Meepraten in het forum? Word nu lid!

Maatschappij

1. Home
  2. // forum
  3. // Maatschappij
  4. // Het vrekkentopic

Dit onderwerp heeft 48 reacties, is 3934 keer bekeken, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 26-03-2010 21:52.

1. Het vrekkentopic

Afbeelding van roosje40
    Dit onderwerp is gestart door roosje40
    06-03-2010, 15:49

We moeten bezuinigen, of we willen of niet,  heb je tips...zet ze hier!

reacties

1. http://i39.tinypic.com/11h839k.jpg

'k heb van de week ook weer sinds lange tijd wentelteefjes gemaakt van oud brood, heerlijk en jongens, wat rúikt dat lekker....!

2. Afbeelding van Missmargaret
    Missmargaret
    24-03-2010, 12:17

Energiekosten verlagen door je gratis aan te sluiten bij een inkoopcollectief! Ook voor internetten, bellen, verzekeringen etc. 

Ik ben al 3 jaar lid, zéér tevreden over de vriendelijke service bij de Vastelastenbond. 

3. Laat Rob Geus het maar niet lezen, Lau! Altijd stickeren, he!! [;)]

Was alleen, heb een ei-gerechtje gemaakt in een minipannetje.

Had al tv-sticks uit de vriezer gehaald om in de Actifr* te doen maar dat doe ik morgen dan wel. De rundervink van jongste (die gisteren ook al bij vriend gegeten heeft) ligt er ook nog.....
    karma wijzigde dit bericht op 23-03-2010 20:27 met 9%

4. Dat doe ik ook meestal, wat overblijft invriezen, tja....vandaag hadden we dus nasi en zuurkool...verkeerd gekeken, dacht dat de zuurkool bami was...maar goed, hub was de reddende engel, die wilde de zuurkool, daar had ik nu helemaal geen trek in...maar inderdaad ook alletwee zelf gemaakt, toch lekker hoor!  En weinig werk eraan!

5. Mijn vader woont alleen en met hem deel ik regelmatig dingen die hij en ik beide niet vaak gebruiken. Bijvoorbeeld een pot picallily. Dat eet ik maar af en toe en dus schep ik er dus helft uit, doe het in een bakje en geef dat aan mijn vader. Hij koopt dan weer aardappelsalade van de L!dl en doet precies hetzelfde voor mij. Zo hoeven we beide geen eten weg te gooien.

Ook vries ik het restant van mijn draadjesvlees jus in. Als ik dan weer eens gekookte aardappels eet (heel zelden) hoef ik geen pakje kant en klare jus te kopen maar neem een duik in m'n vriezer.

Alle restjes die ik heb van een maaltijd vries ik ook in omdat mijn partner nog weleens laat thuis komt en zij dan kan genieten van een lekkere maaltijd. Kan geen gekocht kant&klaar gedoe tegenop.

6. uhhh Levi,begrijp het volkomen!Op die leeftijd is n trommel echt belachelijk natuurlijk! [;)] Maar wat heb je ze dan goed opgevoed zeg,dat dat zakje mee terug naar huis komt! [Y]

A*tion,kom er zelden,maar toevallig vorige week geweest...wat een prijsverschillen zie je daar ,in vergelijking met andere winkels!Heb dan ook zo n mandje vol!

7. Ha die Brompot,

Ja, ik herken al dat wel. Zo deed ik het vroeger ook vaak, toen de kinderen nog klein waren en ik gezin had. En struinde toen ook alle reclame af, wie wat waar het goedkoopste aanbood. Had ik toentertijd voor 25,- gulden ladingen boodschappen gedaan, was ik altijd reusachtig in mijn nopjes.
    Het is dikwijls ook een sport, om zo voordelig mogelijk toch voldoende in huis te hebben en te halen. Bedankt voor de tips, en succes er mee.

Groetjes, Mensje.   [8-|]

8. Hallo,

Ik heb hopelijk nog wat tips die geld besparen, nou ja geen handenvol maar toch, elk beetje telt nietwaar?

Als ik brieven of zo naar bedrijven / instanties moet sturen zoek ik van te voren op of ze een antwoordnummer hebben. Dit is te vinden op http://www.antwoordnummer.nl/. Op deze site kun je ook nagaan of ze een gratis telefoonnummer hebben.

Ik pluis altijd alle reclamefolders uit. Jammer dat er geen C-1000 in de buurt is dus ik moet me behelpen met A.......hamsteren en A.l.....die producten.
    35% afgeprijst vlees neem ik regelmatig mee, vooral de grootverpakking. Thuis in zakjes en hup in de diepvries. 

Kids vinden de goedkoopste sinas van Super het lekkerst (¤ 0,35 per fles! en nergens goedkoper!). Goedkoopste wasverzachter (Wasa) is er eveneens te vinden.

Ik koop mijn toiletpapier bij Action (24 rollen voor ¤ 3,99) maar ook thee (PW), snoepgoed (let er dan wel op wat ik mee neem, al is het 'merk' toch smaakt het niet altijd even goed maar dat terzijde), deodorant. 

Kinderen zitten nog in de leeftijd dat ze heilig in Sint Nicolaas geloven. Krijg wel eens reclames in huis met bijzondere aanbiedingen voor tijdschriften etc. Koop wel eens wat om een verzameling te beginnen dus het eerste deel is meestal gratis en betaal je alleen verzendkosten. Als het eerste deel binnen is meld ik me meteen af omdat het toch niet naar mijn zin is of iets dergelijks. Leg ik dan apart op zolder. Zo ook met speelgoed / CD-tjes / puzzels. In de winter- / zomeropruiming en op rommelmarkten. Voor een habbekrats toch leuke cadeautjes sparen voor de feestdagen. Gelukkig heb ik een zolder waar de kinderen niet kunnen komen.

Kinderkleding die te klein geworden is maar er nog heel mooi uitziet verkoop ik via kinderkledingbeurzen of tweehands winkeltjes.

Appels die zacht geworden zijn en er niet fris meer uitzien verwerk ik in appelmoes. Overig fruit verwerk ik in fruitsalade of maak er, als het kan, jam van.

9. Mijn kinderen zitten op de middelbare school en willen ECHT geen lunchtrommel meer mee. Dus deze zakjes zijn een redelijk alternatief.

10. Levi,geen idee hoe oud jouw kids zijn,maar hier op de basisschool komen er tussen de middag eigenlijk enkel broodtrommeltjes of doosjes uit de tassen!En die kun je laaaaang gebruiken eer ze versleten zijn.

Karma,over de rijst...ik doe 2 bakjes/kopjes rijst en daarbij 3 kopjes water.
    Magnetron op hoogste stand(geloof dat dat bij mij 750 watt is?!)en dan op 11 of 12 minuten.De rijst is echt altijd precies goed als hij eruit komt!Geen omkijken naar.

11. [W]    Ha die Joky,
    Als je niet oppast komen we nog en masse een keertje proeven meisje! Zelf vind ik met eten bezig zijn, dikwijls heel erg creatief, naast het praktische. Dat vind ik zelf altijd gaaf leuk. Zelf wat combinaties e.d. uitproberen.

[Y]   Hoi Levi, vroeger gaf ik mijn kinderen vaak broodjes e.d. mee in een lunchblikje of bakje. Bestaan die nog, vroeg ik mij af? Wel prettig dat je dan nu ook zakjes hebt die je gewoon kunt blijven gebruiken.

Ben zelf blij met het toiletpapier van het K******t. Prima papier en nog iets voordeliger, 2,5 ct p.r., dan van de Euro..... Blijf dit dus voorlopig toch maar nemen, want wie het kleine niet eert, nietwaar, vrekjes die wij zijn!

Welkom bij dit topic Gaya. Mooie naam trouwens!

Hartelijke groeten, liefs, Mensje.  [:D]     [8-|]

12. Mijn man heeft zijn horeca papieren. ik niet  [C]   karma.Heb voor dat ik in de horeca werkte altijd in 'n mode winkel gewerkt. ook leuk. Ben best wel veelzijdig inzetbaar. Maar ik vond hapjes maken en salades.  buffetten ook ontzetten leuk werk. Moet zeggen dat mijn man de betere kok in huis is.  maar in hapjes ben ik erg goed. tis wat om dat van je zelf te zeggen [;)]  
    joky-poky wijzigde dit bericht op 14-03-2010 20:55 met 1%

13. Ik geef mijn kinderen brood mee in een hersluitbaar plastic zakje. Ik hoop ze bij Appie, wel iets duurder maar ik vraag de boys die zakjes iedere dag mee terug naar huis te nemen. Zo spaar je veel uit.

14. Ah, hier staat mijn rijstverhaal. Dacht dat het op de Eten Vandaag toop stond.....

Heb jij (of je man) dan Horeca Papieren, Yoki?

(Me gisteren weer eens behoorlijk in mijn vinger gesneden......mijn snijtechnieken zijn niet zo super...... Weet wel hoe het moet maar dat vind ik zo 'onnatuurlijk')

15. karma wij hebben zelf atijd'n horeca  verhuur bedrijf met catering gehad. schieten me vast nog wel meer dingen te binnen. die laat ik dan wel weten.
    en die bakken heb ik ook nog wel her en der staan. inclusief die sla bewaarbak, ben wel de bodem kwijt. heb 'm nu vol met frambozen in de vriezer  staan. [<:o)]
    joky-poky wijzigde dit bericht op 13-03-2010 22:06 met 42%

16. Niet te pruimen........ Misschien te lang gedaan?

Jerney wil je nog een keer zeggen hoe jij het doet? En hoe lang?

Dit is een bak met een binnenbak (onderkant is 'zeef') en in het deksel zitten sleufjes.

17. Gaya, ook in de supermarkt doe ik niet alle groentes in plastic zakjes. Ik plak de stickers geregeld op de groentes zelf. Hoe bedoel je trouwens ‘3 verpakkingen’?

Hebben jullie ook zo’n hekel aan al die stickertjes op o.a. de appels van AH?

Yoky, ik heb nog een bewaarbak van een bekend via thuisverkoop merk voor sla…. Gebruik hem zelden. En kochten we daar ook niet bakjes zodat die meekonden naar de supermarkt om afval te besparen? Nog nooit gedaan…….. Wat is jouw binding met professionele koks?

Haha, Helena! Maar er wordt ook wel beweerd dat je door her en der reclames te gaan kopen per saldo altijd duurder uit bent omdat je altijd nog wel iets extra mee neemt…..

Mijn vriezer zit vaak zo vol (met aanbiedingen!) dat ik vaak niet gebruik kan maken van nieuwe aanbiedingen…..

Ben rijst aan het koken in de magnetron. 2 kopjes rijst, 3 water. Volgens de gebruiksaanwijzing van de rijststomer (magnetron dus) moet er minder water in maar vorige keer was het dus mislukt.. Ben benieuwd!

18. Deze week overheerlijke saucijzebroodjes voor 50ct in de aanbieding. bij 'n winkel in de buurt. 20 ongebakken gekocht en in de vriezer gedaan. Iets lekkers in huis als tussen doortje , of onverwachte koffie visite.
    @Helena  ik kijk zeker wel de reclame folders na. sommige aanbiedingen schelen soms te veel en kun je ook op voorraad halen toch.
    joky-poky wijzigde dit bericht op 13-03-2010 17:23 met 24%

19. alle reclameblaadjes verzamelen en dan op de aanbiedingen afgaan

helaas als het op de fiets niet lukt kost het benzine en die is ergggg duur op het moment

20. Nog een paar tips [:D]  voor de liefhebber.
    'N verlepte krop sla, even van het kontje aan de onderkant 'n dun plakje afsnijden en dan in 'n bodempje water. wordt weer helemaal fris.  kan je dan nog rustig 'n tijdje laten staan,

Je kan ook de krop helemaal onderdompelen in 'n bak water , waar je 'n schijfje citroen in uit geknepen hebt.  geen dagen laten staan zo.
    Dit zijn allemaal proffesionele koks tips [;)]

21.  Grappig, al deze verhalen.
    We proberen met z'n allen wel aan onze kinders te denken he?
    Ikzelf probeer te bezuinigen op verpakkingen etc door de groente op de markt te kopen bij een zelfbedieningskraam. Dan hoeft alles niet in 3 verpakkingen, zoals bij diverse supers. 
    Veel opgestoken van al jullie verhalen.
    Ga nu naar m'n wiegje, maar kom zeker nogeens terug.

22. Karma de jenever gewoon er over heen sprenkelen. neemt de geur en de smaak weg.niet meer verder koken is dan al aangebrand. [:P]
    joky-poky wijzigde dit bericht op 13-03-2010 09:05 met 23%

23. Hoi Karma, Spaarlampen geven ten eerste vind ik zelf nogal koud licht, maar bovendien dragen traditionele gloeilampen bij tot warmte in huis.
    Daarom kies ik zelf voor de traditionele gloeilamp. Op het moment komt er bij mij in mijn woning heel veel kou uit de vloer, dus ben wel een tikkeltje jaloers op jullie verwarmingssysteem. Zou ik best even hier kunnen gebruiken. Heb op het moment de cv hoger als toen er zoveel sneeuw en ijs was.  Sorry, even niet aan reclame gedacht. Maar ik ben wel gans blij met die deo, want heb nu heerlijk geen last meer van kramp in benen en voeten. En het huis ruikt automatisch ook fris!   [:$]

Koop op het moment ook vaak toiletpapier bij het K******t, is ook voordelig en prima! 

En gisteren heerlijke ontdekking gedaan, namelijk dat een snackbar hier in mijn omgeving gulle portie nasi goreng verkoopt van goede kwaliteit en lekkere smaak, met een hardgekookt ei erbij en voldoende om zelfs twee dagen van te nuttigen, voor maar 2,50. Bepaald voor herhaling vatbaar!

Prettige dag iedereen! Mensje.    [:P]       [8-|]

24. Jerney, ik heb het verkeerd gezegd. Als ik eco gebruik dan spoelde ik ook voor maar toch was het vaak dan niet schoon (bij mijn vorige machine wel trouwens). Dan wel (veel) meer water en ook iets meer stroom. Nu doe ik dus normaal en dan versneld. Bespaar ik in wezen toch. Mijn glasprogramma droogt niet……. Had ik trouwens wel gevraagd in de winkel! Is de afwas niet zo vies of heb ik veel glazen dan kan ik gewoon op 50 graden draaien. Het 65 graden programma draait rond de 100 minuten met de sneltoets. Anders 140 maar dat doe ik dus nooit.

Eerste, ik was vrijwel nooit op 60 graden of meer. probeer het 1x per maand te doen om de machine fris te houden maar vergeet het wel eens….. Heet douchen droogt je huid uit. Deo voor je huis? (en je voeten….) Nog nooit aan gedacht. Je maakt wel reclame, hè! Foei!! Wij hebben overal spaar- of ledlampen. Verwarming draait hier wel door maar juist om te besparen. Vloerverwarming, en dat kost anders heel veel opwarmtijd.

Joky, badwater om de toilet door te spoelen, zal het onthouden. Maar dat is dan wel maar 1x want ik ga het badwater niet laten staan…..

Best wel moeilijk om na te denken waar je op bezuinigt het is namelijk al zo normaal.....

Ik vul vrijwel alle lege pakken, flessen en bakjes met ander afval om zo weinig mogelijk volume in de container te hebben. Wij betalen namelijk voor elke leging. De groene gebruiken we vrijwel nooit aangezien we een compostbak hebben.

karma wijzigde dit bericht op 11-03-2010 08:38 met 0%

25. jerney. woon jij toevallig ook in 'n oud huis ?. Daar raakt de riolering sneller verstopt . hier ook , zo ongeveer 1 tot 2 x per jaar kruipt mijn man er 'n keer doorheen [;)] . Hij heeft daar zelf iets op  bedacht dat ie maar 4 tegels in de gang er uit hoeft te halen.  en dan kan ie er heel makkelijk bij.  Hij zou het in zijn beste pak kunnen doen [:P]  b. w. v .spreken. is binnen  klein half uurtje klaar ermee. Letterlijk en figuurlijk 'n kwestie van 'n poep en 'n scheet.  Wij vangen ook het badwater op, 'n grote bak in eens  door het  toilet te spoelen, dat  voorkomt vaker verstopping. 

advertentie