Meepraten in het forum? Word nu lid!

Ontspanning

1. Home
  2. // forum
  3. // Ontspanning
  4. // Kaarten maken, ook jouw hobby?

Dit onderwerp heeft 87 reacties, is 6965 keer bekeken, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 31-10-2010 22:49.

1. Kaarten maken, ook jouw hobby?

Afbeelding van Elfy
    Dit onderwerp is gestart door Elfy
    09-09-2010, 23:31

Hallo, ik ben Elfy en mijn grote hobby is kaarten maken , met stempels.....
    in 1990 ben ik begonnen met origami, japans vouwwerk, daarna allerlei dingen gedaan, van 3 D tot zijdeschilderen papierarchitectuur, en in  2003 het stempelen ontdekt, ik was meteen verslaafd en heb veel workshops gevolgd , heb later ook stempelcursussen gegeven, daar  ben ik nu even mee gestopt....
    vorig jaar de geboortenkaartjes voor mijn eerst kleinkind gemaakt en dit jaar voor mijn tweede kleinkind plus de trouwkaarten voor onze zoon.
    nu ben ik al weer bezig voor de kerst...
    ik vraag me af of er meer mensen zijn die zelf kaarten maken en welke  technieken jullie gebruiken, lijkt me leuk om er over van gedachten te wisselen , en misschien van elkaar ideeën op te doen.....
    ik hoop op veel reacties!
    groetjes van mij
    Elfy wijzigde dit bericht op 10-09-2010 11:27 met 0%: spelfouten

reacties

1. Ik kan hier niks meer plaatsen dus wil dit topic beeindigen...
    helaas kwamen er niet meer aanmeldingen en met janneke heb ik persoonlijk contact dus zij ziet mijn kaarten als ze hier is en ik als ik bij haar ben, dus voor elkaar hoeven we hier ook niet te plaatsen.
    wat mij betreft mag dit topic dus weggehaald worden...jammer maar het is niet anders......

2. Hoi, jammer hoor!! Niets aan te doen, als het niet lekker loopt is het ook niet leuk meer. [Y]

3. Helaas lukt het mij niet meer hier nog kaarten te plaatsen, gisteren nog geprobeerd en zo juist nog.....
    ik heb het maximum bereikt of zo....??????
    snap er niks van,maar ja op deze manier  vind ik er ook niks aan, als ik mijn kaarten niet eens meer kan laten zien, houd ik het hier maar voor gezien denk ik.....
    jammer....
    ik wens jullie een fijne avond

4. Hoi alemaal,

Ik wilde hier vanmorgen al schrijven maar kwam niet op de site...
    Janneke ik vind die  eenvoudige kaart zoals jij die noemt juist erg mooi!
    Dat noemen ze de Kunst van het weg laten...
    vaak zijn kaarten veel te druk, en eenvoud is vaak veeel mooier,maar ja wij vinden vak dat er dan toch nog iets bij moet....
    Godelief hoe is het verder gegaan met de scan en zo?
    ik heb vandaag niks gedaan, mijn nichtje is langs geweest en verder lekker gerelaxet...
    ik wens jullie een fijne avond.....

ps hier nog een foto van mijn "eerste"bloempot
    P1210447.JPG

5. Afbeelding van jannekeneels
    jannekeneels
    25-10-2010, 21:58

http://i51.tinypic.com/qqpe0m.jpg
    Dit is m'n laatste kaart, eenvoudig maar snel gemaakt.
    Mooi Elfy die bloemenkaart, heel leuk vind ik ze....
    Dat is niet zo goed An, met je heup, ik hoop het beste voor je, sterkte...
    Ik denk ook niet, dat het hier wat gaat worden...er komt niemand bij...

6. Nou Godelief, nu maar hopen dat dat niet het geval is dan dat je weer een nieuwe heup moet met dat hele gedoe er weer achteraan..
    ik duim voor je  dat het goed afloopt,maar je hebt dus wle alle symptomen? zorgelijk hoor....
    de kleintjes zal ik wel moeten tillen
    Eva is 19 maanden maar loopt nog niet, ze heeft inmiddels wel haar brilletje en er is een wereld voor haar open gegaan, ze is ook veel actiever en zal waarschijnlijk nu ook met sprongen vooruit gaan, tja lopen als je bijna niks ziet valt ook niet mee
    Levi is 3 maanden maar een echte flinkerd ( 7 kilo) maar ja die moet dus wel in bed , uit bed , in de box uit de box enz enz
    mijn oudste dochter komt tegenwoordeig helpen dinsdags maar die heeft griep, dus even kijken hoe het nu gaat lopen
    ik hoop dat de troep gauw uit je lijf is, sterkte er mee!
    groetjes en totch nog een fijne dag, vanavond heb je in ieder geval afleiding met het kaarten , veel plezier!

7. Hoi!! Heb vanmorgen om half 12 een licht radioactief injectie gehad. Moet om 2 uur terug voor de scan, moet ondertussen een liter vocht drinken om het spul weer zo vlug mogenlijk kwijt te raken!!
    Volgende week moet ik dan naar de Orthopead, daar krijg ik de uitslag en daar moet ik te weten komen of ik inderdaad die heupen heb gekregen die zo veel last geven!! Wat ik in de krant las over de pijnen, dat is precies wat ik ook heb.
    Maar een operatie voor een nieuwe heup is een zware operatie met een lang revalidatieproces. We hopen voor het beste.
    Elfy het beste met je rug, niet de kleintjes tillen!!!!!
    Fijne dag allemaal.

8. Godelieve ik las in de krant dat er veel mis ging met bepaalde  kunstheupen, ik weet niet meer welk merk maar heb jij die soms ook?
    niet te hopen en maar hopen dat ze er nog iets aan kunnen doen...
    sterkte er mee hoor!
    ja ik vind ook de blauwe mooier maar ook de bloemen vind ik mooier,maar goed  telkens dezelfde maken is ook niks voor mij
    mijn rug is nog steeds niet veel beter dus ik doe niet veel vandaag
    vanmiddag komt de kapster en ik doe wat boodschapjes en de machine draait de was voor mij.
    morgen komen de kleinkindjes ik hoop maar dat dat door kan gaan
    je geborduurde kaart komt nog wel ....
    en Janneke , heb jij nog iets gemaakt?
    ik wens jullie een fijne dag allemaal, hier is het wel zonnig maar fris , heerlijk herfstweer!

9. Hoi!!  Elfy ik vind ze allebij heel mooi, maar inderdaad als ik moest kiezen zou ik de blauwe bloemen kiezen!! Mijn kleur!!
    Ik ben nog niet begonnen aan de geborduurde kaart, er kwam iets tussen en kon niet aan de gang!!
    Morgen vroeg moet ik  voor een botscan naar het ziekenhuis en dat neemt een paar uurtjes en s,avonds kaarten. Dus dan ook al niet!!
    Beterschap met je rug, dat is erg lastig, je kunt dan zo weinig,
    dan zit die rug zo in de weg!!!!!!
    Welterusten allemaal!!!

10. En met het kaartje eruit.....
    P1210490.JPG

11. Godelief is het al gelukt me je kaart de geborduurde en  de bloemen ingekleurd?
    ik heb vandaag nog een bloempotkaart  gemaakt een andere deze keer, nou ja andere bloemen , ik vind deze eerlijk gezegd leuker, wat vinden jullie?
    ik heb erge last van mijn rug hopelijk is het snel over...
    wens jullie welterusten straks en tot de volgende keer
    P1210488.JPG

12. Heel mooi Elfy!!
    Ja, het is maar stilletjes hier, jammer.
    Ik ga een kaart borduren en de figuren [ bloemen ] inkleuren!!Fijne avond allemaal!! [;)]

13. Afbeelding van jannekeneels
    jannekeneels
    21-10-2010, 21:57

Heel mooi Elfy, echt prachtig......jammer dat er hier toch ook weinig kaartenmaaksters zijn, als het zo blijft, dan wordt het denk ik niks....

14. Ik kon ze niet tegelijk plaatsen dus hier is hij in elkaar geschoven
    P1210474.JPG

15. Hoi  allemaal,

jammer dat het niet lukt Tallie, als het in je pc staat dan moet het toch kunnen?
    Mooie  kaart Janneke ,nou dan hebben wij nog wat te goed tegen de tijd dat kleindochter met een vriendje komt eten,maar ze is pas 19 maanden dus dat duurt denk ik nog even haha, en  Godelief , fijn dat het zo goed lukt het lijnen....
    hoeveel kilo wil je kwijt?
    ik  heb vandaag weer eens een kaart gemaakt , een sort bloempot, ik zal hem hieronder laten zien.
    ik wens jullie voor strakjes welterusten
    tot de volgende keer
    P1210477.JPG

16. Afbeelding van jannekeneels
    jannekeneels
    20-10-2010, 19:24

Hoi allemaal, vandaag had ik een druk dagje,
    Komt wel weer Godelief de kaarten, goed van je lijnen..Ja, die kunnen veel eten hoor die jongens.. Laatst had oudste kleindochter, haar vriendje mee, nou die kon eten, wel leuk hoor..We hebben gezegd, dat hij mag blijven in de familie..
    mooi Elfie dat kaartje, zo lief, dat meisje..
    Tallie, waarom doe je het niet via Tiny Pic, gaat heel makkelijk..
    M'n laatste kaart...
    http://i54.tinypic.com/dddgn6.jpg

17. ik krijg het echt niet voor elkaar een voorbeeld te plaatsen helaas.
    Ik zie hier echt supermooie kaarten zeg. Liefs Tallie

18. Hoi.
    Jann druk geweest lees ik!! Maar wel mooie kaarten gemaakt en Elfy ook!!
    Ik wil steeds beginnen aan m,n kaarten maar ben helemaal niet in de moed er voor!! Maar dat komt wel weer.
    Ik ben nu 2 weken bezig met het dieet en ben nu 2 kg. afgevallen!! Ik ben niet echt dik, ze zeggen hier, waarom doe je het!!! Maar ik heb last van kortademigheid en dat ben ik nu al minder!! Goed he??
    Ik krijg morgen mijn kleinzoon [[ 19 jaar ]] en een vriend van hem te eten!!!! Zijn waarschijnlijk grote eters, ze vroegen om spaghetty!!! Maak ik een hele grote pan van en een toetje!!! [Y]
    Vanavond m,n kaartavond en morgen m,n hobbyclub, genoeg te doen dus!
    Fijne dag allemaal.

19. Hoi Janneke en alle anderen natuurlijk....
    Je bent er weer, druk gehad met de logee's en nu  weer lekker aan de hobby.
    ik ga ook maar eens beginnen , heb al wat eenvoudige dingen in mijn hoofd , moet zoveel maken weer voor deze maand dat het niet te ingewikkeld moet zijn
    nogmaals fijne zondag allemaalp

ps hee Jannele gelijk gepost! leuke kaart !!!!!

2008 051.jpg
    Elfy wijzigde dit bericht op 17-10-2010 11:36 met 9%

20. Afbeelding van jannekeneels
    jannekeneels
    17-10-2010, 11:34

http://i54.tinypic.com/15pizgi.jpg

21. Afbeelding van jannekeneels
    jannekeneels
    17-10-2010, 11:29

Hoi allemaal, ik ben er weer hoor, gisteren nog een drukke dag erachter aan, met schoondochter, hond en 2kleindochters...
    Nu wil ik toch wel weer een rustig dagje inlassen en ook weer aan de hobby gaan denken, ook welkom voor de 2 nieuwe en hopelijk komen jullie nog vaker langs, mooie kaarten van Elfy, heb ik gezien...
    ik ga nog even een kaart zoeken, om hier neer te zetten en o ja, ik ben jaren geleden ook begonnen met 3-D..knippen, het was in 1997, toen begon het een beetje, nooit geweten, dat zo'n rage zou worden..
    Fijne dag allemaal..

22. Hoi allemaal,

Ik heb al een paar dagen niks gedaan op hobby gebied, heb me voorgenomen morgen eens lekker een paar kaarten te maken , moet ook wel want er zijn nog een paar verjaardagen aankomende weer
    ik wens jullie een fijne zondag allemaal!

23. Hoi Godelief,

Ja het loopt hier niet echt hard, ik hoop steeds dat meer hobbyisten zich aanmelden....
    ik heb vandag weer eens niks gedaan, nou ja wel  gewassen en gestreken , boodschappen gedaan en die soort dingen maar niks van hobby.
    de kaart gisteren is toch nog afgekomen ,maar dat iker nou tevreden over ben? niet echt......
    ga maar weer eens iets anders verzinnen...

24. Hoi allemaal!!
    Het is maar stilletjes hier!!!! [8-)]
    Fijne avond allemaal!
    godelief wijzigde dit bericht op 14-10-2010 17:03 met 0%

25. Hallo allemaal,

Ben dan vandaag eindelijk aan een kaart begonnen maar het vlot niet erg , op een of andere maniet past er niks bij mijn achtergrondjes die ik gestempeld had....
    Godelief ,Jann is niet op vakantie maar heeft logee's, daar is ze al heel de week druk mee met voorbereiden en zo, en vandaag zijn ze gekomen waarschijnlijk tot vrijdag....
    ik ga nog eens kijken of ik niet iets heel anders kan verzinnen bij de achtergrondjes en anders ....helaas dan maar weer opnieuw beginnen
    ik wens jullie allemaal een fijne avond
    2008 eigen kaarten 094.jpg

advertentie