Meepraten in het forum? Word nu lid!

Ontspanning

1. Home
  2. // forum
  3. // Ontspanning
  4. // Ik zou zo graag...............

Dit onderwerp heeft 23 reacties, is 2107 keer bekeken, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 02-09-2010 21:19.

1. Ik zou zo graag...............

Afbeelding van GerrieH
    Dit onderwerp is gestart door GerrieH
    24-07-2010, 15:31

Ik zou zo graag de gezellige sfeer van "vroeger" weer terug willen op ons forum! Al weet ik niet hoe ik dat moet aanpakken. Ben al aan het twijfelen of dit niet beter onder "hartekreet" geplaatst kan worden.Zoveel meisjes van vroeger zijn afgehaakt. Verschillende topics verzanden. Maar goed, wie wil, net als ik, de gezelligheid terug?

Ben erg benieuwd naar de reactie's!!!!!
    GerrieH wijzigde dit bericht op 02-09-2010 09:13 met 13%: reactie's.

1. http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/02/1283443454-60.gif

Ik ben nu 4 jaar bezig met de PC en leer nog steeds. Zo ontdekte ik deze week dat bij outlook expres veel mogelijkheden zijn om je mail wat op te fleuren. Hahaha! daar kom je dan pas achter! Maar beter laat dan nooit. En laatst zag ik een plaatje met een typmachine. Onvoorstelbaar nu dat je daarop zat te hannessen en 0-zo bang was om een fout te maken want dan moest het weer opnieuw. Ben heel blij met mijn lappie en wil hem/haar echt niet meer missen.
    Fijne avond verder en slaap lekker straks.

2. Knap hoor, dames!

Ik heb trouwens ook nooit cursus gehad. Werkte wel al met computerprogramma's toen ik nog werkte maar dat is wat anders dan de pc's van nu.
    Eerste computer (was spelcomputer) gekocht via mijn werkgever. Later kregen we nog de kans een pc aan te schaffen. Zo is het ooit begonnen......kan er nu niet meer zonder....

Vlinder, je caps lock staat aan! [;)]

3.  dACHT DAT IK HET NOOIT ZOU LEREN...BEN NOG GEEN KEI MAAR KAN ME BEHELPEN.
    bEN BEGONNEN OP EEN OUDE PC VAN M`N SCHOONZOON ...KON ER SPELLETJES OP SPELEN EN EEN STUKJE TYPEN.
    eN IK HEB 5 JAAR TERUG M`N EERSTE  NIEUWE PC GEKOCHT...M`N KLEINZOONS HEBBEN ME VAAK GEHOLPEN ALS IK ER NIET UITKWAM...
    ZOU AF EN TOE NOG WEL WAT HULP KUNNEN GEBRUIKEN , MAAR DE JONGENS WONBEN NIET MEER IN DE BUURT , DUS MOET IK ALLES ZELF UITZOEKEN.

4. Nou, ik ben ook iemand die ábsoluut niet met computers is opgegroeid. Ook geen cursus gevolgd of zoiets, ik heb het mezelf met vallen en opstaan aangeleerd. Oké, ik geef toe, af en toe wel wat afgekeken bij mijn kinderen en hier en daar wat aanwijzingen gekregen, maar dat was het wel zo'n beetje.

Ben er toch aardig ingerold, ik heb zelfs een paar websites gemaakt. Dat had ik toch nooit van mezelf gedacht... toen ik begon met achter de computer kruipen!

5. Ik vind het altijd superleuk als ik de niet-met-pc's-opgegroeide-mensen (val ik daar zelf ook niet een klein beetje onder??) zie internetten e.d.!

6. Goeiemorgen!!!!!!!!!!!!
    Omdat ik niet zo heel veel kom bij Margriet zie ik nu pas dat er de laatste dagen veel is gereageerd.
    Dat heeft er voor gezorgd dat ik de leeftijdsgrens weg haal zo. Ik vind leeftijd totaal niet belangrijk maar dacht dat het makkelijker zou zijn om te reageren. Uiteindelijk zit ik een generatie die niet is opgegroeid met de computer.
    Wil nog wel even kwijt dat ik echt verrast ben dat er toch nog is gereageerd.

7. Scorpio, dit forum IS nu eenmaal niet "boom- en bos-vriendelijk"... Roeien met de riemen die we krijgen, dat moeten we hier jammer genoeg vaak doen...

8. Klopt Kafka, als je het ruim wilt zien, kan er heel veel worden ondergebracht bij 'ontspanning'. En wel zó enorm veel, dat het zou kunnen ontaarden in één grote verzamelbak. Dan zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.

Maar goed, het is niet anders...
    Ik ga er straks even een paar topics "tegenaan gooien", kijken of er animo voor is.

9. Vlinder, er is zo’n topic hoor, "welk boek lees je", onder “ontspanning”. (Ik heb er net een bericht geplaatst, zodat het weer “in het zicht” staat, want het was een beetje weggevallen).

Scorpio, welkom terug, zal ik maar zeggen. Ik denk dat de onderwerpen die jij wil misschien wel reacties zullen uitlokken. Als je twijfelt in welke categorie ze “passen”, stop ze dan maar gewoon bij “ontspanning”. Die vlag dekt vele ladingen, haha.
    kafka wijzigde dit bericht op 01-09-2010 22:09 met 6%: aanvulling

10. Scorpio, je zou zelf  met een onderwerp kunnen starten...wie weet krijg je heel veel reacties.
    Bijv. ..boeken.
    Ik lees heel graag, woon in een dorp.   er is een bib maar de boeken die er staan  heb ik  al heel veel van gelezen
    Zou graag wat titels van schrijvers willen weten   waarvan je zegt...dat is een goed boek...moet je lezen.

11. quote:
    kneeltje schreef op 01 september 2010 @ 12:33:
    Je kunt het beste proberen zo hier en daar mee te kletsen. En wil je zelf een onderwerp aankaarten, dan begin je daarmee. Als het mensen aanspreekt, reageren ze vanzelf.

Ik heb in al die jaren dat ik hier nu meeklets, ongeveer 2 of 3 keer een  "eigen " onderwerp gestart. Maar als er iets is dat mij boeit, geef ik wel een reaktie.

Dus  "gewoon doen".

Veel succes hier. Kneeltje
    Járen geleden, heb ik ook regelmatig op het Margriet forum gepost. Omdat ik er -inmiddels ook alweer een aantal jaren geleden- mee ben gestopt, lijkt het nu net of ik een nieuwkomer ben. Want al de berichten waarop ik destijds heb gereageerd, zijn natuurlijk al láng en breed verwijderd.  Tot mijn eigen verbazing, bestond mijn account wel nog steeds, na al die tijd!

Ik reageer op dit onderwerp omdat ik het eens ben met de stelling dat er hier iets zou moeten gebeuren... om het weer net zo'n leuk en aktief forum te laten worden als "vroeger"!
    Het zou dus leuk zijn als er wat meer variatie in de categorieën zou komen. Zodat mensen die hier terecht komen denken: "Já, dat zijn leuke thema's, daar wil ik wel over meekletsen."
    scorpio wijzigde dit bericht op 01-09-2010 15:07 met 0%

12. Je kunt het beste proberen zo hier en daar mee te kletsen. En wil je zelf een onderwerp aankaarten, dan begin je daarmee. Als het mensen aanspreekt, reageren ze vanzelf.

Ik heb in al die jaren dat ik hier nu meeklets, ongeveer 2 of 3 keer een  "eigen " onderwerp gestart. Maar als er iets is dat mij boeit, geef ik wel een reaktie.

Dus  "gewoon doen".

Veel succes hier. Kneeltje
    kneeltje wijzigde dit bericht op 01-09-2010 12:33 met 0%

13. Toch is het vooral voor nieuwkomers (neem ik gemakshalve aan), vrij moeilijk om een topic te starten over onderwerpen die niet bij één van de categorieën passen.
    Veronderstel dat je gezellig wil kletsen over (bijvoorbeeld); honden, katten, de inrichting van je huis en/of tuin of wilt kletsen over boeken en/of het zélf schrijven van verhalen. Dit soort onderwerpen passen in feite bij niet één van de bestaande categorieën. Terwijl dit juist dé thema's zijn, waar heel veel mensen graag over (zouden) willen kletsen, volgens mij.

Het voelt als een soort van "inbreuk" (ten opzichte van de mensen die zich serieus met een bepaalde categorie bezighouden), als je er "zomaar" een topic tussen knalt... dat er helemaal niet bijhoort!
    scorpio wijzigde dit bericht op 01-09-2010 11:38 met 15%

14. Tanjan,

Ik zou toch gewoon ergens inhaken hoor, je komt er vanzelf tussen.

Karma.

15. quote:
    karma schreef op 31 augustus 2010 @ 08:32:

We worden ouder, dames, als we terug gaan verlangen naar vroeger... [;)] .
    Tsjakkaaá.....dát is het, Karma  [:D]
    En, daarop inhakend, tijden veranderen, meer forums, twitteren, hyves, facebook ed...........alles verandert, gezelligheid natuurlijk niet, maar wel waar je het vindt.
    Overigens (ja, ik kom daar nooit, ha,ha, misschien wel daarom [;)] ) zijn hier heel veel gezellige topics, of misschien wordt dit er ook wel eentje.
    Aan de (hoeveelheid) reacties te zien, zou dat zo maar eens kunnen  [:)]

Oh, foutje, ik kom uiteraard wel op Oneliners, maar dat is in eerste instantie om mijn speldendoosje te gebruiken [:P]
    rosanne wijzigde dit bericht op 31-08-2010 22:36 met 9%

16. Als nieuwkomer wil ik wel even aangeven waarom ik het moeilijk vindt om aan te haken. Voor mij heeft dat niet heel veel met de forum categorien. Die spreken me wel aan. Waar ik meer moeite mee heb is dat er best wel veel onderwerpen tussen staan waarbij je als je die opent niet meer ziet wat het orspronkelijke onderwerp is geweest. Dan staat er allen iets in de trant van: nou dan gaan we hier maar vrolijk verder. Dat zegt mij dan weer niet zo veel. Daaronder volgt dan gezellig geklets van iets wat in mijn ogen al een redelijk hechte club is. Daar ga ik dan weer niet zo makkelijk tussen zitten. Wat ik wel doe zijn de makkelijk toegankelijke topics als woordspelletje of bedenk een leuk onderschrift.
    Daarnaast probeer ik wel eens op vragen te antwoorden. Maar als daar vervolgens door de vragensteller geen reactie op terugkomt (of je leest een reactie in de trant van: ik kwam dezelfde vraag ook al op het libelle forum tegen) dan heb ik niet altijd meer zo iets van: kom, laat ik reageren.

En dat terwijl ik best meer zou willen meedoen.

Tanja

17. Het indelen in leeftijdscategorieën lijkt mij de vroegere gezelligheid ook niet meteen terughalen. Vroeger kwamen hier juist mensen van allerlei leeftijden. Iedereen kletste ook met iedereen, zonder naar leeftijden te kijken.

Ik denk echt dat "de grote stilte" voor een groot deel wordt veroorzaakt door de forum categorieën. Wanneer mensen willen posten over een onderwerp dat feitelijk niet past binnen één van de bestaande categorieën, verdwijnen ze  simpelweg en gaan naar een ander forum.

Ik heb hierover ook een topic geplaatst bij: 'Vraag aan moderator'.  
    scorpio wijzigde dit bericht op 31-08-2010 19:59 met 9%

18. Met mijn 'dat klopt' doelde ik op de gezellige sfeer. Iets indelen in leeftijdscategorien hoeft niet van mij.
    Als iemand dat wel wil dan probeer je toch gewoon zo'n topic op te zetten? Kun je meteen zien of er voldoende belangstelling voor is.
    karma wijzigde dit bericht op 31-08-2010 12:33 met 15%

19. Sorry, maar ik ben het met Gerrie deels eens.
    De forums worden meestal bezocht door  dames als ik goed lees...tussen de  40 en laten we zeggen 55 jaar.

Dit wil niet zeggen dat er geen oudere..{ zoals ik } daar aan meedoen   maar de interesse in veel dingen  is vaak anders .

Dus Gerrie probeer `t.

20. Gerrie, waarom nou die leeftijdscategorie, ik vind het juist leuk als er alle leeftijden meekletsen. Dan heb je verschillende belevingen en ervaringen.

En wanneer je een topic opent, die volgens jou niet bij een bep. categorie hoort, merk je snel genoeg of er belangstelling voor is. De nieuwste onderwerpen zie je gauw genoeg.

Maar sinds de  "vernieuwing" is er wel wat veranderd. Zou het toch blijven proberen als ik jou was.

Groetjes, Kneeltje

21. Klopt, heel jammer.

Denk niet dat er op de site zoals hij nu is nog veel aangepast zal worden. Mankementen verhelpen is al moeilijk.....

We worden ouder, dames, als we terug gaan verlangen naar vroeger... [;)] .

22. Ik kwam hier "vroeger" ook nog wel eens forummen, zo'n jaartje of zes/zeven (schat ik) geleden. Toen was het een reuze drukbezocht forum met enórm veel dagelijkse reacties. Ik ben afgehaakt toen het forum werd vernieuwd, onduidelijk werd en er ook steeds minder gepost werd.

Nu ben ik weer even aan het kijken of er hier nog een beetje leven inzit en/of weer in te krijgen is. Ik vind ook dat de forum categorieën te beperkt zijn, daar gaat geen uitnodigende werking vanuit.
    Volgens mij haken mensen snel af ,als ze niet het gevoel hebben dat er een categorie is waar ze even lekker "hun ei kwijtkunnen".

23. Kijk eens bij wat leuks doen..vandaag...onder ontspanning...is heel gezellig..schrijven daar..kom er gezellig bij..meis...alle leeftijden...

advertentie