Meepraten in het forum? Word nu lid!

Voeding/Eten

1. Home
  2. // forum
  3. // Voeding/Eten
  4. // De Nieuwelingen, Najaar 2010

Dit onderwerp heeft 361 reacties, is 45705 keer bekeken, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 30-11-2010 22:23.

1. De Nieuwelingen, Najaar 2010

Afbeelding van jeanet18
    Dit onderwerp is gestart door jeanet18
    30-08-2010, 14:59

HIER KOMT STEEDS HET NIEUWSTE OVERZICHT

http://i54.tinypic.com/sphpw5.jpg

LIJSTJE IS WEER BIJGEWERKT t/m 27 november 2010

J.

jeanet18 wijzigde dit bericht op 27-11-2010 17:17 met 76%

reacties

1. vanavond koffie met 5 bastogne koeken.. grrrrrrrrr

2. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    23-11-2010, 16:59

Jeanet, bedankt voor het lijstje.

We zijn niet de enige hoor bij wie het niet echt lukt. Vorige week bij ww kwam het er ook over dat we allemaal eigenlijk meer trek hadden met dit koude weer. En tja dan is het de bedoeling dat je naar wat gezonds pakt maar vaak doen we dat dus niet. Dus we zijn niet de enige. Gister is het wel redelijk gegaan en vandaag ook,behalve net een schaaltje chips. Khad heel de dag maar 2 boterhammen op en 2 crackers,was nog een stuk ontbijtkoek vergeten en bij de mensen waar ik was, lag ook niks van koek of fruit..Dus had nu wel honger. Affijn straks wordt het een magere maaltijd voor mij. Witte rijst en een beetje chili con carne erover. We eten restjes dus ik doe het vandaag met wat minder.
    Morgenochtend nog werken en morgen middag ga ik wat sint kadootjes kopen. Nou nog even volhouden dames.

3. Dank Jeanet ,voor het lijstje. We hebben er allemaal  "last" van, maar het zal wel weer beter gaan.

Gr .Kn.

4. Nou meiden.. hier ook zoiets.. vandaag halve rookworst gegeten.. al jaren niet gedaan.. altijd maar klein stukje.. maar deze floepte zo maar mijn mond in.. raar he?

oh ja.. nieuwste lijstje staat er weer

J.

5. Heb het idee dat we allemaal een beetje een dip hebben (gehad). Toch maar weer met frisse moed verder dames. Er wacht ons nog een heftige maand.

Ik eet vandaag het restant erwtensoep op, morgen heb ik een lunch in een poffertjes/pannenkoekentent. Maar ik wil echt naar beneden.
    Succes allemaal., groetjes
    Kn.

6. hoi allemaal

ik kan niet meer inloggen met dappere strijder
    heb daarom mijn oude nick gebruikt om dit te zeggen.

liefs ds

7. hoi allemaal

Heb ook nergens naar gekeken dit weekend.
    Had feest ivm mijn verjaardag vandaag.
    Dus lekker gebak etentje.

fijne dag samen

8. Dit weekend nergens naar gekeken. Een jarige dochter met 2x feest.
    Ik had wel (slim) diverse soorten vis -rivierkreeftjes, gerookte makreel en forel- bij een Duitse super gekocht en dit op tafel gezet. Eens wat anders dan de calorierijke kaasjes en salades.
    Maar vrijdag (haar verjaardag) een  vlaaipunt en gisteren 's middags gebak. Plus 's avonds, toen om 9 uur iedereen weg en de boel opgeruimd was, mezelf getrakteerd op een stuk zelfgebakken appeltaart. Tja, die is de tweede dag niet lekker meer, toch????
    Heb uit lijfbehoud zowel zoon als dochter opdracht gegeven vandaag wat vriendjes na school uit te nodigen. Kunnen zij de halve kwarktaart, een appeltaartpunt en een kwart kruimelvlaai verorberen.
    Lottie wijzigde dit bericht op 22-11-2010 10:34 met 1%

9. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    22-11-2010, 10:25

Zo hier een vreetweekend achter de rug. Tjonge ik weet niet wat het is maar ik had echt overal zin in. Vandaag maar weer m'n best gaan doen,maar met al die pepernoten in huis vind ik het wel lastig. Voor de rest hebben we een leuk weekend gehad. Vanavond naar de sportschool,nog niet veel zin maar het moet gewoon.
    Iedereen heel veel succes weer!

10. 79,1
    Sorrie,  heel weinig tijd gehad. Gigantisch veel uren gedraaid, zowel op school als voor de (geslaagde!) informatie-avond. En een jarige dochter, met gisteren familiefeest.

11. Lottie??

12. Goed hoor Jeanet!
    Ik ben nu nog op gewicht gebleven.
    Vanavond voor mezelf want de rest lust het niet, pannetje mosselen. Heb de heerlijke knoflook en ravigotte saus maar achterwege gelaten.  Ik doe voor sausjes die rooie taco peper saus waar ik wat citroen bij doe en een potje salsa saus mild.
    Lekker met dit koud weer. Voor de rest een grote pan spaghetti saus gemaakt. Ga morgen avond een beetje groene pasta met saus eten en dan is het weer vanaf maandag weer op letten! Groetjes

13. 85.3

yesssssssssssssssssss  iets eraf

Lottie alleen jij nog meid.
    jeanet18 wijzigde dit bericht op 20-11-2010 00:20 met 26%

14. 119.05
    Ben echt moe van de hele week en ik moet vanavond effe niet aan dieten denken. Heb restantjes zitten eten, 3 drumsticks uit de oven, ook wat zee zout chippies met guacemole (avocado dip) en zometeen 2 warme mais kolven.
    Ga nu naar Froger's viering van zijn 50ste verjaardag op de buis kijken. Ik hou van zijn muziek. Groetjes

15. Hallo dames,
    ik wil even wat ven me laten horen...... en jullie een fijn weekend wensen. Ik ga elke dag een stukje vooruit, maar ben nog wel erg moe en dat schijnt erbij te horen!
    Jeanet, je mag me wel helemaal van het lijstje halen, dan begin ik gewoon later weer helemaal opnieuw, als ik beter ben en als ik gemotiveerd ben! Dat zijn twee totaal verschillende dingen, maar volgens mij horen ze wel een beetje bij elkaar!
    Ik ben nu ook gemotiveerd 'als een bos uien' hahahahaha.........
    Dag allemaal, hartelijke groetjes!

16. 81.KG

Volgens mij zit het in de lucht ,niemand gemotiveerd, ik mag dus al blij zijn met mijn 100gram .
    Maar dames volgende week moet het weer anders hè!!!!!!!
    Allemaal een heel fijn ,mager weekend .Tebberia

17. Afbeelding van PrincessPeach
    PrincessPeach
    19-11-2010, 08:49

82,3

5 ons erbij, maar het verbaasd me niets, ik ben deze week totaal niet gemotiveerd, ik ben moe, moet 6 dagen werken en zoals gister weer 10 uur per dag.  Er gebeurd van alles, en er is van alles kapot op m'n werk waar ik de hele dag achteraan moet omdat monteurs dus niet op komen dagen. En word er dan zo chagrijnig van! Wanneer ik dan in de catering kom, en er ligt zo'n lekkere snack, dan hou ik het niet tegen.

Pffffff

18. 71.2
    Helemaal fout boel dus en ik ben ook zo gemotiveerd als een bos uien [8o|]  Er staat een pan vlees voor de erwtensoep op het vuur. In het kader van het koude weer, wat er aan komt. Maar dames ik blijf mijn best doen. Wil eind februari in elk gaval proberen onder de 70 met vakantie te gaan.

Pebbles, ik vond het wel leuk hoe ze alles hadden georganiseerd. En nog een "Goodiebag" mee bij het weggaan. Heb niks gekocht vanwege de lange rijen bij de kassa. Ja een oliebol bij de uitgang.

Fijn weekend allemaal en weer veel succes en sterkte.

Gr. Kn.

19. Afbeelding van dappere_strijder
    dappere_strijder
    18-11-2010, 17:26

100

helaas deze week niks eraf en niks erbij
    maar ben ook ongestelt dus misschien hou ik meer vocht vast.

liefs ds

20. Afbeelding van pebblesspike
    pebblesspike
    18-11-2010, 13:48

75,0
    Helaas een onsje meer.  Het is weer zover ik zit weer rond die 75 en als ik daar ben aan gekomen dan gaat het moeilijk worden. Maar kga m'n best weer doen.

Kneeltje,ik ben ook geweest gisteravond. Vorig jaar liepen we voetje voor voetje maar gister was het gezellig druk en kon je overal rustig kijken. Heb alleen het glaasje bubbels genomen en een bonbon. De rest heb ik over geslagen.

Ria nog gefeliciteerd en hopelijk nog heel veel jaar samen.

Morgenochtend de oudste weer naar school en morgenmiddag zou ik op een verjaardag moeten maar aangezien de kids daar altijd moe vandaan komen en Patrick morgenochtend al wel moe zal zijn weet ik nog niet of ik er naar toe ga. Zaterdag intocht van de Sint en z'n pieten en 'savonds vanaf 9uur een feestje waar we met z'n tweeën naar toe gaan. We hebben er alleen allebei niet zo heel veel zin in. Maar goed het wordt vast wel gezellig.
    Iedereen een fijn weekend.

21. Conclusie, de Chinees is gewoon funest voor je dieet! Maar ja, soms willen we een beetje genieten en gaan we de volgende dag gewoon ons best weer doen. Gisteren avond gegrild kippe gehakt in een punt paprika met een zelf gemaakte salade van ijsberg sla gegeten. Vandaag ok maar weer op letten.
    Lottie veel succes morgen, vindt het maar dapper. Ben echt een held op sokken als ik voor een menigte moet staan. Op school was het vroeger al helemaal traumatisch vanweg mijn dikte. Ik kon er een week van tevoren slecht van slaapen en als tiener mocht ik van mijn moeder een halve valium in nemen om een beetje rustig te worden maar eerlijk gezegd hielp het niet veel.
    Nu gaat het gelukkig wat beter omdat ik tenminste door volwassenen niet wordt gepest. Belangrijk is dat jij daar vandaag 8 kilo lichter staat!!
    Iedereen weer sterkte vandaag.

22. Ben vanavond met dochter naar de Ladiesnight van Intr*tuin geweest .Jeetje wat een drukte, maar erg gezellig en leuk. Chocolaadje, glaasje champagne, biterbal, glaasje baley's, stukje kaas. Ja, dames ik weet het... slecht slecht. Morgen visite en ik haal een taartje. Wat de vrijdag brengt geen idee.

Lottie, veel succes en sterkte. Knap van je hoor dat je dat doet. Hier is St. Maarten ook verzopen hoor. Zo zielig die kindjes aan de deur. Ja streng christelijke mensen en carnaval...lachen dus.

Emma, als er hier een Chinees wordt "geslacht" dan kan ik ook geen nee zeggen. Gewoon doorgaan en hier blijven komen, hou je toch een beetje een stok achter de deur.

Fijne avond allemaal. Kn.

kneeltje wijzigde dit bericht op 18-11-2010 12:57 met 0%

23. Ach Emma, wat klinkt me dit bekend in de oren. Ik herken het helemaal, en met mij vast een heleboel anderen. Zolang je maar niet het bijltje er helemaal bij neergooit. Chinees is helaas een enorme calorieënbom.
    Vorige week donderdag zou mijn man een wokschotel met rijst, groente en kip maken. Maar toen ik thuis kwam stond er een complete Chinese maaltijd, restant gekregen van zijn zus en aangevuld met een extra bakje Babi Pangang. En dan ben ik ook niet zo sterk dat ik zeg: "Eten jullie dat maar, ik neem wel een boterham met rookvlees of kaas. "

Duimen jullie morgen voor me? Ik mag dan nl 200 mensen ontvangen en vervolgens toespreken. Na mij nog anderen, hoor, maar ik heb de opening en het slot. Deze avond was al die afgelopen maanden steeds een streefdoel. Ik sta dan zo 'in de kijker' dat ik persé slanker op dat podium wilde staan dan vorig jaar. Tien kilo is me niet gelukt, wel 8. En...o,o,o, als er volgend jaar nogmaals 10 kg af zou zijn, wat  ben ik dan een gelukkig mens.
    Vorig jaar hebben ze wel hartelijk gelachen. Ik had tot grote hilariteit van de rest een verhoging bij me. Je kent het wel, zo'n krukje dat kinderen gebruiken om bij de wastafel te kunnen. Omdat ik niet wist of er gebruik gemaakt werd van het podium, of alleen van een catheder, en ik ernstig betwijfelde of ik met mijn dwergenlengte (1.56) wel voldoende zichtbaar zou zijn. Maar ik bleek goed te zien te zijn. Dus dit jaar: iets minder rond en nog meer gezond.

24. Hi hi, lachen Lottie! Ik zie het al voor me.
    Oh, oh, ben voor mijn gevoel helemaal de mist in gegaan vanavond.
    Uitje met collega's, 3 garnituur hapjes, tomatensap, cola light, SPA blauw en toen was er het buffet met aziatisch en europees eten!
    Een ware verleiding voor een liefhebber zoals ik.!
    Ik heb geen pasta, bami, mihoen, rijst, sate of aardappelen genomen maar toch teveel gegeten. Er lag de nodige boontjes, champignons, tjap tjoy groenten wat krokante babi pangang zonder saus, garnalen en lekker gekruide bloemkool roosjes op mijn bord. Ik heb ook nog een biefstuk van de gril gegeten. Voor dessert een klein bolletje chocolade ijs, beetje lychees en 2 lange vingers in de chocolade fondue gedompeld. Daar gaat mijn gekoesterde wens naar de 119 kg zo het raam uit.
    Zucht, morgen maar weer mijn best doen om de nu aangekomen kg weer weg te krijgen voor vrijdag. Maaarr, ik heb wel heerlijk gegeten!
    Jeanet, het lijstje ziet er weer goed uit. Succes met het breien, ik heb 2 dagen terug van een kennis van mijn moeder 2 mooi turquoise gebreide truien voor mijn jongens gekregen. Ze zijn prachtig. 
    Tebbertje een verlate hartelijke felicitatie met je huwelijksdag en ik hoop dat het je dochter en haar partner goed vergaan is die dag.  Groetjes.

25. In mijn woon- en werkomgeving leeft Sint Maarten niet. Geen lampionnen en snoeperijen dus.
    De 11e van de 11e betekent in het Brabantse de start van het nieuwe carnavalseizoen! Zelf zijn we er amper mee bezig i.t.t. mijn schoonzus. Verhaaltje:  mijn schoonzus K. was afgelopen zondag een heel enthousiast verhaal aan het vertellen over de prins in haar dorp, de verkiezing, etc. Na 15 minuten kwam een andere bezoeker van het feest erachter dat  K. het over carnaval had. Als gereformeerde Zeeuwse had ze dat uiteraard totaal niet door en begreep ze niet welke connecties K. in hemelsnaam met de koninklijke familie had. Helemaal toen K.  zei dat veel mensen hadden verwacht dat haar man dit jaar wel tot prins gekozen zou worden, viel haar mond letterlijk open. Bleek het over de carnavalsprins te gaan. [<:o)]
    Lottie wijzigde dit bericht op 17-11-2010 16:49 met 0%

advertentie