Meepraten in het forum? Word nu lid!

Ontspanning

1. Home
  2. // forum
  3. // Ontspanning
  4. // dik en dun september 2010

Dit onderwerp heeft 301 reacties, is 15118 keer bekeken, en bestaat uit 13 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 13.
De laatste reactie is geplaatst op 30-09-2010 18:32.

1. dik en dun september 2010

Afbeelding van kafka
    Dit onderwerp is gestart door kafka
    31-08-2010, 22:58

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/30/1285866506-530.jpg
    kafka wijzigde dit bericht op 01-10-2010 07:06 met 39%

reacties

1. Een wat gestreken nachtegaal. Poeh, zul je moe zijn... hahahaha
    Ik ga slapen. De pizza uit de oven was ronduit SMERIG. Yegh! 

2. Moet je lang in het ziekenhuis blijven Levi?  Ik dacht dat jij graag kookte.  Ja natuurlijk enkel als alle nodige apparatuur beschikbaar is.
    Kafka, ik denk niet dat het met lukt deze week naar de sauna te komen.  Mocht ik toch een gaatje vinden, laat ik het je wel weten. Je moet toch eens iets doen aan die merries.  Kan je hiervoor niet ergens voor in therapie gaan zodat je van die beesten verlost bent.  Op lange termijn ondermijnt dat niet kunnen slapen toch je gezondheid.
    Alf, de cursus was enkel een voormiddag maar ik heb toch veel opgetoken.  Was ook plezant en heel actief  Niet gewoon luisteren naar theoretisch gezwam maar direct alles in praktijk brengen.  Volgende maand nog een voormiddag.  ik kijk er al naar uit. Fijn  te horen dat het met de zus van K terug goed gaat.
    Sara leuke foto's...Waar had je je bril gelaten?
    Ik leg er de blok op voor vandaag.  Heb net nog een wat gestreken.  Morgen is er weer een dag...

3. Het enige dat nog werkt in de keuken is de oven. Het gasfornuis is van het gas gekoppeld maar gelukkig is de oven elektrisch. Dus noodgedwongen eten we pizza. Wel met een tomaten/ui salade, dat dan weer wel. Morgen kant & klare lasagne in de oven. Stiekem vind ik het niet erg dat ik een hele week niet koken kan, hahahaha.

4. Hallo schattekes!

Neenee, ik heb gisteren geen rare dingen gedaan hoor. Ik wilde zo graag nog eens naar de markt, maar dat is er niet van gekomen. Jullie weten dat ik ’s nachts wel eens door een kudde merries word overvallen, nou, van zaterdag op zondag was het weer eens héél goed prijs, het was deze keer zo erg dat ik van twee uur tot half zeven voor geen geld mijn bed niet meer in dorst (heerlijk archaïsche vorm, dorst, klinkt toch leuker dan durfde, nietwaar???). Heb dan maar in de living zitten lezen en TV-kijken… Het logische gevolg was, dat ik van half zeven tot twaalf uur heb geslapen, en dan verder als een zombie heb rondgelopen. Ben wèl nog de deur uit geweest, en heb mezelf een leuk (en gratis, ben van Antwerpen) museumpje cadeau gedaan: naar het Rubenshuis geweest. De tuin is, als het regent, niet echt mooi, maar de schilderijen binnen blijven prachtig.

Nachtegaal, hoe was de eerste cursusmorgen? Veel bijgeleerd? En, kom je woensdag naar de sauna? Ja, Levi & Sara, ik prijs me gelukkig dat twéé vriendinnen van me het ook graag doen. En ik kan ook wel alleen… vind ik niet erg. Boekje, doorlopers, dan verveelt Kafka zich niet.

Levi, dat is inderdaad geen bultJE meer. Sjonge. Heb je er veel last van? Ik kan me voorstellen dat je de eerste paar dagen na de operatie niet veel zal kunnen doen in het huishouden. Geslaagd met de zwarte broek?

Sara, nog aan ’t stuiteren meiske? Het is goed dat hubbie je een beetje in toom kan houden… Lijkt me wel leuk, zo’n westernspelen. Bierpulschuiven, waar halen ze het vandaan, haha.

Alf, da’s niet niks, zo’n luchtpijpding. Gaat het al wat beter met zus van K? Haha, Evad dus haar kamer niet op tijd opgeruimd gekregen... boontje komt om zijn loontje!!!

Saartje, als je iets (in dit geval: poetsvrouw) niét meer hebt, mis je het wel degelijk denk ik.

Olly, hoe is ’t met jou?

Zo, ik ga eens wat in de pan gooien. Rijst met hééééél veel groentjes en een kipfiletje. Kan niet slecht zijn.

Fijne avond iedereen!!!
    kafka wijzigde dit bericht op 27-09-2010 18:19 met 3%: nog altijd problemen met word

5. Nachtegaal, begint vandaag de cursus, waar je bij baasje om moest vragen?
    Met schoonzusje gaat het de goede kant op.
    Ze hebben haar, een snede in de keel met buisje naar de luchtpijp moeten maken omdat ze stikte. Gelukkig was ze toen al in het ziekenhuis omdat ze zich niet goed voelde. Thuis, was zeker te laat geweest. Want wie durft dat aan, om in een keel te snijden? Na dat inbrengen van het buisje, kreeg ze die klaplongen. Het was echt kantje boord. Op dit moment gaat het goed en zal ze naar een gewone ziekenhuiskamer gaan.

Kafka, druk? Wat heb je gisteren uitgespookt?
    Saartje, gezellig weekend gehad.
    Valt wel even tegen, lijkt mij, geen poetsvrouw als je het gewend bent.
    Nog een maand doorbijten dus. Scheelt wel al, twee dagen minder.

Sara, even geen bijkomen van je gestuiter.

6. Hallo schattekes!!

Ja ik ben ook heel erg met onze Fyb bezig..in mn hoofd en hart..

Nou ja toch best wel een druk dagje Levi..ik ga ook even het centrum in zometeen. Hoop dat het niks bijzonders is met Max..

Nee Nachtegaal hubbie merkt dat ik geirriteerd raak en legt me voor mn eigen bestwil aan de leiband hahaha..

Kafka je maakt me wel neiuwsgierig hoor!!

Vanmorgen ben ik naar de sportschool geweest lekker bodypump. Door mn gestuiter doe ik vandaag niets in huis!!! Vanmiddag naar het centrum. OOk een bloemetje halen voor schoonzoon zn moeder. Hij is daar morgen met T. Aangezien ik T ook erg graag wil zien, ga ik daar even een bakkie doen. Vandaag is ze jarig, 60 jaar! Meestal laat ik bloemen bezorgen, nu breng ik ze zelf even langs..

7. Zo verdrietig, bij Fybje. Je wordt er stil van. Ik moet ooks teds aan hen denken.

Levi, ook zorgen om je kind. Goed om foto's te maken.

K. roept, ik moet aan tafel, tot later .

8. Met Max naar huisarts geweest. Heeft af en toe gevoel alsof baksteen op zijn hart ligt. Volgens dokter is het spierkwestie maar voor de zekerheid longfoto laten maken. 
    Koffie gedronken bij paps en huis schoongemaakt hier thuis. Nu even naar dorp om nieuwe zwarte broek te scoren. 
    Morgen naar anestesist om narcose te bespreken voor woensdag. Verder niks te liegen...
    maandageendje.bmp

9. Even goeiemorgen zeggen. Wat ik gisteren heb gedaan, vertel ik later wel. Nachtegaal, deze week is 't nog woensdag sauna want DKV's cursus begint pas in oktober. Kom jij ook misschien? Zou tof zijn.

Schattekes, een fijne maandag!

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/27/1285552712-90.gif

10. Levi, de ene vindt overgaan van sopraan naar alt een degradatie, de ander een promotie. 't Is maar hoe je het bekijkt.  Voor mij voelt het aan als promotie, omdat ik dan lekker in mijn eigen stemtimbre mag zingen. En het is minder vermoeiend.
    Sara, was je zo druk bezig dat het Hubbie irriteerde?  Heeft ie je aan de leiband gelegd? [:P]  
    Ik ga slapen.  Moergen weer vroeg op...een hele voormiddag cursus.  Hoop dat ik iets opsteek.

11. Jij dus ook lekker aan het omkeutelen Levi..Ik heb verder, op hubbie na, ook niemand die het echt lekker vind, naar de sauna..
    Hubbie heeft gezegd dat ik moest gaan zitten nu...ik stuiterde al uren door het huis..dit doen, dat doen...Heb een pammetje gepakt en nu zit ik op de bank..

12. Beetje de was opvouwen onder het genot van een muziekje. Van de week lukt dat natuurlijk niet na de operatie.
    Klinkt gezellig Sara. Je hebt gelijk dat je vandaag lekker rustig aan doet.

Zo zo Nachtegaal, promotie gemaakt met de stembanden? Niet moeilijk?

Blij dat je zo af en toe met je mams wat leuks kan doen Ol.

Jammer dat je zo ver weg woont Kafka, ik had graag met je mee gegaan naar de sauna. Niemand in mijn omgeving vindt 't lekker of hebben geen tijd.

13. Hallo schattekes!

Het was echt leuk gisteren..  de spelen waren buiten en het was mooi weer! We gingen bierpulschuiven , waren houdetn pullen zonder bier hoor! Lasso werpen blokken stapelen en zo meer. Hilarisch in ieder geval. Lekker sjoemelen met de punten in ieder geval. Net niet genoeg want we werden tweede als team! Daarna lekker buffet en om een uur of acht waren we weer thuis. Kapot!!! Vandaag lekker omklooien en verder moet er niets!

14. Al iets meer gehoord van zusje van K, Alf?  Twee klaplongen...sjonge dat is pijnlijk! En geen adem meer kunnen krijgen is helemaal verschrikkelijk.  Zo uit vakantie thuis komen...ik wens het niemand toe. 
    Voel me al een beetje beter...zo lang ik het rustig hou.  De koorrepetitie viel ook mee.  Lekker gesmuld van nieuwe partituren van 'Lassus'...mooi.  Ik moet nog wel wat werken op mijn stemzetting.  Ik mag nu alt zingen, maar deze stukken zijn dan gelijk voor echte diepe alten (zoals Kafka) en dat ben ik niet echt.  Maar een beetje sleutelen aan mijn techniek en dan lukt het wel. 
    Verder deze dag rustig thuis.
    Olly, dat zal je mams wel deugd gedaan hebben, nog eens een uitstapje naar de markt.  Blij te horen dat het beter gaat.
    Levi al een beetje bijgekomen?   Nog een weekje en je nieuwe keuken komt eraan.  Maar eerst moet je nog onder het mes zeker?
    Sara, genoten van de westerngames?
    Kafka, ga je volgende week dinsdag of woensdag naar de sauna?

15. Inderdaad, Eefje is hier. Evad mocht niet. Haar kamer was een puinhoop en omdat ze alles op haar dooie gemakje deed, met tegenzin uiteraard, werd het te laat.
    Niks gepland, wel gisterennamiddag naar cadeaudochter voor Vera's verjaardag
    Tussendoor hebben we nog visite gehad en dadelijk, naar de verjaardag van S. Ze is morgen pas jarig, 41 jaar, maar, ze viert het vandaag, dus, vroeger dan normaal, met Eefje huiswaarts.
    Koos werd net gebeld, zijn zusje ligt op IC. Ze kwamen gisteren terug van vakantie. Op het vliegveld voelde ze zich niet goed en nam een pijnstiller. Even later, zwol haar tong en keel helemaal op en stikte ze haast. Gelijk naar het ziekenhuis waar twee klaplongen zijn geconstateerd. We wachte nog op telefoon, hoe of wat.

Ik ga vroeger dan normaal Appie en de kippen verzorgen en dan naar S.

Schattekes, nog een fijne zondag allemaal en tot snel weer. xxx

16. Sloppel schattekes xxx

17. Nou schattekes, het was een héérlijk middagje. Op de tram had ik wel geen zitplaats meer, maar dank zij de balletsloefkes kon dat de pret niet erg drukken. Een paar maanden geleden, toen ik nog mankte als een ouwe soldaat, heb ik meegemaakt dat een jongeman van zo’n 30 jaar voor mij opstond… Uiteraard een “nieuwe Belg”. “Oude Belgen” doen zoiets niet zo gauw… Dan voel je je op slag héél oud, moet ik wel zeggen.

De uitvoering (om drie uur, een uurtje duurde het maar, met veel zang-muziek, geschreven door de betreurde grote Antwerpenaar Wannes van de Velde) was héél erg geslaagd. Onze burgemeester was er ook, die heeft de acteurs persoonlijk letterlijk in de bloemetjes gezet (die bloemetjes waren natuurlijk niet door hem aangesleept, haha). Achteraf met DKV en ander donderdagkoorlid daar in de buurt wat gegeten, heerlijke stadswijk is dat toch daar. Gelukkig niet al te veel toeristen, die blijven op de Meir. O ja, het andere donderdagkoorlid, die ook Nederlandse is (ze heeft beide nationaliteiten, woont al meer dan 30 jaar in de mooiste stad ter wereld) vertelde dat Nederlandse toeristen die de weg vragen van “Meier” i.p.v. Meir spreken, om je te bescheuren! Dus, Noorderbuurtjes: Meir wordt uitgesproken als het Franse “mer”. Waar was ik gebleven? O ja, eten. Ik heb héérlijk konijn op grootmoeders wijze (bij ons betekent dat: met pruimpjes) gegeten met kroketjes.

Achteraf nog met DKV bij haar in de buurt (ook bij mij in de buurt, we wonen op 5 autominuutjes van elkaar) gauw nog wat gaan drinken, en dat was het dan weer.

Saartje, drie dagen werken is te overzien he. Dat is een goeie manier om “af te bouwen”. Nog een dikke maand en dan is het gedaan. Nog effe op de tanden bijten dus.

Sara, Westerngames? Moet ik nu gaan denken dat jullie cowboy en indiaantje zijn gaan spelen? Niet direct mijn ding, maar ik weet dat er mensen zijn die daar gek op zijn. Moet kunnen toch?

Ocharme Nachtegaal, wééral snot en companie. Je bent daar toch wel héél erg gevoelig voor. En dan net als je van alles moét.

Olly, fijn dat je mams mee kon markten. Dat is toch positief!!! Als ik morgen op tijd uit mijnen tram kan, en als het geen pijpenstelen regent, ga ik ook. Vorige week is dat er niet van gekomen, dus…

Levi, een beetje de stilte na de storm? Is toch wel een lekker gevoel dat deze job nu joùw job is!

Alf heeft Eefje te logeren. Nog leuke dingen gepland?

Zo schattekes, ik ga op de bank. Wat beeldbuiskijken. Een fijne avond en alvast sloppel!!! xxx
    kafka wijzigde dit bericht op 25-09-2010 21:40 met 0%: nog altijd problemen met word

18. Vroeg opgestaan. Geen idee waarom ik zo vroeg wakker werd.
    Ontbeten, krantje. Koffie en spelletje kaarten met z'n viertjes. Boodschappen, pap kwam koffie doen. Soep gemaakt, was gedraaid, Max weg brengen naar vriend, beetje op de pc, vriendin belde ivm mijn nieuwe baan. Verder geen wilde plannen.
    huishoudenmoe.gif

19. Hier gaat het goed hoor! Vanmorgen samen met mams naar de markt geweest en dat is heel lang geleden....ze voelde zich goed vandaag, en het is schitterend en lekker zonnig/pittig weer, dus: eruit! Plantjes gekocht en bloemen, wat fruit...paar mooie boeketjes gemaakt en even de was uitgezocht, de bonte neem ik altijd mee. Draait inmiddels al, samen me die van ons.
    Ha ha, wij hebben ook net wraps op: met zalm, sla en kruidenkaas... [:P]
    Saartje, wat heerlijk dat het einde in zicht is....heb je goed geregeld zo meis!
    Kafka, veel plezier vanmiddag, klinkt goed!
    Nachtegaaltje, pas goed op jezelf meis.... je hebt hier veel te vaak last van de laatste tijd.
    Levi, beetje bij-gekomen? Hoe reageerde OL?

20. Goedemiddag.  Voel me niet zo lekker.  Voelde het gisteravond al aankomen.  Hoofdpijn, keelpijn en snot.  Kan niet rustig op de bank want deze namiddag verjaardagsfeestje bij zus en deze avond buurt met broers en zussen van ventje.  Morgenvoormiddag koorrepetitie met de dames...hoop dat het dan wat beter is of er zal niet veel klank uitkomen.  Maar zondagnamiddag en avond niks gepland, dus dan kan ik bijtanken.
    Kafak en Sara naar toneel.  Geniet ervan meiden.
    Saartje het einde is in zicht op je werk.  Is gemakkelijker werken nu er een einddatum is vooropgesteld, niet?  Jij moet dus dit weekend niet koken.
    De overige dikendunners fris en monter opgestaan deze morgen?

21. Hallo schattekes,

Wij gaan straks vertrekken voor het toneeluitje. Westerngames staan op het programma..Maar eerst lieve Levi wat een supergeweldig nieuws. Ik hoop dat jij ook je droombaan hebt gevonden. Dit is nu niet via een uitzendbureau als ik het goed begrijp? Gefeliciteerd meis!!!!

Hahaha groot gelijk Nachtegaal, dan moeten ze je wel in close uo nemen! Nu mn haar langer is, kleur ik het om de 5 weken ongeveer en knippen om de 10 weken.

Kafka veel plezier!!!

Saartje lekker dat je 3 dagen gaat werken. En zeker taken in leveren dat kun je nooit in die drie dagen proppen! Gelukkig zette het bij mij niet door, ik denk ook dat het een terug slag was van de drukke woensdag.Heb nog steed slast van d eburnout en moet altijd goed mn grenzen bewaken. Ook met leuke dingen..en dat gaat niet altijd goed omdat ik wel enthousiast blijf voor alles..

Alfke lekker wraps! Ga ik ook een keer weer maken..lekker met mexicaans spul ook..Ach ze zijn lekker met alles..

Lieverd shubbie is klaar met douchen dus nu ga ik tot later xxxxxx

22. Levi, proficiat! Ik had het wel een beetje verwacht (waarom zouden ze zo’n lieve enthousiaste werknemer immers niet willen?). Superleuk nieuws! En inderdaad, dan mag je wel een flesje kraken! :o)

Sara, met mij gaat het wel hoor. Wel nog altijd een beetje ziekjes. Ben sinds vorige week vrijdag aan het hoesten en geraak er niet goed vanaf. En ik dacht dat het snotteren over was maar sinds gisteren is dat terug… Ben vandaag maar vitamines gaan halen bij de apotheker. Het zonnetje scheen en ik was te voet, dus vitamine D heb ik al zeker gehad!
    Ik ben blij dat het bij jou niet is doorgebroken. Misschien heeft al die vitamine T. daar wel iets mee te maken! ;o)
    Ik heb de foto’s van het toneel gezien. Zag er leuk uit!

Ik heb nu eindelijk de datum gekregen dat ik uit dienst mag en dat is eind oktober (zucht). Ze hadden een sollicitant, maar die voldeed niet. Nu zijn ze dus terug op zoek. In plaats van die vacature echt openbaar te maken en zo voldoende kandidaten aan te trekken…
    Maar goed, ik heb met personeelsdirecteur afgesproken dat ik al mijn verlofdagen mag opnemen (en ik krijg ook elke week een dag sollicitatieverlof) dus moet vanaf nu elke week maar 3 dagen gaan werken. Er zijn wat misverstanden geweest met andere baas en personeelsdirecteur begreep mij volkomen. Ik heb in juni al aangegeven dat ik niet meer voltijds wilde werken. En dat was ik nu nog steeds aan het doen… Er wordt dan ook wel serieus geschrapt in mijn taken, want is natuurlijk niet de bedoeling dat ik al mijn werk in 3 dagen ga proberen te proppen (dat lukt ook niet, ik maak nu al lange dagen).
    Dus dat gaat ook al helpen! En vanaf november kan ik me dan echt concentreren op de zaak. Daar kijk ik wel naar uit.

Ik ga seffens ook even bij de zussen kijken om Ciel te feliciteren. Naar mij mag je de naam ook wel doormailen, ben nogal nieuwsgierig aangelegd! ;o)

Kafka, ik vond het onweer eergisteren wel mooi. Wat een bliksems! Man en ik hebben met een glaasje wijn aan het raam staan kijken.
    Gelukkig waren al onze katten al binnen. Die zijn niet zo dol op onweer (ikzelf vind het ook wel een beetje eng hoor).
    Geniet van het toneel vanavond, en van de Groenplaats en Grote Markt natuurlijk!

Olly, buiten eten is er hier niet meer bij. In het begin van de week was het nog wel mooi weer, maar daarna is er al veel regen gevallen… En meestal net als ik van mijn werk naar huis vertrek. Zit ik daar kletsnat op de bus…

Alf, lief hoe jij dat jongetje getroost hebt. En de dieren natuurlijk. Dieren kunnen soms heel goed troosten. :o) Op zo’n moment is gezond eten inderdaad niet van belang. Hij mag blij zijn met zo’n lieve tante.

Nachtegaal, een nieuw kapsel geeft altijd een fris en luchtig gevoel vind ik. Ik doe het meestal zelf, maar nu ik binnenkort wat meer tijd heb, kan ik misschien nog wel eens naar de kapper gaan. Het duurt me meestal wat te lang om daar te zitten…

Ik heb vandaag al boodschappen gedaan en al een gedeelte gehuishaat (poetsvrouw kon deze week niet komen, dus nu moet ik het zelf doen). Deze namiddag nog maar eens goed doorwerken, want vanavond gaan we uiteten met een vriendin.
    Morgenmiddag gaan we bij schoonouders eten, maar daarna kan ik wel verder werken aan de administratie.

23. Goede zaterdagmorgen, schattekes! Hier in 't Antwerpse schijnt (voorlopig waarschijnlijk) het zonnetje. Hopelijk ook bij jullie allen.

Levi, al een beetje bekomen? Toch wel kunnen slapen van de gierende adrenaline?

Ik ga vanmiddag met DKV naar een soort toneel, 'de parochie van miserie' (een klassieker in Antwerpen - meer dan honderd jaar oud denk ik) - ben benieuwd wat ze ervan bakken. Iemand anders van het donderdagkoor werkt daar achter de schermen aan mee.

Ik kom vanavond nog wel eens langs. Het toneel is in hartje stad, dus ik ga wat vroeger, even lekker genieten van de Groenplaats en de Grote Markt, voor ik me naar het "miserie-kwartier" begeef.

Iedereen een goéde dag vandaag! xxx

24. Te laat om er eentje mee te drinken. Gefeliciteerd Levi met je nieuwe job!  Ol ook blij zeker?
    Sara, de kapper heeft mijn haren netjes geknipt en gekleurd.  Is bij mij altijd samen.  Was weer bijna drie maanden geleden.  Maar nu heb ik direct een volgende afspraak geboekt een week voor het concert.  Mochten ze dan nog eens een close-up nemen van mij, zitten mijn haren toch al goed.

25. Proost Levi!!!! Ik neem er ook één...op jou! Geweldig meid, dit is precies wat jij wilt en waar je veel voldoening in zult vinden. Vind het echt super! [Y][D]  Wat zal jouw Ol opkijken....XXX

advertentie