Ontspanning
- Home
- // forum
- // Ontspanning
- // dik en dun maart 2010
Dit onderwerp heeft 395 reacties, is 19154 keer bekeken, en bestaat uit 16 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 16.
De laatste reactie is geplaatst op 31-03-2010 23:55.
reacties
- Goedemorgen schattekes,
Nachtegaal dat je de badkamer nog hebt gedaan!! Petje af hoor. 's Avonds doe ik dat echt niet meer. Huishoudelijk werk is nooit klaar. Eigenlijk is het heel ondankbaar werk ook..heb je net de wasmand leeg, of gedweild, of gestofd..je draait je om en je kunt weer beginnen. Heerlijk dat je met kafka mee gaat morgen. Zou ook wel mee willen. Hubbie en ik willen het wekend van 10 april even weg. Ik denk wel bij een sauna in de buurt of een hotel met sauna enz.
Woensdag gaat ie praten bij zn vorige werk gever. Die belde gisteren..
Kafka ben je nog een stukje bijgekomen? Heb je gisteren lekker genikst? Of ben je druk geweest?
Alf goed dat je zo snel laat prikken. Ik moet eigenlijk ook maar weer eens..ben al jaren niet meer geprikt op cholesterol.
Levi beetje bij getrokken van het weekend?
Ik ga zo in de kleren. Eerst tandarts, dan naar huis. Tegen twee bij oudste en naar d ehuisarts. Ik blijf dan bij haar en samen gaan we om 5 uur naar de pedicure. Dan ga ik weer naar huis en op de bank..ben steeds opgeblazen en moe..
Lieverds een fijne dag en misschien tot later xxxx .jpg)
Ik zit hier al op mijn werkplek. Lekker vroeg. Momenteel schijnt hier de zon maar als we de weerman mogen geloven, zal het straks hevig regenen en waaien. Ik ben met de auto naar het werk gereden. Straks direct na het werk naar de supermarkt. Booschappen haal ik gewoonlijk ook op woensdagnamiddag en dat kan morgen niet. Ik ga dan naar de sauna. Vandaag tijdens mijn werkuren boodschappenlijstje maken. Er zullen vandaag wel momenten zijn waarop ik op een of andere info of medewerker moet wachten...een ideale gelegenheid om mijn lijstje te maken dan.
Schattekes een prettige dag verder nog.- Slaap zacht schattekes.
Ja Levi, was te verwachten dat het emotioneel zou zijn. Toch fijn te horen dat het geslaagd was. Jullie vriendinnengroep zal hierdoor nog dichter naar elkaar toegegroeid zijn. Veel herinneringen opgehaald zeker?
Kafka, zo kort van stof en dat op je vrije dag. Morgen weer aan de slag.
Ik heb toch nog de badkamer gepoetst. Alf in gedachten...zij moet ook weer ogf geen weer, zin of geen zin, de paarden gaan verzorgen. Ben blij dat het gebeurd is. Ook omdat vriend van jongste hier blijkbaar vannacht blijft slapen (had jongste wel verteld maar ik was het helemaal vergeten).
Voor mij nu ook tijd om in mijne tram te kruipen. Nog ff wachten tot de droogkast haar programma heeft afgewerkt. Ja, een mens moet er wat voor over hebben om naar de sauna te kunnen. Kafka, ik heb voor woensdag ook een gelaatsverzorging geboekt om 16.oo uur. Kunnen we eerst samen nog naar de opgiet van drie uur. - Even m'n gezicht laten zien hier. Ben beetje brak dus ik hou 't superkort. Ga zo naar bed, hahahaha. Effe bijslapen hoor.
Het was een emotioneel maar ook geslaagd weekend. Tot morgen allemaal, xx
levi wijzigde dit bericht op 29-03-2010 21:29 met 11% - 8 april? Ik dacht 2 april...zal ik dan wel verkeerd verstaan hebben.
Alf, al bij al is de dag nog meegevallen. Wel heel druk...mentaal vermoeid nu. Het werkoverleg op maandagnamiddag haat ik..moet het verslag nog maken morgen. Er is weer eoveel gezeverd over dingen die ik niet volgen kan...en ik had vandaag niet de energie om telkens verduidelijking te vragen. Daarbij wordt er meer en meer verantwoordelijkheid in mijn schoot geschoven...onmogelijk om dat als half-time tot een goed einde te brengen...dat heb ik wel gezegd. Nu ja, we modderen maar verder en zien wel waar we uitkomen. De collega's daarentegen zijn wel leuk gezelschap...zo lang er niet over het werk op zich gesproken wordt. k verlang nog steeds heel erg naar het soort werk dat ik op de vorige dienst deed. Mar gedane zaken nemen geen keer...daar terug gaan werken is geen optie.
Nu mijn aandacht maar richten op het thuisfront. De broodmachine in gang gezet, ons bed voorzien van verse lakens, een wasje gedraaid en in de droogkast gestoken, een tweede wasmachine aangezet, een wasmand strijk weggewerkt. Nu zou ik eigenlijk nog aan de badkamer moeten beginnen maar daar heb ik de fut niet meer voor...dat zal werk zijn voor morgen (na een hele dag buitenhuis werken). Ik wil woensdagnamiddag naar de sauna...dus moet ik zien dat het werk dat ik normaal op woensdagnamiddag doe, op maandag- en dinsdagavond gedaan heb. - 8 april heb ik een afspraak bij de osteopaat, Alf...
- Kafka, oog hebben, voor de kleine dingen, zoals madeliefjes, helpt wel, om uit die negatieve spiraal te komen. Pijn doet ook zoveel met je humeur.
Ik heb ook jaren vreselijke pijnen gehad, onder mijn voeten. Vooral in de holte tussen de bal en de hak. ( klinkt raar). Ik herrienner me nog zo goed, vooral, toen Marissa de eerste communie deed. Het leek alsof ik op speldenkoppen liep. De HA wist niet wat het was. zelf dacht ik, dat het iets met paardrijden te maken had. Overbelasting door de voet in de beugels. Op een gegeven moment, waren bij de aldi, gelzolen te koop, met vloeibare gel, die de druk van de voet goed verdeelde en tevens, masseerde, doordat er beweging in zat. Langzaam ging het beter. Ik had die zooltjes in al mijn schoenen. En, opeens, besefte ik, dat het weg was.
Wanneer heb je een afspraak, voor je voeten?
Nachtegaal, viel het achteraf toch een beetje mee op het werk? - Alf, jij dus ook de maandag vrij… nou ja, wat vrij héét bij jou. Ik kan me voorstellen dat je een beetje de schrik te pakken hebt na wat met je broertje gebeurd is. Verstandig om dat goed te laten opvolgen. Mijn moeder had ook een te hoog cholesterolgehalte, was niet omdat ze zo verkeerd at of zo, maar gewoon van zichzelf. Morgenochtend nuchter blijven, haha, als ik dat zo zie staan is ’t net of je anders ’s ochtends ontbijt met een bel cognac of zo.
Levi, nog aan het bijkomen van het boerderijweekend? Je moest vandaag ook aan het werk, of had je geruild of een dagje vrij genomen?
Sara, ook niet leuk het werk van hubbie, momenteel. Zorgt ook wel voor de nodige stress, neem ik aan. Raar, wratjes op het hoofd van oudste. Misschien toch iets hormonaals? Zwangere vrouwen hebben wel meer rare symptomen. Gek dat er sportcentra toe zijn voor goede vrijdag. Bij ons is dat niet gebruikelijk. Ik herinner me wel dat in mijn langvervlogen schooltijd (zowel lagere als middelbaar) we om drie uur een minuut stilte hielden omdat Jezus dan zijn kaars uitblies.
Olly, waar ben je meiske?
Nachtegaal, op het andere adres is je mail toegekomen. Ik heb getest of ik het kon doorsturen naar mijn gewone adres, in een wip was het er. Snap er niks van. Nog geen antwoord van VVV. Misschien zitten die ook wel met dat probleem, als ik er morgen niks van gehoord heb, werk ik even met het andere adres.
Vandaag marginaal beter met ondergetekende. Ik probeer zo veel mogelijk uit de negatieve spiraal te komen. Op het grasveld voor de deur merkte ik de eerste madeliefjes op. Lente in ’t land, jawel, ook al is het dan nog zo’n grijze dag (hoewel de zon ook al geschenen heeft).
kafka wijzigde dit bericht op 29-03-2010 15:53 met 0%: tikfoutje - Hoi, hoi, schattekes.
Ik had wel een goed start vanochtend Viel nogal mee, komt waarschijnlijk toch, doordat ik dit jaar niet meer op de maandag werk. Dus, meer tijd, om te wennen aan het uur verschil.
Ik was vanochtend even boodschappen doen en voor een verwijzing om bloed te prikken om het cholesterol te meten. Ik ben toch welg eschrokken, door de situatie van broertje. hij leeft nog gezonder dan ik en toch was het boeltje dichtgeslibt. Op eigen houtje stoppen, met de cholesterolverlagers, is natuurlijk altijd dom.
Bloedprikken doen ze niet bij de huisarts, maar, 2 keer per week in het bejaardencentrum hier in de buurt. Op dinsdag en vrijdagochtend. Of in het nabijgelegen ziekenhuis.
Dus, morgenochtend nuchter blijven.
Liev Kafka, gaat het vandaag weer een beetje? zoals Sara zegt, we gaan je de 15de wel eens onder handen nemen.
Met je voeten zal het beter gaan, zodra je onder behandeling bent. Kan je weer gaan estaan waar je wil
Wat je gewicht betreft, het is en blijft moeilijk. Vooral, als je niet goed in je vel zit, ga je toch naar iets te eten grijpen, doe ik ook meestal. hiet is het dan nog een zo, dat ik stop met me vol testouwen, uit schaamte voor K. Dus toch een voordeel, dat hij er altijd is.
. Het verdriet over je vriendin, is natuurlijk terecht. Het zien aftakelen van je naaste, is vreselijk.
Nachtegaal, fijn, dat je al iets beter voelt. Tja, de spanningen hakken er wel in.
Jij moest gisteren al heel vroeg uit de veren. Scheelt natuurlijk, als het is, voor iets wat je graag doet.
Levi, weer terug op het honk?
Sara zag ik al
Olly, gaat het wel goed met je? Je bent zo stilletjes. niks voor jou. Wat zit je dwars? - Hubbie zn werk ja wat een gedoe hè...er waren zaterdag morgen echt problemen en die moeten gewoon opgelost worden dat is niet anders. Hij is weer erg moe maar heeft geen stress en dat wil hij ook niet hebben. Maar ook niet meer 7 dagen per week 24 uur per dag bereikbaar zijn. Dat was zo in het begin van onze relatie bij een andere werkgever..Vanmorgen of vannacht ook weer telefoon..één was een alarm bij de broers en de ander was een chauffeur die nog een nummer moest hebben. Dus echt het hele weekend door telefoon gehad. Er is één maand om nog 3 te gaan!! hahaha..Hopelijk is er snel iemand bij op de planning zodat hubbie nog kan proberen te werken aan dat waarvoor hij is aangenomen. Blijft het zo dan hebben we over 3 maanden eerst vakantie. Wel hebben ze morgen weer overleg...dat hebben ze nu (2 keer) wel opegpikt.
Ik ga nog even langs de dik en dunners en dan in huis aan de slag. Woensdag wil ik wel naar de sportschool anders lukt het de hele week niet. Vrijdag zijn ze gesloten ivm Goede Vrijdag. - Wij hebben gisteren ook een leuke middag gehad bij onze vriend. Hij zei ook dat hij het geweldig vond dat we daar waren..Hij komt heel regelmatig bij iedereen langs, maar natuurlijk is het leuk als er eens iemand terug komt bij jou..De tijd vloog ook om. Morgen heb ik een volle dag. Eerst zelf naar de tandarts. Dan kom ik weer naar huis. Om twee uur met oudste naar de huisarts. Ze heeft plekjes op haar hoofd..het lijken mij een soort wratjes. Toch maar even laten kijken. Ik denk dat ze weg gehaald moeten worden want z eheeft er last van met haar kammen en wassen. Dan ga ik met haar naar huis. Om 5 uur hebben we een pedicure afspraak. Zij kan niet meer bij haar voeten. Dat wil ik wel doen, maar ze wil graag naar een pedicure even laten verwennen.
Vannacht heb ik zo slecht geslapen. Gisteravond was het net of ik werd opgepompt..ik had niet veel gegeten ofzo. De hele nacht steeds naar de wc gelopen. Hoort dat ook bij de overgang??? Vanmorgen weer in slaap gevallen toen hubbie wegging. Ik werd om half tien weer wakker, te laat voor bodypump. Baalde ik wel van..maar goed. Bedden afgehaald, de was draait..nu koffie en hier. Straks de rest maar...
Dit even posten... - Goedemorgen schattekes!!!
Lieve Kafka ik vind het zoooo verdrietig dat je je zo voelt..we zullen je de 15 eens even allemaal helemaal "dood" knuffelen zodat je weet dat je voor ons zo waardevol bent...Het is goed de tranen maar te laten komen.alles op kroppen wordt je helemaal niet vrolijk van. Hopelijk niet te dramatische documentaires gekeken????
pppfff Nachtegaal dat was weer één en al gezelligheid met de meiden dus. Krijgt jongste wel haar kleding terug? Vervelend dat je stem nog altijd niet goed mee wil werken. Ik denk dat het voor jou en Kafka wel goed is er nog een nachtje aan vast te plakken..gewoon even weg van alles...
Levi hoe was het beorderijweekend?? Waar zaten jullie in de buurt?
Alfke ook een leuk weekend gehad??
Saar ik mis je hier ook....
Ik zal zo nog evenn een kopie vcan de zussies hier plaatsen anders moet ik weer een heel verhaal typen!! - Goedemorgen.

Heb niet veel zin om naar het werk te vertrekken. Geen zin en betrokken lucht die vol zit met regen. Maar het is van moetens...al mijn moed bijeenrapen en toch maar gaan met die banaan. - Nachtegaal, nog altijd niks, ik heb jou mijn werkmailadres gestuurd.
Sloppel voor straks, schattekes…
- Kafka, rot dat jij je niet goed voelt. Alle negatieve ervaringen bij elkaar...en dan nog het seizoen van de botten van de bomen. Bij mij zitten de tranen soms ook hoog maar dan veroorzaakt door andere dingen...dochters die in de clinch liggen, stapels was, een huiskamer die nadat ik ze nog geen vijf minuten heb opgeruimd heb terug erbij ligt alsof er een bom is ontploft, een stem die niet mee wil, ...
Het is de B&B die als eerste op ons lijstje stond....goed hè! Ik heb uw mailtje ontvangen. Van de mail die ik naar jou stuurde, kreeg ik een 'failure'bericht terug. Heb het nog eens geprobeerd. Hopelijk lukt het nu wel. - Wat een dag… nu is het eindelijk wat beter weer, de zon spat uit de ramen, de bomen zijn in de knop, het is (joepie, zou ik anders zeggen) zomeruur, waar ik me altijd beter bij voel, ondanks het uur minder slaap, en ik voel me vréselijk. Niet dat ik (zoals anders soms in ’t weekend) met een emmer op het toilet zit, neen, nu zit ik al de hele dag bijnà en een paar keer ècht te janken. Mijn rooie oogjes zijn nu niet te wijten aan hooikoorts… Een reden? Niks speciaals. Zieke vriendin. Het feit dat ik hoop heb gehad die niet bewaarheid werd. Het feit dat ik zo karakterloos ben dat ik weer zo ben aangekomen. En… de oude dag die zich manifesteert in mijn onderdanen, waardoor ik niet kan doen wat ik graag had gedaan: wèg van hier, naar de Zoo of naar de zee of naar een of ander bos. Och, het is maar goed dat mijn hoop niet bewaarheid is geworden. Wat zou ik iemand nu kunnen bieden? Ik kan alleen maar buiten komen om te werken, te zingen, boodschappen te doen en een vergaderingetje links of rechts.
Ba, ik hoop dat deze gemoedsgesteldheid gauw over is. Zelfs de mail van ’t koor waarin staat wat we het komende jaar allemaal gaan doen, zààààlige dingen zitten daar bij, kon me niet opvrolijken. Ja, als je eenmaal negatief bezig bent, dan krijg je zoiets van: ha ja, dubbelkorig en driedubbelkorig. En telkens als het een andere opstelling is, kan ik gaan sleuren met die barstoel zeker?
Nachtegaal, ik heb mijn huiswerk ook gemaakt, heb gemaild naar het VVV (en jou een ‘verborgen kopie’ gestuurd). Zodra ik antwoord heb, stuur ik het door. Jouw mail is er nog niet, maar ik heb al eerder gemerkt dat de mailcommunicatie van jou naar mij hééééél lang onderweg is (geen idee hoe dat komt, een van de mysteries van cyberspace zullen we maar denken). Ik zal weten te vertellen hoe laat die bij mij binnenkomt. Waarschijnlijk om twaalf uur vannacht. Is het dat leuke B&B waar we het over hadden?
Schattekes, sorry voor de somberheid… Ik ga op de bank, kijken naar documentaires die ik heb opgenomen… misschien kan me dat afleiden.
Tot later misschien…
kafka wijzigde dit bericht op 28-03-2010 21:11 met 0%: tikfoutje - Goedemiddag.
Al heel vroeg wakker hoor Alf. Moest om vijf na acht, nieuwe tijd, al in Geel zijn voor de damesrepetitie. We hebben weer hard gewerkt.
Ja heel leuk die voorpret. En ik voel me al een stuk beter. Ik vermoed dat het ook nog de nasleep van de voorbije weken is (drie concerten in een tijdspanne van twee weken) met extra repetities, heel veel drukte op het werk, problemen met oudste, ...enz... Deze namiddag nog rustig aan doen en vooral de volgende dagen niet forceren zodat ik de 15de topfit ben.
Kafka, heb je een mailtje doorgestuurd: de plaats van overnachting ligt vast! Ik heb hier ondertussen in de huisapotheek ook nog medicamenten tegen allergie gevonden. - Goede morgen schattekes..
Nog niemand wakker? Een uur korter slapen. Hoewel, je hoeft je vanochtend niet zoveel van aan te trekken of het moet al zijn, dat je op zondag werkt.
Hier schijnt het zonnetje, maar, het is frisjes.
Nachtegaal, gelukkig, zijn er tegenwoordig pilletjes, tegen de hooikoorts, in ieder geval, om het binnen de perken te houden.
Leuk, die voorpret voor de 15de en 16de. Hopelijk ben je dan wel helemaal fit.
Kafka, lief, van schoonzusje, om je voor het Paasdiner uit te nodigen en, gezellig toch, nog meer gasten.
Saartje, alles goed bij jullie. Ik mis je hier.
Evad is er al, dus nu maar het goede voorbeeld geven en achter de PC vandaan.
Allemaale en fijen dag, xxx - Gut Nachtegaal, ik had jou niet gezien voor ik postte. Probeer anders zo'n hooikoortspilletje als je nog eens zo hard moet niezen. Baat het niet, schaadt het niet.
- Och Alf, je hoeft je niet schuldig te voelen… Het is inderdaad veels te gevaarlijk voor pingpongballetjes. Je moet er toch niet aan denken dat die door roofvogels opgevreten worden of onder paardenhoeven verpletterd… En kip Eefje zal er heus niks van overhouden hoor. Ik veronderstel dat haar broeds-zijn toch wel stopt op een gegeven moment.
Ja, Nachtegaal en ikke zijn van plan ergens in de buurt te blijven slapen en de volgende dag ergens een VVV-arrangement te doen dat er jammie uitziet. We schrijven hier geen details, het is en blijft een openbaar forum, nietwaar? Maar de 15de vertellen we het wel, en dan is er ook nog altijd het verslag, dat ik hierbij plechtig beloof te schrijven en door te mailen aan alle schattekes en de hele aangetrouwde familie, of ze er nu bij zijn of niet, de 15de.
Inderdaad kun je ook héél laat in je leven hooikoorts krijgen. Daarmee bedoel ik niet dat jij laat in je leven staat, Nachtegaal, maar ik heb ooit een collega gehad (zo’n twintig jaar geleden al), wiens moeder (toen lonkend naar de 70) het nog kreeg. Ikzelf kreeg het pas rond mijn 25ste. En er zijn pollen genoeg aan het rondstuiven, gelukkig kan ik mijn verschijnselen (bij mij gelukkig alleen maar niezen en aanverwanten) nog heel goed onder controle houden met hooikoortspillen van ’t Kradvuit in Nederland. Gisterochtend in de voorbewaking kwam mijn collega tegen acht uur (zij had de late voorbewaking, vanaf 8 uur zijn we dan met twee), en vroeg me na een minuut of vijf (ik had net tegen een kind gezegd “stop daar nu maar mee, viltstiften zijn niet gemaakt om mee te gooien”) of er soms iets met me mis was. Ik dacht verwilderd “He? Ik ben toch niet te boos geweest op dat kind? Ik heb toch niet geroepen of zo?” dus ik zei “Welneen, helemaal niet”, waarop ze me zei dat ik zo’n rode ogen had. Wat bleek? Ze dacht dat ik de halve nacht had liggen blèren… We hebben er samen nog om gelachen, zij is heel erg allergisch, en krijgt spuiten tegen hooikoorts en aanverwante toestanden, en toch herkende ze de symptomen niet…kafka wijzigde dit bericht op 27-03-2010 19:40 met 0%: verduidelijking - Ja Alf, last van hooikoorts...zou kunnen...heb de laatste dagen ook veel moeten niezen... Ik vind je helemaal geen direnbeul hoor Alf! Te veel werk al die kuikens en het idee alleen al dat ze eventueel zo klein kunnen vertrapt wordenn door paardenhoeven of opgepakt door roofvogels...neen...dan vind ik dit tegengaan van broeden veel beter!
Wat wij van plan zijn de 16de Alf? Gewoon, we blijven na de reünie overnachten ergens in Nederland en breien er dus nog een dagje Nederland aan....welke buurt we dan onveilig zullen maken, zullen jullie de15de wel horen.
Kafka, niet leuk, je vriendin zo te zien. Jij bent wel al verzekerd van een heerlijk Paasdiner. Ik zal er zelf voor moeten zorgen. zal daarvoor één dezer dagen eens in mijn kookboeken duiken. - Ja, zout het er nog maar meer in. Ik voel me al schuldig genoeg. Zielige Eefje broed zich de kont van het lijf en er komt niks uit. Hartstikke leuk, kuikentjes, maar, de wetenschap, dat er haantjes uit kunnen komen, heeft me dit doen besluiten. Daarbij is het veelw erk, om de kuikens met kloek apart te houden en te voeren. De kuikens mogen immers nier op de wei. Te gevaarlijk, door de roofvogels, die ze zo maar uit de wei pikken. En, natuurlijk, zie ik de kleintjes al tussen de hoeven van de paarden scharrelen. Nee, helaas, geen kuikentjes.
Jij en Nachtegaal maken het inderdaad spannend. Wat zijn jullie van plan, de 16de?
Zo verdrietig, van je vriendin.
Een klok die de juiste tijd aangeeft, is wel zo prettig.
Nachtegaal, heb je misschien een beetje last van hooikoorts? Het schijnt, dat je dit op elke leeftijd kan krijgen.
Sara, sterkte met al je zorgen. Gisteren nog in balans, zoals jezelf zei, en nu dit. Hopelijk volgt snel onderzoek, zodat jullie weten waar je aan toe bent.
.