te zitten. Sterkte ermee.
Je hebt dus eer van je werk ; extra genieten van het mooie resultaat na al dat harde werk. Well done !
Mijn ouders zijn gelukkig allebei weer opgeknapt. Voor m'n vader was het even spannend of de infectie zou overslaan op z'n longen maar dat is niet gebeurd. Afgelopen vrijdag is ie weer naar de dokter geweest en heeft ie andere medicijnen gekregen, maar het ziet er dus gunstig uit. Op naar het volgende ..... als ze eenmaal gaan "sukkelen" komt vaak het één na het ander. Balen dus !
Met m'n schoonvader gaat het goed; hij heeft wat medicijnen en moet een dieet volgen maar verder alles ok.
Bij jullie gaat het gelukkig weer de goede kant op, Hilde. Nog steeds in spanning om het sollicitatiegesprek ..... ben je er veel mee bezig of wacht je gewoon rustig af ?
International Day op school was erg leuk. De zoon heeft samen met z'n klasgenoten twee 3e prijzen gewonnen; zowel voor hun optreden als voor hun booth Belgium / Thailand. Ik werd ook gevraagd om de booths te beoordelen en heb die van grade 7 natuurlijk de hoogste score gegeven
. Ik heb dus een beetje bijgedragen aan die 3e plaats ... .
Daarna moetsen we om half 4 bij de orthodontist zijn waar de blokjes op z'n tanden zijn geplakt. Straks, om half 12, moeten we terug voor het plaatsen van de draad en elastiekjes en wordt de beugel ook aangespannen.
Deze week kan ie er dan rustig thuis aan wennen ; vrijdag vertrekken we dan voor een week naar Bangkok.
Vorige week stond er een artikel in de krant over het waterverbruik hier in Qatar, Nou ja, verbruik ... verspilling is een beter woord. Per persoon, per dag gaat er hier 1200 liter doorheen. Ja écht waar, dit is geen schrijffout, gemiddeld twaalfhonderd liter pér persoon pér dag !! En dan vinden ze ons, Europeanen, vies omdat we zo weinig water verbruiken. Er is hier nog vééééél werk aan de winkel.
Gisteren hebben we een "toertje" gemaakt, man man man ..... in die kleine gehuchtjes is er zelfs geen stromend water (kan je nagaan wat er in de "steden" aan water doorheen gaat om op dat gemiddelde te komen). Het is dat er hier olie in de grond zit, anders was het gewoon een ontwikkelingsland zoals er zoveel zijn in Afrika.
Kneeltje alles goed ; jullie laatste week is ingegaan ... dat is voorbij gevlogen hé die 6 weken !?
Dames, ik ga samen met de zoon z'n tanden en blokjes poetsen. Tot later dus maar weer.Vonne wijzigde dit bericht op 25-03-2012 09:54 met 0% - Zo, eindelijk tijd om even iets te schrijven hier. Ik ben langzaam aan de beterende hand maar nog steeds dagelijk vreselijk misselijk (nee ik ben niet zwanger) en mijn darmen zijn behoorlijk geirriteerd na die ontsteking in m'n maag/darm gebeuren. Ik heb morgenochtend een afspraak bij de huisarts voor wat meer pilletjes tegen de misselijkheid en iets tegen prikkelbare darmsyndroom. De afgelopen week heb ik 'normaal' voedsel gegeten, niet alleen maar toast en soep, bij het idee aan een pastasaus met tomaat begint mijn maag al te protesteren. Maar goed, het gaat langzaam de goede kant uit. Manlief had een paar dagen het gevoel dat hij zeeziek was, maar verder heeft hij niks van dit virus gehad.
Het sollicitatiegesprek ging goed, maar ik heb nog niks gehoord.
Jobodo, ik vind het enorm moeilijk wanneer mijn moeder ziek is (ze is nu nog in een revalidatiecentrum na haar operatie midden februari). Het is enorm balen dat je dan niet even 123 naar Nederland kunt om op bezoek te gaan. Nierbekkenontsteking klinkt niet goed - en is zover ik me kan herinneren heel erg pijnlijk - ik heb het ook een paar keer gehad maar afgelopen en dit jaar niet. Veel sterkte voor je vader, jou en de rest van je familie.
Kneeltje, geniet je nog steeds van je vakantie? Afgezien van die tropische regenbui dan natuurlijk.
Vonne, die valkenmarkt klinkt erg interessant - ik heb iets met roofvogels en weet dat in de Emirated en Saudi nog veel gevalkeniert wordt.
Zo ik ga nog even wat dingetjes doen voor we de stad in gaan vanmorgen. Mijn haar heeft besloten dat het twee verschillende dingen kan doen... de "Robert Smith van The Cure" look, en slapjes om mijn gezicht hangen... daar moet vandaag de schaar in. Manlief moet ook want zijn haar is ook uit model en onmogelijk.
Manlief ligt nog te slapen (lees snurken) en ik geloof dat hij me uit het bed probeert te drukken in z'n slaap. Leuk! ;-) - Ach mijn muren zijn zo mooi geworden! Rotwerk, maar een heel goed resultaat! Dus nu aankomende maand de beneden verdieping, en de gang naar boven, muur voor muur.... De buitenkant van ons huis (licht geel ) laten we natuurlijk doen, maar de rest kunnen we wel zelf. Eigenlijk heet dat manlief in het weekend en ik door de weeks.
Zoon lief is gisteren enorm met zijn waveboard gevallen en is echt heel erg blauw op zijn heupen. Haal hem , en breng hem met de auto, hoeft hij vandaag niet dat half uur omhoog te lopen, en die 20 minuten naar beneden.
De musical is voor het eind van het school jaar en de kids moeten zelf hun kostuum naaien, dus dat doe ik niet. Wel help ik 2 uur in de week mee de teksten te oefenen.
Gisteravond belde mijn moeder dat mijn vader weer in het ziekenhuis ligt....Hij is net 70 en heeft echt vanalles. Alleen alzheimer ontbreekt nog...... nu heeft hij weer problemen met chronisch nierbekken ontsteking, en na 3 antibiotika kuren is hij dus weer opgenomen.... Soms is het echt makkelijker om in dezelfde plaats als je ouders te blijven wonen..... met de pasen ben ik in NL....
Nou Dames, meer nieuws heb ik niet..... wens jullie een mooie dag toe, en tot tot..... Heeft er nog iemand boekentips voor op mein Ebook??? Groetjes - Ha dames,
Jobodo, schilderen is ook niet mijn favoriete bezigheid. Meestal doet manlie het en anders een schilder, die doet het zo keurig. Manlie heeft laddervrees, dus ons huis laten we schilderen. Behangen kunne we wel goed samen, zonder te vloeken, ha, ha. Succes ermee. Ik zit veel onder de parasol, maar ook daar kleur je.
Vonne, wij hebben die berichten ook gehoord en gelezen, er is extrra veel bewaking overal .Ik ken dat hotel we zijn er ook eens geweest. wij zitten aan een andere kant.
Vanddag een (tropische) regendag en die verveelt net zo snel als in Nederland of Frankrijk, bah.
Gelukkig is er internet.
Wens jullie een fijne dat, lieve groetjes.... - Dag allemaal !
Hard aan het werk, Jobodo ? Inderdaad, een rotklus. Dat soort dingen zijn ook niet echt aan mij besteed. Succes ermee. Ik heb ooit met de echtgenoot enkele kamers moeten behangen (ons 1e huis, laaaaaaang geleden) en dat behang is niet tegen de muren geplakt maar er tegen gevloekt
. Doe je het helemaal alleen of heb je hulp van (enkele) huisgenoten ?
Hoe verlopen de voorbereidingen voor de piratenmusical ? Wanneer is de grote dag ?
Kneeltje, alles goed ? Weet niet precies waar je zit maar las gisteren in de krant dat er in Sanur 2 terroristen doodgeschoten zijn. Wij hebben toen gelogeerd in Sanur Beach Resort. Ken je dat ?
De zoon heeft een leuke dag gehad gisteren. Eerst naar de Souq, waar ze de valkenmarkt hebben bezocht, daarna naar het Ceramic Café voor lunch en het maken van een kunstwerk en dan terug naar school voor een film.
Vandaag een gewone schooldag, morgen een korte dag en dan International Day. Behalve dat hij verantwoordelijk is voor de "presenting Belgium" - tafel heeft ie zondag, tot zijn grote afgrijzen, gehoord dat ie niet alleen moet dansen, maar ook nog eenThais liedje moet zingen. Wel met de hele klas gelukkig, maar toch ... . En tot zijn nog grotere afgrijzen heeft z'n moeder (ik dus) een mail gekregen dat ook de ouders welkom zijn
.
Gisteren in de krant gelezen hier dat er in Saudi Arabia gemiddeld 17 doden per dag vallen in het verkeer ... 17 !!! Daar is het dus nog veel erger dan in de U.A.E. en Qatar.
Ik sprak laatste een Vlaamse vrouw met een zoon van 16. Zij rijden soms naar de woestijn waar die jongen dan in haar auto mag "rondscheuren." Verder is hier niets voor jonge mensen ; bij ons is dit de leeftijd waarop ze uitgaan met vrienden en (ook belangrijk !) vriendinnen, maar dat bestaat hier dus niet. In KSA is dat alles nog meer beperkt; daar mag er werkelijk helemaal niets, zelfs naar Westerse muziek luisteren is taboe. Alles wat maar een beetje ruikt naar plezier wordt afgestraft. Dus gaan ze maar rondcrossen met alle gevolgen vandien.
Verder met iedereen alles goed ? Hilde, Rozijntje ?
Dames, tot later !Vonne wijzigde dit bericht op 20-03-2012 06:49 met 0% - Hallo allemaal,
Ik meld me even kort, want ik ben de muren aan het schilderen, en wacht nu tot de paarse gang muur droog is zodat er nog een laagje overheen kan( wat een rot werk). In de woonkamer word er een muur groen, en dan moet de rest van de beneden verdieping nog wit worden, maar dat heeft iets minder haast.
Italia leuk dat het goed gaat¨! In Rome een trouwerij wil ik ook wel......
Kneeltje, al lekker bruin???
En Vonne, hoe is het bij jouw?
Lieve groetjes, jobodo - Ha dames,
Italia, fijn dat je er weer eens bent. Je hbt de Hollandse happen dus al op en de boeken uit. Tijd dat je een e-reader koopt dan kun je veel boeken uit Nederland hebben. Eeen bruiloft is leuk, maar als je er veel geld voor uit moet geven en de kleding daarna miet meer draagt is het zonde.
Hilde, hoe is het met je??? Gezondheid ne baan????
Vonne, inderdaar een staartje van een orkaan die bij Australie lag ging hier over heen .Maar we hebben er weinig van gemerkt, alleen de harde regen gehoord vannacht. Maar vanmorgen 2 grote bomen omgewaaid in de tuin, spectaculair gezicht. Zoon lief gaat dus op de Belgische toer, leuk is dat.
Rozijntje, Jobodo, Dronning en de rest, hoop dat het goed met jullie gaat.
Wens jullie nog een fijne zondag, hier is hij al voor een groot deel voorbij.
groetjes, - Goedemorgen ! Was inderdaad fijn om even te 'kletsen", Rozijntje. Feit is natuurlijk dat voor ons, buitenstaanders, het leven gewoon doorgaat. Dat is helaas niet het geval voor alle direkt betrokkenen; hun leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Ik ben wel gestopt met het lezen van alle 'sensatieverhalen" er omheen; dat begint, wat mij betreft, wat op voyeurisme te lijken. Vandaag weer zo'n headline in de krant : "ouders krijgen dag na ongeluk brief van overleden dochtertje...".
Hoe is het afgelopen met je sollicitatiegesprek Hilde ? Wanneer weet je meer ? Jullie blijven maar sukkelen met de gezondheid. Gaat het met jou iets beter, is je man weer aan de beurt. Heel vervelend allemaal !
Mijn ouders hebben de afgelopen week (gezellig) samen in bed doorgebracht ..... griep !
Met m'n schoonvader lijkt het al met al wel mee te vallen. De eerste onderzoeken hebben niets héél ernstigs aan het licht gebracht. Morgen zou ie bij de huisarts meer horen. Nog even afwachten dus, maar het ziet er veel minder somber uit dan eerst gedacht.
Zware storm over jullie heen gehad, Kneeltje (zag je foto's op facebook) ? Niet al teveel schade hoop ik. Heb je nu wel weer mooi, zonnig weer ? Hoe lang blijven jullie nog ? Een week of 3 ?
Leuk weer iets van je te lezen, Italia. Wel vervelend dat je nu verplicht moet shoppen voor dat feest
. Een nieuwe werkplek plus nieuw "uniform", het kan niet op. Is wel zo gemakkelijk, een uniform, hoef je je tenminste niet steeds af te vragen wat je nou weer aan moet.
Jobodo, bij jou verder alles goed ? Is je verkoudheid over ?
Hier verder weinig nieuws. De echtgenoot is gisterenmiddag vertrokken voor een seminarie in Dubai. Vanavond is ie weer thuis.
De zoon gaat morgen op schoolreis; gelukkig maar één dag en niet ver van de school !!! Donderdag is er International Day en moet ie België presenteren. Ik heb 'm vandaag al wat Belgische chocolade meegegeven plus enkele Belgische postzegels en -stripboeken (Jommeke, Suske en Wiske en natuurlijk Kuifje). Heb ook nog aan de beroemde Belgische bieren gedacht (hier te koop in de liquor store), maar dat leek me bij nader inzien toch niet zo'n goed idee
.
Ik hoop dat de ouders ook mogen komen, maar heb nog geen mail gekregen.
Dames, tot zover. Tot later.Vonne wijzigde dit bericht op 18-03-2012 07:31 met 0% - Hoi allemaal,
Eindelijk weer eens tijd om jullie te schrijven.
Er is geloof ik veel gebeurd, kneeltje op vakantie, hilde ziek en een sollicitatie gesprek, vonne haar schoonvader. Vonne heb je al bericht van je schoonvader?
Kneeltje, geniet er maar van, zo'n cocktailparty lijkt mij ook wel wat. Hilde, gaat het al wat beter en hoe is het sollicitatiegesprek verlopen, heb je een nieuwe baan?
Jojoba, inderdaad altijd een probleem die trouwerijen. Ik heb ook een bruiloft, 5 augustus, dus ik heb nog de tijd. In de buurt van het coloseo in Rome, dus het zal wel luxe kleding worden. Ik heb nog een leuk jurkje in de kast hangen, wilde dat gebruiken, maar bedacht dat ze dat al een keer gezien hebben. Hier in Italie hoort het niet dat je 2keer in dezelfde jurk op een feest komt, dus zal wel moeten shoppen.
Rozijntje, ook ik vind het altijd weer heerlijk een nederlands boek te lezen. Mijn zus is hier net een week geweest, dus ik had weer wat leesvoer. Die zijn dus al uit, de drop en de kaas zijn ook alweer op, dus nu maar wachten op de volgende die komt. Ik denk dat ik eerder weer eens in Nederland zal zijn, voordat de volgende gast komt.
We zijn hier op mijn werk weer naar de verbouwde receptie verhuisd. Hij is nu wat groter en luxer om te zien. We zijn nu ook verplicht om een blouse en een blazer te dragen. Past beter bij de omgeving. We hebben wel gevraagd of we er ook een trui over de blouse mochten dragen, het is hier in deze receptie in de winter niet echt warm. Gelukkig mocht dat. Omdat we de receptie van een hotel en een camping zijn, dragen we er wel een spijkerbroek onder. dat past wat beter bij de camping, ik denk eigenlijk dat het teveel kosten voor de baas was om er ook nog broeken bij te kopen. Ik vind het prima zo, kan ik er deze zomer nog een spijkerrokje onder dragen. Ik heb nl. van oude broeken, spijkerrokjes gemaakt. Ik vond het zo zonde om ze weg te gooien.
Inderdaad erg wat daar in Zwitserland gebeurt is met de bus met kinderen. je bent als ouder inderdaad altijd weer blij als ze veilig in hun bedje liggen. Helaas moeten ze ook leven en daardoor moet je ze ook loslaten, ik ben ook altijd weer blij als ze veilig thuis komen als ze weggeweest zijn. Een ongeluk zit toch in een klein hoekje, zoals ze zeggen.
ik leef met de ouders mee.
Groetjes en ci sentiamo - Hier krijgen we ook alles mee over het ongeluk. Denk dan meteen aan ozne kleinkids. Wat zitten er nu veel mensen met verdriet en trauma's.
Vonne, ik begrijp je gevoel.
Hilde, sterkte met alles.
Allemaal groetjes.