Ontspanning
Dit onderwerp heeft 20 reacties, is 2175 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 17-08-2010 14:04.
wie houdt ook van handwerken?
hoihoiii,ben net nieuw hier en eigenlijk wel benieuwd wie van jullie ook zo van handwerken houdt...heb zelf van alles gedaan,van breien tot haken etc. ,maar sinds een aantal jaar ligt mijn voorkeur wel bij borduren!en dan van een aftelpatroon dus niet voorbedrukt.
ik heb al heel veel werkstukjes gemaakt en kan weleens wat laten zien als je dat wilt.
zelfs met dit warme weer borduur ik er lustig op los.
groetjes en hoor wel van je als je ook aan handwerken doet.
doeidoeiiii,joke
- goede middag
lekker herfstweer hier, bij jullie waarschijnlijk ook hihi
Maria je hebt een leuke vakantie gehad zo te lezen, lekker afwisselend, en net wat je zegt, de flow komt vanzelf weer voor t crea gebeuren.
en ik ben zeker aktief met leuke dingen, door ziekte moest ik helaas mn vakantie annuleren, dus nu maar allerlei hap snap dingen, ook leuk, maar ik mis t toch wel een beetje, je kijkt er toch naar uit, zou naar Portugal en Santiago de Compostella waar ik me heel erg op verheugd had, dus tja........
Kay ben jij nu op vakantie of ff niet de flow![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
ben wel klaar met mn nachtkastjes oppimpen, ben nu meer met de kamers boven bezig, dat wil ik eerst af hebben, dus meer schilderwerk en zo.
nou maak er wat van op deze regenachitge dag
byeeeeeeeeeee - hoi Isabella
de vakantie was leuk ,we hebben een rondreis door Duitsland gedaan van 10 dagen .
we zijn eerst naar de Moezel ,naar het Zwarte Woud en daarne naar het Rijndal geweest .
heb dus nog niet zo veel met mijn lapjes gedaan .
maar het komt weer wel hoor .
ben je ook aan het genieten van je vakantie ?
of ben je hardstikke actief ?
en Kay kan het niet zo zijn dat je niet de wol had die ze voorgeschreven hadden bij het patroon .
want dat scheelt ook vaak hoor is mijn ervaring .
volgende keer beter moet je maar denken ,al is het natuurlijk wel jammer van al die moeite die je er in hebt gestopt .
voor iedereen een fijn
weekend !
- hai hai
jij was dus lekker op vakantie maria, was t leuk?
en ga je nu weer aan de slag met je lapjes? of eerst nog even bijkomen?
ben nu ff niet bezig met crea dingen, ben veel weg momenteel maar komt vanzelf weer als t weer slechter wordt.
Kay wat is t geworden met je omslagdoek? of ben je nu ook nog even aan t genieten van t weer?
gr en een leuke avond
kijken jullie ook naar Holland's got Talent? - hier ben ik weer .
net terug van een weekje Duitsland !
groetjes
- goedemiddag
jammer kay, als ik t goed begrijp hadden ze t dus verkeerd aangegeven, met 4 bolletjes, lijkt me ook wel weinig voor een omslagdoek, , dus eerder 6 bollen denk ik, of misschien wel 7, Moet eerst even kijken of t patroon gaat lukken, dus even een proef stukje.
maar ga nu eerst verder met mn nachtkasjes oppimpen, heb ze nu 1 keer geverft en eind v de mddag nog een keer, en straks even kijken of t lukt met t behang op de voorkant v d laadjes en andere greepjes halen, dan zijn ze niet meer te herkennen, haha in de goede zin des woords.
Maria is zeker op vakantie of ziek, joehoeeeeee
hier regent t , jammer wilde even naar de markt
fijne zaterdagisabella4 wijzigde dit bericht op 07-08-2010 13:22 met 0% - dat is een mooie shawl Isabella
![[Y]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-21.gif)
mijn garen is een mix, vandaar dat ik uit moet halen om er banen tussen te haken, ik had er vijf bolletjes, maar het neemt erg veel garen met het motiefje erin, jammer, maar ik zie wel waar het schip strand, Isabella je kunt beter te veel meenemen, wat je overhoud mag je meestal wel terug doen, dan heb je niet het probleem waar ik nu mee zit, stom van mij hoor om dat zelf niet te doen, maar ik kwam bij toeval het patroon tegen, en er stond dus duidelijk bij hoeveel bolletjes er in gaan, en dat waren er vier, maar dan vind ik het geen echte shawl, dan is het meer een kleine driehoeksdoek, kan ik niks mee natuurlijk, voortaan moet ik even beter lezen dus haha.
een fijne dag. - dit is de shawl die ik van t plaatje na wil maken
- hoi hoi
hier regen dus kay , misschien schijnt nu bij jullie wel de zon haha. tis hier afwisselend weer zoals ze dat zo mooi zeggen.
wel mooi je kleuren, hebben ze allebei de kleuren niet meer?
en hebben ze geen kleur die dicht in de buurt komt, ja t blijft jammer,
ik zou eigenlijk ook geen idee hebben hoeveel bollen ik nodig heb, hoeveel heb jij gebruikt?
Maria ben je druk aan t naaien?????
t verven moet nog gebeuren, heb gisteren mn voortuin gedaan, wat een klus zeg, maar wel weer heel mooi geworden, moet t gewoon ff elke week doen, maar vergeet t gewoon, of heb geen zin![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
groetjes en tot de volgende - hoezo het zonnetje komt weer door! hier regent het pijpestelen haha
dus bikini kan zowiezo in de kast blijven, al draag ik die ook al jaren niet meer![[:)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-1.gif)
ik zou dat eventueel kunnen doen Isabella, maar dan moet ik een behoorlijk stuk uihalen, dan zou je vanaf het begin met een ander kleurtje of garen er banen in moeten haken, ik ben over de helft en die moed ontbreekt me om weer zover terug te gaan, ik heb een mengeling van roze paars lila, dus mogelijkheden waren er wel, maar wat ik al zei..de moed niet!![[:$]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-10.gif)
have fun bij het verven!
een fijne middag , groetjes Kay - goedenmiddag
haha die kay , een gehaakte bikini, ben er ook ooit aan begonnen toen ik 20 was, heb hem toen al niet af gemaakt, nee zou t zeker niet doen, zelf loop ik helemaal niet meer in een bikini, dat laat ik aan anderen over, vind dat je wel een prachtige buik mag hebben daarvoor, en ik pas niet meer in dat plaatje![[H]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-11.gif)
Kay de omslagdoek die ik wil maken is van 2 soorten garen, kun jij niet zoiets doen met de jouwe, toch zonde al dat werk voor niks, nou ja je kleindochter wil hem wel, maar je hebt hem toch gemaakt omdat je hem zelf zo leuk vond neem ik aan.
Maria heb je al actie ondernomen vwb je lapjes, en heb je al patronen, of heb je andere leuke dingen gedaan v h weekend?
ik heb een heerlijk muziekweekend gehad t was toppie
t zonnetje komt weer door, ik ga eens verven
leuke dag met wat je gaat doen
grtz Isabella - goedenavond!
wat leuk dat jullie zo lekker bezig zijn, en een omslagdoek maken vanaf een foto vind ik knap Isabella![[Y]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-21.gif)
ik wil wel een foto maken als hij ietsje verder is
ik zit nu over de helft, dus hij word zowiezo kleiner dan de bedoeling was, is wel een beetje balen hoor, alternatief kan zijn dat ik ga afvallen
zou ook niet verkeert zijn haha, maar ja het blijft wel jammer, of ik geef hem aan mijn kleindochters..kan ook altijd nog, die vonden hem wel leuk gelukkig.
er stond ook een gehaakte bikini in het haakboekje, maar dat lijkt me nou helemaal niets, ik zie het al helemaal gebeuren, lekker dobberen en bikini krimp of word te wijd![[:O]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-3.gif)
veel succes met jullie leuke werkjes, klink erg leuk en gezellig, en als het klaar is komt er dan ook een fotootje van![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
een fijne avond! groetjes Kay - goedemorgen
hier regent het , nou ja is niet erg, dan kunnen we ons wijden aan t handwerken![[:D]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-2.gif)
ik heb een hele mooie omslagdoek in een tijdschrift gezien en ik wil proberen of t me lukt hem na te maken, tis geen patroon , gewoon iemand die de shawl omheeft.maar nu niet meteen hoor, heb t gescaned dus nu ligt t mooi uitgeprint voor straks, moet ook nog eerst een mooie bol uitzoeken, mag geen wol zijn want daar ben ik allergisch voor, dus wordt vervolgd.
Maria , je bent heel wat van plan, je hebt dus meerdere lapjes gekocht, waar haal jij je patronen vandaan? en ga je alleen jurkjes maken of ook nog wat anders?
nee de broekrok ligt er nog net zo, had heel veel klussen gisteren die allemaal afgehandeld moesten worden, zoals de auto ophalen uit de garage, , met de kat naar de dokter, met t bonnetjes + kale planten naar de intra tui..... , want ik had orchideeën die met 3 weken al hun bloemen kwijt waren,
, dus nu heb ik na veel gepraat , nieuwe, en zo nog wat dingetjes
Kay, is t nog gelukt met je omslagdoek?
fijne dag
gr Isabella - goede morgen
leuke lapjes gekocht op de markt ,ben al volop patroontjes aan het zoeken ,word vervolgd .
kay ,leuk dat jij aan het haken bent ,volgens mij doen dat niet zo veel mensen .
heb het ook altijd leuk gevonden .
isabella verder nog iets gedaan met je broekrok ?
groetjes en een fijne dag
- goedenavond
ja Hanny er begint iets te dagen van dat knopen, is wel erg lang geleden, haha
wat knap joh die truien, ik ben ooit begonnen aan een trui voor zoonlief toen 3 jaar, nou je snapt hem zeker wel, toen ie af was, was meneertje eruit gegroeid, om maar even aan te geven, hoe vlot ik ben in breien![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
ennnnn heb je een leuke stof kunnen vinden voor je jurk, en grappig die overeenkomsten.
kay leuk dat je erbij komt, en kan je een foto maken van die omslagdoek, ik wil er ook graag eentje haken, heb ooit een zwarte gehaakt heel lang geleden, maar heb er echt zin om weer iets te gaan doen met haken.
zo vind ik die shawls ook zo leuk met die bloemen erop.
en wat jammer van dat bolletje, is t heel erg als hij ietsje kleiner wordt?
leuke avond
o ja heb nog een geknipte broekrok liggen, zal hem eens pakken en kijken of ik er nog iets van bak - ik ben ook van het handwerken, ik vind alles wel fijn om te doen, maar ben nu even bij het haken blijven hangen, ik ben met een omslagdoek bezig, soort shawl ,erg leuk om te doen, maar zoals het nu lijkt kom ik een bolletje te kort
en het is niet meer te krijgen pff, had ik nou maar..maarja dat heb ik nou eenmaal niet!
groetjes en een fijne avond! kay - goede morgen
nee isabela ik heb geen kleding gehaakt ,maar heb wel veel truien gebreid .
vaak hele moeilijke met van die ingewikkelde figuren .
was altijd een heel werk hoor .maar heb het altijd graag gedaan .
heb ook nog een tijdje stramiens beschilderd ,dat was voor een bedrijf .
je deed dan kussens knopen of tafelkleden ,ken je dat .?
ga dadelijk naar de markt ,een lap stof kopen om er een jurk van te maken .
isabella heb op je profiel gekeken en het grappige is dat we veel overeenkomsten hebben !
groetjes en een fijne dag !
- hoi janny
grappig he, iemand opend een onderwerp en kijkt er vervolgens niet meer naar om,
leuk dat je ook zo crea bent, net wat jij zegt stond t bij mij ook allemaal op een laag pitje, maar ik wil t nu toch wel weer gaan oppakken, vooral als t straks weer binnenzit weer wordt.
heb jij ook kleding gehaakt?, ik zie soms van die mooie truien, maar dan snap ik er niet veel van , wat id beschrijving staat, daar mag je dan wel weer een opleiding voor volgen hahaisabella4 wijzigde dit bericht op 26-07-2010 12:46 met 0% - goede morgen
heb vroeger van alles gedaan ,breien ,haken .
heb best veel gordijntjes en tafelkleedjes gehaakt .
vind gehaakte gordijntjes nog steeds mooi , maar heb geen zin om er nu weer aan te beginnen .
heb altijd veel genaaid ,maar staat nu ook op een laag pitje .
heb het nu wer druk met andere dingen .
maar wie weet begin ik er weer eens aan .
groetjes en een fijne dag .
Janny
- Hai Knorrie
ja ik heb vroeger wel geborduurd, ben wel benieuwd wat je precies doet, dus ja laat maar ff wat zien, leuk
van de winter heb ik een shawl gebreid, eindelijk weer eens na jaren, vond t toch wel weer leuk
en wat ik v de winter weer wil gaan oppakken is haken, dat was altijd wel mn favo handwerk
gr Isabella