Voeding/Eten
Dit onderwerp heeft 361 reacties, is 45706 keer bekeken, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina 15 van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 30-11-2010 22:23.
De Nieuwelingen, Najaar 2010
HIER KOMT STEEDS HET NIEUWSTE OVERZICHT
LIJSTJE IS WEER BIJGEWERKT t/m 27 november 2010
J.jeanet18 wijzigde dit bericht op 27-11-2010 17:17 met 76%
reacties
- Dat is inderdaad een goeie tip jeanet, die heb ik een keer uit geprobeerd toen ik s'avonds erg honger had. Ik had toen al eerder rookvlees in huis gehaald na het lezen van jouw tip voor het geval dat...... Ik heb dit beleg eigenlijk nooit meer in huis terwijl ik de rookvlees van de HEMA wel lekker vind. Moet ik maar weer eens gaan halen.
Vanavond eet ik restant wok groenten wat ik gisteren heb gemaakt met gerulde kippe gehakt en glazige noedels ook wel bekend als so-oen bij de toko. Ik hou van bami, pasta en rijst. Bij het weg laten hiervan omdat ik er zo snel van bij kom, compenseer ik het hier maar mee.
So-oen bevat heel weinig caloriëen. Groetjes - Dankjulliewel voor de doorgegeven wijzigingen.. en tja.. Karma.. als je in seizoenen gaat... is het toch wel handig om nu al met het najaar te beginnen.. de vakanties zijn ook (bijna) voorbij immers?
en voor de avond trek.. heb het al eens eerder geschreven.. een hard gekookt ei in zo'n snijder doen.. niet de plakjes maar de 6 of 8 partjes.. rol ze stuk voor stuk in een plakje rookvlees en eet dat langzaam op.. vult geheid en is zeker weten een proteïne 'bom' die je maag vult en je toch helpt afvallen..
beter dan welk koekje of snoepje.
gr. J
PS
willen jullie je gewicht op vrijdag of zaterdag doorgeven? - Joky, jij ook nog van harte, ik was de 26ste jarig.
Emma, ik kom wel aan mijn watertax op een dag, dat is een verslaving van mij. Ik drink de hele dag door water. Maar ja de rest dat is het.... Heb net 2 kruidcake's gebakken. Ga morgen naar dochter en co. En heb ook eten voor ze gemaakt, Net terug van vakantie en met een verbouwing bezig, dus moeders en pa komen helpen. Maar het is waar, die knop in je hoofd moet om en dan is het volhouden.... makkelijker gezegd dan gedaan. We zijn al wat jaartjes hier bezig, dus laten we maar mooi doorgaan.
Fijne avond, Kn.kneeltje wijzigde dit bericht op 01-09-2010 20:13 met 0% - Kneeltje en Joky-poky, alsnog van harte gefeliciteerd. Ik wens jullie nieuwe bij gekomen levensjaar viel gewichtsverlies toe!
Ik ben het met je eens Kneeltje, Het zoeken naar wat vol te houden is, dat is het em nou. Ik heb een kijkje bij "mental diëten" gekeken. Zou een positieve uitwerking moeten geven. Je gedachten gang op positief zetten. Niet altijd makkelijk maar ik heb er een goeie tip gelezen wat ik zelf al onbewust doe. Er wordt gezegd dat je beter water uit een flesje kan drinken omdat je sneller en meer water naar binnen krijgt dan het in een glas te schenken. Zo'n flesje kun je naast je houden en iedere keer een paar flinke slokken nemen. Wil je die dag 1,5 liter of meer drinken, dan hou je een paar flesjes in de buurt. Is de ene op, dan begin je aan de volgende. Ik vond het wel een goeie tip.
Groetjes - Je mag mij ook ;n jaartje ouder maken jeanette. kneeltje proficiat. wanneer was jij.? ik de 28ste. groetjes
- Dames, welke manier van eten er ook wordt gekozen, we moeten het toch echt ZELF doen. Daar kunnen Sonja en Frank misschien wel adviezen bij geven, ieder kiest voor datgene waar je je het beste ( dunste) bij voelt.
![[;)]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-5.gif)
Jeanet, je mag mij een jaartje ouder maken.
Groetjes, Kn. - Die diëten zijn mij te ingewikkeld , moet ik constant op letten. en tellen en wegen. wordt niks bij ons in huis. Ik hoop dat ik nog 'n tijdje zo door kan gaan.
wel af en toe iets lekkers. maar toch het koppie er bij houden. en niet gedachtenloos 'n hele zak koekjes of snoep leeg eten. groetjes
joky-poky wijzigde dit bericht op 31-08-2010 18:12 met 15% - Ff inbreken.....
Najaar!?? Ik doe angstvallig pogingen om de zomer vast te houden!! - Jeanet bedankt voor je inzet.
Hier alles rustig, was vanochtend op 121 kg maar zie dat maar te houden tot eind van de week
! Vanavond 2 gekookte mais kolven gegeten en 2 gekookte witlof gerold in zoutloos kaas en gewone ham. Een restantje soep in een klein kommetje. Verder een klein bakje griekse kwark met aardbeien. Zometeen een mok thee wel met suiker helaas. Ik heb vaker pogingen gedaan met zoetjes. Ik vindt het ze zo vies smaken en zonder suiker is de thee ook niet lekker meer. Hou het tegenwoordig bij een mok thee. In het verleden waren het wel 2 to 3 mokken met suiker in de avond. De kou helpt ook niet echt mee. Ik krijg er maar honger van. Gauw mijn thee maar drinken. Ik hoop dat het mijn maag een beetje met warmte vult en het honger gevoel weg haalt.
Succes met dr Fr, ik heb er wel eens door heen gebladderd. Wel lekkere recepten gezien. Je moet er denk ik wel tijd voor maken.
Groetjes, - Jeanet, dank voor het lijstje en het openen van de nieuwe opgave. Zal echt beter mijn best gaan doen.
Heb net een klein zakje berenchips op en eendoosje frambozen.
Tebberia, die Dr. Fr. ik heb van een vriendin ook gehoord dat het zou helpen. Kijk wel in de bieb of het boek daar is. Ga het niet kopen. Heb Sonja B. al bij het oud papier gemikt
en jaren geleden ook Atkins al weg gedaan. Alle dieten helpen, als je het maar lang genoeg vol blijft houden. Dat is mijn/ons probleem.
Pebbles, wat een ellende als je pc het niet doet. Daar schiet ik spontaan van in de stress.![[8o|]](http://forum.margriet.nl/smileys/emotion-39.gif)
Succes dames, Kn.kneeltje wijzigde dit bericht op 30-08-2010 15:12 met 8% - Goedemiddag allemaal
Kneeltje had even teruggelezen en ze meldde op de zomer topic dat er nog vakantiegangers zijn. dus daarom niet een kompleet gewichten lijstje
Ook andere nieuwelingen zijn welkom. Wat willen we graag van je weten?
(nick)naam...
leeftijd
lengte
begin gewicht
eind streef gewicht
en.. we zouden het leuk vinden als je meeschrijft hier.
Welkom en groetjes
Jeanet